Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#24841
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

szeretnék cserélni a biciklin fogaskoszorút is, amikor megkaptam eredetileg 5ös volt/ és van rajta... ha cserélem szted hanyasra érdemes? és ahhoz milyen váltó a jó?

130 mm-es a papucstávolság?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#24842
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
biztosan lehet külön is kapni. nem lehet egy nagy tétel. az 5ös koszorú a mai világban valóban elég karcsú. az én igényemnek minimum kell a 8as. ilyet használok télen. persze ez nem azt jelenti hogy neked is ez kell. úgyhogy ezt csak te tudhatod, mi kell. de ár-teljesítmény-strapabíróságban összességeében ez a legjobb kompromisszum talán. (versenygépemen 10est használok) viszont az egy nagyobb lélegzetvételû csere lesz, ha 8ast szeretnél. ahhoz már érdemes inkább fvkart (bár én nem azzal használom) lehet h más hajtómû és váltó is kell... mivel írtad h nem tudsz rá sok lóvét szánni lehet hogy nem ezt keresed. bár kis ügyességbõl ezt is meg lehet jó áron úszni. az ilyen 5-6-7es menetes racsnikat nem nagyon ismerem, hogy mi mivel kompatibilis, ha esetleg 7est szeretnél... remélem tudtam segíteni

#24843
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
úgy más.. arra jók ezek...

#24844
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Komplett gépként nem venném, csak a vázszettet, jóáron. De ha nem megy bele a cx gumi és nem marad mellette kb. semmi hely, akkor felejtõs.
Alapvetõen egy mindenes tárcsafékes oúti edzõgépet szeretnék, amibe nem ártana ha belefér a keskeny bütykös gumi is. A tárcsafék amiatt kell, mert hegyre járok dolgozni, aztán ha leszakad az ég, hazafele a lejtõn elfogy a fél fékpofa, másrészt télen elég gyatra a latyakban a felnifék.

#24845
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

.... konaworld
...

Húh .. ezzel versenyezni nem akarsz ugye?.. (Crossban nem használhatsz tárcsát... mondjuk asszem az UCI pont engedélyezte a 2010-2011 évre..)
Váz: Alul vezetett bowden szétfogja vágni a mezed aztán a vállad, kényelmetlen a cipelése.. sõtt néha viccesen fogod meg még a kezed is beszorul oda..
Fék: Elég merész súlya lehet ennek a megoldásnak a 2 tárcsával..meg a cromo vázzal... Postás pályán a 2.körben már csak felvonszolnám asszem a lépcsõn...
Vicces áttételekkel árulják már ;) tiszta monti lesz a végére...

Cannondale asszem 2006ig csinált Tárcsás Cyclot... most azt írta valami Netes okosság hogy az UCI módosítás miatt valszeg megint lesz palettán...
Focus meg most is csilnál Focus Mares Disc

#24846
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Tárcsafékes oúti/cx gépre vadászok. Ez pl. jónak tûnik: konaworld
Kérdés, hogy mekkora gumi fér el benne úgy, hogy minimális retekférõhely is maradjon? A képen elvileg 28as gumikkal látható.

#24847
Pedro.08

Pedro.08

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

valószínû, hogy a gyorszár a ludas. de ezt a novatecet felejtsd el. nagyon nem jó. olyat vegyél ami "belsõ mechanikás" (mint pl ebben is van: Shimano Deore XT '08 (HB-M770) (Ker) egyébként a gyorszár elvileg nagyobb szorítóerõvel bír mint a menetes rögzítés. hátsó váltót tökmind1 milyet veszel, mivel gondolom 5sebességre nem pozícionált. a lényeg h ne 8-9-10 sebességest, mer abban már lehet nem férne el az 5ös sorhoz való lánc, de biztosan gázos lenne. ha másik gyorszár sem jó, akkor esetleg másik kerékkel kéne próbálkozni, ha az se akkor a váz papucsával van a bibi, ami talán a legrosszabb eset. persze ne vedd meg mondjuk elõször a kereket, hanem ismerõstõl kunyizd el...


értem, köszönöm szépen:) megpróbálkozom elõször egy új gyors zárral....:) de gondolom "belsõ mechanikás"-t külön nem lehet kapni csak aggyal. vagy iegn?
szeretnék cserélni a biciklin fogaskoszorút is, amikor megkaptam eredetileg 5ös volt/ és van rajta... ha cserélem szted hanyasra érdemes? és ahhoz milyen váltó a jó?
msot nézegettem még váltókarokat is, és néztem a fékváltókart, de egyelõre a mûködését nem értem...
köszi a segítséget:)

#24848
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
váltóbeállítás megoldódott? nem emlékszem ki írta.

az egyébként számít, hogy a váltó felszerelésekor a B csavar hova van állítva?

