Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#26481
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nyeregcsõ, nyereg, nyeregmagasság, hajtókarhosz ugyanolyan volt, mint a sajátodon? Csak mert a vázon kívûl ezek is befolyásolják a pozíciót, tehát elég sok változó van. Ezek közül valaminek nagyon másnak kellett lennie, hacsak nem egy TT váz volt.

#26482
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
mentem ma egy kisebb kört egy a sajátomnál nem sokkal kisebb vázú bringával. 178 cm vagyok, ez a váz 54-es volt 55 cm felsõcsõvel. érdekes hogy a teljesen hátratolt nyereg esetén is 5-6 cm-el elõrébb volt a térdem az optimálisnál (pedálközép függõleges vonala 3 óránál)

#26483
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
na most már kíváncsi vagyok, milyen a 20-as..:)
amennyiért vettem, annyit megért..
ha nem tetszik, majd lesz más...
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26484
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

jó guminak nincs feltétlenül nagyobb gördülési ellenállása, göröngyösebb úton (mondjuk egy átlagos magyar út) még jobb is a ballonosabb, gördülés szempontjából is. 20as gumi max tüköraszfalton lehet jobb ebben.


Ezt én is így gondolom. 19-21-23 közül nekem a 23-as gurult a legjobban.

#26485
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
jó guminak nincs feltétlenül nagyobb gördülési ellenállása, göröngyösebb úton (mondjuk egy átlagos magyar út) még jobb is a ballonosabb, gördülés szempontjából is. 20as gumi max tüköraszfalton lehet jobb ebben.


Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesen :( Amikor az elsõ 23-ast fölraktam, kb. olyan gördülésiellenállás-különbséget éreztem, mint az országúti-trekking váltáskor.



#26486
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesen :( Amikor az elsõ 23-ast fölraktam, kb. olyan gördülésiellenállás-különbséget éreztem, mint az országúti-trekking váltáskor.


Nekem 19-es Vittoriam volt a regi Malin, most 23-as (Pro3Race), de ez utobbi hatarozottan jobban gurul.

Amcsiban volt ember, aki tokolt is azzal, hogy merje is, mennyi az annyi.

Mivel a 19-es a terheles alatt relative jobban deformalodik (a meretehez kepest) es ez tobb energiat emeszt fel.

A footprint is kozel azonos.

#26487
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

döntött gyors kanyarokban sokkal instabilabb egy 20as gumi mint egy 23as. két azonos tudású lejtõzõ közül, biztos, hogy a 23assal menõ fog elõbb leérni, ha ugyanannyit kockáztatnak.

Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesen :( Amikor az elsõ 23-ast fölraktam, kb. olyan gördülésiellenállás-különbséget éreztem, mint az országúti-trekking váltáskor.
- egy bolygó, két kerék -

#26488
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
döntött gyors kanyarokban sokkal instabilabb egy 20as gumi mint egy 23as. két azonos tudású lejtõzõ közül, biztos, hogy a 23assal menõ fog elõbb leérni, ha ugyanannyit kockáztatnak.

Ekkora különbség van egy 19 és egy 20 vagy 23mm széles gumi között?! Nehezen hihetõ, ballonosságban biztos nincs akkora. Vagy jobban ráz?



#26489
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ekkora. Ráadásul a keskenyebb gumit keményebbre kell fújni. Nekem egyszer volt fenn, (ajándékba kapatam kerékvásárláshoz), de többet nem kérek belõle.

#26490
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

azért szerintem 20as gumival elég rossz közlekedni, egy ideig én is híve voltam. de mezõnyversenyre használhatatlan


Ekkora különbség van egy 19 és egy 20 vagy 23mm széles gumi között?! Nehezen hihetõ, ballonosságban biztos nincs akkora. Vagy jobban ráz?

#26491
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
persze úgy el lehet lenni vele

amúgy a télimen így van, sh fékkar, campa egyforgáspontos fék, 23as gumi, de elfér azért, meg télen nem halok bele, ha kell tekernem 2t a finomállítón

nem fogok versenyezni....



#26492
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
nem fogok versenyezni....
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26493
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
azért szerintem 20as gumival elég rossz közlekedni, egy ideig én is híve voltam. de mezõnyversenyre használhatatlan

feltettem a 20as conti külsõket az R500as kerekekre, és annyira minimális a túlnyúlása oldalirányba(lefordulni biztos nem fog:) ), hogy szerintem simán jók lennének a campa fékek is..


annyira jól néznek ki a Skeleton fékek..:)



#26494
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

az aljas dolog lenne, ha egy shimano-s bringára campa fékeket tennék?? :icon_roll


Nem aljas, hanem sz**. :) Campan a gyorskioldo a fekkarnal van, Shimanonal a feken. Ergo nem lesz gyorskioldod. Ritkan kell, de azert hasznos.


feltettem a 20as conti külsõket az R500as kerekekre, és annyira minimális a túlnyúlása oldalirányba(lefordulni biztos nem fog:) ), hogy szerintem simán jók lennének a campa fékek is..


annyira jól néznek ki a Skeleton fékek..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26495
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

A sima nokon nem könnyebb, mint az xtr.


