Kéne valami erõsebb fék az országútimra(lehetõleg krómozott). Most egy fogalmam sincs mikori shimano exage van a gépen és 1996os campa atlanta felniket próbál lassítani,de a nyáron tapasztaltam,hogy meredek lejtõknél a 75 kg-m megfogása már komoly kihívás a fékeknek.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#23101
Posted 2010. November 04. - 17:41
Kéne valami erõsebb fék az országútimra(lehetõleg krómozott). Most egy fogalmam sincs mikori shimano exage van a gépen és 1996os campa atlanta felniket próbál lassítani,de a nyáron tapasztaltam,hogy meredek lejtõknél a 75 kg-m megfogása már komoly kihívás a fékeknek.
#23102
Posted 2010. November 04. - 16:34
Egyebkent a leggyakoribb hiba, hogy aki elol van, tul hosszut vezet. Valojaban addig szabadna elol maradnia, amig semmit nem lassul. Tobbszor volt, hogy nekunk kellett ot kikerulni, hogy haladjunk, pedig neki kellene leadnia.
Egyedul abban nem vagyok biztos, hogy merre is kell leadni "amator" szinten. Helyesen ugye mindig a szelnek megfelelo iranyban kellene leadni a vezetest, de nekem ugy tunt, hogy az amator falkavezerek (tehat nem az elmezony) arra okitotta a bolyt, hogy az fixen az ut kozepe fele menjen ki es ugy hatra.
A szabalytalan oldalon szelezes hatsobb bolyokban mar nem jatszik, mivel gyakran nincs felvezeto motoros.
#23103
Posted 2010. November 04. - 16:34
#23104
Posted 2010. November 04. - 16:04
persze, ez is benne van.>(bár lehet benne van az is hogy "nehogymá' én vezessek lassút".. )
Erre gondoltam, igen.
hozhatnánk a vadlibákat is példának, bármilyen meglepõ, õk is bolyoznak
illetve, ha valaki leszakad, leszállnak vele és támogatják...
szóval, ha elõl vagy, megrántod pár kilóméteren keresztül, de azt a tempót nem tudnád a teljes út alatt tartani... mindig visszaállsz szélárnyékba, amikor szinte nem is kell tekerni, csak annyit, hogy épp ne szakadj le.
szóval 2 percet gyorsan mész, utána marad másik 10 perced pihenni...
én meg így gondolkodtam
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#23105
Posted 2010. November 04. - 15:50
#23106
Posted 2010. November 04. - 15:35
Erre gondoltam, igen.
#23107
Posted 2010. November 04. - 14:58
hidd el, hogy a szélárnyék többet számít!Bolyozasban szerintem joval gyorsabban megy az ember, mint ugyanazzal a nekiindulassal egyedul. Tehat nem a szelarnyek keltette elonyre gondolok, hanem a plusz motivaciora. Aztan lehet ez csak nekem van igy.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#23108
Posted 2010. November 04. - 14:54
mindent tudsz variálni amik a kék mezõkben vannak:
sebesség_pedálfordulat.xls
Ave a bolyozáskor azért vagy gyorsabb az elején is, mert akkor lehet rakni neki ahogy tudod, aztán úgyis váltás van, és mész hátra pihenni
(bár lehet benne van az is hogy "nehogymá' én vezessek lassút"..
síkon 33-35-ös átlag,
hegyes terepen (pl 74Km-1140m szint) 31-es átlag
bolyban +5 Km/h
Etilin október közepén volt két motor, meg két utánfutó..
Flickr
#23109
Posted 2010. November 04. - 14:53
nekem a bolyozas 4-6 km/h plusz, ugy, hogy nem csak utazom. Ha csak utazom (mondjuk mezonyversenyen az elso nagyobb hegyig
sik idofutamokon lazan 40 felett megy aki szamit, 45 korul az eleje. (~20km)
#23110
Posted 2010. November 04. - 12:39
Október közepé mentünk egy síkabb 100-as kört ott 34 körüli átlag jött ki.
#23111
Posted 2010. November 04. - 12:15
regeneráló edzés 27 km/h körülEdzéskor milyen átlagokat szoktatok menni, mondjuk dombos, vagy laposon? Ha véletlenül egyedül kell mennetek, mekkora a különbség bolyozás és nem bolyozás között? Hogyan alakulnak itthon a verseny tempók mezõnyversenyben vagy idõfutamon?
alapállóképességfejlesztõ edzés 29-32 km/h között (pici széllel)
Ugyanez bolyban kb +5km/h
Mezõnyversenyen az eleje 40 fölötti átlagot megy pl 210km-en is (Tour de pelso), kritériumokon is 40 körüli.
#23112
Posted 2010. November 04. - 12:07
#23113
Posted 2010. November 04. - 11:36
#23114
Posted 2010. November 04. - 10:39
Elnézést, azt elfelejtettem írni, hogy ez szabadgörgõn volt, rögzített bringval (Goldsprint). Egyébként én 214-es átlag pedálfordulatnak számoltam, a 257 az túl sok :S a 103 km/h-hoz számoltam 270-es fordulatot.kiskubai: 257,4-es pedálfordulat? az igen!!
nekem 170 volt a legtöbb busz mögött..
#23115
Posted 2010. November 04. - 10:23
azt nem tudom, hogy mindegyiknél így van-e, de már én is talákoztam vele.Minden országúti felni olyan, hogy a szelepnél a furat nagyobb a felni belsõ felén, mint a külsõ felén? Ha igen, ez miért jó? Sokkal könnyebben kiszakadhat mintha csupán a fém a fémen feküdne fel.
gondolom amiatt, mert a szelepek tövénél vastagabb és így jobban felfekszik
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#23116
Posted 2010. November 04. - 10:17
ált ez minden körülménynél beválik.
Értem.
Minden országúti felni olyan, hogy a szelepnél a furat nagyobb a felni belsõ felén, mint a külsõ felén? Ha igen, ez miért jó? Sokkal könnyebben kiszakadhat mintha csupán a fém a fémen feküdne fel.
A sebesség mindent megold.
#23117
Posted 2010. November 04. - 09:11
csontvégtõl-csontvégig?-nem kicsi az a kormány?
nekem csonttól csontig 41,5cm, de 44-es kormányom van, mert sokat megyek hegyen..
a városin meg 38, de csak azért, hogy elférjek a ,,gyengeképességûek" között..
Azért mondtam, hogy kb. 47. Nem tudtam pontosan mérni este, mert nem volt meg a mérõszalagom, csak a vonalzó, de azzal meg nem lehet.
#23118
Posted 2010. November 04. - 07:55
#23119
Posted 2010. November 04. - 07:50
nekem 170 volt a legtöbb busz mögött..
csontvégtõl-csontvégig?-nem kicsi az a kormány?Nekem a vállam szélessége ~47cm körül van. 42-es kormányom van és kényelmes.
nekem csonttól csontig 41,5cm, de 44-es kormányom van, mert sokat megyek hegyen..
a városin meg 38, de csak azért, hogy elférjek a ,,gyengeképességûek" között..
Flickr
#23120
Posted 2010. November 04. - 07:22

Sign In
Create Account

Back to top





