Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#29021
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.

#29022
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
nekem nagyon bejönnek a narancs ktm-ek iszonyat jól néznek ki, nem hiszem h gagyit gyártanának, az meg h 55ös a váz az új vázgeoknál már nem sokat mond, függ a slopingtõl (ejtett felsõ-csõ), meg a felsõcsõhossz, stb, rá kell ülni meg kell nézni hogy áll, am sztem hagyományos geoból neked olyan 54es lenne jó, de sztem nem lehet így megvennei egy bringát h nyeregvázcsõhossz, oké akk ezt kérem...

Huú...A 23-as is fotel. Ez jól hangzik. A KTM strada 3000-es ugye azért már nem az összetákolt alu kategória? Meg szabad venni? Öreg osztrák gyártó, remélem nem járatja le magát valami vacak vázzal. A régiben az aksium kerekek vannak, az újban pedig a dt-k. Nekem a régi a jön be. De csak 55-ös méretben elérhetõ. Az én 170 cm-hez szerinted nem túl nagy? Ennél a típusnál az 55-öt az üléscsõ becsatlakozásáig kell érteni, nem pedig a felsõcsõ magasságáig. Úgy látom nem túl sportos a geometria, mert ehez a vázmérethez mindössze 55-ös (ugyanakkora mint a vázméret) felsõcsõ és 147-es homlokcsõ tartozik. Szóval nem az a belegörnyedõs, elõrehajolós igazi versenybringa . Jól gondolom, hogy fentiek miatt szabadna a magasságomhoz inkább illõ 52-es helyett kicsit nagyobb 55-ös méretet választanom? Jettison! Egyébként köszi, hogy foglalkozol velem! Jól jön a tapasztalatod.



#29023
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

Huú...A 23-as is fotel. Ez jól hangzik. A KTM strada 3000-es ugye azért már nem az összetákolt alu kategória? Meg szabad venni? Öreg osztrák gyártó, remélem nem járatja le magát valami vacak vázzal. A régiben az aksium kerekek vannak, az újban pedig a dt-k. Nekem a régi a jön be. De csak 55-ös méretben elérhetõ. Az én 170 cm-hez szerinted nem túl nagy? Ennél a típusnál az 55-öt az üléscsõ becsatlakozásáig kell érteni, nem pedig a felsõcsõ magasságáig. Úgy látom nem túl sportos a geometria, mert ehez a vázmérethez mindössze 55-ös (ugyanakkora mint a vázméret) felsõcsõ és 147-es homlokcsõ tartozik. Szóval nem az a belegörnyedõs, elõrehajolós igazi versenybringa . Jól gondolom, hogy fentiek miatt szabadna a magasságomhoz inkább illõ 52-es helyett kicsit nagyobb 55-ös méretet választanom? Jettison! Egyébként köszi, hogy foglalkozol velem! Jól jön a tapasztalatod.


Nekem 20-as gumim van most, és eddig elég jól bírta (kop-kop), a következõ szélesebb lesz, de a 23 már tényleg hatalmas különbség, a 25 meg már-már túra-szerû kényelem lehet :) Az ára persze az ellenállás, leginkább próbáld ki, h. Neked mi fér még bele. Az élet bizony csupa kompromisszum :)
Én kurta lábú vagyok 168 magassággal, és nekem az 52-es váz jó. (De a városi csótányom meg 58-as, szívok is vele rendesen... Nem kell vkinek? :) ) Amúgy átlépõ magasságból számolj vázméretet!
- egy bolygó, két kerék -

#29024
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Huú...A 23-as is fotel. Ez jól hangzik. A KTM strada 3000-es ugye azért már nem az összetákolt alu kategória? Meg szabad venni? Öreg osztrák gyártó, remélem nem járatja le magát valami vacak vázzal. A régiben az aksium kerekek vannak, az újban pedig a dt-k. Nekem a régi a jön be. De csak 55-ös méretben elérhetõ. Az én 170 cm-hez szerinted nem túl nagy? Ennél a típusnál az 55-öt az üléscsõ becsatlakozásáig kell érteni, nem pedig a felsõcsõ magasságáig. Úgy látom nem túl sportos a geometria, mert ehez a vázmérethez mindössze 55-ös (ugyanakkora mint a vázméret) felsõcsõ és 147-es homlokcsõ tartozik. Szóval nem az a belegörnyedõs, elõrehajolós igazi versenybringa . Jól gondolom, hogy fentiek miatt szabadna a magasságomhoz inkább illõ 52-es helyett kicsit nagyobb 55-ös méretet választanom? Jettison! Egyébként köszi, hogy foglalkozol velem! Jól jön a tapasztalatod.

ez a dt se tûnik rosszak, nagy név, bár nincs még tapasztalatom velük
25ös gumi sztem 12kph-val tuti megfogja, semmi pénzért nem tennék fel 25ös gumit, 23as is fotel



#29025
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
azért én nem ülnék olyan alura ami úgy lett összetákolva, ugyanis az alu emlékezõ fém, azért is kéne 5 évente cserélgeti, ha használja is az ember
sztem bringázás közben nem nagyon törik el egy mai karbonváz, persze ha odavágod az gáz, akkor simán nyekk, ezt neked kell eldönteni mennyire vagy esõs, sztem normál körülmény közt nem nagyon lehet elesni, versenyen benne van sajna, pláne itthon..
forgalomba meg nem biztos h te vagy a vétkes és akkor lehet harcolni...

