Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#21461
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
könyöklõ: érdekes kérdés. lehet emlékeztek, eddig sufnituning idõfutamkormányt használtam, vagy ennek csak a könyöklõ részét, mikor hogy. maga a könyöklõ azért volt nagyon jó mert a könyöktámasz nem lógott csak kb fél cmvel a kormány fölé, így a hézagolókat felülre pakolva ideális pozíciót vehettem fel. nyerget koppra elõretolni, ahogy Bloke is írta, alap. olcsón hozzájutottam nemrég egy ilyen idõfutam kormányhoz: Wiggle | Pro Synop TT Aero Bars Aero Handlebars Ehhez van már egy kormányvég váltókarom, kell még hozzá egy fékkar, bowdenezés, meg egy túlméretes stucni. na de itt jön a bibi ugyanis mint látjátok a kormány felett van jóval a könyöktámasz, ami jól is van ha az ember idõfutam geojú vázzal használná. Én viszont mezõnybringán fogom, ezért kiszámoltam, hogy úgy hogy más kormánycsapágy "fedõvel" és 0 hézagolóval, kb 4cm-t nyerve még úgy is 30fokos stucni kell, hogy eléggé lent legyen a könyöktámasz. szóval erre oda kell figyelni ha csak szimplán könyöklõztök, hogy lejjebb lehessen tenni a stucnit (ez a kevésbé fontos) és hogy egy szintbe legyen közel a kormány és a támasz. persze egyikkel kompenzálható a másik, de ugye nem az a jellemzõ, hogy valaki sok hézagolót használjon. egyébként van egy feleslegessé vált itm könyöklõm, bár nem tudom hogy meg akarok-e tõle válni, pont ezért, mert ritka jó felépítésû. ha meg olyan vele az ember, mintha egy tornyot vezetne, annak nem sok értelme van. egyébként én sem vagyok valami hajlékony, lehet hogy más nálam is lentebb használná, de akadhat olyan is, aki fentebb használná, de õ a mezõny verzióban is ott használja, ergo ugyanaz vonatkozik ide is, hogy nem lesz túl szerencsés a pozíció.
remélem tudtam segíteni, jó próbálgatást!

#21462
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Ez is igaz. Rövidke amatõr kupás pályafutásom alatt, én úgy csináltam, hogy bandázs le, fékváltókarok le, kormány le, idõfutam kormány fel, fékváltókarok fel, aztán mindig vissza az egész.



Kénytelen leszek én is így csinálni, mert ugyan van egy tökjó könyöklõm, de az ilyen kormány-könyöklõ egyben, úgyhogy lesz egy második szett (gagyi)bowdenem is, ami annak a méretéhez van vágva...

Amatõrkupás pályafutásod miért volt rövid?

Amúgy tegnap este 7kor nekiláttam a kerékpárom atomjaira bontásának, teljesen szétszedtem mindent az utolsó csavarig, letakarítottam,kipucoltam, bowdeneket kicseréltem, beraktam a mavic kerékszettet, megolajoztam a láncot is...stb. Ma kimentem, és mintha egy új bringám lenne! :D

Egyébként csavartam volna ki a vázból a bowdenfeszítõ csavarokat (fejcsõnél)...nem jön ki. Csavarlazító, úgy sem. Megfogtam fogóval a csavar fejét...beletört. Mind a két oldalt. És mivel szorosan a váz mellett van, nem lehet kifúrni. Úgyhogy pici tokmányba befogva a fúrószárat, kézzel forgatva sikerült kiszenvednem, aztán menetfúróval hasonló módon új menetet csinálni bele, aztán csavart esztergálni hozzá...2-3 órás bûvészkedés után ismét mûködõképes lett.

RENDSZERES_KARBANTARTÁS! :D

Ja és :)
Feltöltött kép

#21463
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Mert most mibõl tart verseny elõtt (meg ugye 1-2x ha elmész könyöklõvel edzeni elõtte) stucnit cserélni? 10perc.


Ez is igaz. Rövidke amatõr kupás pályafutásom alatt, én úgy csináltam, hogy bandázs le, fékváltókarok le, kormány le, idõfutam kormány fel, fékváltókarok fel, aztán mindig vissza az egész.

#21464
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Azzal biztos nem fogok azért az évi pár sík idõfutam miatt. :)


Mert most mibõl tart verseny elõtt (meg ugye 1-2x ha elmész könyöklõvel edzeni elõtte) stucnit cserélni? 10perc.

#21465
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Közeli nincs. De nem bonyolult megvalósítani. Vettem kb. 2000 forintért azt a klasszik gagyi könyöklõt, amit a bringák zömén látni és amitõl inkább nõ, mint csökken a légellenállás, annyira magas (vannak kis lábacskái). Ezeket a lábakat leszedtem és mivel eleve át volt fúrva, és volt egy levágott kormányom, amiben szintén volt két lyuk (bowden kivezetéshez), már adta magát a dolog, hogy összecsavarozzam õket.

