Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1681
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ok nyertetek, ékszíj is lehet, ez esetben nekem max akkor kéne ha fizetnének érte...

ez a dumatic jó dolog, tetszik miért nem gyártanak manapság is sok ilyet? mondjuk tárcsafékesben (na jó lehet hagyományos szabadonfutós is) el tudnám képzelni a városi bicómra. kisebb nagyobb hegymeneteket bír, de azért teperni is lehet vele, nem kell játszani a beállítással gondolom.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1682
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
igy talan jobb
http://powerbelt.hu/?L1=EKSZIJAK
http://powerbelt.hu/?L1=FOGASSZIJAK

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1683
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

hogy is mûködik ez a dumatic agy? nincs bowden meg hasonlók? akkor gondolom lábbal kell mahinálni valamit (hátra tekerni vagy akármi)

Pontosan, jól értelmezed .
Kick-back rendszerû, azaz a hajtókar enyhe hátra tekerésével váltasz oda-vissza. Van egy normál fokozat és egy gyorsító (1.33-szoros).

You can never have "enough" bikes.


#1684
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Ez ékszíj.
A bordásszíj keresztmetszete nem ék alakú, azaz nem ékelõdik a tárcsájába, mint ez itt. Vagy mi... Attól még hogy bordázott, a tárcsája az ékszíjéval azonos.
Ez a bordásszíj.
Ez meg egy ékszíj-tárcsa.
Szerintem.

You can never have "enough" bikes.


#1685
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
az, hogy latszodik fog/borda az meg nem jelent semmit
mivel vannak fogazott ekszijjak melyeket kisebb atmeron lehet hasznalni.

fogasszijjak aranyai tobbnyire masak.

a foton az oldallapok nagyon dolosnek tunnek igy ekformajuak azaz ekszij. /szerintem/
ha valakinek ott log a falon es ert hozza szakertse meg.

nincs olyan rossz hatasfoka az erozaro kapcsolatnak.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1686
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
a "mercin"? pedig azon szépen látszódnak a bordák
ugye az ékszíj lényege hogy slip, vagyis csúszás jelentkezik a nagy nyomatékugrásnál, meg a szíjtárcsák oldalfelületeiél (egyik se elõnyös ebben a sportban). a beékelõdõ szíj sûrlódása adja át a nyomatékot. vagyis aki ilyet tesz bringára az használja egészséggel, mert jó izmos lesz tõle. a bordásszíj pedig kb úgy mûködik mint a lánc, csak más matériából van, meg rugalmasabb is.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1687
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
eknek tunik kep alapjan

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1688
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
nem ékszíj, bordásszíj. egetverõ különbség van köztük.
hogy is mûködik ez a dumatic agy? nincs bowden meg hasonlók? akkor gondolom lábbal kell mahinálni valamit (hátra tekerni vagy akármi)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1689
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Régi álmom valósult meg, sikerült egy hibátlan állapotú Sachs Dumatic agyváltót beépítenem.
Az okai a következõk :
- minimum két fokozat
-nincs bowden meg kar (felesleges sallangok)
-elég ritka és különleges egy öreg cruiserre
-állat
Azt hiszem, ennél egyszerûbb (és nagyszerûbb) agyváltó nincs is.
Feltöltött kép
http://s305.photobuc...atic/?start=all
CSÕ

You can never have "enough" bikes.


#1690
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

ekszij pfuj

:D.

You can never have "enough" bikes.


#1691
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ekszij pfuj

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1692
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Nem, más az egész!
Pont fordítva mûködik, az azt tolja ami ez húzza.

Ride everywhere.

.


#1693
kopjarmate

kopjarmate

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hali
A sram s7-es clickbox kompatibilis a sachs super torpedo 7-es agyváltóval. Azt tudom, hogy az a piros kis izé, (amit fel kell húzni a tengelly végére mielõtt felteszem a clickboxot) teljesen ugyanaz. De vajon mûködne az agyváltó sram clickbox-al is? Mert a mostani már eléggé oda van

#1694
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Azért itt a fórumon a bordás szíj-hajtást már kiveséztük egy párszor - ha rákeresel - és nem rosszabb, mint a lánc.
- igénytelenebb - lsd. karbantartást nem igényel -
- bevált módszer - lsd. motorkerékpárok pl.: HD -
- csendes
- viszont drágább, mint egy lánc, de tovább tart
Ízlés dolga.

