Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#30081
Írta 2008. június 03. - 21:33

Efi a farigcsálás alatt nem azt értem, hogy a Shimano vagy a Sram ez vagy az a modellje ilyen vagy olyan nehéz a másikhoz képest, csak a nagy lelkesedésben összemosódtak a gondolataim. Hanem azt, hogy adott egy bizonyos technika, amit nem lehet a végletekig faragni, minden fejlesztésnek van egy határa. Pl kiváncsi lennék, hova fejlesztené tovább a Sram a szuperkönnyû fékváltókarjait.
#30082
Írta 2008. június 03. - 20:11

Hát erre egyre kissebb esélyt látok. Egyetlen egy képletet nem találtam ahol a tömeg számított volna és nem is logikus számomra.
FELADOM!

#30083
Írta 2008. június 03. - 19:01

azért is jobb -szerintem- mert nagyobb a tömege.
Hát erre egyre kissebb esélyt látok. Egyetlen egy képletet nem találtam ahol a tömeg számított volna és nem is logikus számomra.
#30084
Írta 2008. június 03. - 18:25

Tegyél fel az outira is SPD-t. Praktikusabb, mint pingvinként tipegni.
inmájopíniön: jobb a look vagy az spd sl, sokkal kényelmesebb, használtam sima spd-t is oú-n de nagyon utáltam, alig vártam már hogy lecseréljem lookra
am. teljesítmény ár szempontjából a look delátk a favoritok szerintem
jah és a kioldásban egyetértek az elõttem szólóval
spd oldott már ki sprintben, nem olyan vicces 55nél összeszedni magad és a bringád
#30085
Írta 2008. június 03. - 18:20

Kezd unalmas lenni, kb középiskolai fizikai tananyagról beszélgettek. Pár fizika könyvet tudok ajánlani, ha gondoljátok, amiben le van írva a megoldás. A jó megoldás elhangzott már itt is, csak tessék hozzátenni hogy nem ideális a rendszer...
#30086
Írta 2008. június 03. - 17:51

Sziasztok ! Úgy néz ki rövidesen belépek az outisok táborába:)
Mivel még eddig nem volt és nem használtam ilyen gépet, érdekelne, hogy ki milyen pedált használ (mert azt ugye venni kell hozzá)
Gondolom az outi SPD más rendszerû mint a montis, tehét a meglévõ Shimano cipõm a stoplival nem tudom majd használni, vagy igen?
Szerintem a look megbízhatóbb az spd-nél, nálam a look sose oldott ki véletlenül.
#30087
Írta 2008. június 03. - 17:50

#30088
Írta 2008. június 03. - 17:48

Race, no Rest!
#30089
Írta 2008. június 03. - 17:32

Mivel még eddig nem volt és nem használtam ilyen gépet, érdekelne, hogy ki milyen pedált használ (mert azt ugye venni kell hozzá

Gondolom az outi SPD más rendszerû mint a montis, tehét a meglévõ Shimano cipõm a stoplival nem tudom majd használni, vagy igen?
#30090
Írta 2008. június 03. - 17:20

Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.
Bõdületes különbség, most vetem össze a Sram adataival, a gyári adatok 280!!g ot hoznak a Red fékváltókarra, de még a Force is csak 308g!!!
Döbbenetes adatok.
Ez nem farigcsálás eredménye, az sram egész más konstrukció, a váltómechanizmus a markolatban van, a Sh-é a kar "fejében", plusz a fékkar is léptet, ami nagyobb ezért nagyobb hely (és több anyag) kell neki a forgáspont körül, ezért utóbbi mindig is nehezebb marad.
#30091
Írta 2008. június 03. - 17:12

