Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#2701
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

Sziasztok!

 

Közületek ki használ wattmérőt? Milyet érdemes most venni? Sram Force 20 BB30 hajtóművem van, de sajnos legtöbb helyen azt látom, h a legújabb 22-essel kompatibilisek csak pl.: Stages, Power2max. Sokat törpölök rajta, hogy megéri-e azt a 200-300 ezer Ft-ot. Évi kb. 8000-et megyek és indulok pár outi és monti versenyen, többre nagyon nincs időm, így igyekszem minél minőségibb edzéseket végezni.



#2702
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....k-l372497.html#

 

ez mi?

 

nagyon nem hasonlít a diamantéra semmilen téren. 

 

http://www.bassobike...ection/diamante

 

lehet, valami 2013 körüli modell, vagy mi? de köze nincs a diamantéhoz, a festésnek meg főleg nem..

 

attól, hogy microtech kiegészítők vannak rajta, még nem lesz márkabeli


Vejne módosította - 2016. december 24. - 06:51


#2703
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Vajon hány magos processzor van benne ? :D

 

Attól függ melyik mobiljukkal használod. Mindenfélét gyártanak, nem csak okostelefont, a Samsung-ot is pl. a legtöbben arról ismerik pedig hajókat is építenek. Ha a reddot award igaz akkor a bringa elég komoly.

 

Én inkább azon röhögnék hogy még mindig nem képesek egy értelmes mondatot összerakni:

"Megjegyzés: 5% tolerancia nincs beleértve" :D

"Különleges beépített kibővítés tervezés"

"Integrált formáló hátsó háromszög"

"Aszimmetria középcsapágy"

"Ultra fiber oritentation"

"Ultra Low Void Percentage" (ez tiszta Star Trek :))



#2704
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Vajon hány magos processzor van benne ? :D

Mi jön még tőlük ? Mosógép ?


Marci

#2705
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ezek mar tenyleg arulnak minden vackot...

http://www.gearbest....SALT&vip=186980

#2706
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

- melyik az országútisok kedvenc filmje, amit minden tekerés alkalmával néznek?

- a szürke 50 árnyalata....

 

értitek... :D :D :D

Nem igazan, pedig azt hittem van humorom.   Az aszfalt szurkesegere tudok csak gondolni, de ez nem vicces.



#2707
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

- melyik az országútisok kedvenc filmje, amit minden tekerés alkalmával néznek?

- a szürke 50 árnyalata....

 

értitek... :D :D :D

most jöttem rá, miért nem leszek radiológus...



#2708
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

- melyik az országútisok kedvenc filmje, amit minden tekerés alkalmával néznek?

- a szürke 50 árnyalata....

 

értitek... :D :D :D


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2709
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Szerintetek melyik görgőt vegyem?

Tacx 2650

https://www.bike-dis...lue-matic-65117

vagy

Elite Novo Mag Force Elastogel

https://www.rosebike...tail/aid:784240



#2710
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

mostanában ilyen egy 56-os váz? http://apro.bikemag....l-l370496.html#

akkora homlokcsöve van, hogy ...

nem, csak maxi nem tud mérni. az egy 10 éves váz kb.

 

nézd meg a canyon endurace, merida ride geometriáját, és meglátod, manapság mit jelent a komfortgeó.

 

szerintem az a lavaredo a legnagyobb méretű, ami klasszikusból durván 62-esnek felel meg

 

tuti, hogy lemérte a nyeregvázcsőt cc, aztán uccu.

 

a régi 52cc magas wilier-vázam pl. akkora volt nagyjából, mint az 58cc magas cannondale-em.. csak ugye, a supersix felsőcsöve nem ejtett..

 

itt a lavaredo geometriatáblázata: szemre durván xxl-es a váz..

Lavaredo%20Geometries.jpg

amgúy utálnak apróban, mert mindig megkérdezem a homlokcső hosszát is..


Vejne módosította - 2016. december 06. - 14:18


#2711
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

mostanában ilyen egy 56-os váz? http://apro.bikemag....l-l370496.html#

akkora homlokcsöve van, hogy ...



#2712
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://youtu.be/iVd3MQFY2dM?t=301

 

azért ez a shimagnolo (5:01) aranyos. de shrampagnolo is lehetett volna, ha nem 2007-ben készítik (a sram akkor még nagyon friss-üde szereplő volt aszfalton)

 

 

felkavaró


Vejne módosította - 2016. december 05. - 20:08


#2713
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

francba az ajtónyitósokkal..

 

pár éve 16 ezerért postával vettem 8s titánrekordfékváltókart.

 

https://flic.kr/s/aHsjNwXnNU

 

olyan állapotban, hogy még a gumi is szemcsés volt, és annyira recsegve-ropogva váltott, hogy érezted: kell 2 év, mire bekopik a g-rugó. 

 

Aztán pár hónap múlva repült az ajtó, a karból meg a thumbie-kioldókar kiszakadt, ahogy ráestem. Azóta sem vált olyan egészségesen, pedig, még maga Donciccio is megpróbálta kihozni belőle azt, amit egy ergobol ki lehet. :(

 

na, de a siránkozáson túl:

 

autók közt errefelé viszonylag biztonságos közlekedni, de vigyázni kell azért. Sajnos, ha nem ismered a város útjait, inkább ne menj a nagy forgalomban a kocsik közt. A kátyúk-repedések-bordák helyzetét jó tudni, mert, egy nagyobb hupli meg tud úgy dobni, hogy meglepődj. Meg a buszmegállókat érdemes nagyobb távolsággal kerülni, mert, tapasztalat, hogy azt használják sokan üvegtördelésre.

