Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#28341
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Rendben. Találtam neten elég olcsón kerámia csapágyat (15 usd/darab). Van létjogosultsága, vagy csak marketingfogás a profi bringákon látható kerámiacsapágyak tömkelege?


Ami 15-ert szerintem semmi esetre sem erdemes venni.
Egyebkent tartossag, az nem annyira az erosseguk, pl. esoben tekeres is jobban megviseli oket, leven nem usznak zsirban.
Legutobb azt olvastam, igazan csak kozepcsapagyhoz alkalmasak.
A dragabbak kozott is sok olyan van, ami kulonosen nem tul tartos. A Campa fele CULT, meg hasonloak az oke, de pl. Enduro nem annyira.

Engem nem vonz a dolog, de a kiallitasokon azert megforgatom a kiallitott keramias hajtomuvet. :)

#28342
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
tizenötért kerámia csapágyat? az még akkor is olcsó, ha acélpályás-kerámiagolyós görkoricsapágy... elárulod hol láttad?

#28343
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nem vagyok az a betegesen grammmániás típus (bár a nyeregcsövemet azért rendesen megreszelgettem), inkább a jobb gördülés érdekelne.

#28344
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
konnyebb, es tartosabb.

de eleg grammozos dolog. ha mashol mar nem tudsz sulyt faragni mert a kenyelem vagy a biztonsagerzet rovasara menne akkor van ertelme.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28345
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Rendben. Találtam neten elég olcsón kerámia csapágyat (15 usd/darab). Van létjogosultsága, vagy csak marketingfogás a profi bringákon látható kerámiacsapágyak tömkelege?

#28346
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
fejezzetek mar be
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28347
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Ha kerékcsere helyett inkább bringáznál akkor nem vitás a választás : két bringa! Jó aszfaltra 35-ös rücsigumis cyclo? Ki hallott még ilyet?


Háttal ülsz a monitornak?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#28348
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Jó és rossz aszfalt között égbekiáltó különbségek vannak. Ez kishazánknban sajnos tény. Nagyon is elkél a két kerékszet vagy a két bringa. Ha kerékcsere helyett inkább bringáznál akkor nem vitás a választás : két bringa! Jó aszfaltra 35-ös rücsigumis cyclo? Ki hallott még ilyet?


Hidd el Kobuc, sokan vagyunk akik megoldják egy bringával és egy kerékszettel.

#28349
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Mavic-hoz elméletileg kapsz utólag is küllõt ha történik valami.


Alkatreszt Fulcrumhoz is kapni siman. Kullot, csapagyat, szabadonfutot, akarmit... 2ev gari. Szerintem mindketto jo valasztas.
Az Elite-hez is se kell felniszalag, ugye? Az R3-hoz biztos nem.

Azt hiszem a Mavic picit konnyebb. Legalabbis 1550g-t latok a Mavic oldalan reklamozva, a Fulcrum meg biztos 1648-ra jott ki nekem. (+gyorszarak)
(De a Fulcrum 1605-re van reklamozva, szoval lehet a Mavic is nehezebb mint a reklamozott tomeg)

#28350
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás
yakuzákat rendszabályozta meg:D

#28351
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Jó és rossz aszfalt között égbekiáltó különbségek vannak. Ez kishazánknban sajnos tény. Nagyon is elkél a két kerékszet vagy a két bringa. Ha kerékcsere helyett inkább bringáznál akkor nem vitás a választás : két bringa! Jó aszfaltra 35-ös rücsigumis cyclo? Ki hallott még ilyet?


A két bicaj akkor reális, ha teljesen más szakág. Teszemazt egy országúti és egy DH gép. Vagy egy CC bringa, és egy BMX...stb. De azért külön bringát venni, mert néha mész rossz minõségû betonon? heti 100km-t megyek rossz minõségû utakon (a többi 200km jó minõségû :P ), mégis bírja az országútim, semmi baja. Egy cyclocross lett volna a legjobb választás, az tökéletesen lefedte volna az igényeket, jó-rossz aszfaltra egyaránt jó, sõt terepre is lehet vele merészkedni.


Ismerem ezt a silány bringás érzést. Egy balatoni nyaralásnál nem volt ott a sajátom, csak a háziak tescós mtb-je. Ja meg egyszer ugyanígy jártam egy német nyaralásnál is. Iszonyú volt. Viszont örültem, hogy egyáltalán biciklizhetek. Most nem az erõfeszítésekre meg a pocsék bringára emlékszem, hanem a szép helyekre, ahová eljuthattam. Egy egész nyár Japánban? Ez igen! Mit csináltál ott?



