Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#21641
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.385 hozzászólás
a 90es években kezdték meg a térhódításukat a gyári kerekek. elõtte is csináltak már,de csak innentõl kezdtek elterjedni. könnyû kereket a mavic csinált. helium néven futott a cucc. lényegében open pro,v reflex felnivel fûzött kerekekrõl volt szó. mikor a profik is elkezdték használni,lehetett látni a tv-ben,h mennyit esnek-kelnek. túl merevek voltak,túldudált gumikkal,alu vázakkal. mostanra sikerült elérni azt,h a kockaköves versenyeken is gyári kereket használnak. sikerült a vázaknál megoldani a rezgéscsillapítást. az én kerekem bizonyára kevésbé merev,mint 1 gyári. viszont kisebb az esélye,h tönkre megy.
az alu küllõanyára leginkább csak a súly miatt van szükség. fõleg azért,mert a kerék kerületén van. ott többet számít,mint a tengelynél. réz anyát lényegesen olcsóbb elõállítani. ilyen méretben nehéz tömegtermelésben az acélba menetet varázsolni. a titánnal baromi nehéz dolgozni. bizonyára lehetne titánból is csinálni,de senkinek nem éri meg.
a felni is lényeges. érezhetõen más dolgozni 1 komolyabb felnivel (pl.:mavic,ambrosio),mint vlmi olcsóbbal. peremes,alu felnibõl jelen tudásom szerint 2 van ami alkalmas versenyre,edzésre: mavik open pro,Ambrosio Excellence. kellõen könnyûek,mégis sokat kibírnak. mondjuk a régi felnikhez képest kicsit túlépítettek. régebben voltak könnyebb felnik is,igaz leginkább szingósak.

#21642
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.385 hozzászólás
némi adalék a múltamból: a 300-400 kerék úgy jött össze,hogy régen a tesómnak volt 1 kerékpár üzlete. kicsi volt,és télen elvállalt néhány olcsó kerékpárokkal foglalkozó cég szerelési részét. ezek a kerekek voltak. kaptunk 1000 db felnit,hozzá küllõt,agyat,és fûztünk,centíroztunk. ott megtanultam az alapokat,és utána finomítottam a dolgokat. jó néhány év kiesett nekem a kerékpár szerelésbõl,de a csavarok,menetek nem változtak. érdekes volt visszalátni annak a cégnek a kerékpárjait,aminek a kerekeit mi csináltuk. nem volt bennük 8as. szval lehet,h jól csináltuk?


vázat nem tudok készíteni. sajna. kereket biztosan tudok. mester sem hinném,h vagyok. legfeljebb tapasztalat. bár többet tudnék.

#21643
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

@kiskubai: Most ez mit jelent? Hogy kinalja berlesre, vagy hogy berlik is? ;)


jogos kérdés!:)

#21644
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.385 hozzászólás
alu küllõ anaya: legyen kenõ anyag,és frankó küllõkulcs=nincs elnyalódás. Eddy Merckx is megmondta: ugyan abba a vázba bele rakok 2 másik kereket,és teljesen másik kerékpár van alattam" hagyományos küllõanya csak réz,v alu lehet. kicsit késõbb kifejtem a dolgokat.

#21645
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
@kiskubai: Most ez mit jelent? Hogy kinalja berlesre, vagy hogy berlik is? ;)

#21646
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Fülöp Tibi, TOKEN kerekek. Mûködik a bérbeadás.


nem azt mondtam, hogy nem létezik ilyen. csupán nekem nem lenne pofám pénzt kérni érte. Rózsás Attila nekem pl teljesen ismeretlenül kölcsönadta a szintén TOKEN kerekeit a páros idõfutam ob-ra, úgy hogy a verseny elõtt kértem el és át is szerelte nekem a hozzá való parafás fékpofákat is...

#21647
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Nincs min csodalkozni, ha veszik a millios karbon csodavazakat, akkor persze, hogy veszik a millios karbon csodakerekeket is, ha lehet javitani, ha nem. (Ha nem esnek el, 99.999%, hogy nem is kell javitani)
Jobbak, mint a 32 kullos fuzott kerekek, szoval miert ne vennek, ha telik ra?

Igen, ezt értem, de hát... de hát a karbon még csak nem is hasznosítható újra :( ?! Amúgy persze, hogy vonz, mint gyorsabb, jobb, mûszaki eredmény stb., de a szívem csücske még mindig valami Campagnolós klasszikus, méretemre épített olasz acél lenne, vagy mondjuk az a titán Serrotta, Dura-Ace-szel, amit pár éve próbáltam.
Igazad van abban is, hogy a csodakerekek bitang erõsek is, láttam pár teszteredményt én is.

#21648
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nincs min csodalkozni, ha veszik a millios karbon csodavazakat, akkor persze, hogy veszik a millios karbon csodakerekeket is, ha lehet javitani, ha nem. (Ha nem esnek el, 99.999%, hogy nem is kell javitani)
Jobbak, mint a 32 kullos fuzott kerekek, szoval miert ne vennek, ha telik ra?

#21649
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Donciccio, meghajlok tapasztalatod elõtt, de gyõzz már meg, avagy inkább taníts, Mester, mire jó az alu küllõanya?

Én tudom a választ :P , de majd donciccio elmondja. :)


A sebesség mindent megold.

