Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21641
Írta 2011. február 12. - 08:53

az alu küllõanyára leginkább csak a súly miatt van szükség. fõleg azért,mert a kerék kerületén van. ott többet számít,mint a tengelynél. réz anyát lényegesen olcsóbb elõállítani. ilyen méretben nehéz tömegtermelésben az acélba menetet varázsolni. a titánnal baromi nehéz dolgozni. bizonyára lehetne titánból is csinálni,de senkinek nem éri meg.
a felni is lényeges. érezhetõen más dolgozni 1 komolyabb felnivel (pl.:mavic,ambrosio),mint vlmi olcsóbbal. peremes,alu felnibõl jelen tudásom szerint 2 van ami alkalmas versenyre,edzésre: mavik open pro,Ambrosio Excellence. kellõen könnyûek,mégis sokat kibírnak. mondjuk a régi felnikhez képest kicsit túlépítettek. régebben voltak könnyebb felnik is,igaz leginkább szingósak.
#21642
Írta 2011. február 12. - 02:00

vázat nem tudok készíteni. sajna. kereket biztosan tudok. mester sem hinném,h vagyok. legfeljebb tapasztalat. bár többet tudnék.
#21643
Írta 2011. február 12. - 01:57

@kiskubai: Most ez mit jelent? Hogy kinalja berlesre, vagy hogy berlik is?
jogos kérdés!

#21644
Írta 2011. február 12. - 01:38

#21645
Írta 2011. február 12. - 00:50

#21646
Írta 2011. február 12. - 00:44

Fülöp Tibi, TOKEN kerekek. Mûködik a bérbeadás.
nem azt mondtam, hogy nem létezik ilyen. csupán nekem nem lenne pofám pénzt kérni érte. Rózsás Attila nekem pl teljesen ismeretlenül kölcsönadta a szintén TOKEN kerekeit a páros idõfutam ob-ra, úgy hogy a verseny elõtt kértem el és át is szerelte nekem a hozzá való parafás fékpofákat is...
#21647
Írta 2011. február 12. - 00:41

Igen, ezt értem, de hát... de hát a karbon még csak nem is hasznosítható újraNincs min csodalkozni, ha veszik a millios karbon csodavazakat, akkor persze, hogy veszik a millios karbon csodakerekeket is, ha lehet javitani, ha nem. (Ha nem esnek el, 99.999%, hogy nem is kell javitani)
Jobbak, mint a 32 kullos fuzott kerekek, szoval miert ne vennek, ha telik ra?

Igazad van abban is, hogy a csodakerekek bitang erõsek is, láttam pár teszteredményt én is.
#21648
Írta 2011. február 12. - 00:31

Jobbak, mint a 32 kullos fuzott kerekek, szoval miert ne vennek, ha telik ra?
#21649
Írta 2011. február 12. - 00:09

Én tudom a választDonciccio, meghajlok tapasztalatod elõtt, de gyõzz már meg, avagy inkább taníts, Mester, mire jó az alu küllõanya?


A sebesség mindent megold.
#21650
Írta 2011. február 11. - 23:15

Kissé vöröslõ arccal vallom be, hogy Campa Record agyból 36 (!) küllõset vettem (új, azaz nem alkalmi vétel irányított), 2-1,8-2 DT Swiss küllõkkel fûztem (36-os) Open Pro-val a „fõ" biciklimre (3x10-es Veloce, gyakran megyek 15%-os emelkedõkön is a környéken, s gyakran van egy max. 7daN (dekaNewton, azaz kb. kp) Topeak csomagtartó is a nagyobb túrákhoz). Pedig nem is vagyok sem túl súlyos, sem túlsúlyos (78 kg, biciklisnek kissé ugyan sok, de csupa izom

Amúgy - szvsz - nagy igazságod van az „épített" szemben „gyári" kerékre vonatkozó megjegyzésedben, az épített sokkal könnyebben ill. gyorsabban is javítható - ezt sokan elfelejtik, fõleg, akik csak hírekbõl tájékozódnak. Az újabb karbon csodakerekek nagyrésze meg egyáltalán nem javítható (!), legfeljebb egyesek (pl. egy újabb Mavic ...) korlátozottan (a hátsón a hajtott oldal küllõi csavarozgathatók), a „megoldás", hogy biztosítás köthetõ a csodakerekekre, ha törik, újat adnak helyette. Ez nyilván jó anyagilag támogatott profi versenyzõknek, másoknak azonban 2000-nél több euró egy pár kerékért még a Lajtán túl is fájdalmasan erõs túlzás. Pedig ez a trend, a közeli biciklisboltok egykori profi tulajai szerint a kerék is cseretartozék lett.
#21651
Írta 2011. február 11. - 23:09

inkább szívesség alapon mûködik
Fülöp Tibi, TOKEN kerekek. Mûködik a bérbeadás.
#21652
Írta 2011. február 11. - 20:59

szép a 32 küllõs kerék is.
másik dolog: nektek bejön az a fajta bandázsolás, amelyiknél nincs szalagdarab a fvkar mögött? 8-as módon kell vezetni a szalagot, nagyon könnyû és frankó mûvelet
nekem nem tetszik
#21653
Írta 2011. február 11. - 20:58

Re: Berbeadas...
Ezen mar gondolkodtam. Lehet MO-n valoban berelni? Ugy ertem, ez valos piac? Nem inkabb szivesseg alapon megy ez?
Mindket oldalrol (berlo/berbeado) erdekel a dolog...
inkább szívesség alapon mûködik
#21654
Írta 2011. február 11. - 20:53

másik dolog: nektek bejön az a fajta bandázsolás, amelyiknél nincs szalagdarab a fvkar mögött? 8-as módon kell vezetni a szalagot, nagyon könnyû és frankó mûvelet
#21655
Írta 2011. február 11. - 20:38

Ezen mar gondolkodtam. Lehet MO-n valoban berelni? Ugy ertem, ez valos piac? Nem inkabb szivesseg alapon megy ez?
Mindket oldalrol (berlo/berbeado) erdekel a dolog...
#21656
Írta 2011. február 11. - 20:09

#21657
Írta 2011. február 11. - 18:59



(nem, nem így lesz használva, ketten vettük idõfutam és pályaversenyekre, meg valszeg bérbe is lesz adva. De lényeg, hogy valamennyire az ENYÉM

Amúgy ZIPP 909.
#21658
Írta 2011. február 11. - 17:25

Szerintem inkabb csak esztetikai szempontbol es praktikussagbol nyerobbek a gyari kerekek.
No meg ott fix, hogy mit kapsz, az epitett kereknel meg nem mindegy, ki epiti...
há' ki a f...om építené má' a saját kerekem,ha má' szerelõ vagyok.


#21659
Írta 2011. február 11. - 17:02

No meg ott fix, hogy mit kapsz, az epitett kereknel meg nem mindegy, ki epiti...
#21660
Írta 2011. február 11. - 16:56

