Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21281
Posted 2011. February 28. - 23:20

Az olcsóbb iparis meg sok esetben konstrukciós hibás, és kikotyogósodik, vagy nem tudsz benne csapágyat cserélni.
#21282
Posted 2011. February 28. - 23:10

#21283
Posted 2011. February 28. - 22:52

#21284
Posted 2011. February 28. - 22:44

>két év alatt elkopott neki az egyik pedálban a dokkoló egység/mozgó rész/ ezáltal lötyög a stopli.
Az azert durva.Nekem 2 ev alatt a stopli kopik el. Nem kaphato kulon, az biztos, de egyek okbol kukazott mas Keobol talan atteheto.
#21285
Posted 2011. February 28. - 22:39

Az azert durva.

#21286
Posted 2011. February 28. - 22:37

Meg még az is érdekelne, hogy iparis, vagy kónuszos agy legyen a bringához? Mik az elõnyök-hátrányok?
Hát az attól függ, milyen vallású vagy?
(Megoszlanak a vélemények, mindkét oldal meg tudja indokolni az igazát.)
A kónuszos normális karbantartás és beállítás mellett vajpuhán fut, és örök élet+1 év
Az iparis pedig igénytelen, ha szétmegy cseréled és kész.
Ugyanakkor:
http://www.youtube.com/watch?v=IFny8u4XEOs

#21287
Posted 2011. February 28. - 22:35

#21288
Posted 2011. February 28. - 22:30

Sziasztok,
szeretnék építtetni egy bringát, kb. 40-50.000 Ft-om lenne fékváltókar, fékek, váltás, hajtómû kombóra, így valami használt 105-ben, esetleg trikolorban gondolkozom. Mindenképpen 2x8-as érdekelne. Szerintetek érdemes ennyibõl belevágni?
Illetve, azt hallottam, hogy a 2x8-as trikolor fékváltókarok nem a legpontosabbak. Mi az igazság ebbõl?
ha meglesz a 10es kampóm, akkor eladó lesz a 2x9 ultegra szettem, majd gondolok rád
#21289
Posted 2011. February 28. - 22:19

A másik kérdésemre esetleg nincs tanácsod? Meg még az is érdekelne, hogy iparis, vagy kónuszos agy legyen a bringához? Mik az elõnyök-hátrányok?
#21290
Posted 2011. February 28. - 22:15

Hol hallottad, hogy nem pontosak?
#21291
Posted 2011. February 28. - 21:45

szeretnék építtetni egy bringát, kb. 40-50.000 Ft-om lenne fékváltókar, fékek, váltás, hajtómû kombóra, így valami használt 105-ben, esetleg trikolorban gondolkozom. Mindenképpen 2x8-as érdekelne. Szerintetek érdemes ennyibõl belevágni?
Illetve, azt hallottam, hogy a 2x8-as trikolor fékváltókarok nem a legpontosabbak. Mi az igazság ebbõl?
#21292
Posted 2011. February 28. - 21:45


Ma találkoztam egy bringással akinek look keo easy pedálja van, két év alatt elkopott neki az egyik pedálban a dokkoló egység/mozgó rész/ ezáltal lötyög a stopli.
Ezt lehet külön kapni vagy kuka és új pedált kell venni?
#21293
Posted 2011. February 28. - 21:34

Tehát a csapágyak után lévõ alu gyûrû kb 0,02mm-es túlfedéssel van felütve a tengelyre.
Csapágylehúzó segítségével és az alu gyûrû melegítésével lejön szépen mind a két csapággyal.
Csapágy típusa: 6700 1.000.-Ft/db volt.
Visszaszerelés: csapágyak felütése finoman, majd az elõmelegített (kb. 250fok )alu gyûrûvel együtt ütközésig.
Pici zsír a belsõ tûgörgõhöz tisztítás után ,és már kész is.
szétszerelés után

