Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#22341
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts
Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! nemrég szálltam le a bringáról. a végére még a nap is kisütött:)

#22342
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Sheldon Brown-nak is van ilyen alternatív bowdenbekötési trükkje. Azt írja, hogy így lehet 9-es fogsort 10-es váltóval, vagy 8-ast 9-essel.

Feltöltött képFeltöltött kép

#22343
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Ez csak akkor jó, ha a probléma lineárisan van eltolódva.
Az én Suntourom meg lazán frikciós systemre volt kitalálva, szóval a táblába sehogy se férne bele! :D

#22344
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ezt ismeritek?
Jtek Engineering Shiftmate

Gondolom Yasec regi Suntourja se Campa, se Shimano, de ha igen, akkor sem lep meg, ha egyedi megoldast valaszt. :)

#22345
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts
köszi Yasec,hogy megtisztelsz itt minket. jómagam is szerelõ vagyok,de azért nem árt ha látok vlmi új megközelítést bizonyos problémákra. végig olvastam a váltó beállítós dolgokat,és tetszik a hozzáállásod. már én is nézegettem,hogy lehet variálni a bovdenhúzást ilyen megoldásokkal,csak itt az üzletben nincs mindig lehetõség kísérletezni. vlhol olvastam,hogy keverik a váltókat-a súly miatt-,és be lehet lõni õket ilyen megoldásokkal.

#22346
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány! :)


"Anti-Schleck device" :D

#22347
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
Yasec! Jelenléted nagyban emeli a fórum színvonalát! Tartsd meg ezt a jó szokásod;)

#22348
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Elöl meg lecseréltem a Dura Ace váltót egy Red 2011-es limited tour editionosra. Gondoltam kipróbálom, na meg egy kis súlymegtakarítás is ígérkezett! :D
Hát most arra nem lennék büszke, a Dura Ace (aluketreces) volt 75g, ez meg a hegesztett titánlemezketreccel 70g. :D Kemény 5g mínusz!
A katalógban ott virít az 58g, az most vagy a 2010-es modellre vonatkozik, vagy még arra se. Lehet hogy annak vékonyabb lemezbõl volt a ketrece...
Minden esetre a ketrec a 2011-es verzión más. Úgyhogy a legnagyobb elõnye kissé nõies lett: jobban passzol a színe! :D
Amúgy a Dura Ace mivel alu ketreccel dolgozik, jóval vastagabb anyagból van, emiatt sokkal halkabban vált. A Sram nagyon hangos, de ez passzol is a RED alkatrészcsoporthoz, mert hangos a fékváltókar is, meg hangos a sor is, ez utóbbi menet közben is, attól függõen hogy hol áll a lánc.

Az a kis piros Rotor kar csak a láncleesésgátló cucc, okos spanyol találmány! :)
Feltöltött kép

#22349
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Úgy látszik ez valami hülye Suntour-os sors. :D
Ez a váltó amúgy tele volt innovációkkal, darabokra szedhetõ, mert nem beütõstiftes a paralelogrammja, hanem inbuszcsavaros, és az is korracél, szóval no rozsda! Felül nincs benne rugó, valahogy már akkor rájöttek, hogy nem biztos hogy kell az oda. :)
Viszont a láncfeszítést végzõ rugó meg spirális tekerésû laprugó, ilyen szép lineárisan még egyik váltó se húzott láncot! Ez ahogy feszül, nem keményedik be! (vagy csak nagyon minimálisan!)

#22350
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
én anno ugyanigy csináltam meg az XC Pro-t magamnak

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22351
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Fényviszonyok szarok voltak, vakuval meg ez jött össze, sorry! :)
Az inbusszal csak pozicionálom a bovden helyzetét, meg ellenttartok amikor az alu anyát meghúzom, mert több oda nem kell!
Ja, eleve nem kell izmozni egy átfúrt M5-ös csavar esetében. :D
Alapból egy 8.8-as hernyóról van szó, és nem is fúrtam rá nagyobb lyukat 1,3mm-nél.
Mondjuk ez a váltó magával viszi a bovdenházat is, így lett megalkotva anno. Így különösen elnézõ konstrukció az eféle tuningnak. Mindig jól áll a bovdenházhoz a bovden! 30 évvel ezelõtt ez még nem volt probléma. :D
Feltöltött kép

#22352
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Mindjárt megközelítem az objektumot, azt lövök róla képet! :)
Sosincs olyan hogy lehetetlen, max. nem éri meg. :D

#22353
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
tetszik ez a hozzáállás:)

Sok megoldás létezik erre.
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója. :D



#22354
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
képet róla lécci!!
ez kezd egyre érdekesebb lenni!! :)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#22355
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Sok megoldás létezik erre.
Most egy átfúrt inbusz hernyó csavar van ebben a váltóban a bovdenrögzítõ helyén, és anyával rögzítettem a bovdent.
Ezt a dolgot (ha olyan a lyuk a váltóban) egy régi patkófék átfúrt csavarjával is meg lehet oldani. Ha durvább módosítás kell, akkor át lehet tenni a bovdent a csavar másik oldalára is. De volt már olyan is, hogy a bovdent mégjobban el kellett tenni a befogás helyétõl. Ilyenkor 2mm-es korracél lemezbõl készítettem bovdenleszorítót, az aluba meg reszeltem egy másik pályát a bovdennak.
Hát nem plug & play, de mûködik! Az ember rá van kényszerítve, ha van egy kedvenc váltója. :D

#22356
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
igen, sejtettem, hogy más lesz a trükk, csak még nem esett le, hogyan is lehet ezt kivitelezni. érdekes.

Dehogy, mindig a paralelogramma húzási arányain váltok. Azt meg úgy, hogy a bovdent nem oda kötöm be, ahová kitalálták.
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter! :)

Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt. :(



#22357
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
...ja, és ez 30 évvel ezelõtt is olyan súlyban volt, amit még ma is csak felsõkategóriás váltók érnek el! Az enyém nem mérvadó, olyan 160g most, és semmi titánrugó, carbon & Co. :)

#22358
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts
Dehogy, mindig a paralelogramma húzási arányain váltok. Azt meg úgy, hogy a bovdent nem oda kötöm be, ahová kitalálták.
Biztonság kedvéért vettem egy Sram Rival-t, azt jól átnézem elõtte hogy merre hány (mili)méter! :)

Sala:évek óta keresek ilyen váltót, de sehol a világon sincs ilyen váltó eladó. Még a "normál" polírozottból se tettek fel az elmúlt évek alatt. :(

#22359
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
a hézagolókkal fogsz variálni?

Ez számomra a valaha legyártott legszebb hátsóváltó.
Na én ezzel kínlódom, most fogja megtanulni a Sram double tap-ot! :) :D
Kb. 30 éves. Az enyém sajna nem a képen látható különkiadás.



#22360
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
fúúúúú dögölj meg, ez gyönyörû

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/