

Ez nagyon szép és jó, csak ez nem magyaráz meg semmit. Nagyobb a forgási energiája(a nehezebb keréknek). Még jó hogy, mert több energiát is kell befektetni, hogy felgyorsuljon. Emiatt ha nem tekerünk tovább is gurul. Csak ebbõl semmilyen módon nem következik szerintem, hogy forgásban tartani könnyebb, mint egy könnyebb kereket.
na akkor OFF :
Newtoni klasszikus mechanika -> forgási energia ->
Ef= 1/2 (Theta)*(kis omega)·2
ez az az energia amit forgás közben a kerekednek átadsz és õ eltárol ... ahol a Theta (bocs nem találtam a szimbólumot) a Tehetetlenségi nyomaték ami forgásnál tömeggel aszem egyenesen arányos vagy analóg most meg nem mondom 6 éve tanultam
... de az biztos hogy kg*m·2 a mértékegysége 8)
na vita lezárva 8) ON
Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.
ha összesen 44g-ot lefaragnak még, akkor megvan a 2kg alatti szett...
Ez igaz. Viszont minél kevesebb ideig hagyjuk lelassulni a kereket annál kisebb lesz ez a veszteség, míg eljutunk oda, hogy ugyanakkora sebességen tartjuk a két kereket ugyanannyi energiával. Legalábbis szerintem.
Nem találtam olyan képletet még(de keresek) ahol a kerék forgásánál tömeg is szerepel. Most már kiderítem ha addig élek is.
Eddig ezt találtam: http://www.gjt.bme.h...uvek/KJ_1.3.pdf
Új/régi
Hajtómû 53-39: 725 / 740
Fékváltókar 378 / 419
Lánc 116szem 252 / 280
Váltók H+E: 166+67 / 180+74
Fékek: 293 / 314
Fgksor11-23 163 / 173
Azért a tömegadatokra kiváncsi leszek majd, mennyit sikerült faragniuk a súlyból.
pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés
pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés
Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.
Hát ez azért fizikailag nem állja meg a helyét szerintem. Tekintsünk két esetet. Van egy könnyû kerék szett, meg egy nehéz. Ha mész 30al és nem tekersz 5mp-ig akkor mondjuk a könnyû kerékszettel lelassulsz 26-ra a nehézzel meg 28-ra. De ha visszaakarsz gyorsítani 30-ra akkor ugyanakkora energiát kell befektetned mind a kettõnél.
Most szeretnek kerekszettett venni. A Campagnolo legalapabb valasztekabol neztem ki magamnak a Vento-t (csak hobbi szinten tekerek). Arban megfelel. Sulyban is sokkal jobb mint a mostani kerekem. Jelenleg 85kg korul mozgok (5-6kg-ot szeretnek majd leadni, tavaly felszedtem sokat, mert betegseg miatt nem tudtam mozogni). Megfelel nekem ez a szett? A Campagnolo oldalan nem talaltam ajanlast testsulyra. A Roadbikereview-n azt irjak, hogy 200pounds sulyu embernek is ajanlott, ami kb 90kg. Megvehetem? A jelenlegi kerekeim kb. 2700g nehezek. Szeretnek lefaragni ebbol.
aki TT-n nem teker vegig az el se induljon... nekem volt szerencsem kiprobalni nehany kereket .. sebeseget tartani egy nehezebb kerekkel sokkal konnyebb a mostani egy bo 200g al nehezebb mintt a regi de megdobbentoen konnyu tartani vele a 40et csak be kell forgatni utanna sima..
~2500g korul. Elfelejtettem levonni a sor sulyat.A jelenlegi kerekeim kb. 2700g nehezek. Szeretnek lefaragni ebbol.