Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#31181
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


Azt hogy érted, hogy a forgási sebességük különbözõ? Mindegyik lánckerék ugyanannyit forog, nem?

#31182
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
kösz megnézem

#31183
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Valami szorul (bowden, váltónál csap) ezért lassan mozdul csak vissza. Bicikli dobjon egy hátast, aztán meg kell szemlélni közelrõl mûködés közben. Szokott lenni egy nem annyira feltûnõ csavar is a hátsóváltókon alul középen az összekötõ elemen (normál helyzetben jóformán csak a föld felõl látható, széles, a váltóba beleolvadó, inkább ilyen hengerféle) ez általában 3-4 állású, nagy csavarhúzóval állítható és a váltórugó feszességét piszkálja. Ha lassan vált lefelé, feszíteni kell a rugófeszességen.

#31184
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

de ennek nem kellene valami tüneti jellemzõnek lenni elötte.. monjuk egyre lassabban vált? mert ez hipp hopp sikerült elérnem :P


csak találgatok... mondjuk a bowdenezés gondjai inkább felfelé váltásnál szoktak gyengíteni elõször, kivéve ha szorul a drót.

#31185
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
de ennek nem kellene valami tüneti jellemzõnek lenni elötte.. monjuk egyre lassabban vált? mert ez hipp hopp sikerült elérnem :P

#31186
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


akkor a síkban levés ellenére megpróbálnám a tekerõs finombeállítóval engedni kicsit a bowdent, és próbálgatni.
ha nem segít, allítsd vissza, és talán a bowdenezés szorul, vagy nyúlik. nekem volt hasonló rossz minõségû bowdennel, persze nem biztos hogy ez a kulcsa.

#31187
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

nincs fél éves a váltó :/


Ez esetben érvényesítheted a garanciát!

#31188
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
nincs fél éves a váltó :/

#31189
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


5let 1: Elképzelhetõ, hogy a váltód rugója meggyengült, ezért nem mûködik rendesen a nagyobb tárcsákon. Ez már csak azért is lehet, mivel a nagyobb átmérõjû fogaskerekekre váltáskor feszít jobban a váltó, a bowden, minden.

#31190
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?

#31191
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Akkor ez elhagyható ? Mert hogy én sehogyan sem tudom rátekerni az új villa menetére pedig ez is 1 colos. El nem tudom képzelni , hogy hol volt a korábbin 2 darab, pláne , hogy a kontra anyának a válla pont bele megy a szórító anya süllyesztékébe.


Mert a régi villanyakban volt egy függõleges vályú a pöcöknek, az újban meg nincs. Nem a csavarmenetre kell ráerõltetni, egyenesen rá kéne esnie.
Valszeg azért volt kettõ, mert vki egy kicsit hosszabbra hagyta a villanyakat és rárakott egy második alátétet, h ne lógjon ki a kcs tetején a villanyak.
1ébként az a funkciója, h a kcs fölsõ csészéje ne forduljon el, mikor ráhúzod a kontraanyát (így 1 kulccsal is beállítható a kcs). Valszeg a tiedet eredetileg alátét nélküli üzemre tervezték, ezért passzol össze a kontraanya a csészével.

Konklúzió: hagyd ki nyugodtan.

#31192
ZoliPapa

ZoliPapa

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!

Kis kiegészítéssel élnék a Surján-völgye Kupához. A korcsoportok dobogósai 66, ill. 99km-en érmet kapnak. A 99km-es távon a 88-as korosztálytól lehet indulni, a pénzdíj a 99-es táv összetett dobogósaira vonatkozik. Az 1. 15000, a 2. 10000, a 3. 5000Ft pénzjutalomban részesül. Az indulók oklevelet kapnak!

Mindenkit szeretettel vár a Sportolók Egyesülete!

