Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#27821
Posted 2009. July 28. - 10:40
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27822
Posted 2009. July 28. - 09:27
en nem mondtam 100%-ra, viszont sajat szememmel meg nem lattam javitott karbont. meg olyanrol se hallottam aki ilyesmivel foglalkozik.
alapvetoen a karbon vazakat ugye retegelik, aztan preselik aztan kisutik kemenceben. ez adja meg az erosseget. ha eltorik akkor hogyan javitod? valami speci ragasztoval? nem hitetlenkedek csak probalom kitalalni
Ne próbáld, így kár hozzáállni, mert nem errõl szól az egész. Úgy gondolkozz, hogy van egy drótszövet és arra nyomnak rá gumit (ilyet már láthattál). Namármost a szövet a karbon, a többi meg csak mûanyag, ahogyan szokták is mondani. Szóval sima ragasztóval menne a dolog, de van itt még valami. A szálakat nem árt rögzíteni a mûanyaghoz, hogy ne mozduljon el a mûanyagban, no ez benne a tudomány, de ezek már gyártáskor olyanok, hogy hõre / olvadékban komplexálódnak (nem káromkodok), amit aztán a mûanyag megfog amikor megszilárdult.
Javítható. A fórumon valakinek az aláírásában is szerepel. Keress rá, több helyen is volt már róla szó.
Hengernek és Rémhörcsögnek vannak talán ilyen tapasztalatai... rákeresés után.
#27823
Posted 2009. July 28. - 09:06
Sajnos a karbon dolgokhoz nem értek, de lenne más jellegû kérdésem:
Shimano RSX fékváltókarjaimat és sora elsõ és hátsó váltóimat szeretném campagnolo veloce-ra cserélni, mert úgy hallottam, hogy sokkal tovább bírja a campa, mint a shimano. Ez tényleg így van?
Milyet érdemes venni? Újat vagy használtat?
A régebbi campa modellekbõl érdemes e venni? pl: mirage
Hol lehet olcsóbban hozzájutni?
Köszi
A régebbi Campa modellek alkatrészellátottsága problémás. Ha Campa-ra váltasz, akkor az egész szettet cseréld le agyastól sorostól láncostól mindenestõl. Bár össze lehet lõni a két külön rendszert, de nagy veszõdség árán (saját tapasztalat). Az viszont igaz, hogy az alsóbb kategóriás Campa cuccok több technikai csemegét adnak, mint a Shimano hasonló modelljei. Bár azért akkora különbséget nem fogsz érezni. Bár a Sora-ról Veloce-ra váltani nagy ugrás lesz. Viszont ha árérzékeny vagy, nézz utána a 7700as és a 6600as Dura ace illetve Ultegra alkatrészeknek. Fõleg ultegrát lehet jó áron találni kis szerencsével, ami még nagyobb ugrás lesz. Vagy még a 105öst is javaslom. Azokban a szettekben is megvan minden ami kellhet. Octalink hajtómû, ami azért elég merev, 2. generációs fékváltókar 9fokozat stb stb.
#27824
Posted 2009. July 28. - 07:50
@Richie: Minden kormany tesztnek ezek alapadatai. A gyartok is megadjak, de nagyon nem egyforman merik! Nemelyik szelessege is kulonbozik a fekkaroknal es az also fogasnal, pl.
Vegulis harom fo csalad van manapsag, csaladon belul nagyjabol hasonlo elorenyulas, ejtessel. Olasz, anatomikus, kompakt. Belgat mar nem nagyon latni.
köszi a választ!
viszont a több info még több kérdést szül...
csak pár szóban elmondanád a 3 fõ család alap tulajdonságait(elõny,hátrány,ismertetõjegyek,estleg felhasználás?)
régi bicós vagyok ,de friss outi-tulaj és hát muszáj a gépet pöpecre faragni
peace
#27825
Posted 2009. July 28. - 06:36
Shimano RSX fékváltókarjaimat és sora elsõ és hátsó váltóimat szeretném campagnolo veloce-ra cserélni, mert úgy hallottam, hogy sokkal tovább bírja a campa, mint a shimano. Ez tényleg így van?
Milyet érdemes venni? Újat vagy használtat?
A régebbi campa modellekbõl érdemes e venni? pl: mirage
Hol lehet olcsóbban hozzájutni?
Köszi
#27826
Posted 2009. July 28. - 01:23
alapvetoen a karbon vazakat ugye retegelik, aztan preselik aztan kisutik kemenceben. ez adja meg az erosseget. ha eltorik akkor hogyan javitod? valami speci ragasztoval? nem hitetlenkedek csak probalom kitalalni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27827
Posted 2009. July 28. - 00:22
szerintem a karbon mint olyan nem javithato.
márpedig de, alattam is volt már törött támvillás, majd javított váz.
