Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#28401
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

Kufoldon, ha azt mondod, melyik kereket, egybol megy a valasz, hogy csakis custom-ot. :) Amiben biztos van valami, de en nem csak jo, de szep kereket is szerettem volna.


Jah de ott az embereknek van pénzük a LEW meg a Reynolds vagy az Edge fullkarbon ultrakönnyû ~200gos felnijeire meg belevágnak egy pár Tune agyat meg valami küllõt és kész is egy 850grammos kerékszett, ami ha tönkremegy nem baj, mert tudják szervízelni is.

#28402
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Szerintem centírozni sehogy. A karbonfelnibe nem kerül 8as, így centírozni sem nagyon kell, az vagy elreccsen vagy kibírja az ütést. Az R Sys Ultimate a Lightweight modelleknél inkább a hegyispecialista Ventoux-val próbál konkurálni, a Standard-ra ott a Mavic válasza a Cosmic Carbon Ultimate képében, ami szintén aero és szintén csillagászati ára van.

Ez az R Sys viszont kisértetiesen olyan mint a LW Ventoux. Nem lepõdnék meg ha a franciák ízekre szedtek volna pár kereket a saját modelljü megalkotása elõtt.

Nekem az EA90 SLX van. Most hogy 2009-re az Easton átdolgozta az EA90 SLX-et, a "régebbi" modelleket az összes bolt (köztük a wiggle is azt hiszem) jó alaposan szinte a felére leárazta. Így vettem én is egyet. Van olyan jó ha nem jobb mint a Mavic, mindezt olcsóbban, visszafogottabb designnal ami nekem elég fontos szempont nem szeretem a feltûnõ színeket.

#28403
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Én ennek ellenére Easton-t vettem.

Melyiket? En EA70-et szerettem volna, piszok jo aron volt a Wiggle-n, de 2 honapnyi varakozas utan meguntam, igy maradt a Fulcrum vs. Mavic.

R-Sys Ultimate: Nagyon konnyu, de nagyon nem aero, mig a Lightweight konnyu es aero. :) De nekem is tetszik, jobban mint a Lightweight.
Az mondjuk magas, hogy ezeket kevlar/karbon kullos Mavic kerekeket hogyan lehet centirozni.

#28404
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A Fulcrum könnyebb, a Mavic nagy név... én meg nem tudom eldönteni melyik éri meg jobban...


Kufoldon, ha azt mondod, melyik kereket, egybol megy a valasz, hogy csakis custom-ot. :) Amiben biztos van valami, de en nem csak jo, de szep kereket is szerettem volna.
Nekem a fekete-feher +keves piros vazhoz tokeletesen passzolt a Fulcrum, mig a Mavic Ksyrium Elite amit meg neztem, az meg sargat is felvonultat. Nekem ilyen egyszeru volt a dontes. :) Mint az autoknal. Azt kell venni a hasonloak kozul, amelyik jobban tetszik.

#28405
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
A fulcrum kimondottan a jó kategóriát képviseli. Olvasgattam összehasonlító teszteket, és elismerõen írnak róluk külföldön. Én ennek ellenére Easton-t vettem, mert az alufelnis modellek közül az egyik legjobb a súly-merevség hányadosa. Eddig 1000km-t tekertem vele, tudom ajánlani, tényleg brutál merev, de ugyanakkor kényelmes is a kerék, nagyon jól kanyarodik, és nem egy megszokott darab az utakon. Ha valakit érdekel szezon végére hátha több lesz a tapasztalatom, akkor újra elõvehetjük a témát.http://kepfeltolto.hu/i/?t=img&id=236001

Ha már így szóba kerültek a Mavicok, az új R-Sys Ultimate feladta a leckét a többi gyártónak, illetve felzárkózott a Mavic a Lightweight mellé. 950g és a design is tetszetõs. Ha lenne egy Scott Addict Ltd modellem, tuti ezt tenném bele. :D

#28406
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Köszi a segítõ szándékot.
Elméletileg szernék venni egy új gépet, és most a kerek választásánál tartok. Lehet hozzá kérni Mavic-ot, Fulcrum-ot, meg még mindent ami szem szájnak ingere. Sajnos nincs tapasztalatom velük kapcsolatban, ezért is volt a kérdés.
A Fulcrum könnyebb, a Mavic nagy név... én meg nem tudom eldönteni melyik éri meg jobban... és mennyire lehet mellé nyúlni.
A külföldi fórumokon sem találtam túl sok segítséget.


Konkrétan melyik két típusról lenne szó?

#28407
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Azért a Fulcrum se a noname kategória, szerintem az alacsonyabb árfekvésû típusok között ár-érték arányban jobb (de lehet, hogy a drágábbak közt is).

#28408
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Köszi a segítõ szándékot.
Elméletileg szernék venni egy új gépet, és most a kerek választásánál tartok. Lehet hozzá kérni Mavic-ot, Fulcrum-ot, meg még mindent ami szem szájnak ingere. Sajnos nincs tapasztalatom velük kapcsolatban, ezért is volt a kérdés.
A Fulcrum könnyebb, a Mavic nagy név... én meg nem tudom eldönteni melyik éri meg jobban... és mennyire lehet mellé nyúlni.
A külföldi fórumokon sem találtam túl sok segítséget.

