Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#28581
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
vuelta atomtámadást is bír. keringenek pletykák 600g-os adatról, nem tudom ez mennyire valós elfelejtettem lemérni :o
mindenesetre olyan kátyúkat kibírt aminél majdnem letörött a csuklóm. igaz csak 55kiló vagyok de szerintem nagyobb ember alatt is simán bírja.
városba, szar útra tökéletes.
viszont nehéz.

(2milis dt-vel van fûzve nekem)

#28582
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Sziasztok!

Bárkinek tapasztalata, infója a következõ felnikrõl? :

-Vuelta airline széria
-Mavix cxp 22(32küllõ)
-Ritchey aero ocr pro (28küllõ)

Hogy legyen támpont: cél egy strapa kerékszett összeállítása városba(annak minden hátrányával) nem versenyzésre 75kgra. Mavicom és ritchey-m van soha nem használva csak nem tudom hogy beépítsem és lesz ami lesz alapon "tesztelem" vagy eladom szép megkímélt állapotukban és veszek mondjuk airline-t mert az állítólag elég erõs .

Köszi mindenkinek és jóéjt.


Az a richey felni az 405 gramm (32lyukas verzió), nekem is van kettõ olyanom, de ebbõl kiindulva KIZÁRT hogy strapakerékszettet építenék belõle.
A vuelta airline az tuti hogy bírja, az elég erõs, rengetegen használják városba fixiben, a Mavicnak a cxp felnijeirõl is csak jót hallottam erõsség szempontjából...De mivel a Vuelta olcsóbb, így végeredményben:

Vueltával fûzd be, ha tönkre is megy kb 3ezer egy olyan felni, még mindig olcsóbb mint a mavic. A ritchey meg ki van csuka strapakeréknek szerintem...

#28583
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

Sziasztok!

Bárkinek tapasztalata, infója a következõ felnikrõl? :

-Vuelta airline széria
-Mavix cxp 22(32küllõ)
-Ritchey aero ocr pro (28küllõ)

Hogy legyen támpont: cél egy strapa kerékszett összeállítása városba(annak minden hátrányával) nem versenyzésre 75kgra. Mavicom és ritchey-m van soha nem használva csak nem tudom hogy beépítsem és lesz ami lesz alapon "tesztelem" vagy eladom szép megkímélt állapotukban és veszek mondjuk airline-t mert az állítólag elég erõs .

Köszi mindenkinek és jóéjt.


Szinte bármilyen felnit választhatsz ha 30 küllõ felett gondolkodsz, a te súlyod mellett. Elsõ kettõt használom, elpusztíthatatlan kerekeket lehet belõlük csinálni. De azért ha balgaságot csinál az ember, akkor azt is tönkre lehet tenni.

#28584
Blaz

Blaz

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Bárkinek tapasztalata, infója a következõ felnikrõl? :

-Vuelta airline széria
-Mavix cxp 22(32küllõ)
-Ritchey aero ocr pro (28küllõ)

Hogy legyen támpont: cél egy strapa kerékszett összeállítása városba(annak minden hátrányával) nem versenyzésre 75kgra. Mavicom és ritchey-m van soha nem használva csak nem tudom hogy beépítsem és lesz ami lesz alapon "tesztelem" vagy eladom szép megkímélt állapotukban és veszek mondjuk airline-t mert az állítólag elég erõs .

Köszi mindenkinek és jóéjt.

#28585
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Kösz mindenkinek a tanácsot, azt hiszem szingósat fogok venni.


Peremes szingó az peremes felnire való...

Szingós kerék-gumi

Elõnye: könnyû, nehéz felütni - bár nekem a peremessel sincs ilyen gondom

Hátránya: viszonylag drága, itthon (is) kevés márka kevés típusából lehet válogatni, ha defekt kuka (tufó lötyi se fogta meg a nagyobb lyukat), ragasztani elég macera - majd egy nap mire teljesen megköt, kell hozzá pálmatex, defekt esetén az út szélén nem tudod visszaragasztani, és azért elég para, ha monjuk 50-nél leugrik a szingó az elsõ kerékrõl

Én megkönnyebültem mikor sikerül elcserélnem a szingós kerekeket peremesre.