De én is csak segget csinálok a számból, contact nekem sincs.
#27828
Posted 2009. July 27. - 23:58
#27829
Posted 2009. July 27. - 23:55
oks,kösziGyártófüggõ a dolog. A KCNC-nek egységesen 85 mm.
#27830
Posted 2009. July 27. - 23:54
Vegulis harom fo csalad van manapsag, csaladon belul nagyjabol hasonlo elorenyulas, ejtessel. Olasz, anatomikus, kompakt. Belgat mar nem nagyon latni.
#27831
Posted 2009. July 27. - 23:51
Gyártófüggõ a dolog. A KCNC-nek egységesen 85 mm.az országútis kormányok elõrenyúlása(a befogótól a hajlítás legtávolabbi pontjáig) szabvány méret?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#27832
Posted 2009. July 27. - 23:40
A boltok honlapjairól nagyjából semmi nem derûl ki a termékeikre vonatkozóan.
Biondo kizárva.
#27833
Posted 2009. July 27. - 23:32
Üdv Urak!
Tud valaki olyan helyet, ahol tudnak karbonkereket javítani? (Sikeresen megrepesztettem az õsöreg Spinergy Rev-X oldalát.)
szerintem a karbon mint olyan nem javithato.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27834
Posted 2009. July 27. - 22:48
mit gondoltok!?...
az országútis kormányok elõrenyúlása(a befogótól a hajlítás legtávolabbi pontjáig) szabvány méret?
mert sehol sem látom ezt megadva.mindig a szélesség és a befogó méretét adják meg...
egy 110-s stucnit kéne cserélnem 90-re de ha már cserélem akkor a kormányt is leváltom egy modernebbre...
csak nehogy az akció után ugyanott legyek
A gyártó weboldalán nézd, ott biztos megadják.
#27835
vendég_7700_*
Posted 2009. July 27. - 22:18
vendég_7700_*
Tud valaki olyan helyet, ahol tudnak karbonkereket javítani? (Sikeresen megrepesztettem az õsöreg Spinergy Rev-X oldalát.)
#27836
Posted 2009. July 27. - 22:05
az országútis kormányok elõrenyúlása(a befogótól a hajlítás legtávolabbi pontjáig) szabvány méret?
mert sehol sem látom ezt megadva.mindig a szélesség és a befogó méretét adják meg...
egy 110-s stucnit kéne cserélnem 90-re de ha már cserélem akkor a kormányt is leváltom egy modernebbre...
csak nehogy az akció után ugyanott legyek
#27837
Posted 2009. July 27. - 19:49
@Ave:
570 a virtuális felsõcsõ hossz
My bad, a kurrens Scultura geometriat neztem, azt hittem azonos, de a 901-esre nem is talalok semmit. De 570 mar nem veszes, egy rovidebb stucnival.
#27838
Posted 2009. July 27. - 19:38
#27839
Posted 2009. July 27. - 19:01
@minerel: Hihetetlen, hogy az XL-est erzed a sajat meretednek, hiszen az 590-es virtualis felsocso. Ez hosszabb, mint pl. Pinarellonal a legnagyobb mereté!
Az ertheto, hogy a sajat bicod utan kicsinek erzel egy masikat, ha nem a te meretedre van bellitva a kormany/nyereg, de az fix, hogy az L-es nem kicsi neked.
Egyenlõre jónak tûnik....
Itt egy hirdetés. Ezek után...?
http://piacter.bikem...t=220538&cat=56.
#27840
Posted 2009. July 27. - 18:35
Mivel nagyjából általánosságokat kérdeztem, ezért engedtem meg magamnak, de ha szükség van rá egy pontos válasz érdekében akkor persze mea culpa.
Testmagasság 168 cm
Belsõ lábhossz 77 cm
Altalanossagban konkretan leirtad mely meretek kozott vacilalsz. 52,54,56.
52, esetleg 54. 56-ost en hasznalok 183cm-rel. Nem akarsz ekkorat, hidd el.
52 es 54 kozott is max. akkor vennem a nagyobbat a helyedben, ha netalan elakadna a cipod az elso kerekben a kisebb vazon. (Gyakorlatban nem nagy problema, de lehet esni vele, amig nem szokja meg az ember es szuk helyen akar megfordulni.)
De ez csak elmelet, fugg a rugalmassagodtol is, meg a bico konkret geometriajatol is.
@minerel: Hihetetlen, hogy az XL-est erzed a sajat meretednek, hiszen az 590-es virtualis felsocso. Ez hosszabb, mint pl. Pinarellonal a legnagyobb mereté!
Az ertheto, hogy a sajat bicod utan kicsinek erzel egy masikat, ha nem a te meretedre van bellitva a kormany/nyereg, de az fix, hogy az L-es nem kicsi neked.

Sign In
Create Account

Back to top






