Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#28061
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Egyébként akkor a gumira tud valaki valamit mondani? 700*25, peremes. Már tudom, hogy ilyen kell nekem.


25X700C gumira egy tipp a CST darabja. Próbáltam, bejött, plusz a montin (26X1,4) bõ 3000 km óta fenn van, sztem még legalább ennyit elmegy hátul is, szóval elég tartós, kemény keveréknek tûnik a gumija.
Itt van e: http://www.bringabut...arlas/114/2076/
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#28062
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Csináltam két képet a biciklirõl: egy kép, két kép.


Szerintem:
1. Nagy a váz, emiatt van fordítva felszerelve a nyeregcsõre a bilincs. ettõl legfeljebb a térded készülhet ki. Viszont, ha
2. hosszabb a kormány elõrenyúlása a kelleténél, akkor túlzottan nyújtott pozícióba kényszerít. Ahogy nézem, a kormányszár már elég rövid, azzal nem érdemes sokat bíbelõdni.
3. rossz a kormány, és fékkarok beállítása. Állítsd úgy, hogy a kormány felsõ része a vízszintessel 0..5 fokot zárjon be (elõre emelkedjen), és ehhez állítsd a fékkart, hogy nagyjából kövesse a kormány felsõ kontúrját.
4. lehet túl alacsonyan a kormány a nyeregcsõhöz képest. Az álmoskönyvek szerint úgy 10cm különbség még kényelmes tartást adhat (minél kisebb, annál komfortosabb).

Milyen magas vagy, és mekkora a váz?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#28063
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

+felni

Ja igen. De érdekes módon vegyes gyártóknál a szingós kerék ugyanolyan súlyú mint a peremes.

#28064
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

Dehogynem tudod. Eleve forditva van felrakva. Vagyis a rudrol a bilincs elorefele nez, amikor hatra kellene. Ez maris ~4cm-t visz hatra.

Idofutamon komoly hasalasnal egyebkent ez a pozicio az idealis, legalabbis mindenkit nagyon eloremaszva latni a nyeregben, ahol meg nincs eloiras (amator ill. triatlon versenyek) ott gyakran ugyanigy eloretoljak, mint a tied is van.


TÉÉnyleg. Akkor majd megpróbálom átrakni rendesen. Azért ülnek így, mert akkor lehet a legnagyobb erõt kifejteni, ha pont a hajtómû felett vagy? (vagy minél inkább közel hozzá?)

Egyébként akkor a gumira tud valaki valamit mondani? 700*25, peremes. Már tudom, hogy ilyen kell nekem. A nemsokkal lejjebb látható biciklire. Minél inkább 8000ezer alatt, az 5000például szép kerek szám lenne...
Ahham, és nincsen semmi ragasztásnyom, úgyh peremes. Tuti. Leereszteni nem eresztem le, mert nincsen rendes nagy pumpám :D.

#28065
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hát ennél összetettebb a dolog. Fõleg az utóbbi években, mert a peremes rendszerek ma már könnyebbek, mint a szingósak. pl az új ultremo 180g (23mas)+ 52g az ultremo belsõ + belsõvédõ szalag. A szingójuk pedig 230g(19es) + ragasztó. Nagyon hasonló súly.

http://alleycat.hu/f...go-vagy-peremes


+felni

#28066
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

ave: Azzal mit tudok csinálni? A nyerget hátrébb nem lehet tolni, tehát megoldás egy olyan nyeregcsõ, amire hátrább kell felrakni a nyerget, vagy pedig egy hosszobb kormányxx (rúd, vagy ilyesmi)?

bloke: Na, tökjó, akkor az megvan, mert ez gondolom peremes. Bár ezt kívülrõl hogyan lehet látni? A szingó az újabb fajta, ugye?


Nagyon egyszerû: ha látsz ragasztást a gumi és a felni találkozásánál, vagy leeresztett állapotban sem tudod elhúzni a gumit, akkor szingós. A szingós a régebbi, de a versenyzõk nem véletlenül használják még mindig.

#28067
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

ave: Azzal mit tudok csinálni? A nyerget hátrébb nem lehet tolni, tehát megoldás egy olyan nyeregcsõ, amire hátrább kell felrakni a nyerget, vagy pedig egy hosszobb kormányxx (rúd, vagy ilyesmi)?


Dehogynem tudod. Eleve forditva van felrakva. Vagyis a rudrol a bilincs elorefele nez, amikor hatra kellene. Ez maris ~4cm-t visz hatra.

