Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#28461
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
ahogy nézem SS hátsó váltó csontra össze van húzva szólva abból a láncból kb 10 szem repülhet is kifele .. (majndem függõlegesen kéne lennie a kónusznak, meg a két váltógörgõnek Nagytárcsa-Középben... Nem jól tudom??)
TT-bringákon szokták elõre dölteni a nyerget de azt is csak ilyen 1-3 fokkal
de mellesleg azon a nyeregtartón nem is lehet állítani (vagy nem jól látom):(

#28462
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

166cm vagyok


Jeeez, ez egy 58-as/60-as vaz igy ranezesre. Ez olyan szinten nem jo neked, hogy huha. 4-5 centivel is hosszabb lehet a felsocso a te meretednel.

Szerintem szerezz egy vazat a te meretedre.

#28463
Little Lora

Little Lora

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

A nyerget vízszintere kell állítani. Ha a fék eddig mûködött, nem kell kicserélni, az viszont nem normális, hogy így lóg a lánc.


Ezért is vittem el oda ahova eddig hordták, mert ezek itt a környékünkön semmit nem csináltak vele a kerékcserén kívül.nem is véleményezem õket...
Azt is megcsinálják most...A fék totál lekopott tövig nem igazán fog inkább csak karistolja a felnit...hegy tetején dolgozom, de ilyen fékkel nem mernék elindulni, lefele nem állnék meg vele az tuti... :)

#28464
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
A nyerget vízszintere kell állítani. Ha a fék eddig mûködött, nem kell kicserélni, az viszont nem normális, hogy így lóg a lánc.

#28465
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Hogy lenne ideálisabb a nyereg?


Hát kb vízszintesen.:) Nem jó ha ennyire elõre dõl, mert csúszol le és a kezed tartja meg a súlyod és fájni fog a csuklód. A nagy váz azért veszélyes, mert vészhelyzetnél, vagy megállásnál könnyen megütöd magad. Jobb lenne egy olyan, aminél ha telitalppal állsz akkor elfér alattad. De végülis ha gyakorlott vagy akkor nem veszélyes. A másik baja a nagy váznak, hogy messze kerül a kormány és túl magasra. A hosszúságot rövid stucnival szokták kompenzálni.

Apropó, miért lóg úgy a lánc?

#28466
Little Lora

Little Lora

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Akkor az elsõ villán sincs semmi mi? Még a középcsapágyház alját érdemes megnézni, hátha ott van jelzés.

Egyébként engem ez a váz nagyon emlékeztet egy Dancelli-re. A muffok formája, a geometria. pl ilyesmire(de nem teljesen olyan):
http://www.cicli-ber...ib_bikes50.html
De lehet akár ettõl még teljesen más is.:)

A kérdés inkább az, hogy neked nem nagy a váz? Gondolom nem így van a nyereg beállítva(szögébõl ítélve).


Azt azért tudom hogy nem pont az én méretem...:)
166cm vagyok és lábujjhegyen állva fér alám a váz. Elõször mikor ráültem a lakásban ijesztõen nagy volt, viszont azóta, hogy mentem is vele már úgy érzem hogy jó. Eddig még csak két napot mentem vele (a fék miatt még a másikkal jártam dolgozni) de így volt beállítva rajta minden mint a képen. De holnap a biciklissel konzultálok. Õ fiatal korában versenyzett ugyhogy remélem lesz sok jó tanácsa is :)
Hogy lenne ideálisabb a nyereg?