 


#21650
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Donciccio, meghajlok tapasztalatod elõtt, de gyõzz már meg, avagy inkább taníts, Mester, mire jó az alu küllõanya? Alu csavart nagyságrenddel többet láttam „elnyalva", mint acélt (vagy bronzot, rezet), nem csak bicikliknél persze. A súlyt persze értem, még a titánt megérteném, de alu?? Ugyanígy az alu küllõt sem értem - nem lehet az jó (legalábbis nem tarthat soká)?!
Kissé vöröslõ arccal vallom be, hogy Campa Record agyból 36 (!) küllõset vettem (új, azaz nem alkalmi vétel irányított), 2-1,8-2 DT Swiss küllõkkel fûztem (36-os) Open Pro-val a „fõ" biciklimre (3x10-es Veloce, gyakran megyek 15%-os emelkedõkön is a környéken, s gyakran van egy max. 7daN (dekaNewton, azaz kb. kp) Topeak csomagtartó is a nagyobb túrákhoz). Pedig nem is vagyok sem túl súlyos, sem túlsúlyos (78 kg, biciklisnek kissé ugyan sok, de csupa izom :) ). Azaz ez afféle második, gyors (?, nekem még az) túrakerék, a szokásos pedig egy 24 küllõs Mavic Ksyrium Equipe. Valósz. mindehhez 32 (vagy 28) küllõs kerék is elég lett volna, de amikor 70 km/ó fölött zúgtam lefele az a hegyi utakon, akkor válhatott rögeszmémmé, hogy csak stabilabb a több küllõ. Ezt csak a képhez, azaz tudom persze, hogy jó a könnyû kerék, észreveszem, pontosabban vizsgálgatom, mennyit számít ua. ismert utakon. Pontos adataim még nincsenek, de nyilvánvalóan és pár kezdeti mérés alapján is gyorsabb a Ksyrium-os bicikli, mint két másik (egyebekben hasonló, de mindkettõ 32 küllõs kerekes, Campa Mexico 68 pár az egyiken, illetve Mavic CXP hátul, M4 elöl). S igen, fölfele meg minél kevesebb küllõt kívánnék, akkor kéne talán elgondolkoznom az alu küllõanyákon is.

Amúgy - szvsz - nagy igazságod van az „épített" szemben „gyári" kerékre vonatkozó megjegyzésedben, az épített sokkal könnyebben ill. gyorsabban is javítható - ezt sokan elfelejtik, fõleg, akik csak hírekbõl tájékozódnak. Az újabb karbon csodakerekek nagyrésze meg egyáltalán nem javítható (!), legfeljebb egyesek (pl. egy újabb Mavic ...) korlátozottan (a hátsón a hajtott oldal küllõi csavarozgathatók), a „megoldás", hogy biztosítás köthetõ a csodakerekekre, ha törik, újat adnak helyette. Ez nyilván jó anyagilag támogatott profi versenyzõknek, másoknak azonban 2000-nél több euró egy pár kerékért még a Lajtán túl is fájdalmasan erõs túlzás. Pedig ez a trend, a közeli biciklisboltok egykori profi tulajai szerint a kerék is cseretartozék lett.

#21651
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

inkább szívesség alapon mûködik


Fülöp Tibi, TOKEN kerekek. Mûködik a bérbeadás.

#21652
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

szép a 32 küllõs kerék is.
másik dolog: nektek bejön az a fajta bandázsolás, amelyiknél nincs szalagdarab a fvkar mögött? 8-as módon kell vezetni a szalagot, nagyon könnyû és frankó mûvelet


nekem nem tetszik

#21653
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Re: Berbeadas...
Ezen mar gondolkodtam. Lehet MO-n valoban berelni? Ugy ertem, ez valos piac? Nem inkabb szivesseg alapon megy ez?
Mindket oldalrol (berlo/berbeado) erdekel a dolog...


inkább szívesség alapon mûködik

#21654
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
szép a 32 küllõs kerék is.
másik dolog: nektek bejön az a fajta bandázsolás, amelyiknél nincs szalagdarab a fvkar mögött? 8-as módon kell vezetni a szalagot, nagyon könnyû és frankó mûvelet

#21655
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Re: Berbeadas...
Ezen mar gondolkodtam. Lehet MO-n valoban berelni? Ugy ertem, ez valos piac? Nem inkabb szivesseg alapon megy ez?
Mindket oldalrol (berlo/berbeado) erdekel a dolog...

#21656
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A sajat munkajat azert nem art, ha ertekeli az ember.

#21657
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Nekem is új kerekem van, de sajnos a hátsó nehezebb mint a tiéd...ez olyan 970g körül van :D
Posted Image

(nem, nem így lesz használva, ketten vettük idõfutam és pályaversenyekre, meg valszeg bérbe is lesz adva. De lényeg, hogy valamennyire az ENYÉM :) )

Amúgy ZIPP 909.

#21658
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.385 hozzászólás

Szerintem inkabb csak esztetikai szempontbol es praktikussagbol nyerobbek a gyari kerekek.
No meg ott fix, hogy mit kapsz, az epitett kereknel meg nem mindegy, ki epiti...


há' ki a f...om építené má' a saját kerekem,ha má' szerelõ vagyok. ;) 300-400 kerékkel a hátam mögött talán már tudok jó kereket építeni. :)

#21659
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Szerintem inkabb csak esztetikai szempontbol es praktikussagbol nyerobbek a gyari kerekek.
No meg ott fix, hogy mit kapsz, az epitett kereknel meg nem mindegy, ki epiti...

#21660
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.385 hozzászólás
mostanában kicsit korábban kelek,mint ahogy szeretnék. biztos ez lehet az oka. :)