Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#2701
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

mostanában ilyen egy 56-os váz? http://apro.bikemag....l-l370496.html#

akkora homlokcsöve van, hogy ...

nem, csak maxi nem tud mérni. az egy 10 éves váz kb.

 

nézd meg a canyon endurace, merida ride geometriáját, és meglátod, manapság mit jelent a komfortgeó.

 

szerintem az a lavaredo a legnagyobb méretű, ami klasszikusból durván 62-esnek felel meg

 

tuti, hogy lemérte a nyeregvázcsőt cc, aztán uccu.

 

a régi 52cc magas wilier-vázam pl. akkora volt nagyjából, mint az 58cc magas cannondale-em.. csak ugye, a supersix felsőcsöve nem ejtett..

 

itt a lavaredo geometriatáblázata: szemre durván xxl-es a váz..

Lavaredo%20Geometries.jpg

amgúy utálnak apróban, mert mindig megkérdezem a homlokcső hosszát is..


Edited by Vejne, 2016. December 06. - 14:18.


#2702
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

mostanában ilyen egy 56-os váz? http://apro.bikemag....l-l370496.html#

akkora homlokcsöve van, hogy ...



#2703
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://youtu.be/iVd3MQFY2dM?t=301

 

azért ez a shimagnolo (5:01) aranyos. de shrampagnolo is lehetett volna, ha nem 2007-ben készítik (a sram akkor még nagyon friss-üde szereplő volt aszfalton)

 

 

felkavaró


Edited by Vejne, 2016. December 05. - 20:08.


#2704
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

francba az ajtónyitósokkal..

 

pár éve 16 ezerért postával vettem 8s titánrekordfékváltókart.

 

https://flic.kr/s/aHsjNwXnNU

 

olyan állapotban, hogy még a gumi is szemcsés volt, és annyira recsegve-ropogva váltott, hogy érezted: kell 2 év, mire bekopik a g-rugó. 

 

Aztán pár hónap múlva repült az ajtó, a karból meg a thumbie-kioldókar kiszakadt, ahogy ráestem. Azóta sem vált olyan egészségesen, pedig, még maga Donciccio is megpróbálta kihozni belőle azt, amit egy ergobol ki lehet. :(

 

na, de a siránkozáson túl:

 

autók közt errefelé viszonylag biztonságos közlekedni, de vigyázni kell azért. Sajnos, ha nem ismered a város útjait, inkább ne menj a nagy forgalomban a kocsik közt. A kátyúk-repedések-bordák helyzetét jó tudni, mert, egy nagyobb hupli meg tud úgy dobni, hogy meglepődj. Meg a buszmegállókat érdemes nagyobb távolsággal kerülni, mert, tapasztalat, hogy azt használják sokan üvegtördelésre.

 

A kerékpárutak ott a legveszélyesebbek, ahol a nagy forgalmú járdáról egy sárga csíkkal lett lenyesve. A fiatalok ugyanis szeretnek akár 4-5-en vállvetve, szoros formációban haladni, természetesen előre nem jelzett, hirtelen irányváltásokkal.

 

Különös veszélyforrás a kerékpáros csengő. Alapesetben mondjuk megpengeted, és felkészülsz kerülni a gyalogost, 99.9%, hogy pont abba az irányba mozdul ki, amerről készültél volna kerülni.

 

Az autók közt való csapatáshoz szükség van előzékenységre, és kommunikációra is. Szerencsére ez egyszerűen megoldható, mert, az autósok közlekednek-vezetnek. A gyalogosok meg lézengnek-kóvályognak-kóborolnak.

 

Így, ahol a kijelölt kerékpárút gyalogokkal van összeborítva, ott mindig az autók közti utat választom. Forgalmas kerékpáros napokon szintén nagyobb a biztonság az úttesten. De, mikor szinte üres a kerékpárút, nincs ellenjavallata a használatának. Akkor biztonságos. Általában.



#2705
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Azzal nincs gond ha sehol senki, de a körüton csúcsforgalomban..

 

Rendes bringautak sokat segítenének. Intelligens lámpavezérlés is (szenzorok aszzfaltban). Sok helyen órapontossággal váltanak csak rossz vagy veszélyes időzítéssel. Több olyan kereszteződés van ahol az autósok még-gyorsan-áthajtanak miközben a keresztező gyalogos és bringaútnak már zöld. A gyalogosok nem ugranak a kocsi elé, de lendülettel induló vagy mozgásban lévő áthaladó bringást már elütik.

 

A kocsik között bringázni rendkívül rossz ötlet, már kétszer rámnyitották az ajtót (kocsi és jobb oldalon parkoló kocsi között elhaladva, most már nem érdekel ha dudál mögöttem, én tartom a méter ajtónyitási távolságot).


  • Vejne likes this

#2706
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valami ilyesmit tapasztalok, ahogy Ave írja. Viszonylag gyakran megállok a pirosoknál, pláne a komoly kereszteződéseknél, de bevallom, lehetséges, átcsúszok néha a "narancssárgán" az olyan pici utcáknál, ahol belátható a forgalom és látótávolságon belül nincs senki és semmi.

A másik, hogy a bp.-i bringautak jó része olyan, hogy szinte belekódolja a szabálytalankodást a bringások közlekedésébe. Vannak szakaszok, ahol 1 km-en belül 3-4 lámpás kereszteződésen kénytelen áthaladni a bringás és bizony bosszantó, mikor piros a lámpa és se jobbról, se balról nem jön senki.

