Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#22301
Posted 2010. December 28. - 00:27
#22302
Posted 2010. December 28. - 00:22
Akkor majd megvárom hogy a német líga mikor készíti el a megfelelõ változatot (Schmolke, AX-Lightness), dobok egy hátast az árától, azt mehet az tovább ami volt eddig!
Lehet hogy tévedek, de a kettõ közül valamelyiknek úgy tudom, hogy van ilyen modellje. De lehet hogy rosszul emlékszem, és valami egyéb manufaktúrától láttam grammániás kivitelben.
#22303
Posted 2010. December 28. - 00:20
#22304
Posted 2010. December 28. - 00:02
Kérdés: Valaki meg tudja mondani hogy mire jók ezek a komplett kormány/stucni kombok karbonból?
Szerintem a merevség miatt használják õket. Én Ritchey wcs 4axis stucnit használok wcs logic I kormánnyal . Ez az összeállítás 353g (120+233), és bár felsõtestben nem vagyok ott annyira (60kg vagyok), de azért meg tudom csavargatni egy-egy sprinttel. Egyszer volt alkalmam menni a Specialized integrált kormányávál...Nem mondom hogy olyan katarzis élmény volt mint 1' menetes stucniról áttérni a-headre, de érezhetõ volt a különbség.
Whist: nagyjából bármilyen váltó jó...a régi rx100-ak is viszik a 8as rendszer. Pezsgõ 105, sima-trikolor 600, exage..stbstb
#22305
Posted 2010. December 27. - 23:51
#22306
Posted 2010. December 27. - 23:47
Egyenlõre azt veszem csak észre hogy nagyon drága és nagyon nehéz. Akkor minek?
Egy könnyû stucni aluból megáll már 100g alatt, de legyen 130g. Egy rel. könnyû alukormány meg olyan 220g. Ez a kettõ 350g. Ennyibõl nem is jönnek ki ezek a kombinált szerkezetek!
Mértem amúgy stucni falvastagságokat, hát semmi sincs ingyen...
FSA OS140: 2,5mm
Deda Newton: 2mm
New Ultimate: 1,5mm.
Ez utóbbit használom most, szerencsére csak a 80mm-est. Azt azért szépen meg lehet mozgatni... Igaz 95g csak és 31,8-as kormányt fogad be.
A Deda már vagy 10 éve ilyen formát képvisel, be is jött nekik, sztem egy jó kompromisszum. Az FSA-val falat lehet bontani!
A falvastagságot amúgy a hengeres elõrenyúló részen mértem.
Kormánynak eddig egy Deda Newtont használtam, most meg egy Syntace carbon kerül bele. Kormánynál jó is az a karbon, azzal lehet olyan íveket készíteni, ami a hajlításhoz már nem fekszik gyártástechnológiai okokból. Ha jól tudom, a Syntace nem könnyebb az alu Deda-nál.
#22307
Posted 2010. December 27. - 22:13
kicsit más görgõkrõl is ejtsünk pár szót:
Bike24 - Tacx Jockey Wheels Ceramic 11 Teeth T4065
használ valaki ilyet?
esetleg vélemények látatlanban?
Nekem ilyen van. A szürke, rozsdamentes.
Bike24 - Tacx Jockey Wheels 11 Teeth T4050/T4060
Egy Velence 10× alatt érett meg bennem az elhatározás, hogy kell egy ilyen, mert a gyári Shimano elkezdett nyikorogni és ez a 280 km alatt elég rendesen idegesített. Szerintem nagyon jó dolog, nem igényel karbantartást, már a második váltómat szolgálja. A kerámiásat túlzásnak tartom, ez bõven elég, és csak egy kicsit drágább, mint a nem rozsdamentes.
#22308
Posted 2010. December 27. - 21:48
#22309
Posted 2010. December 27. - 20:54
Énkicsit másról érdeklõdnék!
Mennyire életképes az a dolog szerintetek,hogy az országúti vázamra egy 7 vagy 8 sebességes rendszert rakjak?Nyílván elõl csak egy tányérban gondolkodhatok,de nem is akarok többen.Egy 12-32-es 7-es racsni hátra,vagy egy 12-23-as fogsort szeretnék,elõl meg lenne egy 42-es tányér.A 44-16ból kiindulva úgy gondolom nekem ez elég volna,hogy megvalósítsam az elképzeléseimet.Ugye itt normális láncvonalról nem igazán lehetne beszélni a legtöbb fokozat esetében,ezért itt is kompromisszumra szorulok.Ez igazából nem zavar,mert a mostani SS-en sem példa értékû a láncvonalam.A kérdés,hogy milyen váltóra volna nekem szükségem,meg hogy nagyon hangos volna e némelyik sebességnél a pedálozás?
Esetleg tengellyel lehet e úgy ügyeskedni,hogy a váz jobb oldalán a hajtókart annyira szélre kihelyezni,hogy az elsõ lánckerék a fogas koszorú kb közepénél helyezkedne el,így ha kónuszon vagy a legnagyobb fogason volna a lánc egyformán sz@r láncvonalat kapjak,ami még belefér?Remélem azért megoldható ez...nem ez volna az egyetlen ilyen megvalósított dolog,igaz outi vázra ilyet még nem láttam.