#28467
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

A hátsó villa tövében volt valami jel (egy nyitott madárszárnyra hasonlító), de ami nem króm az olyan fekete rajta, hogy nem tudtam se rendesen látni, se lefotózni.
A többi kérdés rengeteg, mert abszolút kezdõnek számítok a kerékpározás ilyen mélységeiben. Úgy indult hogy 23-as gumikat lecseréltettük 32-esre, mert nekem munkába járni és városi közlekedésre kell, a tesóm aki elõttem használta 2 évig futárként ezt a kerékpárt, azt mondta nekem az jobb lesz. A fékpofáim teljesen le vannak kopva ezt érzem is, így ma elvittem hogy tegyenek rá újat(mert aki a kereket intézte bicikliszerelõ szerint ez a fékpofa jó). A hölgy azt mondta szerinte az nem lesz jó, mert ez a fékkar nem is ehhez a fékhez van így nem mûködne rendesen. De akkor eddig hogy mûködött kifogástalanul? Nem értem.Sokat kell még ehhez tanulnom a kerékpárokról de igyekszem :)
Szeretném eredeti állapotba hozni majd a kerékpárt szép lassan ehhez kapcsolódoan lenne majd sok sok kérdésem...
szeretnék majd kiokosodni amennyire csak tõlem telik :)


Akkor az elsõ villán sincs semmi mi? Még a középcsapágyház alját érdemes megnézni, hátha ott van jelzés.

Egyébként engem ez a váz nagyon emlékeztet egy Dancelli-re. A muffok formája, a geometria. pl ilyesmire(de nem teljesen olyan):
http://www.cicli-ber...ib_bikes50.html
De lehet akár ettõl még teljesen más is.:)

A kérdés inkább az, hogy neked nem nagy a váz? Gondolom nem így van a nyereg beállítva(szögébõl ítélve).

#28468
Little Lora

Little Lora

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Jöhet a többi kérdés nyugodtan, a márkája nehéz ügy lesz.:) Talán akinek volt ilyen felismeri, de kicsi az esély. A villa vállán nincs valami jelzés?


A hátsó villa tövében volt valami jel (egy nyitott madárszárnyra hasonlító), de ami nem króm az olyan fekete rajta, hogy nem tudtam se rendesen látni, se lefotózni.
A többi kérdés rengeteg, mert abszolút kezdõnek számítok a kerékpározás ilyen mélységeiben. Úgy indult hogy 23-as gumikat lecseréltettük 32-esre, mert nekem munkába járni és városi közlekedésre kell, a tesóm aki elõttem használta 2 évig futárként ezt a kerékpárt, azt mondta nekem az jobb lesz. A fékpofáim teljesen le vannak kopva ezt érzem is, így ma elvittem hogy tegyenek rá újat(mert aki a kereket intézte bicikliszerelõ szerint ez a fékpofa jó). A hölgy azt mondta szerinte az nem lesz jó, mert ez a fékkar nem is ehhez a fékhez van így nem mûködne rendesen. De akkor eddig hogy mûködött kifogástalanul? Nem értem.Sokat kell még ehhez tanulnom a kerékpárokról de igyekszem :)
Szeretném eredeti állapotba hozni majd a kerékpárt szép lassan ehhez kapcsolódoan lenne majd sok sok kérdésem...
szeretnék majd kiokosodni amennyire csak tõlem telik :)

#28469
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Sziasztok,
segítségre lenne szükségem. Megörököltem ezt a kerékpárt, és hát beleszerettem és sokmindent szeretnék vele. Szeretném kideríteni milyen is lehetett, illetve már azzal is el tudnék indulni valamerre, reményeim szerint, ha kiderülne milyen gyártmány. Azt mondta akitõl örököltem(õ is valakitõl vette már krómra színezve, ami alól kezd átsejleni valami felirat, de még esélytelen a megfejtésre) hogy 1986-os versenybiciklinek készült. De a nevérõl fogalma sincs. Csináltam pár képet amik eléggé nem sikerültek de talán valaki tud valamit mondani ami segít. Aztán persze millió más kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban de most még nem zúdítanám rátok.
Remélem van aki szívesen segít, elõre is köszönök minden infót!

http://picasaweb.goo...iLora/Szekerem#


Jöhet a többi kérdés nyugodtan, a márkája nehéz ügy lesz.:) Talán akinek volt ilyen felismeri, de kicsi az esély. A villa vállán nincs valami jelzés?

