Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#26521
Írta 2010. január 08. - 13:46

Nomeg a súlya.
Jól láttam hogy a nokonhoz nem adnak teflonos bovdent?/belsõt/-mert az alihoz teflonos jár ami kb 500 huf ha pótolni kell.
Kb mennyi ideig használtad a nokont?
A teflonszál nem adta meg magát?
Nagy tartóstesztet ne várj tõlem, hisz legtöbbet csak esõmentes idõben tekerek, mert utálok sarazni.
#26522
Írta 2010. január 08. - 11:59

#26523
Írta 2010. január 08. - 10:51

Én nemrég szerváltam alligator i link bovdenszettet.
A normál nokonhoz/van karbonos verzió is/ képest könnyebb.
Mindkét rendszer hasonló elven mûködik, az eltérés a bovden külsõ szemekben van.
Egyelõre nem tudtam letesztelni, majd ha az idõjárás is engedi.
Hogy mennyit fog bírni azt sajna elõre nem tudom.
Nemsokára irok véleményt a bowden topikba
Árban nagyjából azonos a nokonnal.
"mert elegem van a szétszaródott bowdenvégekbõl." -ha csak ez a bajod akkor ne vegyél nokont, mivel lehet kapni jó minõségû bovdenvéget amely tartja is a külsõt. Én avidot használtam ami jónak bizonyult.
#26524
Írta 2010. január 08. - 10:03

apropó nokon. használ valaki ilyet? én most tervezgetem legalább egy fékszett beszerzését, mert elegem van a szétszaródott bowdenvégekbõl. szóval ha valaki tudna véleményt mondani róla nagyon örülnék. pláne ha valami olcsó beszerezhetõséget is tudna.
régebben volt szó conti gp4000-es gumikról. hogy lehetne többesben rendelni és akkor olcsóbb lenne. van erre igény mostanság? én benne lennék.
GP4000s-bõl nekem még van. De ha városban is akarod használni amire kell, akkor a Michelin Krylion Carbon pont ugyanolyan jó. olcsóért megkapod, keresd a kiralylacko-t a piactéren. Van neki Pr3 race is, bár nekem az nem jön be.
Fék nem lesz merevebb, az olyan amilyen. Inkább a madzagolásra gondoltál. Bovdenház a fontos, és az, hogy a bovden súrlódása kicsi legyen. Az sem hátrányos, ha nem túl hosszú a bovdenház. A bovden nem nyúlik olyan könnyen, általában nem azzal van a baj.
#26526
Írta 2010. január 08. - 01:04

régebben volt szó conti gp4000-es gumikról. hogy lehetne többesben rendelni és akkor olcsóbb lenne. van erre igény mostanság? én benne lennék.
vegyél szálirányos bovdenkülsõt, az frankó!
nekem is az van montin váltáshoz, és fékhez is.o.utin is az lesz..
vagy van a csillagászati Nokon....
váltás:
http://www.bike24.co...2d46b0b76c239d5
fékezés:
http://www.bike24.co...2d46b0b76c239d5
#26527
Írta 2010. január 08. - 01:01

Sosem vágtam a váltóállítást... kifûztem a bowdent... kéttányéros hajtómûvem van, de a váltókarom három lánctányérhoz (is) jó.
Beállítottam a váltót a kistányérra úgy, hogy a lánc 2 mm-re legyen a belsõ láncterelõtõl, aztán befûztem a bowdent... úgy is kipróbáltam, hogy középsõ fokozatban, és úgy is, hogy legkisebb fokozatban van a váltókar, de sehogy nem tudok felváltani a nagytányérra a bowden befûzése után.
Mit csinálok rosszul?
#26528
Írta 2010. január 07. - 23:54

nekem is az van montin váltáshoz, és fékhez is.o.utin is az lesz..
vagy van a csillagászati Nokon....
váltás:
http://www.bike24.co...2d46b0b76c239d5
fékezés:
http://www.bike24.co...2d46b0b76c239d5
Flickr
#26529
Írta 2010. január 07. - 23:21

#26530
Írta 2010. január 07. - 22:15

(noname hajtómû úgy hajlott, hogy 13-assal végzõdõ soron a 15-ös fogaskereken bele lehetett - erõlködés nélkül - hajtani a láncot az átdobóba)
nna azoknál csak jobb lehet bármilyen fék
#26531
Írta 2010. január 07. - 22:00


Szerintetek mennyire befolyásolja a bowden milyensége a fék "nyúlósságát"? Lehet érezhetõen merevebb a fék egy jobb,drágább bowdennel?
#26532
Írta 2010. január 07. - 18:52


Nagyon büszke vagyok magamra! Köszi a segítséget mindenkinek!
#26533
Írta 2010. január 07. - 17:27

a külsõ csavar szabályozza a végállást a nagytányéron
a shimano weblapja most vmiért nem megy de a tech docs tele van ilyenekkel
#26534
Írta 2010. január 07. - 17:03

Beállítottam a váltót a kistányérra úgy, hogy a lánc 2 mm-re legyen a belsõ láncterelõtõl, aztán befûztem a bowdent... úgy is kipróbáltam, hogy középsõ fokozatban, és úgy is, hogy legkisebb fokozatban van a váltókar, de sehogy nem tudok felváltani a nagytányérra a bowden befûzése után.
Mit csinálok rosszul?
#26535
Írta 2010. január 07. - 13:25

@pumpikutya: Ez a szem szerintem nem jo neked semmire. Bilincses valtokar tartot neki.
Hogy 2010-ben hol tudsz ilyet szerezni, az mar nehezebb kerdes. Matuz?
Elvileg minden normális kerékpárboltban kell lennie. Ha éppen nincs, héten belül hoznak a nagykerbõl.
600AX váltókaroknak ilyen a felfogatása- aerodinamika mindenekfelett!

Race, no Rest!
#26536
Írta 2010. január 07. - 01:38

#26537
Írta 2010. január 07. - 01:28

az aljas dolog lenne, ha egy shimano-s bringára campa fékeket tennék?? :icon_roll
Nem aljas, hanem sz**.

#26539
Írta 2010. január 06. - 17:07

Pontosan nem vagom milyen kilincsmu van a valtokarodban, de altalban oldaskor is egy kicsit feszit a bovdenen, mielott kiszabadul a pocok.
Szoval ha most gitarozni lehet a valtobovdenen, akkor allits a csavaron, vagy a bovdenhossz "finomhangolon" (altalaban az alsocsovon ahol regen a valtokarok voltak)
#26540
Írta 2010. január 06. - 11:54

Köszi, de tényleg 8-as kéne. Egyébként a hajtómû lánctányérjainak a fogszámával kezdtem számolgatni... azzal fogok variálni.
Más: tegnap görgõzés közben felváltottam nagytányérra, és nem tudok leváltani. Nem bírom benyomni a hüvelykemmel a lefelé váltó gombot.
Mit csináljak?
Miche szerintem gyárt sokfélét (Patai Szabó).
Nekem így volt tavaly egy nagytányéros versenyem.