Idofutamon komoly hasalasnal egyebkent ez a pozicio az idealis, legalabbis mindenkit nagyon eloremaszva latni a nyeregben, ahol meg nincs eloiras (amator ill. triatlon versenyek) ott gyakran ugyanigy eloretoljak, mint a tied is van.

#28068
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

a szingós gumi csak rá van ragasztva a felnire, nincs külön külsõ-belsõ. Így ha defektet kapsz, a szerelés macerás. A peremesnél külön van belsõ-külsõ a külsõt bele kell préselni a felni peremébe ami ráfeszül ez tartja a helyén a kereket.

A szingó könnyebb a peremes meg szerelhetõbb.



Hát ennél összetettebb a dolog. Fõleg az utóbbi években, mert a peremes rendszerek ma már könnyebbek, mint a szingósak. pl az új ultremo 180g (23mas)+ 52g az ultremo belsõ + belsõvédõ szalag. A szingójuk pedig 230g(19es) + ragasztó. Nagyon hasonló súly.

http://alleycat.hu/f...go-vagy-peremes

#28069
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
ave: Azzal mit tudok csinálni? A nyerget hátrébb nem lehet tolni, tehát megoldás egy olyan nyeregcsõ, amire hátrább kell felrakni a nyerget, vagy pedig egy hosszobb kormányxx (rúd, vagy ilyesmi)?

bloke: Na, tökjó, akkor az megvan, mert ez gondolom peremes. Bár ezt kívülrõl hogyan lehet látni? A szingó az újabb fajta, ugye?

#28070
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Nem tudom mikoriak, de a franciához necces lehet késõbb a menetes alkatrész, Én az olaszt venném.


Egyetértek, hogy olasz alkatrészt könnyebb (lesz) találni, mint franciát (ami tkp. ~1990 elõtti francia; azóta az ISO/BSA szabványt használják).
Az általános tájékoztatás kedvéért azonban szeretném megjegyezni, hogy a francia sem boszorkányság, a fõ különbség a középtengely/középcsapágy (más átmérõ és emelkedés), annak is különösen a jobboldala (jobbmentes, mint az olasz, de másképp). Ha nagyon kell, ilyet lehet találni Bp-n is (találtam, a XII. ker. Városmajor utcai jó szervízben).
Ha újonnan kell, úgy is van, de elég drágán. Két márkáról tudok, Phil Woods (US), ezt még boldogult Sheldon Brown reklámozta:
http://www.sheldonbr...ckets.html#phil
és Axis, ez mélyhornyú csapágyas vadiújat kínál (több tengelyhosszban), a Routens katalógusban (F) láttam.
http://www.routens.com/
Másik különbség az 5-6-7 lánckerekes meghajtásnál az agyra csavarozandó menet átmérõje és emelkedése (más mint a Shimano). Ilyen hátsó lánckerék-sorokat is lehet találni - azok még jóval tartósabbak, mint a maiak - de érdemes inkább kicserélni a hátsó agyat és egyúttal modernizálni a meghajtást kazettásra (több ilyet csináltam már).
Egyéb különbségek is vannak (ld. ismét http://www.sheldonbrown.com/velos.html) a francia bicikliknél, de azok lényegtelenek ill. bárhol könnyen megoldhatók. (Könnyen beszélek, mert Fro-ban lakom, és a helyi klub tele van használható _francia_ alkatrészekkel.)

#28071
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Mathias: Arra gondoltam, hogy a gerincnek az a megfelelõ, ha egyenes, fõleg hosszú távon. Legalábbis én ezt így gondoltam attól függetlenül, hogy éppen milyen sportot végez ez az ember. De ennek a kulcsa úgy látom a magas üléspozíció, de gondolom egyenes gerinc nélkül is kibírható hosszútávon a biciklizés.
Ahhaaa, akkor peremes, mert a könnyebb csere mindig jobb. Ráadásul a súlyra nem megyek még rá, mert ahhoz sok zsé is kellene.

bloke: Ez a testhelyzet tök jól néz ki például, és még kényelmesnek is.

Csináltam két képet a biciklirõl: egy kép, két kép. Azt hiszem, így is eléggé látszik, hogy az elsõ gumim elég rossz állapotban van...


A gumi témát félreérted. A kereked szabja meg, hogy peremes gumit lehet-e rátenni, vagy szingót. Ha szingós felnid van akkor azt is ki kell cserélned, ha peremes gumit akarsz

#28072
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
azért ezeket a képeket elnézve, itt ha a pedál vízsintesen van akkor a térd vonala mindegyiknél elõrébb esik a középtengelynél ha jól látom. :D

#28073
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Csináltam két képet a biciklirõl: egy kép, két kép. Azt hiszem, így is eléggé látszik, hogy az elsõ gumim elég rossz állapotban van...


