Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#20701
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Ja, ha már kormány, itt páran már cseréltek kompakt kormányra, aminek az ívére azt mondják, hogy kényelmes és a bringának a kinézetét is szépen feldobja 'vadabb' lesz vagy mi a szösz. Nekem is projektben van, hogy veszek egyet használtan, de egyelõre anyagilag nem állok ott, majd talán a nyáron. :D


Nekem is az van. Sokkal kényelmesebb, mint a korábbi "ergo". Viszont szerintem nem dob a kinézeten, ha ez lett volna a célom, akkor klasszikus hajlításút veszek.

#20702
karlitoe30

karlitoe30

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Köszi a kimerítõ választ. Ezeknek utána nézek.
Üdv.K

A karbon kormány egy olyan dolog a bringán, ami a vásárláskor még jól mutat, meg örül neki az ember de onnantól kezdve hogy bebandázsolod (plusz könyöklõt is teszel fel) alig fog látszani. Ha karbon kormányt vennék én Eastont vagy Syntacet vennék, ja meg a 3t és itm az olaszoktól. Ezek még úgy ahogy megfizethetõek és strapabíróak is. Ha neked megéri az érzésért kifizetni egy alu kormány másfél-3szorosát egy karbonért tedd azt (nekem megérte :) ) én egy vision mini-t használok rajta, minden különösebb gond nélkül. Lehet kapni az -FSA gyártja- karbon és alu anyag közé való spéci pasztát is, azzal tuti nem fog összegyógyulni a különbözõ anyag.

A Profile Design-nak van egy érdekes párosa, ott a stucni testre szerelhetõ fel a könyöklõ (a stucni neve mintha a LAva lenne), így nem a kormány kapja a fõ terhet.

A másik meg az Oval Concepts, ahol a stucni elsõ lapkája helyére kell venni egy a könyöklõhöz passzoló adaptert, így az oda rögzíthetõ. Mindkettõ csak saját márkás könyöklõvel kompatibilis.

Az egybe kormány-stucni kombók nem olyan jók, sokkal drágábbak és nehezebbek mint a hagyományos párosítások. Ha nem tudnám hova tenni a pénzem vagy beesne egy FSA Plasma mondjuk 40ezerért akkor lehet hogy vennék egyet de az új árát nem adnám meg érte.



#20703
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Ja, ha már kormány, itt páran már cseréltek kompakt kormányra, aminek az ívére azt mondják, hogy kényelmes és a bringának a kinézetét is szépen feldobja 'vadabb' lesz vagy mi a szösz. Nekem is projektben van, hogy veszek egyet használtan, de egyelõre anyagilag nem állok ott, majd talán a nyáron. :D

Feltöltött kép

#20704
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

Sziasztok,

véleményeteket szeretném kérni.
Hamarosan megérkezik várva várt karbonvázam, alkatrészek megvannak, a kormány beszerzése viszont még hátravan.
Érdemes karbon kormányt venni? Vagy maradjak az ALU -nál?
Ha karbont veszek, akkor arra milyen idõfutam könyöklõ illik? Ha simán rárakom az ALU könyöklõt, attól lesz valami probléma a karbon kormánynak? (Azon a részen a stücni mellett nem tudom, mennyire merevített pluszban).... (Direkt idõfutam kormányt nem akarok ...)

Ja és vannak ezek az integrált kormányok. Ezek összehasonlítva a stücni-kormány kombóval, milyen elõnyökkel bírnak?

Köszi


A karbon kormány egy olyan dolog a bringán, ami a vásárláskor még jól mutat, meg örül neki az ember de onnantól kezdve hogy bebandázsolod (plusz könyöklõt is teszel fel) alig fog látszani. Ha karbon kormányt vennék én Eastont vagy Syntacet vennék, ja meg a 3t és itm az olaszoktól. Ezek még úgy ahogy megfizethetõek és strapabíróak is. Ha neked megéri az érzésért kifizetni egy alu kormány másfél-3szorosát egy karbonért tedd azt (nekem megérte :) ) én egy vision mini-t használok rajta, minden különösebb gond nélkül. Lehet kapni az -FSA gyártja- karbon és alu anyag közé való spéci pasztát is, azzal tuti nem fog összegyógyulni a különbözõ anyag.