Remélem meg tudjátok érteni mire gondolok!!Várom az építõ jellegû hozzászólásaitokat.
Dani
Minden gond nélkül megvalósítható a rendszer, azért egy elsõváltót érdemes láncterelõnek felrakni (végállító csavarral belövöd a pozicióját, lehet hogy hosszabb csavart kell majd beleraknod.), és akkor vígan elviszi, én már használtam ezt a felállást.
#22310
Posted 2010. December 27. - 20:35
Mennyire életképes az a dolog szerintetek,hogy az országúti vázamra egy 7 vagy 8 sebességes rendszert rakjak?Nyílván elõl csak egy tányérban gondolkodhatok,de nem is akarok többen.Egy 12-32-es 7-es racsni hátra,vagy egy 12-23-as fogsort szeretnék,elõl meg lenne egy 42-es tányér.A 44-16ból kiindulva úgy gondolom nekem ez elég volna,hogy megvalósítsam az elképzeléseimet.Ugye itt normális láncvonalról nem igazán lehetne beszélni a legtöbb fokozat esetében,ezért itt is kompromisszumra szorulok.Ez igazából nem zavar,mert a mostani SS-en sem példa értékû a láncvonalam.A kérdés,hogy milyen váltóra volna nekem szükségem,meg hogy nagyon hangos volna e némelyik sebességnél a pedálozás?
Esetleg tengellyel lehet e úgy ügyeskedni,hogy a váz jobb oldalán a hajtókart annyira szélre kihelyezni,hogy az elsõ lánckerék a fogas koszorú kb közepénél helyezkedne el,így ha kónuszon vagy a legnagyobb fogason volna a lánc egyformán sz@r láncvonalat kapjak,ami még belefér?Remélem azért megoldható ez...nem ez volna az egyetlen ilyen megvalósított dolog,igaz outi vázra ilyet még nem láttam.
Remélem meg tudjátok érteni mire gondolok!!Várom az építõ jellegû hozzászólásaitokat.
Dani
#22311
Posted 2010. December 27. - 15:15
#22312
Posted 2010. December 27. - 14:14
kicsit más görgõkrõl is ejtsünk pár szót:
Bike24 - Tacx Jockey Wheels Ceramic 11 Teeth T4065
használ valaki ilyet?
esetleg vélemények látatlanban?
#22313
Posted 2010. December 27. - 13:07
#22314
Posted 2010. December 27. - 12:25
Bike24 - Tacx Jockey Wheels Ceramic 11 Teeth T4065
használ valaki ilyet?
esetleg vélemények látatlanban?
Flickr
#22315
Posted 2010. December 27. - 07:19
Huu, 3 ora gorgozes az nalam fegyelminek is elmenne.
Max 1 orat szoktam tavaly, iden a jovo heten kezdem, most meg antifitnessz van (beiglieves)
Amugy irjatok, hogy filmet neztek kozben, meg hangoskonyv. Ekozben en max egy statikus, alacsonyintenzitasu tempot tudok elkepzelni. Vagy hogy?
Hát a mélyebb mondanivalóval rendelkezõ filmeket máskorra tartogatom, mivel résztávozás közben nem nagyon tud az ember odafigyelni a monológokra, de egy darálós akciófilmnél nem sokról maradsz le azzal, ha nyomod neki
Filmezni úgy szoktam, hogy a laptopot a görgõvel szemben lévõ asztalra rakom...és nekem is csak 13", de egyáltalán nem zavaró, élvezhetõ
#22316
Posted 2010. December 27. - 01:23
#22317
Posted 2010. December 26. - 23:01
A görgõt tovább fogom fejleszteni az E-motion féle floating verzióra, illetve a fix mágnesfékét fogom majd erre ráépíteni késõbb.
A korábban belinkelt Youtube fejkamerás videókat kipróbálom majd unalomûzõnek. Igaz tv-m nincsen, így a 12"-os notebookot kell valahogy majd látótávolságban rögzítenem.
(Sajnos kint idén csak 13-14C-ig sikerült mennem eü bajok miatt, de javulgat tavaly óta. Akkor már 22C-nál gáz volt.)
#22318
Posted 2010. December 26. - 22:29
#22319
Posted 2010. December 26. - 22:09
Na de mindezt szabadgörgõn, vagy mágnesfékesen teszitek? Mert nagyon nem mindegy. Nekem a mágnesfékesen nem kell figyelnem semmire azon kívül hogy ne essen szét a mozgásom, és szabályosan tekerjek. Szabadgörgõ kicsit nagyobb odafigyelést igényel (kivéve persze ha hatalmas gyakorlatod van benne.)
Mágnesfékesen.
A sebesség mindent megold.
#22320
Posted 2010. December 26. - 21:03
Max 1 orat szoktam tavaly, iden a jovo heten kezdem, most meg antifitnessz van (beiglieves)
Amugy irjatok, hogy filmet neztek kozben, meg hangoskonyv. Ekozben en max egy statikus, alacsonyintenzitasu tempot tudok elkepzelni. Vagy hogy?

Sign In
Create Account

Back to top