A karbonvázról nemrég hallottam, hogy bizony egy ütõdéstõl vagy eséstõl nagy esélye van, hogy nem látható hajszálrepedések alakulnak ki, amik lappangva jelen vannak. Aztán a valahányadik túra után a repedés mentén egyszer csak ketté törik az ember alatt a váz. Az alu egy eséstõl esetleg görbül, deformálódik vagy benyomódik és szerencsés esetben még visszahajlítható. Ki tudnám most csengetni egy ilyen bicó árát, de ha késõbb beköszönne egy váratlan vázcsere, arra már biztosan nem futná.
Ez tényleg így van? Szerinted is ennyire durva a helyzet a karbonnal?



#29026
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ez a dt se tûnik rosszak, nagy név, bár nincs még tapasztalatom velük
25ös gumi sztem 12kph-val tuti megfogja, semmi pénzért nem tennék fel 25ös gumit, 23as is fotel

Tegyük fel befér a 25-ös gumi és frankón megdobjuk ezzel a kényelmet. De vajon megtehetjük ezt büntetlenül? Mi történik vajon a befektetett enbergiáinkkal? Mennyivel lesz majd nehezebb tekerni és tartani a tempót. Van érezhetõ kihatása ennek a két mm különbségnek az outiktól joggal elvárható könnyed száguldásra.



#29027
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Tegyük fel befér a 25-ös gumi és frankón megdobjuk ezzel a kényelmet. De vajon megtehetjük ezt büntetlenül? Mi történik vajon a befektetett enbergiáinkkal? Mennyivel lesz majd nehezebb tekerni és tartani a tempót. Van érezhetõ kihatása ennek a két mm különbségnek az outiktól joggal elvárható könnyed száguldásra.

...esetleg egy minõségi acélváz? (Bár az országúti mindig is rázni fog, szerintem.) De a ballonos külsõ tényleg rengeteget számít, ha befér a 25-ös gumi, az elég nagyot dob a kényelmi faktoron :)



#29028
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Ha esel a géppel, akkor már mondhatják, hogy nem rendeltetésszerû használat és arra nem vonatkozik a az örök élet gari. Félek belemenni, habár nagyon pöpecül néznek ki a karbon vázas bringák. És bizonyára sokkal jobbak a menettulajdonságok is.

Vegyél olyan márkától karbonvázas bicajt, amelyik vállalja az életfogytig garanciát. Nem véletlenül vettem én sem Orbeát.



#29029
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts

Vegyél olyan márkától karbonvázas bicajt, amelyik vállalja az életfogytig garanciát. Nem véletlenül vettem én sem Orbeát.


Ezt néhány cég tényleg bevállalja, csak éppen mit is értenek rajta? Mennyi az az életfogyt? :-)) Aztán ha elreped, megnézik-e miért is repedt meg. Van ahol kizáró ok a versenyzés, más cég nem köti ki. Nem tudom ki gondolja komolyan, hogy egy akármilyen váz is kitart egész életében. Még a legjobb acélok is elrepednek 20 év után, ha rendesen használták õket.

#29030
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Hogy az MKSZ szivesen válaszolna egy e-mailre az több mint eufémizmus. Ezidáig az egész szöv. egy fantomcég volt, jó pár éve befulladtak az éppen soros "akciói". Múlt évben újra volt változás körükben, új fogadkozások, várjuk az eredményt...
Igazolt versenyzõnek lenni csak formális eljárás kérdése, bárki lehet, ugyanis a legutóbbi állás szerint nem feltétele hogy a delikvens csapattag legyen. A gyakorlatban viszont eléggé ajánlott valamilyen csapatban tekerni, ha jó eredmélnyeket akar elérni az ember és egyáltalán bolyban tudjon közlekedni.

