Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#29001
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Én az Orbeám kompakt hajtómûvel rendeltem, de 53x39-el jött, szóval az idei Grossglockner hegyi versenyre lehet, hogy a monti jön velem slick gumival :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#29002
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Nem kompakttal, hanem 52-39-30 hajtómûvel szeretném, ezért is gondoltam a tavalyi 2008-as modellre, ami viszont fehér színû. Habár a 2009 -es starda 3000-esnsek is láttam tripla változatát, de csak az osztrák weboldalon. a tripla azért lenne jó mert nem versenyzek, csak szabadidõs bringás vagyok. És rengeteg az emlkedõ. Edzettségi szintem változó.
Az új strádákon szerintem elég bután mutat a homlokcsövön függõlegesen elhelyezett, furcsa nyaktartással olvasható KTM felirat. Sokkal izlésesebb megoldás a középen elhelyezett fém embléma. Ennek megítélése persze teljesen szubjektív és csupán esztétikai kérdés.

kompakt hajtómûvel veszed?:o



#29003
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Paris-Roubaix-n látni 27-es gumikat is. :jawdrop1:

igen mert a p-r:)

#29004
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Paris-Roubaix-n látni 27-es gumikat is. :jawdrop1:

#29005
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Logikusan hangzik. attól tartok a 25-ös már túl nagy ellenállású

Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.



#29006
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
kompakt hajtómûvel veszed?:o

Kattints a linkre és görgess a a lap aljára és eléd tárulnak a KTM strada vázgeometriák:
http://www.ktm-bikes...da3000&kat=Road

KTM-ék az itt megadott vázméretet egészen az üléscsõ becsatlakozásig számolják. A belsõ lábhosszx0,66 képlet ha jól tudom az átlépési magasságot adja meg. Nálam ez az érték cipõben: 51.5 cm
Mi a véleményed? Jól gondolom, hogy ehhez az 51,5cm-hez hozzá kell adnom a felsõcsõ vizszintes vonalától az üléscsõ becsatlakozásig mért függõleges rövidke távolságot is?(ezt a weboldalon nem adják meg, de kb. 3-4cm lehet) És így kapom meg a számomra megfelelõ strada vázméretet, magyarul ahogy írtad is 54-55cm a jó méret!

Naná, hogy szeretnék ráülni a leendõ bringámra, mielõtt leszámolom a zsét, de a kipróbálás nem olyan sima ügy. A legtöbb boltos nem tart készletet a 400 000 ft-os bringákból, mert a webáruházak árakban lealázzák.



#29007
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Kattints a linkre és görgess a a lap aljára és eléd tárulnak a KTM strada vázgeometriák:
http://www.ktm-bikes...da3000&kat=Road

KTM-ék az itt megadott vázméretet egészen az üléscsõ becsatlakozásig számolják. A belsõ lábhosszx0,66 képlet ha jól tudom az átlépési magasságot adja meg. Nálam ez az érték cipõben: 51.5 cm
Mi a véleményed? Jól gondolom, hogy ehhez az 51,5cm-hez hozzá kell adnom a felsõcsõ vizszintes vonalától az üléscsõ becsatlakozásig mért függõleges rövidke távolságot is?(ezt a weboldalon nem adják meg, de kb. 3-4cm lehet) És így kapom meg a számomra megfelelõ strada vázméretet, magyarul ahogy írtad is 54-55cm a jó méret!

Naná, hogy szeretnék ráülni a leendõ bringámra, mielõtt leszámolom a zsét, de a kipróbálás nem olyan sima ügy. A legtöbb boltos nem tart készletet a 400 000 ft-os bringákból, mert a webáruházak árakban lealázzák.

nekem nagyon bejönnek a narancs ktm-ek iszonyat jól néznek ki, nem hiszem h gagyit gyártanának, az meg h 55ös a váz az új vázgeoknál már nem sokat mond, függ a slopingtõl (ejtett felsõ-csõ), meg a felsõcsõhossz, stb, rá kell ülni meg kell nézni hogy áll, am sztem hagyományos geoból neked olyan 54es lenne jó, de sztem nem lehet így megvennei egy bringát h nyeregvázcsõhossz, oké akk ezt kérem...



#29008
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
hosszabb stucni=kevésbe fordulékonyabb, stabilabb bringa
lehet a régi bringádba szar volt a kormánycsapágy?:P
am biztos hogy nem a karbontól van
lehet rövidebb a láncvilla, v tengelytáv, esetleg kormány(azt nem nagyon hiszem)
olvass vissza kicsit nemrég volt vkinek hasonló problémája

SZiasztok aazert ahogy olvasgattam van itt egy két nagy szaki:) En kb egy éve tekerek csak.Sikerult nyernem egy versenyt./De az ilyen vazgeometriakhoz meg nem igen ertek/ .Ennek örömére aztan vettem egy franko carbon bringat../bianchi/ Na de ez az uj bicikli sokkal fordulekonyabb vagy inkabb ugy fogalmaznek hogy a kormany olyan idegesen viselkedik..Ez nem tetszik.Most ezen gondolkodok mitöl lehet.Lehet a carbont kellene megszoknom mert maskepp viselkedik.Vagy azert van mert ezen az uj bringan sokkal hosszzabb stucni van mint a regi biciklimen./13 as /..N a de vegulis ez is lenne a kerdésem.Hogy ha a stucni hosszabb az növeli a stabilitását a biciklinek vagy csökkeniti???Na ki tudja????