Dehogyis, igazi kerékpáros még tesco bringával is tudja nyomni... :D
Errõl csak az jut eszembe amikor Japánban egy egész nyarat egy eléggé silány minõségû bringával nyomtam végig. No és akkor??? Jó volt és kész. Ugyanazzal mentem hegyre is, városba is... még tájfun idején is. Nem a kerékpáron múlott, az gurult akármikor.



#28352
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Hello,
Kicsit késõn válaszolva:
E kettõ között gondolkozom

Fulcrum R3 vs Mavic Ksyrium Elite.

És nem tudok dönteni:))


Észérvvel sajna nem tudok szolgálni, idáig csak a fulcrummal mentem, és egy sima átlagos kerékszett szerintem :D De nekem a MAVIC jobban tetszik, én azt venném. Mavic-hoz elméletileg kapsz utólag is küllõt ha történik valami. (most rendeltem küllõt a Mavic cosmic elite kerékszettemhez, meglátjuk hogy van-e.)

#28353
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Ha volna egy montim azt bizony én is elcserélném egy cyclocrossra.


Engem zavarna, hogy nem tudok letérni a tükörsima (itt, Mo-on? Muhaha :(( ) aszfaltról. Vagy gyökkettõre lassítani a bombatölcsérek között.
Ha tetszik az outi, akkor használd egészséggel!

Gyereküléshez nem értem, miért nem passzol a kajlakormány.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#28354
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

csak en erzem ugy hogy kisse tul van lihegve a tema? :mybad:


Dehogyis, igazi kerékpáros még tesco bringával is tudja nyomni... :D
Errõl csak az jut eszembe amikor Japánban egy egész nyarat egy eléggé silány minõségû bringával nyomtam végig. No és akkor??? Jó volt és kész. Ugyanazzal mentem hegyre is, városba is... még tájfun idején is. Nem a kerékpáron múlott, az gurult akármikor.

#28355
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás

Konkrétan melyik két típusról lenne szó?

Hello,
Kicsit késõn válaszolva:
E kettõ között gondolkozom

Fulcrum R3 vs Mavic Ksyrium Elite.

És nem tudok dönteni:))

#28356
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Nem értem mit problémáztok! A két bicaj egyáltalán nem túlzás! Van aki négyet tart: terepre-földútra-jó betonra-rossz betonra stb. Ráadásul, nem kell indulás elõtt kerékcserével bajlódni, hanem arra a bringára pattanok fel amelyik az aznapi útvonalhoz a leginkább megfelel. Ha csak egy cyclocrossom volna a kerékcsere mellett gyermeküléses napokon még egy röpke kormánycserét is kéne végeznem. A kisrác közben gondolom eljátszana a homokozóban. Mire végzek a munkálatokkal lemenne a nap és szerelhetném fel a világítást is.
Abban egyetértek, hogy a cyclocross több kerékszett esetén egy szuprejó könnyû univerzális bicó, ami egy fasza outis kerékszettel meg vékony gumikkal felvehetné a versenyt a strada 3000-el. Ha a cyclocrosst országútakra tervezték volna, akkor az outis futamokon mindenki vékonygumis cyclocrossal indulna! Úgyhogy maradjunk abban, hogy használjuk a bringákat arra a rendeltetési célra amire gyárilag tervezték õket.

Van akinek bejön, hogy naponta cserélgeti külsõket, vagy jobbik esetben- ha van rá lóvé- a kerékszeteket. Nekem nem! A kevés kis szabadidõmet inkább bringázással tölteném, nem szereléssel.


A két bicaj akkor reális, ha teljesen más szakág. Teszemazt egy országúti és egy DH gép. Vagy egy CC bringa, és egy BMX...stb. De azért külön bringát venni, mert néha mész rossz minõségû betonon? heti 100km-t megyek rossz minõségû utakon (a többi 200km jó minõségû :P ), mégis bírja az országútim, semmi baja. Egy cyclocross lett volna a legjobb választás, az tökéletesen lefedte volna az igényeket, jó-rossz aszfaltra egyaránt jó, sõt terepre is lehet vele merészkedni.