#28470
Little Lora

Little Lora

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Sziasztok,
segítségre lenne szükségem. Megörököltem ezt a kerékpárt, és hát beleszerettem és sokmindent szeretnék vele. Szeretném kideríteni milyen is lehetett, illetve már azzal is el tudnék indulni valamerre, reményeim szerint, ha kiderülne milyen gyártmány. Azt mondta akitõl örököltem(õ is valakitõl vette már krómra színezve, ami alól kezd átsejleni valami felirat, de még esélytelen a megfejtésre) hogy 1986-os versenybiciklinek készült. De a nevérõl fogalma sincs. Csináltam pár képet amik eléggé nem sikerültek de talán valaki tud valamit mondani ami segít. Aztán persze millió más kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban de most még nem zúdítanám rátok.
Remélem van aki szívesen segít, elõre is köszönök minden infót!

http://picasaweb.goo...iLora/Szekerem#

#28471
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni...bármily' meglepõ is :) Szóval a volt barátom szeretette meg velem a bicajozást, de ellopták a bringám...és mivel õ már csak "volt", így nem igazán tudok kihez fordulni. Ezt néztem ki magamnak:
http://www.vatera.hu..._146235688.html

A kérdésem, hogy a kormányt relatíve egyszerûen le tudom cserélni, vagy tegyek le róla, hogy tudok hozzá (17 éves csepel bringához) venni "normális" kormányt.
Mivel az eladó csütörtökön jön Pestre, ezért nagyon hálás lennék a minél elõbbi válaszért.
Köszi :)


Ha a simán egyenes kormányra gondolsz, akkor lcserélhetõ, de a fékkarokat is cserélni kell, azzal kalkulálj.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#28472
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni...bármily' meglepõ is :) Szóval a volt barátom szeretette meg velem a bicajozást, de ellopták a bringám...és mivel õ már csak "volt", így nem igazán tudok kihez fordulni. Ezt néztem ki magamnak:
http://www.vatera.hu..._146235688.html

A kérdésem, hogy a kormányt relatíve egyszerûen le tudom cserélni, vagy tegyek le róla, hogy tudok hozzá (17 éves csepel bringához) venni "normális" kormányt.
Mivel az eladó csütörtökön jön Pestre, ezért nagyon hálás lennék a minél elõbbi válaszért.
Köszi :)


Hát mit jelent, hogy normális kormányt? Normális az is ami rajta van.:)
De a legfontosabb, hogy a méret jó legyen. Utána majdnem mindent lehet cserélni valahogy. Úgy tûnik a kormányt is lehet így képrõl, szabvány alapméretes kormánynak tûnik.


Érdemes azért még körülnézni. pl ha kicsit sportosabbat szeretnél(sárvédõ dinamó, lámpa nélkül): http://piacter.bikem...t=214174&cat=56
Bár kicsit drága, alkudni kéne belõle.

#28473
Filozsófia

Filozsófia

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni...bármily' meglepõ is :) Szóval a volt barátom szeretette meg velem a bicajozást, de ellopták a bringám...és mivel õ már csak "volt", így nem igazán tudok kihez fordulni. Ezt néztem ki magamnak:
http://www.vatera.hu..._146235688.html

A kérdésem, hogy a kormányt relatíve egyszerûen le tudom cserélni, vagy tegyek le róla, hogy tudok hozzá (17 éves csepel bringához) venni "normális" kormányt.
Mivel az eladó csütörtökön jön Pestre, ezért nagyon hálás lennék a minél elõbbi válaszért.
Köszi :)

#28474
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

megtortent. fekete 10sebesseges 105. boldog vagyok vele, nem tervezem cserelni. nalam az orszaguti csak masodlagos bringa, szl nincs szuksegem ennel jobbra :)


Úgy gondoltam, hogy tartalékba(ha a jelenlegi elhasználódik), mert ha kifut a jelenlegi, akkor már nem lesz kényelmes fékváltókarod.:)

