Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#27501
Cujo

Cujo

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts
Hát ez is bitang szép, biztos kényelmes is, csak egyedül az izgat, vajon mennyire tartós. Ha ennyit költenék rá, a következõ 6-7 évben nem igen szeretnék új bringát venni. Amúgy a haverodnak nagyon jó tekerést kívánok, teljék sok öröme a kerékpárjában!

#27502
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
A haverom pár hete vett egy új trek karbon vázas outit hasonló összegért.A tipust nem tudom, valami tavalyi model, de a dizájn hasonló mint ezé, csak a fekete helyén piros. Ultegra váltók és karok, 105-ös hajtómû. bontrager kiegészítõk. A váz valami eszméletlen gyönyörû élõben, egy egész üveg jó vörös bort meg kellett innunk mire kigyönyörködtem magamat benne. A srác megszállott országútis, többszörös ironman, teljesen el van olvadva a bringa a komfortja, a geometriája, a kezelhetõsége-tõl. Pedig az ez elõtti alu vázas bringája se volt semmi. Azt mondja nem tud vele annyit menni, hogy megunja Feltöltött kép

A technikai okot úgy értsétek, hogy a shop ahol venni szeretném az országútimat Treket meg Gepidát árul, és elõbbivel szimpatizálok jobban (nem Armstrong-mánia miatt, de ha nektek úgy tetszik, akkor legyen.). Most abba, hogy miért ahhoz a bolthoz ragaszkodok megint nem mennék bele, maradjunk annyiba, hogy elkötelezett Trek fan vagyok és semmi más márka nem létezik számomra. A Madone 4.7-es bicóról egyébként van valami véleményetek? Amúgy ma beszéltem velük és kicsit alkudtam az árból. 540 ezerért elvihetném. Szerintetek megérné?
Kicsit tartok a karbontól, mert olyanokat hallottam, hogy sérülékenyebb, kényesebb mint az alu és nem is fogja addig bírni. Igaz ez?



#27503
Cujo

Cujo

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts
A technikai okot úgy értsétek, hogy a shop ahol venni szeretném az országútimat Treket meg Gepidát árul, és elõbbivel szimpatizálok jobban (nem Armstrong-mánia miatt, de ha nektek úgy tetszik, akkor legyen.). Most abba, hogy miért ahhoz a bolthoz ragaszkodok megint nem mennék bele, maradjunk annyiba, hogy elkötelezett Trek fan vagyok és semmi más márka nem létezik számomra. A Madone 4.7-es bicóról egyébként van valami véleményetek? Amúgy ma beszéltem velük és kicsit alkudtam az árból. 540 ezerért elvihetném. Szerintetek megérné?
Kicsit tartok a karbontól, mert olyanokat hallottam, hogy sérülékenyebb, kényesebb mint az alu és nem is fogja addig bírni. Igaz ez?

#27504
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ja ezen en is pislogtam.

ha mindegy melyik csak trek legyen az nem technikai ok, hanem szerelem, de akkor azt mondd :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27505
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Elöljáróban annyit, h. biz. technikai okok miatt a Trek kerékpárokat preferálom

Ezek megis milyen okok?
A Trek idehaza meregdraga, csak Armstrong fanatikusoknak.

#27506
Cujo

Cujo

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts
Sajna nem tudok németül. (Latinos voltam. :)) Egyébként mivel elsõ országúti lenne, inkább itthoni szakboltban szeretném megvenni, ahol megvan a személyes kontakt, tudnak nekem segíteni ha valami kínom van.

#27507
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Érdemes lenne külföldön is körülnézned, bár a szállítás rejt magában némi kockázatot, de jelentékeny összeget meg lehet spórolni, ha találsz megfelelõ méretben. Pl:

http://www.rabe-bike..._ttproducts_pi1[backPID]=533&tx_ttproducts_pi1[product]=1041

