Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#22341
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás
köszi Yasec,hogy megtisztelsz itt minket. jómagam is szerelõ vagyok,de azért nem árt ha látok vlmi új megközelítést bizonyos problémákra. végig olvastam a váltó beállítós dolgokat,és tetszik a hozzáállásod. már én is nézegettem,hogy lehet variálni a bovdenhúzást ilyen megoldásokkal,csak itt az üzletben nincs mindig lehetõség kísérletezni. vlhol olvastam,hogy keverik a váltókat-a súly miatt-,és be lehet lõni õket ilyen megoldásokkal.

#22342
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány! :)


"Anti-Schleck device" :D

#22343
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
Yasec! Jelenléted nagyban emeli a fórum színvonalát! Tartsd meg ezt a jó szokásod;)

#22344
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Elöl meg lecseréltem a Dura Ace váltót egy Red 2011-es limited tour editionosra. Gondoltam kipróbálom, na meg egy kis súlymegtakarítás is ígérkezett! :D
Hát most arra nem lennék büszke, a Dura Ace (aluketreces) volt 75g, ez meg a hegesztett titánlemezketreccel 70g. :D Kemény 5g mínusz!
A katalógban ott virít az 58g, az most vagy a 2010-es modellre vonatkozik, vagy még arra se. Lehet hogy annak vékonyabb lemezbõl volt a ketrece...
Minden esetre a ketrec a 2011-es verzión más. Úgyhogy a legnagyobb elõnye kissé nõies lett: jobban passzol a színe! :D
Amúgy a Dura Ace mivel alu ketreccel dolgozik, jóval vastagabb anyagból van, emiatt sokkal halkabban vált. A Sram nagyon hangos, de ez passzol is a RED alkatrészcsoporthoz, mert hangos a fékváltókar is, meg hangos a sor is, ez utóbbi menet közben is, attól függõen hogy hol áll a lánc.

Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány! :)
Posted Image

#22345
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Úgy látszik ez valami hülye Suntour-os sors. :D
Ez a váltó amúgy tele volt innovációkkal, darabokra szedhetõ, mert nem beütõstiftes a paralelogrammja, hanem inbuszcsavaros, és az is korracél, szóval no rozsda! Felül nincs benne rugó, valahogy már akkor rájöttek, hogy nem biztos hogy kell az oda. :)
Viszont a láncfeszítést végzõ rugó meg spirális tekerésû laprugó, ilyen szép lineárisan még egyik váltó se húzott láncot! Ez ahogy feszül, nem keményedik be! (vagy csak nagyon minimálisan!)

#22346
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
én anno ugyanigy csináltam meg az XC Pro-t magamnak

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22347
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Fényviszonyok szarok voltak, vakuval meg ez jött össze, sorry! :)
Az inbusszal csak pozicionálom a bovden helyzetét, meg ellenttartok amikor az alu anyát meghúzom, mert több oda nem kell!
Ja, eleve nem kell izmozni egy átfúrt M5-ös csavar esetében. :D
Alapból egy 8.8-as hernyóról van szó, és nem is fúrtam rá nagyobb lyukat 1,3mm-nél.
Mondjuk ez a váltó magával viszi a bovdenházat is, így lett megalkotva anno. Így különösen elnézõ konstrukció az eféle tuningnak. Mindig jól áll a bovdenházhoz a bovden! 30 évvel ezelõtt ez még nem volt probléma. :D
Posted Image

#22348
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Mindjárt megközelítem az objektumot, azt lövök róla képet! :)
Sosincs olyan hogy lehetetlen, max. nem éri meg. :D

#22349
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
tetszik ez a hozzáállás:)

Sok megoldás létezik erre.
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója. :D



#22350
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
képet róla lécci!!
ez kezd egyre érdekesebb lenni!! :)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#22351
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Sok megoldás létezik erre.
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója. :D

#22352
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
igen, sejtettem, hogy más lesz a trükk, csak még nem esett le, hogyan is lehet ezt kivitelezni. érdekes.

Dehogy, mindig a paralelogramma húzási arányain váltok. Azt meg úgy, hogy a bovdent nem oda kötöm be, ahová kitalálták.
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter! :)

Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt. :(



#22353
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
...ja, és ez 30 évvel ezelõtt is olyan súlyban volt, amit még ma is csak felsõkategóriás váltók érnek el! Az enyém nem mérvadó, olyan 160g most, és semmi titánrugó, carbon & Co. :)

#22354
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Dehogy, mindig a paralelogramma húzási arányain váltok. Azt meg úgy, hogy a bovdent nem oda kötöm be, ahová kitalálták.
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter! :)

Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt. :(

#22355
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
a hézagolókkal fogsz variálni?

Ez számomra a valaha legyártott legszebb hátsóváltó.
Na én ezzel kínlódom, most fogja megtanulni a Sram double tap-ot! :) :D
Kb. 30 éves. Az enyém sajna nem a képen látható különkiadás.



#22356
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
fúúúúú dögölj meg, ez gyönyörû

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22357
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Ez számomra a valaha legyártott legszebb hátsóváltó.
Na én ezzel kínlódom, most fogja megtanulni a Sram double tap-ot! :) :D
Kb. 30 éves. Az enyém sajna nem a képen látható különkiadás.
Posted Image

#22358
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Persze, hogy az villanyos sram-ra.

Lesz ilyen, biztos vagyok benne, de ez a lenti fotokon lathato kamu.

#22359
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
szerintem az eSRAM-ra
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#22360
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Mármint mi a kamu Ave melyikre gondolsz?
11:38:11 IM 2012