 

A kerékpárutak ott a legveszélyesebbek, ahol a nagy forgalmú járdáról egy sárga csíkkal lett lenyesve. A fiatalok ugyanis szeretnek akár 4-5-en vállvetve, szoros formációban haladni, természetesen előre nem jelzett, hirtelen irányváltásokkal.

 

Különös veszélyforrás a kerékpáros csengő. Alapesetben mondjuk megpengeted, és felkészülsz kerülni a gyalogost, 99.9%, hogy pont abba az irányba mozdul ki, amerről készültél volna kerülni.

 

Az autók közt való csapatáshoz szükség van előzékenységre, és kommunikációra is. Szerencsére ez egyszerűen megoldható, mert, az autósok közlekednek-vezetnek. A gyalogosok meg lézengnek-kóvályognak-kóborolnak.

 

Így, ahol a kijelölt kerékpárút gyalogokkal van összeborítva, ott mindig az autók közti utat választom. Forgalmas kerékpáros napokon szintén nagyobb a biztonság az úttesten. De, mikor szinte üres a kerékpárút, nincs ellenjavallata a használatának. Akkor biztonságos. Általában.



#2714
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Azzal nincs gond ha sehol senki, de a körüton csúcsforgalomban..

 

Rendes bringautak sokat segítenének. Intelligens lámpavezérlés is (szenzorok aszzfaltban). Sok helyen órapontossággal váltanak csak rossz vagy veszélyes időzítéssel. Több olyan kereszteződés van ahol az autósok még-gyorsan-áthajtanak miközben a keresztező gyalogos és bringaútnak már zöld. A gyalogosok nem ugranak a kocsi elé, de lendülettel induló vagy mozgásban lévő áthaladó bringást már elütik.

 

A kocsik között bringázni rendkívül rossz ötlet, már kétszer rámnyitották az ajtót (kocsi és jobb oldalon parkoló kocsi között elhaladva, most már nem érdekel ha dudál mögöttem, én tartom a méter ajtónyitási távolságot).


  • Vejne kedveli ezt

#2715
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valami ilyesmit tapasztalok, ahogy Ave írja. Viszonylag gyakran megállok a pirosoknál, pláne a komoly kereszteződéseknél, de bevallom, lehetséges, átcsúszok néha a "narancssárgán" az olyan pici utcáknál, ahol belátható a forgalom és látótávolságon belül nincs senki és semmi.

A másik, hogy a bp.-i bringautak jó része olyan, hogy szinte belekódolja a szabálytalankodást a bringások közlekedésébe. Vannak szakaszok, ahol 1 km-en belül 3-4 lámpás kereszteződésen kénytelen áthaladni a bringás és bizony bosszantó, mikor piros a lámpa és se jobbról, se balról nem jön senki.

 

Utóbbi 2 évben nagyon rászoktam az autók közt történő közlekedésre. Egyrészt gyorsabb, másrészt kevésbé érzem baleset-veszélyesnek. Az autósok is türelmesebbek talán, jobban figyelnek ránk, mint pár éve. Bringaúton meg nem csak nem lehet, de egyenesen veszélyes is tempót menni. Már 25+ km/h-nál félek, leginkább a többi bicajostól. Pláne április körül, mikor beköszönt az első jó idő! Pár csepp eső a bringaútra és csak úgy hullanak a cajgások, esik-kel a város! :)



#2716
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

En regen minden pirosnal megalltam, de ha az ember megy masokkal, sajnos "elrontjak" az embert.   Minel profibb valaki, annal rosszabb.   Az elversenyzok ugy vettem eszre sosem allnak meg, ha az uton nem lehet menni, hat mennek a jardan, stb., a lenyeg, hogy nincs megallas.

 

Ez nekem sem tetszik, de manapsag sajnos en is mar csak igazi keresztezodeseknel allok meg, no meg persze akkor, ha nem szabad az ut.


  • donciccio kedveli ezt

#2717
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.

 

 

szerintem ez igénytelen proli viselkedés. én pl a zebrán is megállok a gyalogosoknak (aztán segítek megkeresni a leesett állukat)



#2718
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Persze ezt mind domborzata válogatja.

 

Szabályok betartása válogatja :) Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.


Tekergek módosította - 2016. november 29. - 23:13


#2719
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

52-16 túlzás, de amúgy azért előnyös a nagy áttétel városban, mert nem pörgetsz és nem izzadsz le annyira és mellette tempósan is haladsz. 
Tapasztalatból mondom, hogy amíg a 42-16al csatakosra izzadtan, addig az 52-18al sokkal komfortosabban érkezek meg.
Persze ezt mind domborzata válogatja.



#2720
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

jó lehet cyclocross-ra is az a 42-32. 

 

most elég lassú a lábam. a 39-16 mostanában csak olyan 26-28 km/h-hoz elég nekem. ez kb 90-es pedálfordulat. 

 

azt,h a városi jampecok miért használnak 52-16-ot,azt nem tudom. mondjuk ez az áttétel a milin egy jó 4000-es menőé is lehetne. vagyis régen ilyeneket használtak rajta. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A