A Profile Design-nak van egy érdekes párosa, ott a stucni testre szerelhetõ fel a könyöklõ (a stucni neve mintha a LAva lenne), így nem a kormány kapja a fõ terhet.

A másik meg az Oval Concepts, ahol a stucni elsõ lapkája helyére kell venni egy a könyöklõhöz passzoló adaptert, így az oda rögzíthetõ. Mindkettõ csak saját márkás könyöklõvel kompatibilis.

Az egybe kormány-stucni kombók nem olyan jók, sokkal drágábbak és nehezebbek mint a hagyományos párosítások. Ha nem tudnám hova tenni a pénzem vagy beesne egy FSA Plasma mondjuk 40ezerért akkor lehet hogy vennék egyet de az új árát nem adnám meg érte.
11:38:11 IM 2012

#20705
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Hát nem tudom, nekem egy Mach1 CFX felnim van, amit itt-ott láttam ócsárolni, hogy fos, minden szar felüti, meg 8-as a legkisebb gödörtõl, amit elkapsz, ehhez képest 8-ra fújt kerékkel ilyen felni, küllõket nem tudom, meg Miche agyra van fûzve, ~25-el telibe kaptam egy ~10-15 cm magas padkát, ami 'éles' volt, de ez igazából mindegy, csak arra volt idõm, hogy a súlypontom hátra helyezzem még valamennyire, mert sötét volt, meg, hogy rámarkoljak erõsebben a kormányra, a kezem lezsibbadt, para is volt, hogy basszus, ezt nem élte túl, de simán hazamentem, se nyolcas nem volt, se felütés nem lett, se más deformálása nem lett a keréknek, szóval ez amúgy szerintem 'hülyeség', hogy most akkor az outi az 'cicabringa' és megeszi a kátyú, hát azért ez közel sem így van.

#20706
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Létezik olyan országúti felni vagy kerékszett, tudtok ajánlani párat, ami megközelíti a terepbiciklik felnijének az erõsségét, "kátyúállóságát"? Szívesen beruháznék egy országúti bringába, de valahogy az az érzésem, hogy ezeken a valóban balkáni aszfaltcsíkokon nem sokáig bírná két centrírozás között a felni. Hetente centríroztatni meg csak bosszúság lenne. A felni tömege nem igazán szempont, csak országúti tekerésekhez kell, amikor nem lehet menni terepre. Kösz a válaszokat.


Én is mtb-rõl ültem át országútira tavaly és féltem, hogy szétverem a kerekeket. De elég jól bírják, semmi nyolcas vagy felütés pedig megyek mindenen át. Egyedül ugratni nem merek úgy vele, mint a montival.

Szerintem itt egyikünk sem centíroz hetente. Nem feltétlen gyengébb egy országúti kerék. Az mtb-n sokszorosa a ballonossága a guminak, ez az igazi plussz. Baj akkor lehet, ha nincs eléggé felfújva a gumi. Egy rendesen fûzött 32 küllõs kerék bármit kibír.


Így van.


A sebesség mindent megold.

 


#20707
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Érdekes, sosem gondoltam volna, hogy a tyúkmell aerodinamikailag elõnyös. Egyébként a camelbak stílusú ivó alkalmatosságokat legálisan használhatják a versenyzõk? Mert akkor is használható mint cápauszony.


Én úgy tudtam, hogy betiltották. Már korábban is rájöttek erre a trükkre. Mindenesetre elég nevetséges, hogy a kerékpárokon mindenbe belekötnek (nemrég vezettek be megint valami új szabályt, ami miatt egy csomó váz nem használható), ebbe meg nem.

#20708
Arpi_

Arpi_

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

A múltkor valakinek szemet szúrt Frank Schleck furcsa mellkasi kitüremkedése az idõfutamon. Dr Michele Ferrari-nak is feltûnt:

Welcome to 53x12.com


Érdekes, sosem gondoltam volna, hogy a tyúkmell aerodinamikailag elõnyös. Egyébként a camelbak stílusú ivó alkalmatosságokat legálisan használhatják a versenyzõk? Mert akkor is használható mint cápauszony.