#28357
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
csak en erzem ugy hogy kisse tul van lihegve a tema? :mybad:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28358
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Nem értem mit problémáztok! A két bicaj egyáltalán nem túlzás! Van aki négyet tart: terepre-földútra-jó betonra-rossz betonra stb. Ráadásul, nem kell indulás elõtt kerékcserével bajlódni, hanem arra a bringára pattanok fel amelyik az aznapi útvonalhoz a leginkább megfelel. Ha csak egy cyclocrossom volna a kerékcsere mellett gyermeküléses napokon még egy röpke kormánycserét is kéne végeznem. A kisrác közben gondolom eljátszana a homokozóban. Mire végzek a munkálatokkal lemenne a nap és szerelhetném fel a világítást is.
Abban egyetértek, hogy a cyclocross több kerékszett esetén egy szuprejó könnyû univerzális bicó, ami egy fasza outis kerékszettel meg vékony gumikkal felvehetné a versenyt a strada 3000-el. Ha a cyclocrosst országútakra tervezték volna, akkor az outis futamokon mindenki vékonygumis cyclocrossal indulna! Úgyhogy maradjunk abban, hogy használjuk a bringákat arra a rendeltetési célra amire gyárilag tervezték õket.

Van akinek bejön, hogy naponta cserélgeti külsõket, vagy jobbik esetben- ha van rá lóvé- a kerékszeteket. Nekem nem! A kevés kis szabadidõmet inkább bringázással tölteném, nem szereléssel.


És ha feltennél outi külsõket, akkor is? Elég kifogásgyanús az indokod.
Outi helyett gondoltam a ciklokrosszt, nem mellé.


Ha volna egy montim azt bizony én is elcserélném egy cyclocrossra. A KTM stradat semmiképpen. Nagyon korrekt kis gép. Isteni érzés vele jó úton suhanni! Múltkor egy össztelós montival (áruházi 40 000 Ft-os kategória) elmentem a 600 m-re lévõ ABC-be bevásárolni. Hát arra sem volt jó. Inkább mentem volna gyalog. Sajgott a fenekem és izomlázam lett. Nem viccelek! A szatyrokat ráakasztani, talán arra jó! A strada-val egy 80 km-es kemény edzés után sem éreztem ilyet. No persze senkit nem akarok megbántani. ez az én szuverén értékrendem.


Inkább Kobuc érvei furcsák. Nem értem az alulteljesítéses dolgot; ha jól rémlik T. Frischknecht is indult o.úti versenyen cx géppel...
Én is osztom CX pártiak véleményét, igazi mindenes, stapabíró, erõs, merev, mindenhova jó, csak gumit kell cserélgetni.
Ha új bringát vennék, csakis ilyet!
Annak ellenére, hogy szeretem a montim (és kötõdöm is hozzá - bár ez sokaknak furcsa lehet), bármikor elcserélném egy hasonló állapotú cyclocrossra-ra.


Nem verrsenyzek. de az edzettségi szintemet fejleszteni szeretném. Az állólképesség mércéje pedig az, hogy hogyan teljesítek. Szar vagy célnak nem megfelelõ rosszul megválasztott bringával alulteljesítek és nem csak ez az eredmény lessz rosszabb, de nem nyújt akkora élvezetet a kerékpározás sem! Amikor megvettem a stradat próbaképpen felraktam rá a régi schvinn taposóját. Hatástalan is volt, csúnya is volt...Rájöttem igazad van lábrögzítésre nagyon szükség van még hobbi szinten is. Aztán jött a shimano pdm 324 patent-taposó egy merida trekking expert cipõvel. Munkábajárni (2x25km!) nagyon jó kombináció. A cipõ velúr utcai edzõcipõ megjelenésû, a stoplik diszkréten a talpba süllyednek. Ha bemegyek útközben reggelit vásárolni nem balettozok vele az üzletben a járólapon nem néznek utánam, melyik bolygóról jöttem. Azért ha volna egy korrekt lookos ûrhajós felszerelésem és biztosan tudnám, hogy annyival kényelmesebb, mint amennyivel drágább is, akkor tartanék inkább a munkahelyemen váltócipõt nem érdekelne mit szólnak amikor balettozok és büszkén lépkednék a boltosnál is hadd repedjen az a járólap.

Már ne haragudj, de mi az, hogy alul teljesítesz? Még ha versenyzésrõl volna szó megérteném, de ha jól emlékszem sima taposó pedállal tervezted használni a bringádat, azon meg szerintem inkább múlik a teljesítmény.

Már ne haragudj, de mi az, hogy alul teljesítesz? Még ha versenyzésrõl volna szó megérteném, de ha jól emlékszem sima taposó pedállal tervezted használni a bringádat, azon meg szerintem inkább múlik a teljesítmény.



#28359
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

akkor biztos véletlenül tették rá


Nem egészen, de azt gondold el, hogy ezek 1 verseny 1 fékpofaszett 1 lánc 1 sor... stb.

#28360
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Országútikról mindent #2.


jogos. trekking/fitnesz/stb vasarlas temaban van masik topik [milyen bringat vegyek] ott az utobbi jonehany oldalon keresztul pont hasonlo gepekrol van szo

terjunk vissza az orszagutikhoz
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F