Nagyon nagyon elol ulsz, igy elsore, ez a nyereg nagyon elore van huzva.

#28074
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Mathias: Arra gondoltam, hogy a gerincnek az a megfelelõ, ha egyenes, fõleg hosszú távon. Legalábbis én ezt így gondoltam attól függetlenül, hogy éppen milyen sportot végez ez az ember. De ennek a kulcsa úgy látom a magas üléspozíció, de gondolom egyenes gerinc nélkül is kibírható hosszútávon a biciklizés.
Ahhaaa, akkor peremes, mert a könnyebb csere mindig jobb. Ráadásul a súlyra nem megyek még rá, mert ahhoz sok zsé is kellene.

bloke: Ez a testhelyzet tök jól néz ki például, és még kényelmesnek is.

Csináltam két képet a biciklirõl: egy kép, két kép. Azt hiszem, így is eléggé látszik, hogy az elsõ gumim elég rossz állapotban van...

#28075
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
jaja, van benne valami, egetverõ különbséget a két vázanyagban szerintem nem fogsz érezni



Nem tudom mikoriak, de a franciához necces lehet késõbb a menetes alkatrész, Én az olaszt venném.



#28076
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
a szingós gumi csak rá van ragasztva a felnire, nincs külön külsõ-belsõ. Így ha defektet kapsz, a szerelés macerás. A peremesnél külön van belsõ-külsõ a külsõt bele kell préselni a felni peremébe ami ráfeszül ez tartja a helyén a kereket.

A szingó könnyebb a peremes meg szerelhetõbb.

#28077
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

akkor mi az elso? mindketto bringa rx 100 as szettel szerelt egyik francia masik olasz!


Nem tudom mikoriak, de a franciához necces lehet késõbb a menetes alkatrész, Én az olaszt venném.

#28078
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hát kos kormányom van, amit így használok: ellenszélnél a legtávolabb fogom, tehát ahol fékezni lehet, vagy pedig legalul. Illetve ha fékezni kell, akkor a féknél nyilván, tehát legelõl úgyszint.
Ha kényelmesen akarok utazni, akkor pedig fent fogom, hogy a két kezem egymáshoz minél közelebb legyen. Én nem értek a bioszhoz, meg az egészséges tartásról se tudok elégségesen sokat, de én eddig úgy gondoltam, hogy a gerincnek sokkal jobb, ha minél egyenesebb, tehát amikor elõre dõlök (akkor hajlítom ugye be a könyököm), akkor az rosszat tesz neki. Ezért próbáltam minél egyenesebben biciklizni.
A vállfájás tényleg ebbõl adódhat, de nem tesz-e rosszabbatt a görnyedve biciklizés? Valaki tud mutatni egy olyan képet, ahol az ember szépen ül a nyeregben, lehetõleg kényelmesen, és hosszútávon is egészségesen? :)


Mathias: Milyen a szingós és a peremes? A szingó szeleprõl tudok, erre büszke is vagyok, de gondolom ez nem ezt jelenti. Holnap rendes fénynél csinálok pár képet a kerekemrõl az egyszerûség kedvéért :).

Henger: Jó, akkor mit fotózzak le róla? :D Szívesen csinálok képeket, de mirõl? :)


Feltöltött kép

Amint látod, az hogy valaki elõre dõl, még nem jelenti azt, hogy nem egyenes a háta. Épp ellenkezõleg, ha felülve tekersz, pont akkor fogsz púpos háttal, elõrecsapott vállakkal, nyújtott kézzel ûlni a kerékpáron.

#28079
salieri81

salieri81

    vendég

  • fórumtag
  • 70 posts
mindketto nagyon hasonlo allapotban van! egyedul a vaz ami dont ezert is tettem igy fel a kerdest!

ez még mindíg nem valami konkrét, és két tökugyanolyan felszereltségben és nagy különbségek lehetnek (mennyit futott, hogy volt karbantartva stb.) egy alkatrészlista neadjisten képek sokat segítenének



#28080
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ez még mindíg nem valami konkrét, és két tökugyanolyan felszereltségben és nagy különbségek lehetnek (mennyit futott, hogy volt karbantartva stb.) egy alkatrészlista neadjisten képek sokat segítenének

akkor mi az elso? mindketto bringa rx 100 as szettel szerelt egyik francia masik olasz!