
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#25021
Írta 2010. július 08. - 01:44


#25022
Írta 2010. július 07. - 22:27

Felszereltseg teren az Orbea 52/42-es lanctanyer komboja nem a legjobb, a Merida 52/39-e jobb kombo. Az Orbea racsni se jo, a 13-as legkisebb is lehet, hogy neha keves lesz meg amator versenyen is.
Amugy tenyleg barmivel lehet eredmenyes az ember, volt szerencsem latni.

#25023
Írta 2010. július 07. - 21:05

#25024
Írta 2010. július 07. - 20:06

Sziasztok!
Egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy a mtb-rõl átváltok országútira. Kiválasztottam két kerékpárt ami a pénztárcámnak és az ízlésemnek is megfelelõ. Orbea aqua t23 (Aqua T23: Presentation - Orbea) Merida 2010 Road Race 901-18 (BikeFun - MERIDA - A KER) Mivel nem nagyon értek az országúti kerékpárokhoz ezért arra gondoltam hogy avatottabb szemek kiszurnák azokat a lényeges különbségeket amiket én nem. Terveimben szerepel hazai amatör versenyeken elindulni, de nem tudom hogy milyen gépekkel lehet ott "érvényesülni", úgy hogy ha lehet akkor ezt is vegyétek bele az értékelésbe. Elõre is hálás köszönet a segítségért!!!!
Feltételezem, hogy nagyjából egy árban van a két bringa. Az Orbea jobban csengõ név, viszont alcsonyabb szereleltségû bringa. Magyar amatõr versenyen nem a bringán fog múlni a szereplésed.
#25025
Írta 2010. július 07. - 19:57

Egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy a mtb-rõl átváltok országútira. Kiválasztottam két kerékpárt ami a pénztárcámnak és az ízlésemnek is megfelelõ. Orbea aqua t23 (Aqua T23: Presentation - Orbea) Merida 2010 Road Race 901-18 (BikeFun - MERIDA - A KER) Mivel nem nagyon értek az országúti kerékpárokhoz ezért arra gondoltam hogy avatottabb szemek kiszurnák azokat a lényeges különbségeket amiket én nem. Terveimben szerepel hazai amatör versenyeken elindulni, de nem tudom hogy milyen gépekkel lehet ott "érvényesülni", úgy hogy ha lehet akkor ezt is vegyétek bele az értékelésbe. Elõre is hálás köszönet a segítségért!!!!
#25026
Írta 2010. július 07. - 18:52

www.cyclingnews.com presents 2009 Pro Bikes
Lehet volt már, de Sastre 2008as hajtókarja odab.sz. Ezzel ment a Touron.
Aztán gyorsan rájöttek, hogy egy nagy kalap kaki. Egyébként nem azzal ment, a szöveg a lánctányérra vonatkozik.
#25027
Írta 2010. július 07. - 11:05

Lehet volt már, de Sastre 2008as hajtókarja odab.sz. Ezzel ment a Touron.
#25028
Írta 2010. július 06. - 23:32


#25029
Írta 2010. július 06. - 22:48

tudom,hogy nem lehet összehasonlítani az elsõt és a hátsót mert hosszabb úton húzza a hátsót,de ekkora minõségbeli eltérésnek akkor sem szabad léteznie:)
#25030
Írta 2010. július 06. - 22:32

nekem is 120 stucnim van .. 185cm 58as váz (572mm felcsõ c-c) és pont jó...sokan mondjak hogy nagy ez a váz(álltalába nállam 1 fejjel kisebb emberek

"Stems shall be positioned no more than 0.5cm above the top of the headtube" na nekem 0.75



#25031
Írta 2010. július 06. - 22:29

Nem origo, csak esztetikai alapon nalam 120 a minimum. (mikor tul nagy vazam volt nekem is volt rovid, 100-as stucnim. Nem mindent az esztetikaert)
Látom ave végigolvastad

19. All stems must be a minimum of 120mm long and of a rise no higher than -10 degrees. Stems shall be positioned no more than 0.5cm above the top of the headtube. ALL stems shall ALWAYS be oversized, made out of ALUMINUM, and airbrushed in kit/frame colours. In certain cases (Mario Cipollini) it is advised that one airbrush a buxom young woman onto the top of one’s stem.
#25032
Írta 2010. július 06. - 22:22

#25033
Írta 2010. július 06. - 22:17

Simán bele lehet találni a házba lebandázsolás nélkül, a fékkaron keresztül... de ajánlatos kivenni a kis fehér szutykot ami megfogja a bowden véget.. mert úgy azért már komplikáltabb ha már azon is át van fûzve...
Milyen bowdenház az amiben szorul? a shimano gyári bowdenházába kb 2 bowden is elfér...
esetleg nem a váltóbowden házat(fekete mûanyag végû) használtad? vagy ha vágtad nem nyomtad össze? esetleg nerm rozsdásodott be? nincs benne valami törés, összenyomás?
Ez saccon kék színû bowdenház,és fék,nem váltó..elég szutyok egy minõség,de rámentem a látványvilágra az ss-nél:D
Egyébként van olyan bowden bele ami jó,ez a bowden ha jól emlékszem a boltos haver elmondása alapján super slick nevet viseli..De csak elsõt tudott adni,az nagyon is patent,aztán vettem bele hátra shimanot 300pénzé',azt nehezebb ne is ment bele,és nyúlós a fékérzés.A ház vadonatúj,rozsda törés nincs,összenyomva sincs a vége,hozzá való szerszámmal lett méretre vágva.Minden estere akitõl a bowdent vettem,õ is azt mondta,h nyugodtan bele lehet találni,így le bandázsoltam.Életem elsõ bandázsolása szerintem több mint jó,ahoz képest h elsõ próbálkozás,persze vannak apró,de elhanyagolható hibák.
#25034
Írta 2010. július 06. - 19:28