#1695
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Lehet, hogy épp' ezért, mert ezekre emlékeztet a Merci bringa, de nekem átkozottul nem jön be. Mondhatnám úgy is: ocsmány.
Az meg, hogy bordásszíjas, mi a fenének ?
Nem kéne :D.

You can never have "enough" bikes.


#1696
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

viszont a szíjhajtást olyan vázgeometriával oldotta meg a furfangos tervezõ, hogy nincs szükség bontható hátsó villára!


A '90-es évek elején tucatszám voltak emelt láncvillás montik.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#1697
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás


"...Agyvaltora visszaterve: sokszor lattam mar neten bordas szijas meghajtast single speed vagy agyvaltos bicajban, eloben is 1x a Corratec-ben, egy trekking bringaban. Nagy almodozo vagyok tudom....de milyen allat lenne mar, hogy nem kell olajozni, nem csapkod, csendes, es ritkabban kell cserelni mint a lancot :) A kivitelezes elso akadalya ott kezdodne, hogy nincs olyan vazam, aminek a lancvillajat "nyitni" tudnam...


Most láttam a Piactér-en egy Mercedes által "címkézett" bringát, ami egyrészt hagyományos Nexus7-es váltóval és elõl-hátul Nexus görgõsfékkel van szerelve, viszont a szíjhajtást olyan vázgeometriával oldotta meg a furfangos tervezõ, hogy nincs szükség bontható hátsó villára! Vázépítõk és ezermesterek elõnyben: szerintem könnyen átalakítható lenne egy "hagyományos" váz ilyenre, és akkor már csak a már ismert ékszíj/ékszíjtárcsa beszerzést kellene megoldani...

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#1698
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Ma sikerült hozzájutnom rendkívül jutányos áron egy 1957-ben gyártott, 55.ös típusú Torpedo Dreigang-hoz. Hibátlan.
Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény. Nagyon becsülöm ezeket az örökérvényû cuccokat !
VAN MÉG BENNÜK ANYAG !
CSÕ

You can never have "enough" bikes.


#1699
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
A Torpedo dreigang-on van a III. és a II. fokozat között egy üresjárati szakasz,
amelyben a váltókar nem állítható fixre, tehát kézzel kell ott megtartani.
Ilyenkor megszûnik a hajtás, mindkét irányban, vagyis olyan, mintha a lánc
hiányozna a bringáról. Ebben a helyzetben esetleg egy plusz akasztóval
tartható meg.
Van hozzá váltókarod?
Ha láb helyett mondjuk motor hajtja a váltót, akkor biztosan egy külsõ
tengelykapcsolóra lesz szükség állandó nyomaték esetében, a váltó kímélése céljából, vagy a hajtással nyomatékkal kell leállni, amig váltassz, hiszen a
terhelés alatti váltást egyik agyváltó sem szereti.
Ha alkatrész kivétellel próbálkozol, abban itt (ebben a blogban) még nem emlékszem sikeres kísérletre, valahogy kizártnak tartom, de...
Összerakásnál figyelj a tengely pontos, axiális beállítására!

#1700
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
A Torpedo dreigang-on van a III. és a II. fokozat között egy üresjárati szakasz,
amelyben a váltókar nem állítható fixre, tehát kézzel kell ott megtartani.
Ilyenkor megszûnik a hajtás, mindkét irányban, vagyis olyan, mintha a lánc
hiányozna a bringáról. Ebben a helyzetben esetleg egy plusz akasztóval
tartható meg.
Van hozzá váltókarod?
Ha láb helyett mondjuk motor hajtja a váltót, akkor biztosan egy külsõ
tengelykapcsolóra lesz szükség állandó nyomaték esetében, a váltó kímélése céljából, vagy a hajtással (motornyomatékkal) kell leállni, amig váltassz, hiszen a
terhelés alatti váltást egyik agyváltó sem szereti.
Ha alkatrész kivétellel próbálkozol, abban itt (ebben a blogban) még nem emlékszem sikeres kísérletre, valahogy kizártnak tartom, de...
Összerakásnál figyelj a tengely pontos, axiális beállítására!