Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1641
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Agyváltót keresõk!

Van most pár figyelemre méltó hirdetés a Piactéren:

Sram I-Motion 9-es agyváltó:
http://piacter.bikem...t=231406&cat=74

SHIMANO Nexus Inter3, Inter4, Inter7 és egy Sachs 7 sebességes:
http://piacter.bikem...t=231475&cat=74

SRAM7-es:
http://piacter.bikem...t=233229&cat=74

Megbízhatóság szerint talán nincs nagy különbség a német és a japán gyártmány között, de a Nexus lényegesen elterjedtebb, és mivel (a 3 sebességes kivételével) a 4-7-8-sebességes változatoknál nincs kiálló ClickBox, mint a SRAM 3-5-7-es változatainál, ezért kevésbé sérülékeny. Az SRAM 9-es és 12-es bowden-csatlakozása már hasonló kivitelû, mint a Nexus-é, vagyis hasonlóképpen javasolt.
A nem Silent Clutch-kialakítású agyaknál sem zavaró a menet közben hallható "zaj", a Nexus7-es pl. 3. sebességben teljesen hangtalan, viszont a 6. és 7. fokozatban két racsni ketyegése is hallható, - ha nagyon odafigyel valaki.
Az Alfine valóban teljesen más kategória, (ahogy Konnektororrú olvtárs már leírta) - ezekbõl tényleg érdemes az e-Bay-rõl vásárolni.


Ha lenne,de nem visz rá,hogy onnan vegyek ha csak nincs ingyen:)
Félek,hogy átb***nak azt nézhetsz ki a fejedbõl:(

#1642
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Agyváltót keresõk!

Van most pár figyelemre méltó hirdetés a Piactéren:

Sram I-Motion 9-es agyváltó:
http://piacter.bikem...t=231406&cat=74

SHIMANO Nexus Inter3, Inter4, Inter7 és egy Sachs 7 sebességes:
http://piacter.bikem...t=231475&cat=74

SRAM7-es:
http://piacter.bikem...t=233229&cat=74

Megbízhatóság szerint talán nincs nagy különbség a német és a japán gyártmány között, de a Nexus lényegesen elterjedtebb, és mivel (a 3 sebességes kivételével) a 4-7-8-sebességes változatoknál nincs kiálló ClickBox, mint a SRAM 3-5-7-es változatainál, ezért kevésbé sérülékeny. Az SRAM 9-es és 12-es bowden-csatlakozása már hasonló kivitelû, mint a Nexus-é, vagyis hasonlóképpen javasolt.
A nem Silent Clutch-kialakítású agyaknál sem zavaró a menet közben hallható "zaj", a Nexus7-es pl. 3. sebességben teljesen hangtalan, viszont a 6. és 7. fokozatban két racsni ketyegése is hallható, - ha nagyon odafigyel valaki.
Az Alfine valóban teljesen más kategória, (ahogy Konnektororrú olvtárs már leírta) - ezekbõl tényleg érdemes az e-Bay-rõl vásárolni.

#1643
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Hát köszönöm a segítséget de majd szólnak,hogy mennyi lesz:)

#1644
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás
Különben meg hülye vagyok, mert a porvédõ ajakos tömítés forog, és a tengely áll. De persze a mondanivaló szempontjából ez mindegy.

#1645
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Csak egy kérdés:25 vagy 31?
Nincs pénzem 35-re mert az már ötven-ezer:(


Mindkettõnek más és más az elõnye. A 31 csendesebb, a 25 (vagyis inkább a 27, ami egy 25, csak más porvédõvel, ami jó, mert egyenletesebb a hajtás) elvileg erõsebb, de sztem ha az ember nem õrültködik, akkor a 31-es is teljesen elég. Meg az ár is számít, azt nem tom, melyik mennyibe kerül. Õszintén szólva nem tudom, én melyiket választanám, tán a 25/27-est, hiába ketyeg.

Mindazonáltal erõteljesen javasolt az ebay használata, ha van banxámlád, hajlandó vagy paypal-t nyitni, és te, vagy egy ismerõsöd tud németül. Ugyanis például én egy Alfine-t 100 euróért (!!!) vettem, szállítással együtt, egy 36-ost pedig 89 euróért, szállítással együtt, kerékbe fûzve (!!!!!). Mindkettõt Németországból, újonnan, bringás webboltok e-bay-es oldaláról. És ezek nem rendkívüli vételek voltak, rendszeresen szoktak ilyesmi áron lenni új agyváltók az e-bayen.