#28475
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
megtortent. fekete 10sebesseges 105. boldog vagyok vele, nem tervezem cserelni. nalam az orszaguti csak masodlagos bringa, szl nincs szuksegem ennel jobbra :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28476
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

ami nalam nem jon be a campanal az a fekvaltokar alakja es a lefele valto kar.

nekem sokkal kenyelmesebb a shimano fele fogas, a campa tetejen ahova tamaszkodsz az tul szeles es lapos. a shimano valahogy jobban a kezemhez idomul. plusz nekem a huvejkujjas valtas sem az igazi.

nem mondom azt hogy jobb vagy rosszabb, de nalam ez igy jott ki, igy nem volt kerdes hogy amikor osszeraktam a gepet mi lesz rajta [105]


Akkor jobb ha bevásárolsz most sh fékváltókarokból, mert az új olyan mint a campa.:)

#28477
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ami nalam nem jon be a campanal az a fekvaltokar alakja es a lefele valto kar.

nekem sokkal kenyelmesebb a shimano fele fogas, a campa tetejen ahova tamaszkodsz az tul szeles es lapos. a shimano valahogy jobban a kezemhez idomul. plusz nekem a huvejkujjas valtas sem az igazi.

nem mondom azt hogy jobb vagy rosszabb, de nalam ez igy jott ki, igy nem volt kerdes hogy amikor osszeraktam a gepet mi lesz rajta [105]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28478
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Én személy szerint meg vagyok elégedve a Campa cuccokkal. Jól teszik a dolgukat. Pesze ha a kapacitásánal nagyobb fogat kell ugrálgatnia, mint esetemben, akkor ne várjunk sokat....


Én is elégedett vagyok a Campával(Chorus fékváltókar). Tökre szeretem, hogy az elsõ váltónál van vagy 5 kattanás a két végállás között, így elég jól meg lehet oldani hogy a váltó ne érjen bele a láncba viszonylag keresztbe állásnál se. A hátsónál meg tök jó, hogy annyit váltok kisebb lánckerékre jóformán amennyit akarok.(egy nyomásra lehet vagy 5-6ot is leváltani) Ez akkor jön jól, ha megelõznek nagy sebességgel és utána akarsz eredni. Vagy mikor felérsz az emelkedõ tetejére és lejtmenetben mikor már begyorsultál, akkor egynyomásra megvan a hajtható áttétel. És felfelé is 2esével, de lehet, hogy hármasával is, most nem vagyok benne biztos. Ezek jó dolgok, fõleg kis és nagytányér váltásnál, mert egyszerre megnyomod mindkét oldalt egyyszer és kész a keményebb vagy könnyebb áttétel.(fõleg kompaktnál jó, ahol 16fog különbség van)

#28479
Saint_MCP

Saint_MCP

    vendég

  • fórumtag
  • 53 posts
Én személy szerint meg vagyok elégedve a Campa cuccokkal. Jól teszik a dolgukat. Pesze ha a kapacitásánal nagyobb fogat kell ugrálgatnia, mint esetemben, akkor ne várjunk sokat....

#28480
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A Chorusnál nem zavaró a fékváltókar belsõ oldalán a kis kiálló váltókar?


Ha egy jo kormanyon van, akkor tokeletes a Campa ful, piszok jol el lehet erni huvelykujjal. De Campat szerintem csak fanatikus vegyen, olasz bicajra foleg jo valasztas.
Ha valakinek tetszik a SRAM fele egy kar ket dolgot csinal szisztemaja, akkor az esztetikan kivul mas kerdes nincs, hisz konnyebb mint a konkurencia. En probaltam RED-et, nekem egyaltalan nem tetszik ez a doubletap.
A legbosszantobb hiba az, hogy ha hatul mar 23-on vagy es nincs tovabb, de megis probalsz konnyebbre valtani, akkor biza visszadob a 21-re, es valthatsz fel megint 23-ra.