#29009
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
sztem mindkét képletet felejtsd el, ennyibõl nem lehet bringát venni, ha nagyon akarod akkor vannak ilyen kalkulátorok, nem tok címet modani, de ide is írtak be páran ilyen címeket

Nagyjából hasonló a méretünk (170cm vagyok)Írtad, hogy méreted az 52-es. Ezt az 52 cm-ert melyik két pont között mérted? És a bringád gyári méretezési adata melyik távolságot takarja? A legtöbb helyen a függõleges vázméretet a hajtókar tengelyvonalától az üléscsõ becsatlakozásig mérve adják meg. Van ahol viszont a felsõcsõ vonaláig számolnak. Most aztán jó nagy a rendetlenség a fejemben! Mond meg nekem légyszíves, melyik képlet helyes:
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret átlépési magasságig mérve
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret üléscsõ becsatlakozásig mérve



#29010
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Nagyjából hasonló a méretünk (170cm vagyok)Írtad, hogy méreted az 52-es. Ezt az 52 cm-ert melyik két pont között mérted? És a bringád gyári méretezési adata melyik távolságot takarja? A legtöbb helyen a függõleges vázméretet a hajtókar tengelyvonalától az üléscsõ becsatlakozásig mérve adják meg. Van ahol viszont a felsõcsõ vonaláig számolnak. Most aztán jó nagy a rendetlenség a fejemben! Mond meg nekem légyszíves, melyik képlet helyes:
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret átlépési magasságig mérve
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret üléscsõ becsatlakozásig mérve

Nekem 20-as gumim van most, és eddig elég jól bírta (kop-kop), a következõ szélesebb lesz, de a 23 már tényleg hatalmas különbség, a 25 meg már-már túra-szerû kényelem lehet :) Az ára persze az ellenállás, leginkább próbáld ki, h. Neked mi fér még bele. Az élet bizony csupa kompromisszum :)
Én kurta lábú vagyok 168 magassággal, és nekem az 52-es váz jó. (De a városi csótányom meg 58-as, szívok is vele rendesen... Nem kell vkinek? :) ) Amúgy átlépõ magasságból számolj vázméretet!



#29011
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

10 éve használok egy karbon kereket, (felni+küllõk egybe karbon) és kutya baja. Azért egy hátsó kerék kap rendesen ütéseket.


De gondolom ez csak versenykerék (persze tíz év akkor is sok). Városi zúzásra kicsit bátor volna - és nagyon drága...
- egy bolygó, két kerék -

#29012
kiborg

kiborg

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Köszi ha segitetek

#29013
kiborg

kiborg

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
SZiasztok aazert ahogy olvasgattam van itt egy két nagy szaki:) En kb egy éve tekerek csak.Sikerult nyernem egy versenyt./De az ilyen vazgeometriakhoz meg nem igen ertek/ .Ennek örömére aztan vettem egy franko carbon bringat../bianchi/ Na de ez az uj bicikli sokkal fordulekonyabb vagy inkabb ugy fogalmaznek hogy a kormany olyan idegesen viselkedik..Ez nem tetszik.Most ezen gondolkodok mitöl lehet.Lehet a carbont kellene megszoknom mert maskepp viselkedik.Vagy azert van mert ezen az uj bringan sokkal hosszzabb stucni van mint a regi biciklimen./13 as /..N a de vegulis ez is lenne a kerdésem.Hogy ha a stucni hosszabb az növeli a stabilitását a biciklinek vagy csökkeniti???Na ki tudja????

#29014
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Na mégegyszer!


kipróbáltam opera helyett a firefoxot...

#29015
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.


Na mégegyszer!

#29016
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Nemtudom mi ez a nagy kényelem probléma...letekertem 210km-t a balatonkör nem 100%-os állapotban lévõ aszfaltján...specialized avatar nyergem van, Shimano XTR gatya, 23-as schwalbe blizzard-ok, carbonvilla, alu váz. És igen, fájt a seggem másnap. És? :D


Nekem meg volt hogy acél váz, acél vila, 36küllõs fûzött kerék 20-as gumi-val se fájt semmim, meg a mostani aluváz, karbonvilla Vento kerék 23-mas gumi-val se fájt semmim balatonkör után. Szóval szerintem se vészes annyira a helyzet.:)

#29017
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.

#29018
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Nemtudom mi ez a nagy kényelem probléma...letekertem 210km-t a balatonkör nem 100%-os állapotban lévõ aszfaltján...specialized avatar nyergem van, Shimano XTR gatya, 23-as schwalbe blizzard-ok, carbonvilla, alu váz. És igen, fájt a seggem másnap. És? :D

#29019
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

A karbonvázról nemrég hallottam, hogy bizony egy ütõdéstõl vagy eséstõl nagy esélye van, hogy nem látható hajszálrepedések alakulnak ki, amik lappangva jelen vannak. Aztán a valahányadik túra után a repedés mentén egyszer csak ketté törik az ember alatt a váz.
Ez tényleg így van?


Szerintem nem rossz ennyire a helyzet. Nagy bukta után mindegyik váz necces, más kérdés, hogy a karbonon esetleg nem látod, hogy már baj van, ez igaz, de én úgy sejtem, hogy valami nyöszörgõ hangokat, meg furcsa viselkedést ez is mutat, szal egy törés azért nem lesz figyelmeztetõ elõjel nélküli.
Viszont azért elég jól bírja a karbon. A tartósságról nem egyszerû nyilatkozni, mert egyrészt nem olyan régi technológia, másrészt kevesen használják 10+ évig is akár ugyanazt. A magam részérõl annyit tudok hozzátenni, hogy 10 éve használok egy karbon kereket, (felni+küllõk egybe karbon) és kutya baja. Azért egy hátsó kerék kap rendesen ütéseket.

#29020
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.