Félig igaz, félig nem. A váltóbovdenezés tömege 33g/méter, a féké viszont 54g/méter. A nokon alumínium egységesen 38g/méter, az alligator 27,5 g/méter.

#26496
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Kösz az infot!

Na igen, ezt a lehetõséget én is ismerem de azt nem tudtam, hogy ez bringára nem vonatozik. Azért egy próbát megér.
Mindenesetre autóval kb 30.000-et közlekedet egy évben, vagyis ez beleférhetne akár az általam fizetett útadóba is.

KP


Ez kerékpárokra nem vonatkozik. A közútkezelõ minden lehetséges indokkal próbál kibújni a fizetés alól, még az autósoknak is elenyészõ%a kap pénzt plusz az autósok zöme biztosítást, 100%uk (na jó 99% mert a határmentiek kint takolnak) benzinbõl útadót fizet, egy kerékpáros semmit nem fizet. Hiába dokumentálnál te akármit, leráznak hogy miért nem kerülted ki, vagy te mennyivel járulsz hozzá az utak karbantartásához. kb ennyi hirtelen. (azzal már ne engem ostromoljatok, hogy az illetékes "elvtársak" ebbõl mennyi pénzt lopnak el :D)

Kubai: a barátod ennyire pénzes, hogy egy Spengle karbonkerékkel télibringázik, vagy ennyire hülye? :)


Más: tud valaki olyan defektlöttyöt belinkelni, amit bele lehet tölteni szingszelepes (országúti) belsõbe?



#26497
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Biztos bele lehet juttatni fecskendõvel is. Ködös nekem ez az egész defektlötty téma úgy ahogy van, de jó lenne a szingómnak egy kis extra védelem. A sok megválaszolatlan kérdés miatt sem merek belevágni egy tubeless MTB kerékszett építésébe.

Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.



Tufo szingoban tufo lötyit használtam. Igazából jól mûködött, de azt a lyukadás után kell beletenni, nem elõtte.

#26498
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.

Csak simán menõ, nekem a leendõ gizdulós-pályázós bringámba lett volna, Õ tulajdonképpen ugyanerre használja, de idéntõl valszeg a BVSC-ben pályázik, és ott fogja néha belecsattintani a bringába.

Matt: Bikemag apróban volt...kb 5 percet volt fent :)

Szerk.: egyszer volt egy nemgyengén túlárazott, viszont példaértékûen megépített retro triatlonbringa az apróban...revX-ekkel, acélváz...stb. Mostanában nagyon rákattantam a Retro cuccokra :D

#26499
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Biztos bele lehet juttatni fecskendõvel is. Ködös nekem ez az egész defektlötty téma úgy ahogy van, de jó lenne a szingómnak egy kis extra védelem. A sok megválaszolatlan kérdés miatt sem merek belevágni egy tubeless MTB kerékszett építésébe.

Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.

#26500
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
vasárnap én is megszedtem egy 30cm mély 40cm hoszzú tankcsapdát. akkorát szólt a bringa alattam, hogy azt hittem minimum a váz törik ketté. de még csak fel sem ütöttem pedig nem volt agyonfújva (6bar). kormány is lefordult. aztán éreztem hogy üt rendesen hazafelé a kerék. most kicentíroztam. vagyis csak volna, mert a felni belapult egy kicsit két küllõnyi hosszban, meg kis repedés lett a felnin a furat mellett. jó én is hülye vtam hogy ennyire közel mentem a buszhoz, de kocsival se lett volna hátrébb. poén hogy a 2x2 sávos út kellõs közepén ilyenek vannak. annyi volt a mákom hogy 40 körül mentem, ha lassabban megyek tuti borulás. így is necces volt...

Ez kerékpárokra nem vonatkozik. A közútkezelõ minden lehetséges indokkal próbál kibújni a fizetés alól, még az autósoknak is elenyészõ%a kap pénzt plusz az autósok zöme biztosítást, 100%uk (na jó 99% mert a határmentiek kint takolnak) benzinbõl útadót fizet, egy kerékpáros semmit nem fizet. Hiába dokumentálnál te akármit, leráznak hogy miért nem kerülted ki, vagy te mennyivel járulsz hozzá az utak karbantartásához. kb ennyi hirtelen. (azzal már ne engem ostromoljatok, hogy az illetékes "elvtársak" ebbõl mennyi pénzt lopnak el :D)

Kubai: a barátod ennyire pénzes, hogy egy Spengle karbonkerékkel télibringázik, vagy ennyire hülye? :)


Más: tud valaki olyan defektlöttyöt belinkelni, amit bele lehet tölteni szingszelepes (országúti) belsõbe?