#27508
Cujo

Cujo

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts
Sziasztok!
Nagy szükségem lenne a tanácsotokra outi vásárlás-ügyben. Elöljáróban annyit, h. biz. technikai okok miatt a Trek kerékpárokat preferálom, ha csak egy mód van rá, olyat vennék. Szóval a helyzet a következõ: a Trek 1.7-es modellt néztem ki, de sajnos az már nincs a méretemben. Az egyetlen még rendelhetõ modell (ami méretben talán megfelelõ lenne) a Madone 4.7-es ami viszont már számomra horribilis összegbe (579 ezer Ft-ba) kerül. Én eredetileg egy aluvázas gépet terveztem 105-ös szettel (ami ugye olyan 300-350 ezerbõl kijött volna), és egyáltalán nem gondoltam karbon vázra meg ultegra cuccokra („hobbistának felesleges” alapon). Csakhogy most az a helyzet, hogy ha még idén (idei árakon) szeretnék Trek kerékpárt vásárolni, akkor csak ez a Madone jöhet szóba. Ami talán „öröm” az ürömben, hogy ez a bringa korábban 639 ezerbe került, szóval tkp.„akciós”. Mivel az országútik világában eléggé tájékozatlan vagyok (eddig egy ezeréves acélvázas Gepidával montiztam), nem igazán tudom megítélni, hogy megérné-e a tervezetthez képest ennyivel többet költenem a bringára? A másik lehetõség persze, hogy megvárom a 2010-es (alu) modelleket, de attól is tartok, hogy jövõre megint kicsit feljebb kúsznak majd az árak (válság, gyengülõ HUF stb.). Azt hallottam, hogy idén eléggé (a szokásosnál jobban) drágultak a kerékpárok tavalyhoz képest (szóljatok, ha nem így van), ezért tartok tõle, hogy ez a tendencia folytatódni fog. A Trek 1.7 induló ára meg már idén is elég magas volt, 370 ezer Ft. Ti mit gondoltok a jövõ évi kilátásokról? Nagyon érdekelne a véleményetek is a Madone 4.7-es ár/érték arányáról.
Elõre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.

#27509
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
Érdemes átlapozni:
http://bikemag.hu/rovat/alapismeretek

különös tekintettel:
http://bikemag.hu/al...ar-valo-nekem-1
http://bikemag.hu/al...ar-valo-nekem-2
http://bikemag.hu/al...ar-valo-nekem-3

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. :) Úgy döntöttem, hogy szeretnék munkába járás és hasonló városi közlekedési célokra beszerezni egy biciklit, viszont nagyon nem vagyok otthon a technikai részletek terén.
Ami követelményem lenne a gép iránt, hogy kinézzen valahogy (de azért ne legyen tolvajmágnes), és hogy közúti közlekedés céljára kényelmes és biztonságos legyen. Árban alaphangon 50k-t, felsõ határként 100k-t tudnék rászánni.

Szívesen vennék olyan tippeket is, hogy ha pl. van olyan bolt vagy szervíz, ahol megbízhatóak az eladók, és használt bicajokkal is foglalkoznak.


"In idem flumen bis non descendimus"

#27510
angusfan

angusfan

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Sziasztok!

Most vettem országúti bicót és mivel még nem volt tapasztalatom ilyen keróval, szeretnék tanácsot kérni a beállításával kapcsolatban.
Értem ezalatt, hogy milyen magasra kell állítani a nyerget, ahhoz a kormányt meg hasonlók. Már rákerestem a neten, de mindenhol mást írnak.
Hátha Ti közelebb tudtok segíteni az optimális beállítás megtalálásához.

Köszi!

#27511
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
Igen. Nem.

Sziasztok!

10 sebességes Shimano rendszerben mûködni fog egy 9-es Dura Ace hajtókar? A 10-es lánchoz nem lesz vastag a 9-es lánckerék? Most térnék át 10-es rendszerre, de nem szívesen cserélném le a DA hajtókart.
kössz



#27512
Stevie1968

Stevie1968

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Sziasztok!

10 sebességes Shimano rendszerben mûködni fog egy 9-es Dura Ace hajtókar? A 10-es lánchoz nem lesz vastag a 9-es lánckerék? Most térnék át 10-es rendszerre, de nem szívesen cserélném le a DA hajtókart.
kössz

#27513
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Egyszerûen kónuszkulcs kell hozzá. Szerintem, vagy valami vékony fejû villáskulcs. Csavarhúzóval nem hinném hogy menne, mert a másik oldalon ellent kell tartani a tengelynek egy ugyanolyan kulccsal, szóval szükség van mindkét kézre. A visszacsavarásról és a holtjáték beállításáról nem is beszélve.