Sziasztok!
A problémám az,hogy a biciklimen 2 fajta fékbowden van,az egyik valamivel vastagabb mint a másik,ez a vastagabb a hátsó bowden,ami shimano.
Az elsõt nem tudom ,hogy miféle,de az hibátlanul mûködik.A vastagabb bowden azt eredményezte,hogy nem húz vissza rendesen a fékkar,nyúlik mint a p...
Simán bele lehet találni a házba lebandázsolás nélkül, a fékkaron keresztül... de ajánlatos kivenni a kis fehér szutykot ami megfogja a bowden véget.. mert úgy azért már komplikáltabb ha már azon is át van fûzve...
Milyen bowdenház az amiben szorul? a shimano gyári bowdenházába kb 2 bowden is elfér...
esetleg nem a váltóbowden házat(fekete mûanyag végû) használtad? vagy ha vágtad nem nyomtad össze? esetleg nerm rozsdásodott be? nincs benne valami törés, összenyomás?
#25035
Írta 2010. július 06. - 16:51

Van valakinek tapasztlata az Elite kerékpárszállítókról (tetõre szerelhetõ)?
Azért itt teszem fel a kérdést, mert országutit vinnék vele..
#25036
Írta 2010. július 06. - 15:43

>és megkérdi a mester, hogy 10-es vagy 12es stucnid van-e?
Ha olyan rovid karod van, hogy csak 80-as stucnival leszel kenyelmes, az biztos a te vazmereted?
Ha en meretre csinaltatnek vazat az kizart lenne, hogy 120-nal rovidebb stucnit kelljen hasznalnom, pusztan csak esztetikai alapon.
Pont azert csinaltat az ember meretre vazat, hogy pont olyan legyen amilyet szeretne.
Konfekcion is "kenyelmesen" lehet bicozni.
120 az origo? a comp cyclist 3 féle tippben 10-11,5 között szórva ajánlgatott. én nem vagyok sokat tapasztalt rider, de nekem a stucnihossz vhogy csak a kar hosszon múlik. ez a mostani váz azért is tetszik mert a térdem, pont a 3 órás pedál felett van. ezt az 54,5s vázzal nem tudtam megcsinálni, talán jobban hátrahajló nyeregcsõ segített volna
#25037
Írta 2010. július 06. - 11:32

Ha olyan rovid karod van, hogy csak 80-as stucnival leszel kenyelmes, az biztos a te vazmereted?
Ha en meretre csinaltatnek vazat az kizart lenne, hogy 120-nal rovidebb stucnit kelljen hasznalnom, pusztan csak esztetikai alapon.
Pont azert csinaltat az ember meretre vazat, hogy pont olyan legyen amilyet szeretne.
Konfekcion is "kenyelmesen" lehet bicozni.
#25038
Írta 2010. július 06. - 10:50

A meridákat ennyire viszik, ezért nincs már. Már csak a boltok készletén található néhány darab. Pedig ez az a nagyker, ami mindenbõl hoz be rendes mennyiséget.
Ezek szerint a nyár pont az éves termékváltás miatt kritikus a nagyker számára. Abban az esetben ha sokat rendel, lehet rajta marad. Nekem meg nem jut. ááááááá
Vettem egy montit most 12 év után újra, hátha jó lesz az is amíg nincs vázam, de nem tudom megszokni, pedig országútival is csak hobbi szinten tekergek. Már árulom is szegényt.
#25039
Írta 2010. július 06. - 10:45

A problémám az,hogy a biciklimen 2 fajta fékbowden van,az egyik valamivel vastagabb mint a másik,ez a vastagabb a hátsó bowden,ami shimano.
Az elsõt nem tudom ,hogy miféle,de az hibátlanul mûködik.A vastagabb bowden azt eredményezte,hogy nem húz vissza rendesen a fékkar,nyúlik mint a p...
És itt jön a problémám.Addig nem merem le bandázsolni a kormányt,míg ki nem cseréltem a hátsó bowdent.Attól tartok,hogy amikor fûzöm be elõl a fékkarba a bowdent,nem fogok beletalálni a házba,ami egyébként rendesen lett rögzítve a fékkarhoz minél közelebb.Aztán emiatt nem szeretném megbontani a bandázst...
Köszi.
#25040
Írta 2010. július 06. - 10:42

Láttam régebben talán a Competitive Cyclist oldalon, hogy a rugalmasságot is beleszámolták. Nyújtott térdel mit tudsz megérinteni. Sípcsont, boka, lábfej, talaj ujjheggyel vagy tenyérrel stb. Szerintem fontos lehet. Me felhívom a Biondot, hogy mit mondanak. A CC oldal alapján nekem a 191cm magasságomhoz ~60cm felsõcsõ dukál, 110-120mm stucnival.
Rövid ideig volt egy Merida vázam, csak eladtam mert vannak gondjaim arcüreggel és akkor úgy gondoltam, hogy nem tudok menni. A lényeg, az a váz XL-es volt, ami Meridáéknál 59cm virtuális felsõcsõhosszt jelent. Az egy 56cm-es bringa után szuper kényelmes volt. Szerintem a 60cm nekem tökéletes lenne. Ennek ellenére mindenki aki rámnéz, sok esetben 62cm-es vázat ajánl.
Egyébként Meridáékat nem értem miért nincs nyár elején választék. Múlt hónapban már az októberben érkezõ 2011-es szériát ajánlották. Idei nem lesz már. Én lennék eltévedve szezon ügyileg?
A meridákat ennyire viszik, ezért nincs már. Már csak a boltok készletén található néhány darab. Pedig ez az a nagyker, ami mindenbõl hoz be rendes mennyiséget.
A sebesség mindent megold.