Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#29041
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Félreértesz. Nem azt mondom, hogy trekking bringát vegyél. De nekem úgy tûnik, hogy arra mondjuk nem készülsz, hogy versenyezz, akkor meg szerintem nem igazán számít, hogy milyen aerodinamikus, meg könnyû stb. (bár hozzáteszem, hogy a mi szintünkön ezek még akkor sem lényeges dolgok, ha indulnál is versenyen)

#29042
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Az erdészeti útjaim nagyjából olyan minõségûek, mint az átlagos magyar országutak.(foltozgatások,hepehupák vannak, de azért nem olyan vészes) Csak itt nem járnak autók és gyönyörû erdõkben lehet bringázni. Semmiképpen sem tereprõl van szó. Az én értelmezésemben a lada níva egy trekkingnek felelne meg, amit semmiképen sem vennék. Mindenesetre ezen az úton volt szerencsém 30-40km-es tempóval tesztelni egy full alu wenson stingert. Merev volt és gyors, de rázott és dobált. Úgy gondolom: egy karbonváz(még ha alsóházas is)ennél csak kényelmesebb lehet és úgy tudom jobban bírja a rossz utakat is..

Kobuc

Nem igazán értem, hogy miért ilyen kevésküllõs gyári kerekekben, meg karbonvázban gondolkodsz, amikor korábban azt írtad, hogy erdészeti úton akarod használni, mert, a fõútra nem akarsz menni. Szerintem vegyél egy egyszerû, aluvázas bringát, 32 küllõs kerekekkel. Ez kb. olyan mintha az erdész mondjuk 5-ös BMW-ét akarna venni, holott a Lada Niva volna az ésszerû választás



#29043
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

a blizzard télleg atomháborúra készült


3-4ezer km-t bírt nálam a Blizzard, és a hátsó több helyen ki van szakadva, és vékonyra kopva...pedig nem zúzott üvegen edzek...Ezért vetettem fel a témát, hogy mi legyen a helyére, most kapok egy 500km-es conti gp4000-et, kipróbálom azt.

#29044
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Kobuc

Nem igazán értem, hogy miért ilyen kevésküllõs gyári kerekekben, meg karbonvázban gondolkodsz, amikor korábban azt írtad, hogy erdészeti úton akarod használni, mert, a fõútra nem akarsz menni. Szerintem vegyél egy egyszerû, aluvázas bringát, 32 küllõs kerekekkel. Ez kb. olyan mintha az erdész mondjuk 5-ös BMW-ét akarna venni, holott a Lada Niva volna az ésszerû választás

#29045
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
A mavic ezek szerint megbízható márka. Érdemes ezt választanom. Mondd meg õszintén Jettison: a ksyrium csak az aerodinamikában és súlyban jobb? A strapabíróságban (nyolcasállóság) az aksiummal megegyezik? Nem kevés pénzt takaríthatnék meg, ha aksiummal szerelt gépet vennék. Ugyanis az a kis súlykülönbség nekem nem szempont.

[quote name='Jettison']ksyrium elite
ks equipe
aksium
easton/bontr, nekem az easton jobban tetszik
, hasonlót használok csak novatecbe
hát nem tom ez a karbonvázas kérdés kicsit fogósabb, sztem egyik se mehet tönkre normális használban, bár az author nem akkora név mint a többi
a flancos könnyû kerék alatt mit értesz? mert ha egy bora ultrat, vagy egy hyperiont akkor nem igaz, meg sztem amúgy se jellemzõ


[/quote][/quote]

#29046
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
a blizzard télleg atomháborúra készült

Nekem kevláros Schwalbe Blizzard Pro van sok-sok éve (ugyanaz az egy készlet), és fõleg a saját hülyeségembõl kaptam defektet: felütöttem. Kb. most kezd csereérett lenni, de görgõzni még mindig jó lesz :) Szóval én annyira nem írom le. (Mindemellett kipróbálnék valami prémium kategóriás külsõt is...)



#29047
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

Egyetértek, Schwalbe-t nem vennék országútra. Tartósság nuku, defektállóság szintén 0.

Continental jobb sokkal, már az Ultra Sport is, de a GP3000-tõl felfele vannak az igazán jó gumik...


Nekem kevláros Schwalbe Blizzard Pro van sok-sok éve (ugyanaz az egy készlet), és fõleg a saját hülyeségembõl kaptam defektet: felütöttem. Kb. most kezd csereérett lenni, de görgõzni még mindig jó lesz :) Szóval én annyira nem írom le. (Mindemellett kipróbálnék valami prémium kategóriás külsõt is...)
- egy bolygó, két kerék -

#29048
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Számot már nem tudok mondani, de amikor láttam, akkor engem is meglepett. Sok kerékre adnak meg max. BAR-t, mert nagy terhelést jelenthet.
Az is érdekes, hogy a Campa éppen a jobb gördülési ellenállás miatt támogatja az újfajta peremes tömlõs gumikat pl: Hutchinson, de a conti 4000S simán leveri azokat is.

Nem írtad, hogy milyen versenyre kell neked a gumi, de általánosságban, ha versenyez valaki, akkor használjon karbon felnit + szingót.



hát igen akinek futja rá...

#29049
qanic

qanic

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts

gördülésre tudsz valami számot mer nem tudom elképzelni h kisebb lehetne a tömlõs megoldásnak, keréknek mi baja lesz a 13 bartól?
mondjuk én csak versenyre használnám
am nekem is fekete felnire lesz és a másik befutó a 4000s lenne ha összeszedtem rá a kesst, de nagyon filózok melyik legyen


Számot már nem tudok mondani, de amikor láttam, akkor engem is meglepett. Sok kerékre adnak meg max. BAR-t, mert nagy terhelést jelenthet.
Az is érdekes, hogy a Campa éppen a jobb gördülési ellenállás miatt támogatja az újfajta peremes tömlõs gumikat pl: Hutchinson, de a conti 4000S simán leveri azokat is.