#24849
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
valószínû, hogy a gyorszár a ludas. de ezt a novatecet felejtsd el. nagyon nem jó. olyat vegyél ami "belsõ mechanikás" (mint pl ebben is van: Shimano Deore XT '08 (HB-M770) (Ker) egyébként a gyorszár elvileg nagyobb szorítóerõvel bír mint a menetes rögzítés. hátsó váltót tökmind1 milyet veszel, mivel gondolom 5sebességre nem pozícionált. a lényeg h ne 8-9-10 sebességest, mer abban már lehet nem férne el az 5ös sorhoz való lánc, de biztosan gázos lenne. ha másik gyorszár sem jó, akkor esetleg másik kerékkel kéne próbálkozni, ha az se akkor a váz papucsával van a bibi, ami talán a legrosszabb eset. persze ne vedd meg mondjuk elõször a kereket, hanem ismerõstõl kunyizd el...

Sziasztok...
új vagyok még a "szakmában", nagyon is... segítséget szeretnék kérni...:)
kaptam egy régi országúti biciklit egyik nagyon jó barátomtól mert szeretek nagyon tekerni, viszont voltak hibái, és vannak is még, de már azért alakítgattam rajta... nincs sok pénzem szóval csak alapdolgokra kell gondolni:) annyira nincs hogy egyelõre váltó sincs rajta, fix fokozaton használom, elég kemény áttételen, de bírom vele:)
már miden jól össze ált ahhoz, hogy legalább addig míg nem lesz pénzem tudjam kicsit nyúzni, viszont egy bajom van vele...ha kiálok a nyeregbõl, vagy csak picit jobban, erõteljesebben tekerem meg, teljes erõmböl (nem fokozatosan akarok gyorsítani vele) valamiért a hátsó gyors záras kerék elõre ugrik aztán beszorul a vázközé, és jöhet a szerelés...ezt van, hogy meg csinálja 20km-en 2x, de van hogy napokig hiba nélkül megyek vele...amennyire erõsen tudtam már rá szorítottam mégis meg csinálja... miért lehet ez? a gyors zár kopott el, vagy a vázon "csúszik meg"? ha a gyors záral van baj akkor egy sima gyors zár elegendõ rá (pl egy ilyen :Novatec h) ?

bocsánat, ha kicsit butaságoakt kérdezek, egylõre tényleg nagyon kezdõ vagyok még...:)
köszönöm elõre is a válszokat:)



#24850
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
ÉS fõleg, hogy ezért cserébe alig nyújt elõnyöket, bár a peremest nem ismerem.

#24851
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Nekem is tesztüzem a peremes szingó... ha beválik és nem eszem meg akkor oké .. ha nem akkor vissza a belsõs megoldásra .. nem mindegy hogy egy 600ft os belsõt vágok ki Visegrádon a kukába ... vagy egy 6000ft os Tufo-t
De az is lehet hogy ha visszatérek a versenysporthoz... akkor versenyre felrakom a tufo-t (kicsit jobb szériásat) edzésen meg megyek Contikkal..

#24852
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
én dobtam el gumit, úgy, hogy 200 km volt benne, és többet amiben éppen, hogy volt egy-két ezer.

Pont emiatt cseréltem le peremesre a kerekeket, mert ez ebben a a formában nem a spórolásról szól, hanem az esztelen pazarlásról.

#24853
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Nállam egy defekt egy gumi...
Egyébként asszem 1x1mm-es lyukig garantálja a tufo sealent a gátlást... Decába most néztem lehet 5mm-esig .. na arra kíváncsi lennék...
Valszeg az lesz a defi orvosolásom... hogy veszek még egy párat... meg egy Flaska extremet... aztán így valszeg hazagurulni hazatudok..
Ha elfogytak .. akkor megint berendelem a Conti-t ...

#24854
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Jo, persze, akinek tul sok defektje van, vagy sporolni akar, az akkor javitsa meg rendesen, folttal. (Igen, szingot is lehet)
Az utolagos trutyi nem arra valo, hogy sporolj egy gumivasarlast.

#24855
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

>Nekem az utána töltõs volt, de az is elvérzett egy 2 mm körüli lyuknál. Megfogta ugyan, de minen reggel köpte magából egy kicsit.
Most viccelsz? Az a dolga, hogy haza tudj menni, es utana ki kell dobni. Ez nem elverzes.


Szerintem az egy defekt egy gumi azért annyira nem vicces.

#24856
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>Nekem az utána töltõs volt, de az is elvérzett egy 2 mm körüli lyuknál. Megfogta ugyan, de minen reggel köpte magából egy kicsit.
Most viccelsz? Az a dolga, hogy haza tudj menni, es utana ki kell dobni. Ez nem elverzes.

#24857
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

elõre betöltõs nekem egyszer már nem jött be: kb 3 mm-es vágást nem tudta megoldani


Nekem az utána töltõs volt, de az is elvérzett egy 2 mm körüli lyuknál. Megfogta ugyan, de minen reggel köpte magából egy kicsit.

Olcsó szingó van amúgy a dekában, 3 rugó körül van egy pár, vittoria, 240 tpi-vel ha jól emlékszem.

#24858
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
elõre betöltõs nekem egyszer már nem jött be: kb 3 mm-es vágást nem tudta megoldani

#24859
Pedro.08

Pedro.08

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
értem... és ha veszek váltót milyet vegyek hozzá? (elõl 2, hátul 5 sebes, bár a hátsót cserélni akarom valami újabbra)

#24860
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Ez EXTREME-et igen... az javításra való
de a STANDARD-ot elõre kell betölteni... az megelõzésre...