#28409
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Van valakinek személyes tapasztalat a Fulcrum-ról kerekekrõl?(R5, R3)


R3-at hasznalok, de az eddigi ~200 km alatt tul sok tapasztalatot meg nem gyujtottem vele, es hat vegulis az egesz bico is tok uj, szoval nehez lenne a kereket erezni.
Ami feltunt, hogy eleg eszreveheto hangja van a regi 36 kullos Campa Omegahoz kepest.
Az elsoben van nemi oldaliranyu kotyogas. Minimalis, de szerintem nem kellene, ez nem ipari csapagyas.
Szerszam nelkul eselytelen lett volna a gumikat feltenni.

Valamifele jofele nyereggel esetleg egy proba-csere erdekelhet, ha van valamid. (PM, ha erdekel)

#28410
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
igaz, ezert hasznalok shimanot :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28411
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
campa se olcsóbb, sõt.

a fulcrum meg campa

es az hogy mavic az nem minden esetben elony

lasd R-sys blama, vagy rapszodikusan mukodo racsnimechanikak. plusz premium ar. nem mondom hogy nem jok a mavic kerekek, sot, de azt sem mondanam hogy kerdes nelkul azok a legjobbak.



#28412
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a fulcrum meg campa

es az hogy mavic az nem minden esetben elony

lasd R-sys blama, vagy rapszodikusan mukodo racsnimechanikak. plusz premium ar. nem mondom hogy nem jok a mavic kerekek, sot, de azt sem mondanam hogy kerdes nelkul azok a legjobbak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28413
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 posts

Sziasztok,

Kerekekerõl érdeklõdnék.
Van valakinek személyes tapasztalat a Fulcrum-ról kerekekrõl?(R5, R3)
Mondjuk Mavic vs Fulcrum összehasonlítást csinált már valaki?

üdv


Szépek, jók, de azért a mavic az mavic.

#28414
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Sziasztok,

Kerekekerõl érdeklõdnék.
Van valakinek személyes tapasztalat a Fulcrum-ról kerekekrõl?(R5, R3)
Mondjuk Mavic vs Fulcrum összehasonlítást csinált már valaki?

üdv

#28415
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha valakinek van Truvativ kormánya, a szélességet, hogy adják meg, középtõl-középig, vagy a legszélesebb pontok? Illetve, azt tudom, hogy az FSA új kompakt kormányainál a kormány végén számítják és nem a hajlításnál, tehát a 44-es igazából 42-es. A Truvativnál is így van? A honlapot már néztem, kalap kaki.

#28416
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts

Sziasztok!

Megtudjátok nekem mondani, hogy mi a különbség az "fix" illetve "lebegõ" SPD-SL stoplik között (a fix talán nem enged semennyi oldalirányú mozgást)? Illetve melyiket célszerû beszereznem ha még nem használtam azelõtt belépõs cipõt.

Köszi


Szia!
Igen, a fix nem engedi mozogni a lábad, a lebegõ pár fokban igen. Szerintem célszerûbb a lebegõt venni és sok embernek a térde nem is "tolerálja" a fix stoplit.

#28417
inaj

inaj

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Megtudjátok nekem mondani, hogy mi a különbség az "fix" illetve "lebegõ" SPD-SL stoplik között (a fix talán nem enged semennyi oldalirányú mozgást)? Illetve melyiket célszerû beszereznem ha még nem használtam azelõtt belépõs cipõt.

Köszi

#28418
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Ne tessék félreérteni. Én contit használok külsõnek és belsõnek is. De belsõbõl nem a magyarokhoz hozott hulladékot. Nagyon gyenge minõségû a szelepház azoknál amelyeket ide behoznak, németben ugyan cserélik emiatt, de nálunk nem (ha jól emlékszem volt már téma itt is hogy törnek). Sok tekerés alkalmával láttam már hogy pár pumpálás után hogyan törik el, akár sorozatban több is. Ennek szólt az a megjegyzés, hogy nem megbízható. A tömlõ része persze kifogástalan, de azt mindenki tud csinálni, akár egy kerti slagot is rakhatnának oda, az is betölthetné a funkcióját. Csak gagyi szeleppel nem sokmire jó. Javaslom inkább a Schwalbet és hasonló, igényesen megcsinált modelleket. Semmivel sem drágábbak. Ráadásul a szelepbetét is cserélhetõ benne.

Conti GP 4000s-rõl meg nem volt szó. Az tényleg jó. De azt meg az ára miatt nem veszünk itthon ugyebár... :D


Ehhez csak annyit, hogy én monti belsõvel tapasztaltam hasonlókat. Haver meg a valami Decathlon-ban vásárolt belsõvel (nem tudom, lehet az is pont Conti volt, lehet nem).
Én megbízhatóságra gyúrok, úgyhogy aminek nem cserélhetõ a szelepe élbõl kiesett.



#28419
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
utoljara felrakaskor akkor csiptem ki belsot amikor 700*25C Marathon Plust probaltam feltenni. na az nem ment gumileszedo es kabelkotegelo nelkul

de amugy ha kezzel teszed fel, akkor nem kellene kicsipodnie
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28420
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Én a schwalbe xxlight belsõmet úgy kicsíptem felrakáskor (mind a kettõt) mint a huzat. Pedig rutinos gumizók közé sorolom magam. Azóta nem kérek az xxlight belsõbõl.