#1646
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Ja, a 31-esnek is más a porvédõje, mint a 30-asnak, tehát azzal egyenletesebb a hajtás, mint a 30-assal. De szerintem ha már új agyváltó, és rá tucc dobni még pár ezrest, akkor célszerûbb egy 36-37-eset venni, az többet bír, mint a csapágyazatlan fogaskerekû 31-es.


Csak egy kérdés:25 vagy 31?
Nincs pénzem 35-re mert az már ötven-ezer:(

#1647
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Anyámnak vettem egy öreg Styria bringát, 3 gangos Torpedóval szerelve. Hát annak valami csoda hangja van!
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1648
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás
Ja, a 31-esnek is más a porvédõje, mint a 30-asnak, tehát azzal egyenletesebb a hajtás, mint a 30-assal. De szerintem ha már új agyváltó, és rá tucc dobni még pár ezrest, akkor célszerûbb egy 36-37-eset venni, az többet bír, mint a csapágyazatlan fogaskerekû 31-es.

#1649
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás
E! Egy hetes kontrás Nexus önmagában 30 rongy a Pepedálnál, de külföldi boltból sem sokkal olcsóbb. Ebay-en persze igen, még szállítással együtt is.

A nyolcas Nexusok különbségei:
A 2-vel kezdõdõ számúakban hagyományos racsni van (rugóterhelésû kis fémpöckök pattognak), ráadásul 2 db racsni, ezért az öléggé ketyeg. Az SG-8x20-asban a bolygómû fogaskerekei perselyeken forognak, a 25/27-esben (Red Band) tûgörgõs csapágyakon. Utóbbi természetesen többet bír. A 25-ös és a 27-es között a porvédõ sapka kidolgozása a difi. A porvédõ ajakos tömítés ajka persze hozzáér a forgó tengelyhez, és súrlódik, tehát a profibb kidolgozással (27-es) egyenletesebb lesz a hajtás, mert kevésbé "ugrál" az ajak a tengelyen.
A 3-mal kezdõdõ számúakban másféle racsnik vannak, kis tûgörgõszerûségek vannak befogva egy mûanyag karikába. Ez egyáltalán nem ketyeg, a váltó minden fokozatban hullacsendes. A 30-as végûben itt sincsenek csapágyazva a bolygómû fogaskerekei, a 35/36/37-esben igen (Red Band), és ezekben is a porvédõben van különbség. Tehát érdemes 36-ost vagy 37-est venni, ha már Nexus.
Az Alfine egyébként belülrõl gyakorlatilag 1:1-ben egy 35/36/37-es, de a ház alakja és a porvédõk teljesen mások, és az áttervezett porvédõknek köszönhetõen még egyenletesebb a hajtás.

A SRAM drágább, csak markolatváltóval van, és kilóg oldalra a sérülékeny clickbox. Viszont (állítólag) többet bír. Én Shimanót választanék (-tottam) :)

#1650
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

attól hogy kontrás agyat veszel még nem lesz megoldva a lánc feszítése. a kontra meg amúgy is elég kis fékerõvel bír, fõleg ha valami nagy lejtõn sokáig fékezel. én csak szabadonfutósat vagy tárcsafékeset vennék, de ez már ízlés kérdése. amúgy ha csak városban mész akkor tényleg elég egy 3 sebességes váltó is.


De nem kontrás lesz!:P
És telhetetlen vagyok:D

#1651
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
attól hogy kontrás agyat veszel még nem lesz megoldva a lánc feszítése. a kontra meg amúgy is elég kis fékerõvel bír, fõleg ha valami nagy lejtõn sokáig fékezel. én csak szabadonfutósat vagy tárcsafékeset vennék, de ez már ízlés kérdése. amúgy ha csak városban mész akkor tényleg elég egy 3 sebességes váltó is.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1652
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Hali!^^