Üdv.
Ember Zoltán Levente

#31193
ZoliPapa

ZoliPapa

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!
Szeretnélek titeket meghívni az általunk (Sportolók Egyesülete) szervezett pénzdíjas országúti versenyre.
Surján-völgye és Surján-völgye - Dolce Vita Kupák
Idõpont: 2007. október 13.
Helyszín: Szentbalázs, faluközpont (Kaposvártól kb 13 km, 66-os út)
Távok: nyílt, pénzdíjas 99 km, amatõr 66 km
Rajt: 11:00
Szakasz: Szentbalázs-Cserénfa-Kaposgyarmat-Hajmás-Gálosfa fordító Gálosfa-Hajmás-Cserénfa-Szentbalázsi tetõ-Szentbalázs (33 km, 1 kör)
Nevezésí díj: 1500 Ft amiért minden induló eredeti olasz tésztát és pestot kap, illetve a verseny alatt Pölöskei frissítõ állomás lesz
Csoportok: a szokásos összes korcsoport, nem tervezzük az összevonásokat, montival is lehet indulni, gumikorlát nélkül!
A verseny alatt több program is lesz (hastáncos bemutató, airsoft lövészeti lehetõség), illetve egyazon idõben triál verseny is folyik majd!
Kérdezhettek az ember.zoltan@t-online.hu -n.

Köszönöm, h elolvastátok, várok mindenkit.
Ember Zoltán

#31194
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Annak az alátétnek laván rá kellene mennie a villára, szóval ne erõltesd:)

Egyáltalán olyan a villamenete hogy van benne horony?

#31195
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Klassz a rajz.. ha csak egy sima alátétlenne ..De az alátétet a belsõ pöcök -ami vastag a menethez képest- miatt nem lehet rátekerni a kormányszárra. ...vagy eröltessem nagyon?

#31196
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Hát, mivel alátét, nem biztos, hogy kihagynám. :) Így néz ki egy tisztességes menetes kormánycsapágy metszetben:

Feltöltött kép

#31197
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Akkor ez elhagyható ? Mert hogy én sehogyan sem tudom rátekerni az új villa menetére pedig ez is 1 colos. El nem tudom képzelni , hogy hol volt a korábbin 2 darab, pláne , hogy a kontra anyának a válla pont bele megy a szórító anya süllyesztékébe.

#31198
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Hello
Szétszedtem a régi 105- ös kormánycsapágyat, és van kettõ darab gyûrû, amit nem tudom , hogy hova kellene vissza rakni. Mind a kettõben belül egy kiálló pöcök van , ami miatt nem lehet sehova sem rátolni. Sajnos leesett a csapi ezért nem láttam hova való. :scratchhe
Ja és hagyományos menetes a villa és régi a kormánszár.


Nem tudom, mi magyarul a tisztességes neve (angolul locknut és adjustable race) a két felsõ 32-es "anyának". Na, ezek közé kell tenni, mintegy alátétként. Igaz, nekem csak egy van belõle. A pöcköknek van egy horony kiképezve a villanyak menetében. Egyes források szerint inkább rossz, mint jó a pöcök, mert el szeret fordulni és belemar a menetbe, ergo lereszelhetõ.

#31199
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Hello
Szétszedtem a régi 105- ös kormánycsapágyat, és van kettõ darab gyûrû, amit nem tudom , hogy hova kellene vissza rakni. Mind a kettõben belül egy kiálló pöcök van , ami miatt nem lehet sehova sem rátolni. Sajnos leesett a csapi ezért nem láttam hova való. :scratchhe
Ja és hagyományos menetes a villa és régi a kormánszár.

#31200
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

A 160 cm-es magasságomhoz 170 vagy 172,5 -ös hajtókar hossz kellene? Mennyit jelent ez a 2,5 cm?


Ehhez a magassághoz 170-est ajánlanék, nem hiszem, hogy a lábad kitenné a tested 60%-át vagy vmi hasonló, hogy hosszabb kelljen. :)
A hosszabbal valószínûleg elõbb menne szét a térded, illetve túl "nagy" lenne a holtpont.