Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#21281
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Eleg regota vita van a radio temarol, nagyon megoszlanak a velemenyek.
Szerintem jo otlet tiltani, de legalabbis nagyon korlatozni kellene. pl. egy kozos csatorna a versenyzoknek, hogy jeges utszakasz jon, vagy koomlas van, stb. (Mindig a biztonsagra hivatkoznak a partolok)

#21282
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Remélhetõleg az uci visszavonja és ennyi lesz.


A sebesség mindent megold.

 


#21283
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Az UCI 2011-tõl (jórészt) betiltotta a kétirányú rádiózást országúti versenyeken, azaz idén ezek már így zajlanak. Kivétel az idõfutamok és 2011-ben a „világnaptári” és a Nõi Világkupa események. Ezt általában örömmel üdvözlik, kivéve a fejlett kommunikációs infrastrukturával megáldott csapatok, melyek így elõnyt vesztenek. Na, az ilyen on-line/real-time rádiózgatás jóval durvább az elektromos váltóknál (amit csak én nem szeretek, de nincs betiltva), azaz ez szerintem is egy nagy lépés a helyes irányba.
Mi lesz késõbb, tudja-e valaki? Várható-e a teljes tilalom?
Amúgy szemetelni sem szabad!
UCI szabályok (§3, 2.2.024, In-race communications (two-way radio)) vigyázat, PDF, hosszú!:
http://www.uci.ch/in...e=FILE&id=34028
A 2011 Febr 6-i Challenge Iles Balears versenyen a csapatok tiltakoztak a tilalom ellen:
BikeRaceInfo

#21284
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hat, 20k km nem eppen sok. Vegulis az Easy a legolcsobb Keo, valoszinuleg inkabb a 2k/ev hasznalathoz passzol.

#21285
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Amennyire én tudom a kónuszosból eleve olcsóbban is lehet minõségi agyat venni (pl. shimano), mint minõségi iparisat.

Az olcsóbb iparis meg sok esetben konstrukciós hibás, és kikotyogósodik, vagy nem tudsz benne csapágyat cserélni.

#21286
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Köszi, de félõ, hogy az nem jönne ki az én költségvetésembõl... Jobban belegondolva inkább 30-40 a keret.

#21287
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Az Phil Wood hihetlen meddig pörög.

#21288
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
Azt mondta évente 10 e km t megy. Kicserélte a stoplit de sajna akkor sem volt az igazi, mivel kotyogott az új stoplival is.


>két év alatt elkopott neki az egyik pedálban a dokkoló egység/mozgó rész/ ezáltal lötyög a stopli.
Az azert durva. :) Nekem 2 ev alatt a stopli kopik el. Nem kaphato kulon, az biztos, de egyek okbol kukazott mas Keobol talan atteheto.



#21289
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>két év alatt elkopott neki az egyik pedálban a dokkoló egység/mozgó rész/ ezáltal lötyög a stopli.
Az azert durva. :) Nekem 2 ev alatt a stopli kopik el. Nem kaphato kulon, az biztos, de egyek okbol kukazott mas Keobol talan atteheto.

#21290
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Meg még az is érdekelne, hogy iparis, vagy kónuszos agy legyen a bringához? Mik az elõnyök-hátrányok?


Hát az attól függ, milyen vallású vagy?

(Megoszlanak a vélemények, mindkét oldal meg tudja indokolni az igazát.)
A kónuszos normális karbantartás és beállítás mellett vajpuhán fut, és örök élet+1 év
Az iparis pedig igénytelen, ha szétmegy cseréled és kész.

Ugyanakkor:
http://www.youtube.com/watch?v=IFny8u4XEOs

:)))

#21291
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A regi fekvaltokarok talan azert nem pontosak talan mar elkoptak. Az enyem biztosan. :)

#21292
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Sziasztok,

szeretnék építtetni egy bringát, kb. 40-50.000 Ft-om lenne fékváltókar, fékek, váltás, hajtómû kombóra, így valami használt 105-ben, esetleg trikolorban gondolkozom. Mindenképpen 2x8-as érdekelne. Szerintetek érdemes ennyibõl belevágni?