#29031
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Vegyél olyan márkától karbonvázas bicajt, amelyik vállalja az életfogytig garanciát. Nem véletlenül vettem én sem Orbeát.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#29032
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
A karbonvázról nemrég hallottam, hogy bizony egy ütõdéstõl vagy eséstõl nagy esélye van, hogy nem látható hajszálrepedések alakulnak ki, amik lappangva jelen vannak. Aztán a valahányadik túra után a repedés mentén egyszer csak ketté törik az ember alatt a váz. Az alu egy eséstõl esetleg görbül, deformálódik vagy benyomódik és szerencsés esetben még visszahajlítható. Ki tudnám most csengetni egy ilyen bicó árát, de ha késõbb beköszönne egy váratlan vázcsere, arra már biztosan nem futná.
Ez tényleg így van? Szerinted is ennyire durva a helyzet a karbonnal?

Félreértesz. Nem azt mondom, hogy trekking bringát vegyél. De nekem úgy tûnik, hogy arra mondjuk nem készülsz, hogy versenyezz, akkor meg szerintem nem igazán számít, hogy milyen aerodinamikus, meg könnyû stb. (bár hozzáteszem, hogy a mi szintünkön ezek még akkor sem lényeges dolgok, ha indulnál is versenyen)



#29033
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Az új strada 3000-et állítólag már Dt swiss R-1900 kerekekkel szerelik: Ha a viszonyítási pont a mavic aksium és ksyrium, ezt hová helyezzem el a strapabírósági listán.

[quote name='Jettison']ks azért erõsebb sztem
de az aksiummal sem lesz bajod ha ésszel használod

[/quote][/quote]

#29034
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
van licensz kártyád, amit akkor igényelhetsz, ha mksz tagságú csapatnál vagy és kitöltöd a honlapjukon lévõ igénylõlapot, hivatalosan ekkor leszel igazolt versenyzõ ha jól tudom, am sztem írhatsz nekik is egy mélt biztos szívesen válaszolnak rá

Nem igazán tudtam, hol tegyem fel ezt a kérdést: mit jelent az, hogy valaki igazolt versenyzõ, és hogy lehet valaki az?



#29035
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Nem igazán tudtam, hol tegyem fel ezt a kérdést: mit jelent az, hogy valaki igazolt versenyzõ, és hogy lehet valaki az?

#29036
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Ma már állítólag létezik néhány (nálunk kevésbé használt) márkában (pld. Veloflex) kompromisszum: defektvédelem, kis tömeg, jó gördülés. De persze utóbbi kettõre súlyozva, a defektvédelem annyi, hogy minden kis szilánk ne szúrja ki. Már 170-180 gr. körül is léteznek jó peremes gumik (sõt szingóban is alig nagyobb valós tömeggel), csak nálunk nem lehet kapni, fõként az ára miatt, mert kb. 20e Ft-ért kellene adni. Nálunk a max. a Supersonic, ami 12e Ft körül volt, 23-asban 170 gr. körüli, és még mezõnyversenyre is eléggé merész feltenni a defektek miatt.

#29037
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
amit nemrég linkeltekgumiteszt az leírja h nem létezik olyan gumi ami mindenben a maxot tudja
tudod vagy kompromisszumok, vagy a szélsõségek

már alig várom én is, h kitavadjon és kipróbáljam az uj gumikat. most tettem fel michelin pro 3 race.
kiváncsi vaok mennyire lesz jó és defekt álló. nem naon értem ezt az egészet, ennyi pénzért miért nem nyujtja a max-ot a gumi minden szempontból? miért van az , h ami drága gumi az vagy nulla defekt állóság vagy kurvára kopik, stb. hát azért remélem, h be fog vállni ez nekem.szerettem volna 1 igazán jó gumit a bicajomra



#29038
tomy74

tomy74

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
már alig várom én is, h kitavadjon és kipróbáljam az uj gumikat. most tettem fel michelin pro 3 race.
kiváncsi vaok mennyire lesz jó és defekt álló. nem naon értem ezt az egészet, ennyi pénzért miért nem nyujtja a max-ot a gumi minden szempontból? miért van az , h ami drága gumi az vagy nulla defekt állóság vagy kurvára kopik, stb. hát azért remélem, h be fog vállni ez nekem.szerettem volna 1 igazán jó gumit a bicajomra

#29039
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ks azért erõsebb sztem
de az aksiummal sem lesz bajod ha ésszel használod

[quote name='Kobuc']A mavic ezek szerint megbízható márka. Érdemes ezt választanom. Mondd meg õszintén Jettison: a ksyrium csak az aerodinamikában és súlyban jobb? A strapabíróságban (nyolcasállóság) az aksiummal megegyezik? Nem kevés pénzt takaríthatnék meg, ha aksiummal szerelt gépet vennék. Ugyanis az a kis súlykülönbség nekem nem szempont.

[/quote][/quote]

#29040
adamszeged

adamszeged

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Ma reggel(11-kor) a szegedi rókusi körúti mekinél láttam egy '09 Merida 880-16-at(helyet csak azért írtam,mert hátha valaki magára ismer:))Szép ám:D lehet olyan lesz a következõ keróm.Valakinek van valamilyen tapasztalata róla?