Mára szép idõ lett itt Bp-en. A terekés nálam erõsen felejthetõ lett. Van olyan kamikáze aki kimegy?

Most még a bicóm is sajálnám kivinni.
sziasztok,
lenne egy eladó (bontott) sram force hajtómû, középcsapággyal. nem volt még sram hajtómûvem (most egy octalinkes 105-ösöm van) , de a csapágyait nem nagyon dícsérik. van valakinek hosszabb távú tapasztalata sram közepekkel? akár jó, akár rossz tapasztalat, ossza meg velem, köszi!
Összecsukható. (illesztés a felsõvázcsõ tövében...)Erre tudtok gombot varrni? Mire jo egy ilyen vaz?
heló, a kérdésem az lenne, hogy 175 cm magassághoz milyen méretet használtok/tatok klasszikus geometriából, mert tudom hogy vannak táblázatok, ami 54-56 ot ír, de ha van valaki ilyen magas, annak megköszönném ha megosztaná. és ugyanez lenne a kérdésem 184 centivel is.
heló, a kérdésem az lenne, hogy 175 cm magassághoz milyen méretet használtok/tatok klasszikus geometriából, mert tudom hogy vannak táblázatok, ami 54-56 ot ír, de ha van valaki ilyen magas, annak megköszönném ha megosztaná. és ugyanez lenne a kérdésem 184 centivel is.
Bevallom, nekem sikerült a vadállati erõmmel. Igaz, nem hajtómût, hanem középtengelyházat és nem 15 cm-es, hanem kb. 40 cm-s erõkarral. Talán tanulságos, leírom: angol menetes Shimano középtengelyt (jobboldalt!) tettem volna a helyére, kinéztem a szükséges nyomatékot és nyomatékkulccsal húztam (aminek elég hosszú karja van), amíg el nem pattant a menetház. Az ok - most lehet tippelni - az volt, hogy a nyomatékkulcs buta volt, csak negatív (azaz az óramutató szerinti) forgásirányban mûködött nyomatékkulcsként (azaz oldott ki egy adott nyomatéknál), balmenetes csavart képes volt ugyan húzni, de nem oldott ki (nem kattant), hanem átvitte a teljes nyomatékot (állítható a húzás iránya, ez tévesztett meg). Fokoztam, amíg bírtam, s végül tényleg erõsebb voltam, mint a csapágyház[...] Ezt elég nehéz túlhúzni. Egy 65kg-os ember nem is tudná egy átlag imbuszkulccsal. Gyorsan kiszámoltam, van egy 17cm-es imbuszkulcsom, amin kb 15cm-nél fejtem ki az erõt, tehát 23-33kg súlyt tehetek rá.
Meg általában van egy határozott pont, ahol olyan mintha megakadna, nem? Legalábbis én ezt tapasztaltam.
A lényeg, akkor nem aggódok a kinyúlás miatt.
A Shimano spec. sajnos nincs elõttem, Campagnolo-ból (négyszöges, az sincs elõttem, vendég alszik a nappaliban...) 38 Nm-re emlékszem.
Megvan: http://www.google.fr...1AL13fg&cad=rja
A sebesség mindent megold.
Értem. Kb mekkora nyomatékkal kell ezeket meghúzni?
Szerintem semennyire, legalábbis 20000 km alatt. Van két 8-as 105-ös biciklim (egy dupla (mentem vele kb 4000 km-t), egy tripla (ezzel meg kb. 15 ezret, igaz, stronglight kar + lánckerekek)), a duplát használtan vettem, szétszedéskor szemre rendben volt és ugyanoda ment vissza a láncvonal összerakva. A sok szétszedés s fõleg a nyomatékkulcs nélküli összerakás (azaz - leggyakrabban - túlhúzás) többet árt.
A sebesség mindent megold.
Mennyire jellemzõ az utolsó szériás négyszöges 600 ultegra vagy 105 hajtómûre, hogy kitágulnak a négyszögnél? Kb mennyit kell használni ehhez õket?
Jah... esetleg tud valaki alapméretes kompakt kormányról? Vagy eleve felejtõs az ötlet?Ronda vagy sem, mai modern kormanyformak alapmeretbol azert eleg ritkak, igy en siman bevallaltam a nehez adaptert a telibicon.
A sebesség mindent megold.
teljesen olasz bringába elég fura a sram/sh sor..., egyébként hivatalosan nem. gyakorlatilag össze lehet tákolni, de soha nem lesz olyan, mint a homogén szett. (shnál jó a 10es váltó a 9es sorhoz)