Hát végülis az elhatározás,hogy nekem az agyváltós biciklim lesz az azóta,hogy megláttam õket és szerelem volt elsõ látásra.Na akkor belevágok.Egy 8 sebességes Shimano Nexus 8 SG-8R31-re gondoltam.Bár néztem oldalakat de sokat nem okosodtam miközben kutakodtam a neten,hogy melyik két végzõdésesû agyváltó legyen.31-rõl azt hallottam,hogy vannak fokozatok amikbe hangot adnak ki.Azt hiszem a 4. és az 5. fokozatban.Nézegettem még SG-8R25-õst ami ez a "Red Band"-es,és nem tudom,hogy melyik a jobb?Inkább az lenne a mérvadó,hogy semmi szinte halkan járjon.Fõleg városba lenne használva.A régi láncváltós szerkezetem azt mondták a szervízben,hogy mivel én egy 3x8-as rendszer szeretnék így a régi Acera talán megfeszíti a láncot mint láncfeszítõ.A váltókar az ST-8S20-as kódszámú lenne.Azt mondták összesen olyan 50.000FT lenne az összes.De most mennem kell majd még ha van kérdésem majd írok!


Köszönöm!

Nem tudom. Nem igazán ismerem ezeket, de azt hiszem, én csak kontrásat vennék, és akkor a láncfeszítésre sem lenne szükség.

You can never have "enough" bikes.


#1653
Kann Matti

Kann Matti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.458 hozzászólás
Sikerült szereznem egy Shimano Nexus 3 silent Clutch váltót feketében, jól fog kinézni az S-pressoban ....egyedül a küllõkkel volt gond 284-86 küllõ feketében, nagyon nehéz volt beszerezni. Ja center lock-os a kicsike :)
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu

#1654
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Jó ár-érték arányúnak tûnik a 31. A hang engem is zavarna, ( ha jelentõs lenne) de városban amúgy is nagy a zaj.
Én úgy vagyok, hogy: láncváltót csak országútira, abból is a jobbat, különben...
Ha szinte csak sík terepen jársz a városban, akkor egy megbízható 3-as agyváltó is bõven komfortos - akár az Sram - sok vacakolás nincsen a váltásnál, és kihasználatlan fokozatokat sem kell cipelni. Univerzálisabb persze egy 8-as.

#1655
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Hali!^^

Hát végülis az elhatározás,hogy nekem az agyváltós biciklim lesz az azóta,hogy megláttam õket és szerelem volt elsõ látásra.Na akkor belevágok.Egy 8 sebességes Shimano Nexus 8 SG-8R31-re gondoltam.Bár néztem oldalakat de sokat nem okosodtam miközben kutakodtam a neten,hogy melyik két végzõdésesû agyváltó legyen.31-rõl azt hallottam,hogy vannak fokozatok amikbe hangot adnak ki.Azt hiszem a 4. és az 5. fokozatban.Nézegettem még SG-8R25-õst ami ez a "Red Band"-es,és nem tudom,hogy melyik a jobb?Inkább az lenne a mérvadó,hogy semmi szinte halkan járjon.Fõleg városba lenne használva.A régi láncváltós szerkezetem azt mondták a szervízben,hogy mivel én egy 3x8-as rendszer szeretnék így a régi Acera talán megfeszíti a láncot mint láncfeszítõ.A váltókar az ST-8S20-as kódszámú lenne.Azt mondták összesen olyan 50.000FT lenne az összes.De most mennem kell majd még ha van kérdésem majd írok!


Köszönöm!

#1656
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Szia Máté !

Kérdezz, felelek :D .
CSÕ

You can never have "enough" bikes.


#1657
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
Sziasztok!

Nagyon régóta nézem ezeket az agyváltókat és nem tudok döntésre jutni.
Elõször is ha valaki jelentkezne akkor belefognék kérdezz felelekbe:)

Köszönöm szépen!:)

#1658
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Tündéri darabok, gratulálok!
Bennük van már - és még - pár kilométer!

Igen, köszönöm !!!

You can never have "enough" bikes.


#1659
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Tündéri darabok, gratulálok!
Bennük van már - és még - pár kilométer!

#1660
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Egy agyváltó(2 seb), láncváltó(6 seb), dobfék kombó...
http://s305.photobuc...Rulez/ORBIT_HT/
CSÕ

You can never have "enough" bikes.