Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#22641
Posted 2010. November 27. - 17:58
#22643
Posted 2010. November 27. - 09:49
Kicsit passzív lett a fórum, kicsit dobjuk fel.
Mára szép idõ lett itt Bp-en. A terekés nálam erõsen felejthetõ lett. Van olyan kamikáze aki kimegy?
Most még a bicóm is sajálnám kivinni.
#22644
Posted 2010. November 27. - 09:29
Kicsit passzív lett a fórum, kicsit dobjuk fel.
Mára szép idõ lett itt Bp-en. A terekés nálam erõsen felejthetõ lett. Van olyan kamikáze aki kimegy?
Most még a bicóm is sajálnám kivinni.
én mennék tekerni,de dolgozom. max délután. 1ébként ideális bringás idõ van (vác). csak kicsit esik a hó,és vizesek az utak. sztem ez már ideális. ahogy a sipi szokta mondani: szeretem ha esik az esõ,mert ha nem szeretném akkor is esne. olvastam a velo.hu-n 1 blogot. asszem az volt a címe,hogy miért bringázunk. tök jó volt,de még mindig nem tudom,hogy én miért bringázok. már rég óta nem versenyzek,de minden télen úgy megyek mintha még mindig a fradiban lennék. csak sötétben tudok menni ilyenkor,és nyáron is necces,mert hajnalban szoktam tekerni (reggel 5és 7 között).
#22645
Posted 2010. November 27. - 07:35
Mára szép idõ lett itt Bp-en. A terekés nálam erõsen felejthetõ lett. Van olyan kamikáze aki kimegy?
Most még a bicóm is sajálnám kivinni.
#22646
Posted 2010. November 26. - 10:08
sziasztok,
lenne egy eladó (bontott) sram force hajtómû, középcsapággyal. nem volt még sram hajtómûvem (most egy octalinkes 105-ösöm van) , de a csapágyait nem nagyon dícsérik. van valakinek hosszabb távú tapasztalata sram közepekkel? akár jó, akár rossz tapasztalat, ossza meg velem, köszi!
'reggelt,
továbbra sincs senkinek semmilyen tapasztalata sram közepekkel?
#22647
Posted 2010. November 25. - 19:06
Összecsukható. (illesztés a felsõvázcsõ tövében...)Erre tudtok gombot varrni? Mire jo egy ilyen vaz?
A honlapon meg levágnak valami vásári mutatványoshoz illõ szöveget a pedálozási energia elraktározásáról, meg az út egyenetlenségeit hajtóerõvé konvertáló rugós felfüggesztésrõl, amirõl leginkább Sheldon Brown találmány-paródiái jutnak eszembe...
#22648
Posted 2010. November 25. - 18:52
heló, a kérdésem az lenne, hogy 175 cm magassághoz milyen méretet használtok/tatok klasszikus geometriából, mert tudom hogy vannak táblázatok, ami 54-56 ot ír, de ha van valaki ilyen magas, annak megköszönném ha megosztaná. és ugyanez lenne a kérdésem 184 centivel is.
~175cmhez 54-es klasszikus geojú régi acélvázam van. mintha rám szabták volna.
#22649
Posted 2010. November 25. - 17:18
#22650
Posted 2010. November 25. - 17:10
#22651
Posted 2010. November 25. - 16:57
Még most is van:
http://www.slingshot...s.com/index.php
"You really have to ride a Slingshot to get the experience. But if you know someone who owns one, you'll begin to understand"
#22652
Posted 2010. November 25. - 16:53
#22653
Posted 2010. November 25. - 16:52
#22654
Posted 2010. November 25. - 16:49
heló, a kérdésem az lenne, hogy 175 cm magassághoz milyen méretet használtok/tatok klasszikus geometriából, mert tudom hogy vannak táblázatok, ami 54-56 ot ír, de ha van valaki ilyen magas, annak megköszönném ha megosztaná. és ugyanez lenne a kérdésem 184 centivel is.
Én inkább a 184-re mondanám az 56-ot. Nekem a 188-ra 56/58 határra adta több oldal is.