#21466
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem feltétlen rossz, kormányszárral még mindig tudsz variálni.


Azzal biztos nem fogok azért az évi pár sík idõfutam miatt. :)

Veszek egy acort.

Elvileg az idõfutam pozíciódnak ugyanolyannak kell lenni, mint az "országúti" pozíciódnak, csak elõrébb forgatva. Tehát elõre is kell húzni a nyerget, ha felsõtest lejjebb kerül, hogy ne legyen túl szûk a csípõdnél bezárt szög.

Az én könyöklõm meg szinte olyan, mint a tiéd, csak azt én fabrikáltam. Alulról van szintén rögzítve, csak nekem egy-egy csavar fogja a kormányhoz.

Van róla képed?


A sebesség mindent megold.

 


#21467
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Elvileg az idõfutam pozíciódnak ugyanolyannak kell lenni, mint az "országúti" pozíciódnak, csak elõrébb forgatva. Tehát elõre is kell húzni a nyerget, ha felsõtest lejjebb kerül, hogy ne legyen túl szûk a csípõdnél bezárt szög.

Az én könyöklõm meg szinte olyan, mint a tiéd, csak azt én fabrikáltam. Alulról van szintén rögzítve, csak nekem egy-egy csavar fogja a kormányhoz.

#21468
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
En pont most ujitottam egy konyoklot, meg sose hasznaltam elotte.
Vegulis azert lett ez, mert egyreszt tetszik, hogy viszonylag alacsonyan van a konyoklo (kormany alatt megy elore a szarv) masreszt meg Easton, mint a kormanyom.
Feltöltött kép

De igy hasznalat elott a fo problemanak az tunik, hogy az orszagutin tulsagosan elol van a kormany idofutamhoz.
Gondolom lehet probalkozni a nyereg elorehuzasaval, meg vegulis fel tudok tenni egy rovidebb stucnit is.
Ehh, kellett ez nekem. Kulon idofutam bicikli lesz ebbol a vegen, csak hova a fenebe fogom rakni... :)

Nem tudom mennyire jo otlet ha a kormany vonala mogott van a konyoktamasz, de ugy tunik az a legegyszerubb, ha allithato elore-hatra.

#21469
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Igen, arra gondoltam, hogy semmi nem állítható rajta. De mégis csak egy syntance. Vagy õk is csinálnak rossz alkatrészeket? :)
Azért kérdeztem, mert láttam egy ugyanilyet az apróban és eddig még nem használtam könyöklõt.


Nem feltétlen rossz, kormányszárral még mindig tudsz variálni.

#21470
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Igen, arra gondoltam, hogy semmi nem állítható rajta. De mégis csak egy syntance. Vagy õk is csinálnak rossz alkatrészeket? :)
Azért kérdeztem, mert láttam egy ugyanilyet az apróban és eddig még nem használtam könyöklõt.


A sebesség mindent megold.

 


#21471
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Alaposabban szemügyre véve, azt látom, hogy nem lehet elõre-hátra állítani, ez a dizájn nem sokban tér el a boltokban elõforduló néhány ezer forintos könyöklõkétõl. Fele ennyiért itt van olyan, amin állítható a párna is, meg maga a kormány is.

Bike24 - Profile Design T2+ Aluminium Clip On Aerobar

#21472
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Mire gondolsz pontosan?

#21473
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ez a könyöklõ szerintetek mennyire használható?
Syntace


A sebesség mindent megold.

 


#21474
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
stellaz: Szerintem ha csak azt nezzuk, hogy idofutam bicon lehet kiallva es konyokolve is valtani, hogy pl. macskakovon a felsofogasbol is lehet valtani, vagy epp sprint kozben also fogasnal is lehet valtani konnyeden, no ezek mondjuk tobbet ernek, mint amekkora problema mondjuk havonta feltolteni az akksit.
Fekkar fogast vegre a valodi ergonomia diktalhatja, es nem a valtokar mechanikai meretei.

#21475
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Hello!
Kéne egy kis tipp..
Tiagra fékváltókar nem vált, nem mozgatja a kábelt. A bowden feszes teljesen, a kar is mozog, de a kábel meg sem mozdul

Szerkesztés: Bocsi, csak figyelmetlen voltam. Nem volt leváltva a legalsóhoz..

#21476
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ilyen szinten a kicsike plusszért sokkal többet kell belefektetni. van akinek megéri megvenni és van akinek nem. én pl ennyivel többet nem adnék ki ilyen kicsi plusszért.
és mint minden új technika, kezdetben kiforratlan, de idõvel akár le is válthatja a régit...

Szerintem az elektromos váltásnak csak annyi a baja, hogy egy nem létezõ probléma adtak egy bonyolult választ.

