Nem tudom, egyetlen fog mennyit számít, de van, amikor tényleg lemérik, hogy mekkora az áttételedifi sor 15-ös, elég az oda. Nem fogják lézerrel mérni hogy hány mm-t tekersz egy pedálfordulattal (gondolom...)
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#26561
Posted 2010. January 01. - 13:07
#26562
Posted 2010. January 01. - 11:57
Jó, akkor elõbb kipróbálom.
Még van egy kérdésem.
Miért lehet az, hogy mindkét fékemnél a menetirány szerinti bal oldalon sokkal jobban koptatja a felnit a fék, mint a másik oldalon? Gyárilag fényezett a felni fékfelülete, így jól látszik a kopás mértéke. Régi, két forgáspontos sh 105-ösrõl van szó, a pofák teljesen egyszerre érik el a felnit mindkét oldalon.
Lehet van egy kis 8-as a kerékben. Ha üresben pörgetve nem látszik, attól is lehet még terhelésre (csapágy nem 100%-os beállítása miatt).
Ezenkívül - bár ezt pontosan végig kéne gondolni - nem vagyok róla meggyõzõdve, hogy pontosan egyformát mozog(na) a fékpofa a felni elérésétõl (hiszen asszimetrikus kialakításúak a féktestek), vagyis nem is egyforma erõvel nyomnak.
#26563
Posted 2010. January 01. - 01:44
Még van egy kérdésem.
Miért lehet az, hogy mindkét fékemnél a menetirány szerinti bal oldalon sokkal jobban koptatja a felnit a fék, mint a másik oldalon? Gyárilag fényezett a felni fékfelülete, így jól látszik a kopás mértéke. Régi, két forgáspontos sh 105-ösrõl van szó, a pofák teljesen egyszerre érik el a felnit mindkét oldalon.
#26564
Posted 2010. January 01. - 00:03
#26565
Posted 2009. December 31. - 23:54
Na akkor majd jól kipróbálom. A fékhatás milyen, lassít rendesen?
Ennyiért, ha jól fog, veszek egy szatyorral.
#26566
Posted 2009. December 31. - 23:24
Szerintem ez az, bármit is írnak, nekem pár hét alatt úgy elkopott, hogy állítani kellett a bowdenen.
#26567
Posted 2009. December 31. - 22:58
#26568
Posted 2009. December 31. - 22:14
#26569
Posted 2009. December 31. - 22:08
#26570
Posted 2009. December 31. - 19:17
Köszi, közben megnéztem a Merida honlapot és meglepve látom, hogy van a Road Ride vonal, meg a Road Race (hosszabb felsõcsõvel, rövidebb homlokcsõvel) és mind a kettõben van 880, 901 stb., eddig azt hittem, hogy a 880, 901, 903 vázaknak van a túrázósabb geometriája és attól felfele meg a sportosabb.
rosszul tudtad. Ahhoz képest, hogy meridás vagy ez nem egy korai felismerés-
#26571
Posted 2009. December 31. - 18:46
#26572
Posted 2009. December 31. - 18:39
kiskubai, ha már itt vagy, nem tudod, hogy a Merida 880-nak ugyanaz a geometriája, mint a 901/903-nak, és hogy a villát leszámítva, megegyezik-e a váz?
Úgy tudom ugyanaz a geoja, és teljesen megegyezik a váz is a festést leszámítva (nekem a 903-as villája van benne, amit külön lehet nagy tételben rendelni a merida gyárból, mert a 880-as vázak valamiért villa nélkül jutottak el ide Kecskemétre...Mellesleg ugyanezt a villát rakják a Specialized Langster bringákba, ugyan ott készülnek.).
Amúgy a 880 geoja eléggé egy aurea mediocritas geo akar lenni, rengeteg olyan vázat találtam amik +- 0,5 fok eltérést mutattak egyes paramétereikben, a többi pedig egyezett.
Szerk.: Nem is tudtam, hogy volt 850-es váz..Nemrég megismerkedtem pesten egy outis leányzóval, aki olyan vázzal teker.
#26573
Posted 2009. December 31. - 18:24
#26574
Posted 2009. December 31. - 18:20
ifi sor 15-ös, elég az oda. Nem fogják lézerrel mérni hogy hány mm-t tekersz egy pedálfordulattal (gondolom...)
Elég ha fizikailag meggátolja a használatát.
#26575
Posted 2009. December 31. - 17:37
#26576
Posted 2009. December 31. - 17:30
Hol tudnék 16-os fogaskerékkel kezdõdõ 8-as kazettás sort szerezni?
ifi sor 15-ös, elég az oda. Nem fogják lézerrel mérni hogy hány mm-t tekersz egy pedálfordulattal (gondolom...)
#26577
Posted 2009. December 31. - 17:14
Sehol. Max összerakhatsz egyet. De az is kérdés, hogy befér-e a vázba. Inkább a hajtómû lánckerekeivel játssz, hogy megfelelj a szabályoknak.Hol tudnék 16-os fogaskerékkel kezdõdõ 8-as kazettás sort szerezni?
A sebesség mindent megold.
#26578
Posted 2009. December 31. - 17:08
Hol tudnék 16-os fogaskerékkel kezdõdõ 8-as kazettás sort szerezni?
Arra azért figyelj oda, hogy van olyan váz, ahol már a 13-al kezdõdõ se fér el.
#26579
Posted 2009. December 31. - 16:44
#26580
Posted 2009. December 31. - 16:21
Nekem is Sorával szerelt outim van és a nagyobb emelkedõkön bizony megszenvedek igaz nem vagyok egy hegyimenõ
Az 50-34-es hajtómûvel mennyivel lenne könnyebb?
ég és föld!!! én öreglegény vagyok, és sosem voltam "profi" bringás. Felmentem a Normafához, a tihanyi Apátsághoz, meg a XII.ker Csaba utca tetejére is a 39-25 áttétellel - de ez már nevetséges kínlódás volt nekem. A 34-25-el ugyanez sokkal könnyebb, és emiatt gyorsabb is egy olyannak, mint pl. én vagyok. Nekem nagyon bejött a compact.
Megfontolandó lehetõség még, hogy kapható hátulra is "könnyítés": legalábbis a 105-ösnek és az Ultegrának van 12-27-es, illetve 12-28-as hátso fogaskerék-koszorúja. A Sora lehetõségeit nem tudom, de a www.shimano.com-on megkeresheted.

Sign In
Create Account

Back to top