Az új csapágyakkal

Ha ügyes vagy, lehet. itt írnak róla
Weight Weenies • View topic - Look Keo bearing replacement
szerk: végigfutva, lehet, hogy mégsem. Én Time-ban szeretnék, és azzal kapcsolatban is bejött ez a találat, és azzal kevertem (Time-ban lehet)
#21294
Posted 2011. February 28. - 20:45

Nem.inkább ez: -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R770
mert az 5500-as 105-ös szett már 10 sebességes, nem?
nem tudom, mekkora különbség van az outi és az mtb rendszerek között bovdenhúzásban (hátsóváltónál nincs különbség, ha jól tudom), úgyhogy akár ez is jó lehet: -- Bikemarket.hu -- Shimano SLX SL-M660-10 Dyna-Sys
Éppen ezért mondtam, hogy a jobb kar bármilyen lehet, de elöl VAN különbség.
A sebesség mindent megold.
#21295
Posted 2011. February 28. - 20:43

inkább ez: -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R770
mert az 5500-as 105-ös szett már 10 sebességes, nem?
nem tudom, mekkora különbség van az outi és az mtb rendszerek között bovdenhúzásban (hátsóváltónál nincs különbség, ha jól tudom), úgyhogy akár ez is jó lehet: -- Bikemarket.hu -- Shimano SLX SL-M660-10 Dyna-Sys
#21296
Posted 2011. February 28. - 20:32

kormányfej az a stucni, nut cap a kormánycsapágy kupakja. bármilyet vehetsz, kb csak súlykülönbség van köztük. a csapágy feszességének beállítása után már nincs szerepe.A kormánycsapágyat amivel állítom kományfejnek hívják? Ez angolul Nut cap?
#21297
Posted 2011. February 28. - 20:16

Egy pár ilyen váltókarral tökéletes lesz. -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R440
Igazából csak a balos kar kell ebbõl, mert az a különleges. A jobbos kar olyan, mint bármely más mtb váltókar.
Ha tudnám, hogy kevesebbet vagy többet húz az elsõ országúti váltókar, akkor pontosan meg tudnám mondani, hogy meg lehet-e oldani csak mtb váltókarokkal. Mert ha kevesebbet, akkor simán megoldható ha elöl csak két lánckereked van.
inkább ez: -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R770
mert az 5500-as 105-ös szett már 10 sebességes, nem?
nem tudom, mekkora különbség van az outi és az mtb rendszerek között bovdenhúzásban (hátsóváltónál nincs különbség, ha jól tudom), úgyhogy akár ez is jó lehet: http://www.bikemarke...eszlet&tid=6240
#21298
Posted 2011. February 28. - 20:00

Kösz, érdekes. A kép kicsit hibás (Coppi gépe is fékváltósnak van rajzolva), de remélem, hogy a lényeg, a méretek helyesek - s ha igen, tanulságos![...] Ez megvan? Coppi vs. Contador bringaja egymasra teve...[...]
Bike Fit from Coppi to Contador
#21299
Posted 2011. February 28. - 19:53

Sziasztok!
Van egy Shimano 105-ös (5500) szerelt outi bringám, amit szeretnék egyenes kormányúvá alakítani. Legnagyobb problémám a váltókar. Mi az amit használni lehetne a szettel, és nem megy rá a gatyám?
Köszi
Egy pár ilyen váltókarral tökéletes lesz. -- Bikemarket.hu -- Shimano*SL-R440
Igazából csak a balos kar kell ebbõl, mert az a különleges. A jobbos kar olyan, mint bármely más mtb váltókar.
Ha tudnám, hogy kevesebbet vagy többet húz az elsõ országúti váltókar, akkor pontosan meg tudnám mondani, hogy meg lehet-e oldani csak mtb váltókarokkal. Mert ha kevesebbet, akkor simán megoldható ha elöl csak két lánckereked van.
A sebesség mindent megold.
#21300
Posted 2011. February 28. - 19:49