Nem írtad, hogy milyen versenyre kell neked a gumi, de általánosságban, ha versenyez valaki, akkor használjon karbon felnit + szingót.

#29050
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

A hiba nem benned és nem a kerékpárban van, az országúti bringa ilyen. Kell egy kis idõ a megszokásához.


jaja, nekem is furcsa volt megszokni monti után. Berakod a kanyarba ívre és már túl is vagy a kanyarodáson.:)

#29051
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Szeretnek segitseget kerni töletek hatah van itt valami nagy szaki..van most egy uj orszagutim.Abaj vele hogy ingatagnak találom a kormanyzasát.Ezt ugy ertem sokkal fordulekonyabb mint a masik biciklim.kanyarokban is olyan idegesen viselkedik a kormány..De mitöl leszz stabil egy bicikli??? ez a kerdes.talan a mérete miatt van .vagy a stucni hoossza is befolyasolja a dolgokat?? nem jövök ráá .köszi ha segitetek.zsolt


A hiba nem benned és nem a kerékpárban van, az országúti bringa ilyen. Kell egy kis idõ a megszokásához.

#29052
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Szeretnek segitseget kerni töletek hatah van itt valami nagy szaki..van most egy uj orszagutim.Abaj vele hogy ingatagnak találom a kormanyzasát.Ezt ugy ertem sokkal fordulekonyabb mint a masik biciklim.kanyarokban is olyan idegesen viselkedik a kormány..De mitöl leszz stabil egy bicikli??? ez a kerdes.talan a mérete miatt van .vagy a stucni hoossza is befolyasolja a dolgokat?? nem jövök ráá .köszi ha segitetek.zsolt


Hosszú tengelytáv, hosszú stucni, széles kormány, és lapos villaszög, ezek lassítják a kormányzást, ami nagy sebességnél stabilitást ad a gépnek, de kis sebességnél zavaró.
Legkönnyebben a stucni hosszával változtathatsz a dolgon, de az befolyásolja a pilótafülke hosszát, így a kényelmedet is a kerékpáron. Esetleg nagyobb beépítési magasságú villát, ha találsz, szintén segíthetsz a dolgon, és akkor a bevált üléspozíción nem nagyon kell változtatnod.

#29053
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Vittoriából melyiket használtad?

Nemtom, egy régi Peugeot bringán volt, amit téli bringának használtam. Valami R betûs, de tényleg fogalmam sincs, kb. 1.5 éve dobtam ki, miután 20km-t mentem vele felnin...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#29054
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
rövid stucninál vagy keskeny kormánynál jelentõsebb ez a fordulékonyság
más outinál nem tapasztalsz ilyet?
vagy még egy nagyon buta villa is lehet a ludas, de nem hinném hogy olyat ember valaha is alkot

Szeretnek segitseget kerni töletek hatah van itt valami nagy szaki..van most egy uj orszagutim.Abaj vele hogy ingatagnak találom a kormanyzasát.Ezt ugy ertem sokkal fordulekonyabb mint a masik biciklim.kanyarokban is olyan idegesen viselkedik a kormány..De mitöl leszz stabil egy bicikli??? ez a kerdes.talan a mérete miatt van .vagy a stucni hoossza is befolyasolja a dolgokat?? nem jövök ráá .köszi ha segitetek.zsolt



#29055
kiborg

kiborg

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Szeretnek segitseget kerni töletek hatah van itt valami nagy szaki..van most egy uj orszagutim.Abaj vele hogy ingatagnak találom a kormanyzasát.Ezt ugy ertem sokkal fordulekonyabb mint a masik biciklim.kanyarokban is olyan idegesen viselkedik a kormány..De mitöl leszz stabil egy bicikli??? ez a kerdes.talan a mérete miatt van .vagy a stucni hoossza is befolyasolja a dolgokat?? nem jövök ráá .köszi ha segitetek.zsolt

#29056
kiborg

kiborg

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

hát igen a sima szingóval én se bajlódnék

haho

#29057
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
hát igen a sima szingóval én se bajlódnék

Én használtam tufo szingót (nem peremest).

Abban jobb, hogy nem igazán lehet felütnu, mert nincs pereme a felninek. A lötty pedig hatékony, de a nagyobb lyukat, vágást az se fogja meg.

Nem volt rossz gumi, de elég szar ragaszgatni, állandóan vinni a pót szingót + a para, hogy leugrik a felnirõl.



#29058
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)


Én használtam tufo szingót (nem peremest).

Abban jobb, hogy nem igazán lehet felütnu, mert nincs pereme a felninek. A lötty pedig hatékony, de a nagyobb lyukat, vágást az se fogja meg.

Nem volt rossz gumi, de elég szar ragaszgatni, állandóan vinni a pót szingót + a para, hogy leugrik a felnirõl.

#29059
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
de pont azért poén a tufo mer 13bart simán bírja
szal nem értem ezt az azonos nyomásos hülyeséget

Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)



#29060
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

gördülésre tudsz valami számot mer nem tudom elképzelni h kisebb lehetne a tömlõs megoldásnak, keréknek mi baja lesz a 13 bartól?
mondjuk én csak versenyre használnám
am nekem is fekete felnire lesz és a másik befutó a 4000s lenne ha összeszedtem rá a kesst, de nagyon filózok melyik legyen


Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)