Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#20201
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
gandros, kösz a linket. Valóban nem kicsi a választék. Amúgy én is sisak nélkül gondoltam hordani, elég hamar fázik a fejem.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#20202
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

sziasztok,

beszállhatok a rendelésbe (+postaköltségbe)?


Hello!

Ugyan a topicjában meg lett említve, de még nem késõ. Írj gyors egy emailt a kiskubai(KUKAC)gmail(PONT)com címre azzal hogy mit akarsz, és kapod válaszlevélben hogy hova utald az árát. Átvenni személyesen budapesten lehet, vagy postázom.

#20203
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás

Érdekes, hogy a Force szett 719 euro 172,5mm-es hajtómûvel (53-39 - 11-28), viszont 175 mm-es hajtómûvel (ugyanilyen sor osztással) 799 ajró :o

Még egy egyszerû országútis kérdés, itthon kapni olyan kis sisak alá is felvehetõ sapkát (mint a baseball csak rövidebb simli) és ha igen hol? 1-2ezer forintos terméket nem rendelnék ebay-rõl.


Lehet ilyen sapkákat kapni, de én sokszor csak azt hordom sisak nélkül.
Nézz itt körbe itt a legnagyobb a választék:
http://www.rob4bike....bdebf8bc2c5dd45

#20204
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Érdekes, hogy a Force szett 719 euro 172,5mm-es hajtómûvel (53-39 - 11-28), viszont 175 mm-es hajtómûvel (ugyanilyen sor osztással) 799 ajró :o

Még egy egyszerû országútis kérdés, itthon kapni olyan kis sisak alá is felvehetõ sapkát (mint a baseball csak rövidebb simli) és ha igen hol? 1-2ezer forintos terméket nem rendelnék ebay-rõl.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#20205
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>Számtalan kisebb alkatrészt rögzítettem a gyárilag javasolt 5-7 NM nyomatékkal, de nevetségesen kevésnek érzem.

Kevesnek erzed, vagy keves? Nem mindegy. Stucnit pl. en nyomikulccsal huzom le 5-re, es nem csuszik feljebb.
En pl. az autom hengerfejcsavarjan erzem kevesnek a 65Nm-t, de megis eleg annyi a gyari teljesitmeny duplaja mellett is.

#20206
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Szerintetek érdemes a fém meneteken menetrögzítõt alkalmazni, vagy inkább maradjak a jól bevált zsírzásnál?

És vajon mennyire lehet komolyan venni a gyári meghúzási nyomatékokat? Számtalan kisebb alkatrészt rögzítettem a gyárilag javasolt 5-7 NM nyomatékkal, de nevetségesen kevésnek érzem. Még kis kulccsal is bõven utána tudok húzni.


Én egyedül a régi középcsapágyamra raktam menetrögzítõt (az új csészén meg eleve volt), mert az olaszmenetes nyíltcsapágyas rendszernél egyébként mindig lejött a hajtásoldal.

#20207
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sram force 195ezer forint magyar árfolyamon: Bike-components.de
Sor és lánc is benne van.

Holnap rendelünk innen. :D

Gren_tamas: rival 898 euró? A force 719...és 1700g alatt van asszem.

Én sramot vennék.


sziasztok,

beszállhatok a rendelésbe (+postaköltségbe)?

#20208
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Én csak ott használok Loctite-ot, ahol nem szabad annyira meghúzni a csavart, hogy az biztosan úgy maradjon, a kilazulás veszélye nélkül. Ilyenrõl egy helyen tudok: a váltógörgõk csavarjai. Ha ezeket túlságosan meghúzod, akkor az már befolyásolhatja a mozgásukat. Máshol zsírt teszek a menetre és nem szokott gondom lenni, nyomatékkulcs nélkül sem.

#20209
EPPTibi

EPPTibi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Szerintetek érdemes a fém meneteken menetrögzítõt alkalmazni, vagy inkább maradjak a jól bevált zsírzásnál?