#20709
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Szerintem itt egyikünk sem centíroz hetente. Nem feltétlen gyengébb egy országúti kerék. Az mtb-n sokszorosa a ballonossága a guminak, ez az igazi plussz. Baj akkor lehet, ha nincs eléggé felfújva a gumi. Egy rendesen fûzött 32 küllõs kerék bármit kibír.

#20710
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Létezik olyan országúti felni vagy kerékszett, tudtok ajánlani párat, ami megközelíti a terepbiciklik felnijének az erõsségét, "kátyúállóságát"? Szívesen beruháznék egy országúti bringába, de valahogy az az érzésem, hogy ezeken a valóban balkáni aszfaltcsíkokon nem sokáig bírná két centrírozás között a felni. Hetente centríroztatni meg csak bosszúság lenne. A felni tömege nem igazán szempont, csak országúti tekerésekhez kell, amikor nem lehet menni terepre. Kösz a válaszokat.

#20711
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Gyártótól függ, hogy ajánlja-e vagy sem a "clip on" könyöklõt a karbon kormányon.

#20712
karlitoe30

karlitoe30

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Sziasztok,

véleményeteket szeretném kérni.
Hamarosan megérkezik várva várt karbonvázam, alkatrészek megvannak, a kormány beszerzése viszont még hátravan.
Érdemes karbon kormányt venni? Vagy maradjak az ALU -nál?
Ha karbont veszek, akkor arra milyen idõfutam könyöklõ illik? Ha simán rárakom az ALU könyöklõt, attól lesz valami probléma a karbon kormánynak? (Azon a részen a stücni mellett nem tudom, mennyire merevített pluszban).... (Direkt idõfutam kormányt nem akarok ...)

Ja és vannak ezek az integrált kormányok. Ezek összehasonlítva a stücni-kormány kombóval, milyen elõnyökkel bírnak?

Köszi

#20713
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
A múltkor valakinek szemet szúrt Frank Schleck furcsa mellkasi kitüremkedése az idõfutamon. Dr Michele Ferrari-nak is feltûnt:

Welcome to 53x12.com

#20714
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
Én is kiakasztottam, de én azért mert nem carbonkerékhez való fékpofa volt benne, és nem akartam ráfékezni a kerékre...de így is elég lett volna megállni vészhelyzetben, ha tökig húztam, bõven hozzáért. De olyan távol volt, hogy mikor ráfogta a fordítónál, észbekaptam mielõtt akár hozzá is érhetett volna :)

#20715
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Gondolom nem ehhez a felniszélességhez van belõve a fék és nem volt kedve átállítgatni a verseny elõtt nincs ez kiakasztva.

Nézegetve a képeket elég sokan igen komoly gépen ülnek, viszont a ruházat sisak cipõ másod harmadosztályú. Pedig egy jó ruházat legalább annyit nyom a latba mint egy jó bringa.
11:38:11 IM 2012

#20716
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
én úgyis olyan rövid útra állítom be a fékeket, hogy még így se lenne zavaró. :D fékhatás meg ugyan az.

#20717
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

szent ég!
elsõ fék kiakasztva:

Nutrixxion táplálékkiegészítõk/foto/2011/Orszaguti/0327-Tahitotfalu/TIR_9095


Jól megnövelte így a légellenállását. :D


A sebesség mindent megold.

 


#20718
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
szent ég!
elsõ fék kiakasztva:

Nutrixxion táplálékkiegészítõk/foto/2011/Orszaguti/0327-Tahitotfalu/TIR_9095
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#20719
Gattuso

Gattuso

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
sziasztok!
Még új vagyok az oldalon és még a kerékpáros sportban is.Elég gyakran szoktam hozzájutni szép országútikhoz, de sajnos még nem vagyok tisztában sem a fontos jellemzõkkel sem az árakkal.nagyon megköszönném ha adnátok tanácsot hogy mire kell figyelnem, mi számít jónak stb.nagyon köszönöm
üdv
Gattuso

#20720
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ilyet használt már vlki hajtogatósban? BikeFun - CST - Külsõ - 700 - 23C - C1406 - Külsõ CST C1406 CZAR

Márciusban jöttek be az országba, szóval szerintem senki.


A sebesség mindent megold.