Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#22361
Írta 2010. december 22. - 14:28

#22362
Írta 2010. december 22. - 13:47


és ismét tanultam valamit :
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22363
Írta 2010. december 22. - 13:39

akkor mért mondja a sh hogy a 10es váltói 9és 10 fokozattal kompatibilisek? hha a 10es jó a peshez akkor fordítva is jónak kén lennie nem?
Mert sala összekeverte az új 10es mtb váltókkal, amik nem kompatibilisek a 9es rendszerrel. De az országúti váltók kompatibilisek egymással.
A sebesség mindent megold.
#22364
Írta 2010. december 22. - 13:34

Minden kompatibilis mindennel, csak kell némi ügyeskedés!
Elsõre az én 30 éves Suntour Superbe Pro váltóm se értette, hogy mit akar a fékváltókar, meg mi ez a sok lánckerék ott fölötte...
jó hát az elsõ suntour Xc Pro váltomra énis csináltam kiemelést, hogy többet mozogjon, igy mûködött shimanoval
Jettison: hivatalos shimano forgalmazónak azt irta a gyár, h nem jó mivel változott a a hátsó váltó
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22366
Írta 2010. december 22. - 13:21

megváltozott a váltó is, 10%al több bovdenhuzás kell neki, ugyanakkora elmozduláshoz
akkor mért mondja a sh hogy a 10es váltói 9és 10 fokozattal kompatibilisek? hha a 10es jó a peshez akkor fordítva is jónak kén lennie nem?
#22367
Írta 2010. december 22. - 12:45



Ez most vagy kamu vagy photoshop de itt az elektromos Sram is a képek alapján. Azt írják róla hogy vezeték nélküli lesz? A fékváltókar metszet az tuti kamu. Levágták az elem felét.

#22368
Írta 2010. december 22. - 12:45

megváltozott a váltó is, 10%al több bovdenhuzás kell neki, ugyanakkora elmozduláshoz
Minden kompatibilis mindennel, csak kell némi ügyeskedés!

Elsõre az én 30 éves Suntour Superbe Pro váltóm se értette, hogy mit akar a fékváltókar, meg mi ez a sok lánckerék ott fölötte...

#22369
Írta 2010. december 22. - 12:43

>semmi "extrém" faragás nincs rajta.
Szetten kivuli feket sem hasznalnek soha, barmennyire is hypeoljak ezeket a csodakat.
De teny, nagyon impressziv a tomege.
Nincs azokkal semmi baj! Nekem egy Zero Gravity 07-Ti van a gépemen, és szépen mûködik! Okés hogy nem olyan finoman mint egy Dura Ace, de hát valamit valamiért!

#22370
Írta 2010. december 22. - 12:40

Nekem ezeken a bringákon mindig a nyeregcsõ az, ami úgy tûník, hogy beáldozzák a használhatóságot a súly javára. A "való világban" (de a profik közt 100%-ban) inkább hátranyúló nyergcsövet látni.
Nem is ez a legfõbb baj ezekkel a csövekkel, hanem hogy terhelés irányában van a rögzítés is!
Sosem vennék olyan nyeregcsövet, amelyiknél a bilincs alsó része keskenyebb részen támaszt mint a felsõ! Ennek pont fordítva kell lenni!
Ezért imádom a jó kis USE Alien-t! Ott a rögzítés által keltett erõ pont ellenkezõleg hat a nyereg rudazatára, mint a terhelésbõl ható erõ.
#22371
Írta 2010. december 22. - 12:33

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22372
Írta 2010. december 22. - 12:27

10-es f.váltókar 9-es h.váltóval, vagy 9-es sorral? mert azért azt se felejtsük el, hogy (tudtommal) a 9-es és 10-es sorban nem pontosan egyforma a lánckerekek távolsága, és a 10-es f.váltókar nem annyit húz/enged a bovdenen, amekkora a 9-es sorhoz passzol.....
a kilences és tizes outi hátsóváltó geometriája ugyanaz, vagyis egységnyi bowdenhúzásra ugyanannyit mozdul, ergo a 9eshez a 10es fvkar biztosan nem passzol, mert másak a közök, és más hosszúságú bowdent kell húznia a 9esnek mint a tízesnek, ha a hátsóváltó ugyanolyan... ezért sem vágtam le elõször h 9es sort akar...
#22373
Írta 2010. december 22. - 12:12

8-9 között nincs átjárás, szükebb lánckerék távolság miatt
9-10 rendszer között meg végképp, más a váltó, mégszûkebb a lánc
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22374
Írta 2010. december 22. - 12:09

#22375
Írta 2010. december 22. - 12:05

Összeállítható mert a végálláscsavarok miatt nem fog tovább menni a váltó. csak a fékváltókar fogja kattanni a 10.et a rendszer nem.
#22376
Írta 2010. december 22. - 11:55

Miért váltana túl és miért keletkezne feszültség a karban? Úgy kell beállítani a váltást hogy az alsó végállásnál legyen még egy "fokozat" szóval ne felül feszüljön a bovden, hanem alul lazuljon a kattanásra, de váltás nem fog történni. Onnan indultunk egyébként, hogy 9es montis sor 32-es vagy 34es végû plusz montis hátsóváltó országútira.
De vissza kellene terelni a témát az országútizás medrébe.
#22377
Írta 2010. december 22. - 11:33

De vissza kellene terelni a témát az országútizás medrébe.
#22378
Írta 2010. december 22. - 11:19

Összeállítható mert a végálláscsavarok miatt nem fog tovább menni a váltó. csak a fékváltókar fogja kattanni a 10.et a rendszer nem.
mért használna 9est ha 10es fvkarja van? egyébként ha 10.et is kattan a fvkar az nem túl jó, mivel egy plusz feszültség lesz a fvkarban ami nagyon hamar hazavágja..., úgy kel beállítani h a fvkar se kattanhasson. értem hogy csak akkor kattan ha "túlvált" a rider, de akkor sem jó ez így.
#22379
Írta 2010. december 22. - 10:41

Egész pofás a hátsóváltó nem olyan nagy durung mint a Shimanoé
#22380
Írta 2010. december 22. - 08:15