Én arra jutottam, hogy a könnyebb kerék jobb.
A nehezebbnek nagyobb a lendülete, ezért nem lassul annyira, no de nem is gyorsul annyira. Ha elindulunk egy nehezbb kerékkel(és csak ez a különbség), akkor vagy több idõbe telik, míg elérjük az utazósebességet, vagy több energiát kell befektetni. Ha megállunk a tekeréssel akkor persze kevésbé lassul, de ugyanott vagyunk mint a könnyûkerékkel, mert azt nyerjük vissza, amit már indulásnál elvesztettünk. Forgásbantartásnál meg nem számít a tömeg. Legalábbis mindenhol csak a légellenállás, gördülési ellenállás, és a csapágyak ellenállását említik, mint legyõzendõ erõket. Ezért jó a jó légellenállású kerék. Cserébe nehezebb ugyan, de nem azért jobb, mert nehezebb, hanem mert jobb a légellenállása. Nem véletlen hogy a profik idõfutamon 100g körüli gumikkal mennek és mindent könnyítenek amit csak lehet egy idõfutambringán is, persze úgy, hogy a légellenállás elsõdleges. Jettison is jól leírta.
azért is jobb -szerintem- mert nagyobb a tömege.
Sac1: pont fizikából álltam bukásra...

Szerk.: pl egy dura ace magasprofilú karbon kerékszett az mennyit bír kb km-ben? úgyértem hányezret?
#30092
Írta 2008. június 03. - 14:02

#30093
Írta 2008. június 03. - 13:40

na jóóóó!ez már nekem kezd bonyolultá válni....:wtf: :wtf: :wtf:
valaki foglalja már össze ami az elõzõ 2 oldalon le van írva.
plíz:)
Én arra jutottam, hogy a könnyebb kerék jobb.

#30094
Írta 2008. június 03. - 13:13

mivel nem idális környezetben tekerünk ezért jelen vannak ezek az erõk, amit mindenki betéve tud: légellenállás, gördülési surlódás stb.
azért lehet azt érezni, hogy könnyebb forgásban tartani a nehezebb kereket, mert ugyebár nehezebben lassul le a lendkerék hatás miatt
a könnyebb kereket pont emiatt könnyebb gyorsítani
idõfutamon nem nagyon van aki csak végéig akar gurulni, tekerés közben a légellenállás sokkal többet számít a tempót illetõen mint a súly
mondhatnám úgy is, hogy nem használjuk ki idõfutamon a lendkerék hatást
meg kell lennie az ideális egyensúlynak súly és "nem súly" között, mert ha tényleg csak a súly kéne akkor mindenki telinyomná ólommal a karbon teli felsõ részét és menne 55ös átlagokat, azért ez elég érdekes lenne
az hogy forgásban tartjuk a kereket vagyis uolyan sebességgel megyünk végig erõt kell befeketetni az ellenállások miatt, ezt az ellenállást a kerék súlya pedig nem befolyásolja vagyis
a súly csak gyorsítás és lassítás szempontjából kap szerepet
#30095
Írta 2008. június 03. - 12:20

#30096
Írta 2008. június 03. - 12:05


Nyomás edzeni!

#30097
Írta 2008. június 03. - 10:59

valaki foglalja már össze ami az elõzõ 2 oldalon le van írva.
plíz:)
#30098
Írta 2008. június 03. - 10:00

Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.
Hogy megbonyolítsam a témát, nehezebb kerekek felnijei magasabb profilúak, vegyétek bele az elmélkedésbe a kevesebb küllõszámot is, a rövidebb küllõk kevéssé kavarják a szelet stb-stb.
#30099
Írta 2008. június 03. - 00:04

lendkerékként mûködik, és elraktározza az energiát. Egyszer felgyorsítod, utána megy. hiába mondod ezt, mondod azt, ha kipróbálod, igaz. erre a célra azért nemjók az olcsó-nehéz kerékszettek, mert ott az agyban is van súly, és alacsonyprofilú. idõfutam kerékszettnél meg a felniben van a súly (minél kiljebb (hogykell írni?) a kerék középpontjától, annál inkább számít. sprintelésnél, mászánásnál fordítva, ott minél könnyebb a jobb, mert gyorsan be leeht pörgetni.
Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.
#30100
Írta 2008. június 02. - 23:56

Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.
Gondlkoztam ezen picit és arra jutottam azt is figyelembe kell venni, hogy a 30as tempóhoz egyszer már több energiát kellett befektetni a nehéz keréknél.