#28586
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

ave-nak igaza van gyorsabb szerelni a szingost mint a peremest... illetve a tufonak ugye ott van az okos kis Peremes szingoja amit sokan használnak... + defektáló lötyi(na ez is egy külön story)
Versenyen meg jó mezõnyben
Sprinten-Gyorson ha defektelsz úgyis mindegy már a dolog
Középtávon jófutással még simán hozható(Szigetmonostor-Benõcs Zoli)
Hosszún meg nem ráérsz? 5óra bringában az a 2 perc....



Kösz mindenkinek a tanácsot, azt hiszem szingósat fogok venni.

#28587
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
ave-nak igaza van gyorsabb szerelni a szingost mint a peremest... illetve a tufonak ugye ott van az okos kis Peremes szingoja amit sokan használnak... + defektáló lötyi(na ez is egy külön story)
Versenyen meg jó mezõnyben
Sprinten-Gyorson ha defektelsz úgyis mindegy már a dolog
Középtávon jófutással még simán hozható(Szigetmonostor-Benõcs Zoli)
Hosszún meg nem ráérsz? 5óra bringában az a 2 perc....

#28588
Saint_MCP

Saint_MCP

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Mathias, tamaska köszönöm a valaszokat.

Akkor meg bûvölöm egy kicsit, meg hamarosan úgy is nézek a szerelõm felé, aztán tovább bûvöljük.. csak lesz belõle valami, legrosszabb esetben egy váltó csere...

#28589
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Kereket készülök venni, de nem tudom eldönteni, hogy szingós vagy peremes legyen. Szerintetek? Szívem szerint szingósat vennék, egyrészt még sosem volt szingós kerekem, másrészról tartok egy kicsit a nehezebb szervízelhetõségtõl, defekttõl, na meg a kátyúkkal teletûzdelt jó magyar utaktól. Még annyit, hogy triatlon versenyre használnám fõleg a kereket. Ebbõl kifolyólag célszerû lenne a peremes, mert az az út mellett javítható. Másrészrõl viszont karbonfelni lenne a kerék, amibõl ha peremeset vennék nem tudnám tönkrevágni egy út mellett sbtében elkezdett barmolással? Lepattan belõle elreped stb stb.. emiatt hajlok a szingó felé. Max ha versenyen defekt ér, feladom.. :)


Hat szerintem szingot talan meg gyorsabb is cserelni ut szelen, mint belsot. Persze nem lesz tokeletes, leven csak ideiglenesen szabad cementezes nelkul menni, de nem esik le egykonnyen. Egy kriteriumon mondjuk biztos nem mennék igy, de egy triatlonversenyen szerintem nem lehet gond, ha kanyarokban kicsit ovatos az ember.

Viszont a rendes szingok eleg dragak, es bar javithatoak, de nem otthon.

Tiszta karbon peremest szerintem ne vegyel. A legtobb peremes karbon kereken (Zipp, DA7850-C50, stb)alubol van a peremes resz, nem veletlenul.

#28590
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Lenne egy kérdésem. A hajtómûvem 53-39-es. Míg 50-39-30-as volt, könnyebben váltott. Egy Campa Mirage teszi a dolgát, igaz hivatalosan 52 fogig viszi... Mostanság viszont nagyon küszködik. A kérdés, ha felteszek egy jobb váltót könnyebben fogja pakolni, vagy akkor is szenvedni fog a 14 fog különbség miatt, esetleg egy kicsit javít a dolgon?
Van valakinek ilyen térû tapasztalata??



Nekem az volt télen, hogy szabadgörgõzés közben nem akart nagytányérra váltani, csak nehezen.
Aztán tekergettem az állítócsavart(bowdenfeszesség) és akkor nem váltott sehogy.:) Aztán addig tekergettem(kitapasztaltam hogy mûködik), hogy most már felkapcsolok és egybõl felvált a cucc. Mindig le kell néznem, mert nem hiszem el, hogy ilyen könnyedén felváltott. Szóval elsõ körben állítani kéne rajta hátha segít.