 

Utóbbi 2 évben nagyon rászoktam az autók közt történő közlekedésre. Egyrészt gyorsabb, másrészt kevésbé érzem baleset-veszélyesnek. Az autósok is türelmesebbek talán, jobban figyelnek ránk, mint pár éve. Bringaúton meg nem csak nem lehet, de egyenesen veszélyes is tempót menni. Már 25+ km/h-nál félek, leginkább a többi bicajostól. Pláne április körül, mikor beköszönt az első jó idő! Pár csepp eső a bringaútra és csak úgy hullanak a cajgások, esik-kel a város! :)



#2707
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

En regen minden pirosnal megalltam, de ha az ember megy masokkal, sajnos "elrontjak" az embert.   Minel profibb valaki, annal rosszabb.   Az elversenyzok ugy vettem eszre sosem allnak meg, ha az uton nem lehet menni, hat mennek a jardan, stb., a lenyeg, hogy nincs megallas.

 

Ez nekem sem tetszik, de manapsag sajnos en is mar csak igazi keresztezodeseknel allok meg, no meg persze akkor, ha nem szabad az ut.


  • donciccio likes this

#2708
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.

 

 

szerintem ez igénytelen proli viselkedés. én pl a zebrán is megállok a gyalogosoknak (aztán segítek megkeresni a leesett állukat)



#2709
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Persze ezt mind domborzata válogatja.

 

Szabályok betartása válogatja :) Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.


Edited by Tekergek, 2016. November 29. - 23:13.


#2710
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

52-16 túlzás, de amúgy azért előnyös a nagy áttétel városban, mert nem pörgetsz és nem izzadsz le annyira és mellette tempósan is haladsz. 
Tapasztalatból mondom, hogy amíg a 42-16al csatakosra izzadtan, addig az 52-18al sokkal komfortosabban érkezek meg.
Persze ezt mind domborzata válogatja.



#2711
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

jó lehet cyclocross-ra is az a 42-32. 

 

most elég lassú a lábam. a 39-16 mostanában csak olyan 26-28 km/h-hoz elég nekem. ez kb 90-es pedálfordulat. 

 

azt,h a városi jampecok miért használnak 52-16-ot,azt nem tudom. mondjuk ez az áttétel a milin egy jó 4000-es menőé is lehetne. vagyis régen ilyeneket használtak rajta. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2712
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Hat ez eleg gagyi, sajnos.    Kell meg par ev, ugy latszik, mire egy rendes kamerat elbir egy fejegyseg, ugy, hogy nem csak 6-9 masodpercet rogzit, hanem mindent.

csak ennyit tud? ezt nem is tudtam. azt hittem,h ez már vlmi jó cucc.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2713
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Hat ez eleg gagyi, sajnos.    Kell meg par ev, ugy latszik, mire egy rendes kamerat elbir egy fejegyseg, ugy, hogy nem csak 6-9 masodpercet rogzit, hanem mindent.


  • donciccio likes this

#2714
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)


Edited by Vejne, 2016. November 29. - 12:01.

  • donciccio likes this

#2715
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2716
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Nincs. Max. a sun ringlé cr18, de az trekkingfelni, igaz, 450-480 gramm körül megáll :D

 

http://fanaticbike.h...broncs-622x22-5

uhhhh köszi!
ez amúgy nem is olyan rossz 
oké, hogy egy karbon vázba nem raknám bele, de nekem az acélba szerintem tökéletes
máshol kicsit többért is kettőt kapok egy DT áráért



#2717
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ha már szóba került a széles felni téma...

a DT R460-nál van olcsóbb felni, aminek 18-19 mm a belső szélessége?

és olyanra gondolok, ami nem trekking felni és kő nehéz, hanem 460g körül van

Nincs. Max. a sun ringlé cr18, de az trekkingfelni, igaz, 450-480 gramm körül megáll :D

 

http://fanaticbike.h...broncs-622x22-5


Edited by Vejne, 2016. November 20. - 13:02.


#2718
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

ha már szóba került a széles felni téma...

a DT R460-nál van olcsóbb felni, aminek 18-19 mm a belső szélessége?

és olyanra gondolok, ami nem trekking felni és kő nehéz, hanem 460g körül van



#2719
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Kevés olyan hulladék gumit lehet kapni, mint a Zaffiro. Egyszer vettem egy párt, alig vártam, hogy végre elkopjon. A vizes útnak még a gondolatától is csúszik már minimális sebesség mellett is. Szárazon egyébként el lehet viselni.
 


 

tudom. nem is vettem soha, mert annyira negatívak a vélemények róla. 

de rajta volt a kereken, amit vettem, és ha már kaptam, elhasználom.

 

kellemesen csalódtam, szándékosan kerestem a sárosabb-még reggel vizes fordulókat..



#2720
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts
Kevés olyan hulladék gumit lehet kapni, mint a Zaffiro. Egyszer vettem egy párt, alig vártam, hogy végre elkopjon. A vizes útnak még a gondolatától is csúszik már minimális sebesség mellett is. Szárazon egyébként el lehet viselni.
 


 

Még egy plusz: a zafirók szinte újak a kereken.


Edited by Jettison, 2016. November 19. - 21:10.