És vajon mennyire lehet komolyan venni a gyári meghúzási nyomatékokat? Számtalan kisebb alkatrészt rögzítettem a gyárilag javasolt 5-7 NM nyomatékkal, de nevetségesen kevésnek érzem. Még kis kulccsal is bõven utána tudok húzni.

#20210
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Akkor annyi volt (szerintük, idéztem); most 800€ körül látom boltban, a legjobb (elsõ látásra) tényleg ez az ár: Sram Rival Gruppe 2x10 ohne Naben - BIKE-COMPONENTS.DE és másutt is láttam leértékelve (vajon miért?), pl. Boutivelo, matériel de vélo : - SRAM - Groupe SRAM Rival 2009.

Amúgy pár napig legalább ne vegyél sramot és ne is irkálj ide :), koncentrálj a tanulásra!


Gondolom azért, mert régi szett. Ígérem nem veszek sramot, csak minden más jóságot :) (most rendelek CRC-rõl és bike-componentsrõl is, ma számolgattam hogy milyen valutában jön ki a legjobban, ez volt a gyakorlás a holnapi matekra :) )

Ja és kb 2hét és egyben az Orbea. :) koppkoppkopp

#20211
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...]Gren_tamas: rival 898 euró? A force 719...és 1700g alatt van asszem.
Én sramot vennék.

Akkor annyi volt (szerintük, idéztem); most 800€ körül látom boltban, a legjobb (elsõ látásra) tényleg ez az ár: Sram Rival Gruppe 2x10 ohne Naben - BIKE-COMPONENTS.DE és másutt is láttam leértékelve (vajon miért?), pl. Boutivelo, matériel de vélo : - SRAM - Groupe SRAM Rival 2009.

Amúgy pár napig legalább ne vegyél sramot és ne is irkálj ide :), koncentrálj a tanulásra!

#20212
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Sram force 195ezer forint magyar árfolyamon: Bike-components.de
Sor és lánc is benne van.

Holnap rendelünk innen. :D

Gren_tamas: rival 898 euró? A force 719...és 1700g alatt van asszem.

Én sramot vennék.

#20213
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Milyen szettet lenne érdemes venni a mostani 105-ös szettem helyett (2009-es, 10-es rendszer)? Fékváltókar, hajtómû, elsõ és hátsó váltó, fékek. 8,9 kg-ról a folyamatban lévõ kerékszett cserével 8,4 kg-re sikerült csökkenteni a bringa tömegét, de szívesen faragnék még belõle. Az Ultegra szett mennyivel könnyebb? A Sram-ot ajánlgatják még, de még a Force is (csak a fékváltókar, hajtómû 100-100ezer ft körül van) horribilisen drága. Campából milyen szettet lenne érdemes?

1. Tartsd meg a 105-öt, jó az :) (sztem tényleg megteszi, bár inkább Campa hívõ vagyok).
2. Campából magamnak Athena-t vennék (mert 11-es és fém), de a Chorus jobb az Athena-nál, a Record meg könnyebb a Chorusnál, a Super Record meg a Recordnál - viszont az utóbbiak jó drágák! Pár napja leírtam, hogy a 11-es Campa jópár mûszaki elõnyt jelent, pl. ua. váltók jók az összes sorhoz stb.
3. A lényegre: sajnos csak 2008-as adataim vannak a közepes (de felsõ-közepes) 10-es családokról, idekörmölöm. A dolog érdekessége - számodra különösen - hogy ez nem kamu, Orbea Orca-t ui. tetszés szerint lehet venni ezekkel! 7,5 kg körüli biciklik jönnek ki, 4000-4300€ közti áron.

_______________Campa Centaur________Shimano Ultegra__________Sram Rival
fék:________________333g, 140€___________323g, 119€_________________284g, 170€
fékváltókar:__________335g, 195€___________446g, 295€_________________340g, 400€
váltók:______________314g, 151€____________288g, 120€________________275g, 151€
hajtás:_____________885g, 198€_____________790g, 225€________________835g, 177€
Összesítve:_________ 1867g, 684€__________1847g, 759€_______________1734g, 898€
Forrás: Le cycle 2008. május.
Ezenkívül más szempont is lehet, pl tartósság (ebben Campa vezet, Sram az utolsó), értékállóság, javíthatóság, szervízigény stb. További, részletesebb súlyadatokat találsz a Weight Weenies-nél (meg egyebütt).