#28591
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha elindulsz egy versenyen akkor van ra esely hogy meg is nyered? mert akkor szingos karbonfelni mehet

ha csak mesz a reszvetel kedveert, akkor szerintem inkabb peremes es alu
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28592
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Kereket készülök venni, de nem tudom eldönteni, hogy szingós vagy peremes legyen. Szerintetek? Szívem szerint szingósat vennék, egyrészt még sosem volt szingós kerekem, másrészról tartok egy kicsit a nehezebb szervízelhetõségtõl, defekttõl, na meg a kátyúkkal teletûzdelt jó magyar utaktól. Még annyit, hogy triatlon versenyre használnám fõleg a kereket. Ebbõl kifolyólag célszerû lenne a peremes, mert az az út mellett javítható. Másrészrõl viszont karbonfelni lenne a kerék, amibõl ha peremeset vennék nem tudnám tönkrevágni egy út mellett sbtében elkezdett barmolással? Lepattan belõle elreped stb stb.. emiatt hajlok a szingó felé. Max ha versenyen defekt ér, feladom.. :)

#28593
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Tessék, ez van kéznél, nagyjából oldalról van:
http://www.speedshar...p?id=C275B68213


Koszi. Szep gep!
Ha nem akarnal elol lejebb menni, akkor aranyaiban vegulis tenyleg nem tunik rossznak. De altalaban megis azt gondolom inkabb legyen 13-as strucni es 1-2 tavtarto alatta.
Az ulocson mi van a kulacstarto helyen?

36kullo... Nekem is ennyi van (elol-hatul). 15 ev alatt nem latott kullokulcsot. Igaz mostanra mar azert lehet raferne, de szepen gurul. Kivi leszek az uj 16/21 kullo mennyire lesz tartos.

Hopp, ez pont olyan, mint a tied, nem? Meret is.
Feltöltött kép

#28594
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez olyan dolog hogy ha egy tapasztalt szerelo megkapja a bringadat fel orara, akkor valoszinuleg tud javitani a helyzeten, vagy legalabbis megmondja hogy melyik alkatreszt kell cserelni ahhoz hogy javuljon a helyzet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28595
Saint_MCP

Saint_MCP

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Lenne egy kérdésem. A hajtómûvem 53-39-es. Míg 50-39-30-as volt, könnyebben váltott. Egy Campa Mirage teszi a dolgát, igaz hivatalosan 52 fogig viszi... Mostanság viszont nagyon küszködik. A kérdés, ha felteszek egy jobb váltót könnyebben fogja pakolni, vagy akkor is szenvedni fog a 14 fog különbség miatt, esetleg egy kicsit javít a dolgon?
Van valakinek ilyen térû tapasztalata??

#28596
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Fenébe, mindig mindenki azt a fránya elsõ kereket veszi észre a bringából...

Szerintem jó méret, az elsõ kerék "kockaköves" hangulatot kölcsönöz a bringának. :)



#28597
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem jó méret, az elsõ kerék "kockaköves" hangulatot kölcsönöz a bringának. :)

#28598
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Egy fotot tudsz mutatni a bringarol, oldalrol? Tenyleg kivi vagyok.


Tessék, ez van kéznél, nagyjából oldalról van:
http://www.speedshar...p?id=C275B68213

#28599
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem xl-es meridám van, de szívesen kipróbálnék egy l-est. Mondjuk a nyeregcsõ már elég brutálisan ki lenne húzva, de a homlokcsõ tényleg nagyon hosszú, bár ezen még tudnék segíteni, mert a gyári kormány csapágy is nagyon magas.

#28600
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
183cm/68kg/89cm lábhossz és L-es Meridát használok én is, sokkal kényelmesebb, mint a korábbi 56-os azonos márkájú váz. A magasságnak túl sok köze nincs ehhez, súlynak még annyira sem, hacsak nem extrém... de Sipi bácsi szokta mondani, hogy kövér bringást látsz. :)

Országútival nyugodtan lehet menni földútra. Sokat fog javulni a technikád, nem véletlenül edz sok profi is így. Természetesen nem 10km-ekre gondolok... köves földutakat pedig kerüld!
Alle!