#22655
Posted 2010. November 25. - 14:15
#22656
Posted 2010. November 25. - 03:31
#22657
Posted 2010. November 25. - 00:38
Bevallom, nekem sikerült a vadállati erõmmel. Igaz, nem hajtómût, hanem középtengelyházat és nem 15 cm-es, hanem kb. 40 cm-s erõkarral. Talán tanulságos, leírom: angol menetes Shimano középtengelyt (jobboldalt!) tettem volna a helyére, kinéztem a szükséges nyomatékot és nyomatékkulccsal húztam (aminek elég hosszú karja van), amíg el nem pattant a menetház. Az ok - most lehet tippelni - az volt, hogy a nyomatékkulcs buta volt, csak negatív (azaz az óramutató szerinti) forgásirányban mûködött nyomatékkulcsként (azaz oldott ki egy adott nyomatéknál), balmenetes csavart képes volt ugyan húzni, de nem oldott ki (nem kattant), hanem átvitte a teljes nyomatékot (állítható a húzás iránya, ez tévesztett meg). Fokoztam, amíg bírtam, s végül tényleg erõsebb voltam, mint a csapágyház[...] Ezt elég nehéz túlhúzni. Egy 65kg-os ember nem is tudná egy átlag imbuszkulccsal. Gyorsan kiszámoltam, van egy 17cm-es imbuszkulcsom, amin kb 15cm-nél fejtem ki az erõt, tehát 23-33kg súlyt tehetek rá.
Meg általában van egy határozott pont, ahol olyan mintha megakadna, nem? Legalábbis én ezt tapasztaltam.
A lényeg, akkor nem aggódok a kinyúlás miatt.
Az eredeti témába jobban illik, hogy egyszer négyszögtengelyt is húztam túl (jó minõségû autókulccsal...), igaz, kevésbé brutálisan, de a kritikus határon túl, ugyanis a hármas lánckerék legkisebbje csak hozzáért a láncvillához. Ezt megoldottam, a tengelyt is kicseréltem hosszabbra és elõvettem a nyomatékkulcsot is, hogy sportszerû legyek.
#22658
Posted 2010. November 25. - 00:00
A Shimano spec. sajnos nincs elõttem, Campagnolo-ból (négyszöges, az sincs elõttem, vendég alszik a nappaliban...) 38 Nm-re emlékszem.
Megvan: http://www.google.fr...1AL13fg&cad=rja
Köszönöm. Közben én is levadásztam a shimano honlapról (a régi sora-nál találtam meg).
Ezt elég nehéz túlhúzni. Egy 65kg-os ember nem is tudná egy átlag imbuszkulccsal. Gyorsan kiszámoltam, van egy 17cm-es imbuszkulcsom, amin kb 15cm-nél fejtem ki az erõt, tehát 23-33kg súlyt tehetek rá.
Meg általában van egy határozott pont, ahol olyan mintha megakadna, nem? Legalábbis én ezt tapasztaltam.
A lényeg, akkor nem aggódok a kinyúlás miatt.
A sebesség mindent megold.
#22659
Posted 2010. November 24. - 23:41
Értem. Kb mekkora nyomatékkal kell ezeket meghúzni?
A Shimano spec. sajnos nincs elõttem, Campagnolo-ból (négyszöges, az sincs elõttem, vendég alszik a nappaliban...) 38 Nm-re emlékszem.
Megvan: http://www.google.fr...1AL13fg&cad=rja
#22660
Posted 2010. November 24. - 23:37
Szerintem semennyire, legalábbis 20000 km alatt. Van két 8-as 105-ös biciklim (egy dupla (mentem vele kb 4000 km-t), egy tripla (ezzel meg kb. 15 ezret, igaz, stronglight kar + lánckerekek)), a duplát használtan vettem, szétszedéskor szemre rendben volt és ugyanoda ment vissza a láncvonal összerakva. A sok szétszedés s fõleg a nyomatékkulcs nélküli összerakás (azaz - leggyakrabban - túlhúzás) többet árt.
Értem. Kb mekkora nyomatékkal kell ezeket meghúzni?
A sebesség mindent megold.

Sign In
Create Account

Back to top