#27514
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

Ha Shimano kazettás agyról beszélünk:
a fogaskerekeket rögzítõ zárógyûrûhez kell speckó szerszám:
http://www.bikestore...ts_id/3783.html
Plusz kell egy az ellentartáshoz, de ilyesmit házilag is lehet barkácsolni:
http://www.bikestore...cts_id/220.html

Ezután ha a bal oldalon szétbontod a kónusz-kontraanya párost jobbról kihúzható a tengely és hozzáférsz a csapágyakhoz. Ha a kazettatestet is le akarod szedni az agyról, ahhoz már csak egy 10-es imbusz kell.


Hello!
Nekem ilyen kellene. Ezt házilag szerszámokkal meg lehet oldani, tehát valamivel ki lehet váltani, vagy erõsen kell meghúzni? (én mondjuk két csavarhúzóval, vagy ilyesmivel akarnám helyettesíteni)
Valamire kell figyelni? (például a golyók ne guruljanak el, és ilyesmik)

Köszi a segítséget!

#27515
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Hello!

Kérdeztem itt régebben a hátsó agy szervízelésérõl. Idáig eljutottam olvasásban, kell valami speckó szerszám hozzá?
Ha jól láttam, a racsni leszedéséhez kell valami ügyes kis szerszám, vagy az enélkül is megy?
Nem tudom mi a baja, csak csúnya homokos hangja van, érdemes nekiállni (még nem láttam agyat szétszedve...), vagy a bolt a mindig biztos megoldás?

Köszi!


Ha Shimano kazettás agyról beszélünk:
a fogaskerekeket rögzítõ zárógyûrûhez kell speckó szerszám:
http://www.bikestore...ts_id/3783.html
Plusz kell egy az ellentartáshoz, de ilyesmit házilag is lehet barkácsolni:
http://www.bikestore...cts_id/220.html

Ezután ha a bal oldalon szétbontod a kónusz-kontraanya párost jobbról kihúzható a tengely és hozzáférsz a csapágyakhoz. Ha a kazettatestet is le akarod szedni az agyról, ahhoz már csak egy 10-es imbusz kell.

#27516
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Hello!

Kérdeztem itt régebben a hátsó agy szervízelésérõl. Idáig eljutottam olvasásban, kell valami speckó szerszám hozzá?
Ha jól láttam, a racsni leszedéséhez kell valami ügyes kis szerszám, vagy az enélkül is megy?
Nem tudom mi a baja, csak csúnya homokos hangja van, érdemes nekiállni (még nem láttam agyat szétszedve...), vagy a bolt a mindig biztos megoldás?

Köszi!

#27517
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
A mostani fékkarokat már lehet felsõ fogásban kényelmesen fogni és felsõ fogásból biztonságosan fékezni is, szerintem is nyugodtan cseréld le, vagy ha van ismerõsöd próbáld ki egy kör erejéig a bringáját utána már nem is fogsz ragaszkodni a fékedhez annyira.

#27518
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
szerintem vegyél egy rendes fékkart, 3000bõl egy normális shimano fékkart kapsz, szinte mindig van eladó apróba, és azt ha jól teszed fel kényelmes fogni a fékkart, és nincs is szükség arra a pótizére

Nem szeretném elhagyni a felsö fékkart,mert ez az elsö outim és még nem érzem magam valami nagy biztonságban rajta és a lenti fékkar meg valahogy nagyon kényelmetlen. Veszek rá normális fékpofákat,hátha az javit a hatásfokon. illetve még mindig bizok a bowdenház cserében.



#27519
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Szerintem ilyesmirõl lehet szó:
http://www.ssportsma...07/P1014301.jpg
Nekem is volt ilyen anno, a felsõ fékkart valóban hiába húzza az ember tövig, a becsatlakozási pont olyan magasan van a normál fékkaron (gyakorlatilag a forgástengelyénél) hogy az erõkar alig ott 1-2 cm.

#27520
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Nem szeretném elhagyni a felsö fékkart,mert ez az elsö outim és még nem érzem magam valami nagy biztonságban rajta és a lenti fékkar meg valahogy nagyon kényelmetlen. Veszek rá normális fékpofákat,hátha az javit a hatásfokon. illetve még mindig bizok a bowdenház cserében.


Elso vagy hatso feken van ez a duplazo? A felso kar egy darab a lentivel, vagy a fenti teljesen kulon fekkar es csak a bovden koti ossze a kettot?