Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#22341
Írta 2010. december 24. - 12:18
#22342
Írta 2010. december 23. - 17:45

#22343
Írta 2010. december 23. - 15:39
Az én Suntourom meg lazán frikciós systemre volt kitalálva, szóval a táblába sehogy se férne bele!
#22344
Írta 2010. december 23. - 13:48
Jtek Engineering Shiftmate
Gondolom Yasec regi Suntourja se Campa, se Shimano, de ha igen, akkor sem lep meg, ha egyedi megoldast valaszt.
#22345
Írta 2010. december 23. - 11:33
#22346
Írta 2010. december 23. - 07:58
Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány!
"Anti-Schleck device"
#22347
Írta 2010. december 23. - 01:17
#22348
Írta 2010. december 23. - 00:57
Hát most arra nem lennék büszke, a Dura Ace (aluketreces) volt 75g, ez meg a hegesztett titánlemezketreccel 70g.
A katalógban ott virít az 58g, az most vagy a 2010-es modellre vonatkozik, vagy még arra se. Lehet hogy annak vékonyabb lemezbõl volt a ketrece...
Minden esetre a ketrec a 2011-es verzión más. Úgyhogy a legnagyobb elõnye kissé nõies lett: jobban passzol a színe!
Amúgy a Dura Ace mivel alu ketreccel dolgozik, jóval vastagabb anyagból van, emiatt sokkal halkabban vált. A Sram nagyon hangos, de ez passzol is a RED alkatrészcsoporthoz, mert hangos a fékváltókar is, meg hangos a sor is, ez utóbbi menet közben is, attól függõen hogy hol áll a lánc.
Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány!
#22349
Írta 2010. december 23. - 00:51
Ez a váltó amúgy tele volt innovációkkal, darabokra szedhetõ, mert nem beütõstiftes a paralelogrammja, hanem inbuszcsavaros, és az is korracél, szóval no rozsda! Felül nincs benne rugó, valahogy már akkor rájöttek, hogy nem biztos hogy kell az oda.
Viszont a láncfeszítést végzõ rugó meg spirális tekerésû laprugó, ilyen szép lineárisan még egyik váltó se húzott láncot! Ez ahogy feszül, nem keményedik be! (vagy csak nagyon minimálisan!)
#22350
Írta 2010. december 23. - 00:41
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22351
Írta 2010. december 23. - 00:37
Az inbusszal csak pozicionálom a bovden helyzetét, meg ellenttartok amikor az alu anyát meghúzom, mert több oda nem kell!
Ja, eleve nem kell izmozni egy átfúrt M5-ös csavar esetében.
Alapból egy 8.8-as hernyóról van szó, és nem is fúrtam rá nagyobb lyukat 1,3mm-nél.
Mondjuk ez a váltó magával viszi a bovdenházat is, így lett megalkotva anno. Így különösen elnézõ konstrukció az eféle tuningnak. Mindig jól áll a bovdenházhoz a bovden! 30 évvel ezelõtt ez még nem volt probléma.
#22352
Írta 2010. december 23. - 00:21
Sosincs olyan hogy lehetetlen, max. nem éri meg.
#22353
Írta 2010. december 23. - 00:17
Sok megoldás létezik erre.
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója.
#22355
Írta 2010. december 23. - 00:01
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója.
#22356
Írta 2010. december 22. - 23:42
Dehogy, mindig a paralelogramma húzási arányain váltok. Azt meg úgy, hogy a bovdent nem oda kötöm be, ahová kitalálták.
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter!
Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt.
#22357
Írta 2010. december 22. - 23:23
#22358
Írta 2010. december 22. - 23:21
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter!
Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt.
#22359
Írta 2010. december 22. - 22:21
Ez számomra a valaha legyártott legszebb hátsóváltó.
Na én ezzel kínlódom, most fogja megtanulni a Sram double tap-ot!![]()
Kb. 30 éves. Az enyém sajna nem a képen látható különkiadás.
#22360
Írta 2010. december 22. - 22:14
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