#20214
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Még aktuális. A szofter megnyirásakor elérhetõ "súgóra" gondoltam, mely tulajdonképpen a szoftver használatát , értelmezését segíti.
Ha tudsz segíteni, elõre is köszönöm.
Imre

#20215
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Milyen szettet lenne érdemes venni a mostani 105-ös szettem helyett (2009-es, 10-es rendszer)? Fékváltókar, hajtómû, elsõ és hátsó váltó, fékek. 8,9 kg-ról a folyamatban lévõ kerékszett cserével 8,4 kg-re sikerült csökkenteni a bringa tömegét, de szívesen faragnék még belõle. Az Ultegra szett mennyivel könnyebb? A Sram-ot ajánlgatják még, de még a Force is (csak a fékváltókar, hajtómû 100-100ezer ft körül van) horribilisen drága. Campából milyen szettet lenne érdemes?


asszem lényegi különbség campa-shimano viszonylatban csak a fékváltókarban van a campa elõnyére

#20216
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Milyen szettet lenne érdemes venni a mostani 105-ös szettem helyett (2009-es, 10-es rendszer)? Fékváltókar, hajtómû, elsõ és hátsó váltó, fékek. 8,9 kg-ról a folyamatban lévõ kerékszett cserével 8,4 kg-re sikerült csökkenteni a bringa tömegét, de szívesen faragnék még belõle. Az Ultegra szett mennyivel könnyebb? A Sram-ot ajánlgatják még, de még a Force is (csak a fékváltókar, hajtómû 100-100ezer ft körül van) horribilisen drága. Campából milyen szettet lenne érdemes?
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#20217
whiskey

whiskey

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Magyar súgóról nem tudok, de a szoftver magyarításban tudok segíteni, ha még aktuális...

Sziasztok!

Polár pro trainer 5 súgójának fordításában , esetleg a szoftver magyarításában kérnék segítséget.

Köszönöm



#20218
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás
még vlmi: 520mm-re van a nyeregorrtól a kormány,ha már így leírtam mindent. :)

#20219
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

a Coppi-d nem 53/54-es? kb ua magassághoz?


52cm kozeptol kozepig az ulocso.532mm a felsocso.120as stucnival.170cm vagyok.a kozepresz kozepetol a nyeregmagassag 695mm 170es karral look delta pedallal.

#20220
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm tippet (stp-nek is), na ez tényleg precízebb... ez jött ki:


The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 48.2 - 48.7
Seat tube range c-t: 49.7 - 50.2
Top tube length: 53.0 - 53.4
Stem Length: 10.6 - 11.2
BB-Saddle Position: 63.6 - 65.6
Saddle-Handlebar: 50.2 - 50.8
Saddle Setback: 2.7 - 3.1


The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 49.4 - 49.9
Seat tube range c-t: 50.9 - 51.4
Top tube length: 53.0 - 53.4
Stem Length: 9.5 - 10.1
BB-Saddle Position: 62.8 - 64.8
Saddle-Handlebar: 51.0 - 51.6
Saddle Setback: 3.9 - 4.3


The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 51.1 - 51.6
Seat tube range c-t: 52.6 - 53.1
Top tube length: 54.2 - 54.6
Stem Length: 9.7 - 10.3
BB-Saddle Position: 61.1 - 63.1
Saddle-Handlebar: 52.7 - 53.3
Saddle Setback: 3.4 - 3.8

Ezek alapján (ha a competetitive-t nézem nagyképûen) akkor pont jó a vázam :) a 48 cm pont stimmel, a felsõcsõm 1 cm hosszabb, de stucnim 1cm-el rövidebb.

Ha jók a bevitt adatok akkor nem hétköznapi méreteid vannak, nagyon rövid lábak, még rövidebb combbal és hosszú felsõtesttel. Mást nem tudok mondani, szokjad még a vázat, csak ezzel tekerj sokat.


A sebesség mindent megold.