Illetve, azt hallottam, hogy a 2x8-as trikolor fékváltókarok nem a legpontosabbak. Mi az igazság ebbõl?



ha meglesz a 10es kampóm, akkor eladó lesz a 2x9 ultegra szettem, majd gondolok rád

#21293
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Egy ismerõsnek van ilyen a bringáján, és õ mondta. Csak kíváncsi voltam, hogy ez általános jelenség, vagy speciális eset.

A másik kérdésemre esetleg nincs tanácsod? Meg még az is érdekelne, hogy iparis, vagy kónuszos agy legyen a bringához? Mik az elõnyök-hátrányok?

#21294
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Az volt a legelsõ fékváltókar generáció, pontatlannak azért nem nevezném, ha jól be van állítva, precízen mûködik, csak hosszabb a váltókar útja, mint az újabb szériáknál. Legalábbis úgy tûnt, hogy jobban be kellett tolni a váltókart, mint a 9es rendszereknél már. Nekem 8as rx100as fékváltókarom volt, nagyon szerettem, nem volt vele semmi gond, aztán váltottam 9es Dura Ace-ra.

Hol hallottad, hogy nem pontosak?
11:38:11 IM 2012

#21295
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Sziasztok,

szeretnék építtetni egy bringát, kb. 40-50.000 Ft-om lenne fékváltókar, fékek, váltás, hajtómû kombóra, így valami használt 105-ben, esetleg trikolorban gondolkozom. Mindenképpen 2x8-as érdekelne. Szerintetek érdemes ennyibõl belevágni?

Illetve, azt hallottam, hogy a 2x8-as trikolor fékváltókarok nem a legpontosabbak. Mi az igazság ebbõl?

#21296
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
Köszönjük Lui750 a mindent kielégítõ szerelési instrukciót. :)

Ma találkoztam egy bringással akinek look keo easy pedálja van, két év alatt elkopott neki az egyik pedálban a dokkoló egység/mozgó rész/ ezáltal lötyög a stopli.
Ezt lehet külön kapni vagy kuka és új pedált kell venni?

#21297
Lui750

Lui750

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Nos megvolt a csapágycsere a pedálba:)
Tehát a csapágyak után lévõ alu gyûrû kb 0,02mm-es túlfedéssel van felütve a tengelyre.
Csapágylehúzó segítségével és az alu gyûrû melegítésével lejön szépen mind a két csapággyal.
Csapágy típusa: 6700 1.000.-Ft/db volt.
Visszaszerelés: csapágyak felütése finoman, majd az elõmelegített (kb. 250fok )alu gyûrûvel együtt ütközésig.
Pici zsír a belsõ tûgörgõhöz tisztítás után ,és már kész is.
szétszerelés után
Feltöltött kép
Az új csapágyakkal
Feltöltött kép

Ha ügyes vagy, lehet. itt írnak róla

Weight Weenies • View topic - Look Keo bearing replacement

szerk: végigfutva, lehet, hogy mégsem. Én Time-ban szeretnék, és azzal kapcsolatban is bejött ez a találat, és azzal kevertem (Time-ban lehet)



#21298
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

inkább ez: -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R770

mert az 5500-as 105-ös szett már 10 sebességes, nem?

Nem.

nem tudom, mekkora különbség van az outi és az mtb rendszerek között bovdenhúzásban (hátsóváltónál nincs különbség, ha jól tudom), úgyhogy akár ez is jó lehet: -- Bikemarket.hu -- Shimano SLX SL-M660-10 Dyna-Sys


Éppen ezért mondtam, hogy a jobb kar bármilyen lehet, de elöl VAN különbség.


A sebesség mindent megold.

 


#21299
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
5500as az 9es

inkább ez: -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R770

mert az 5500-as 105-ös szett már 10 sebességes, nem?


nem tudom, mekkora különbség van az outi és az mtb rendszerek között bovdenhúzásban (hátsóváltónál nincs különbség, ha jól tudom), úgyhogy akár ez is jó lehet: -- Bikemarket.hu -- Shimano SLX SL-M660-10 Dyna-Sys



#21300
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

A kormánycsapágyat amivel állítom kományfejnek hívják? Ez angolul Nut cap?

kormányfej az a stucni, nut cap a kormánycsapágy kupakja. bármilyet vehetsz, kb csak súlykülönbség van köztük. a csapágy feszességének beállítása után már nincs szerepe.