Vagy azt is mondhatnám, hogy a kiforrott és egyszerû, hibáktól mentes és olcsón gyártható alaktrészt minimálisan sikerült gyorsabbá tenni (amire nem is igen volt szükség), cserébe ráköltöttek egy vagyont, komplikált lett az egész szerkezet, egy csomó hibalehetõség bejöt, korlátozott lett a mûködése (aksi), és drágább lett a gyártása is.

A kevéske plusz mellett elég sok lett a mínusz. Ez most akkor mûszaki szempontból sikeres termékfejlesztés? Szerintem nem. De majd a marketing eladja (lehet többet költenek arra, mint a fejlesztésre).



#21477
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Szerintem az elektromos váltásnak csak annyi a baja, hogy egy nem létezõ probléma adtak egy bonyolult választ.

Vagy azt is mondhatnám, hogy a kiforrott és egyszerû, hibáktól mentes és olcsón gyártható alaktrészt minimálisan sikerült gyorsabbá tenni (amire nem is igen volt szükség), cserébe ráköltöttek egy vagyont, komplikált lett az egész szerkezet, egy csomó hibalehetõség bejöt, korlátozott lett a mûködése (aksi), és drágább lett a gyártása is.

A kevéske plusz mellett elég sok lett a mínusz. Ez most akkor mûszaki szempontból sikeres termékfejlesztés? Szerintem nem. De majd a marketing eladja (lehet többet költenek arra, mint a fejlesztésre).

#21478
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
azért szerintem más, hogy valamit hónapokkal elõtte elõkészítesz és utána tekerés közben használsz fel, mint hogy 10percel elõtte megtermelted a saját erõdbõl, és utána felhasználtad.

ennyi erõvel az evés is "erkölcstelen" lehet. Nézd meg mennyi az energiatartalma mondjuk egy mûzliszeletnek.. nagyságrendekkel nagyobb, mint ami ezen léptetõmotorok mozgatásához szükséges... Tudom én is hogy szõrszálhasogatás amit írok, ezzel csak arra próbálok rávilágítani, hogy ha ilyen szemmel nézzük, akkor elég sok mindent lehetne vitatni, ami amúgy meg természetes.

Egyébként az hogy nem tiltja be a UCI, nyilván azért van mert van piaca a cuccnak. Ha pl a vázgeometriát, az üléspozíciót, a kormány alakját, stb szigorúan szabályozzák, akkor ezt mire fel engedélyezik??? Abból, hogy valaki elõrébb ül nem lesz plusz energia a rendszerben, azzal ellentétbe, hogy mindenféle elektromos kütyük csattognak...

Ebben a kérdésben nem lehet következetesnek lenni, mert minden megoldás vitatható lesz. Én a magam részérõl kíváncsian figyelem a technika fejlõdését, ha alkalom nyílik rá kis is próbálom nagyon szívesen. De ennyit nem költenék jelenleg bringára. Nem ezen múlik, hogy mikor szakadsz le a hegyen, vagy mennyi idõ alatt teszed meg a Tahi-Kisoroszi-Tahi távot.

Nem személyednek szólt, hanem a szövegednek, azt akartam volna vele mondani, hogy az ilyesmit (pl. nagy energia stb. tárolása, hirtelen elõvétele) nem tartjuk szabályos játéknak, azaz sem KERS sem sajátvér. Mondom, elfogadom, hogy többetek számára a DI2 nem ilyen, hanem csak egy szokásos alkatrész, nekem nem, de nem akarok ezen ügy prófétája lenni. No meg igazatok van, aránytalanul drága, az „igazi" ára ennek töredéke. Persze a fejlesztés sokba kerülhetett, de gyártani 10 dollár alatt lehet (szerintem; nem sokkal különb, mint egy autó ablaktörlõ-motor).



#21479
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.

Nem személyednek szólt, hanem a szövegednek, azt akartam volna vele mondani, hogy az ilyesmit (pl. nagy energia stb. tárolása, hirtelen elõvétele) nem tartjuk szabályos játéknak, azaz sem KERS sem sajátvér. Mondom, elfogadom, hogy többetek számára a DI2 nem ilyen, hanem csak egy szokásos alkatrész, nekem nem, de nem akarok ezen ügy prófétája lenni. No meg igazatok van, aránytalanul drága, az „igazi" ára ennek töredéke. Persze a fejlesztés sokba kerülhetett, de gyártani 10 dollár alatt lehet (szerintem; nem sokkal különb, mint egy autó ablaktörlõ-motor).

#21480
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Jettison:
S ha a saját vérem félreteszem, amit Courchevel-ben jól fölhízlaltam vörösvértestecskékkel, miért ne tölthetném verseny elõtt vissza a saját véredényeimbe :( .


ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.