Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1681
Írta 2009. március 28. - 21:37

ez a dumatic jó dolog, tetszik miért nem gyártanak manapság is sok ilyet? mondjuk tárcsafékesben (na jó lehet hagyományos szabadonfutós is) el tudnám képzelni a városi bicómra. kisebb nagyobb hegymeneteket bír, de azért teperni is lehet vele, nem kell játszani a beállítással gondolom.
#1682
Írta 2009. március 28. - 09:46

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1683
Írta 2009. március 28. - 00:42

Pontosan, jól értelmezed .hogy is mûködik ez a dumatic agy? nincs bowden meg hasonlók? akkor gondolom lábbal kell mahinálni valamit (hátra tekerni vagy akármi)
Kick-back rendszerû, azaz a hajtókar enyhe hátra tekerésével váltasz oda-vissza. Van egy normál fokozat és egy gyorsító (1.33-szoros).
You can never have "enough" bikes.
#1685
Írta 2009. március 28. - 00:30

mivel vannak fogazott ekszijjak melyeket kisebb atmeron lehet hasznalni.
fogasszijjak aranyai tobbnyire masak.
a foton az oldallapok nagyon dolosnek tunnek igy ekformajuak azaz ekszij. /szerintem/
ha valakinek ott log a falon es ert hozza szakertse meg.
nincs olyan rossz hatasfoka az erozaro kapcsolatnak.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1686
Írta 2009. március 28. - 00:20

ugye az ékszíj lényege hogy slip, vagyis csúszás jelentkezik a nagy nyomatékugrásnál, meg a szíjtárcsák oldalfelületeiél (egyik se elõnyös ebben a sportban). a beékelõdõ szíj sûrlódása adja át a nyomatékot. vagyis aki ilyet tesz bringára az használja egészséggel, mert jó izmos lesz tõle. a bordásszíj pedig kb úgy mûködik mint a lánc, csak más matériából van, meg rugalmasabb is.
#1687
Írta 2009. március 27. - 23:55

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1688
Írta 2009. március 27. - 23:46

hogy is mûködik ez a dumatic agy? nincs bowden meg hasonlók? akkor gondolom lábbal kell mahinálni valamit (hátra tekerni vagy akármi)
#1689
Írta 2009. március 27. - 22:48

Az okai a következõk :
- minimum két fokozat
-nincs bowden meg kar (felesleges sallangok)
-elég ritka és különleges egy öreg cruiserre
-állat
Azt hiszem, ennél egyszerûbb (és nagyszerûbb) agyváltó nincs is.

http://s305.photobuc...atic/?start=all
CSÕ
You can never have "enough" bikes.
#1690
Írta 2009. március 27. - 22:29

#1691
Írta 2009. március 27. - 21:43

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1692
Írta 2009. március 27. - 00:11

Pont fordítva mûködik, az azt tolja ami ez húzza.
Ride everywhere.
.
#1693
Írta 2009. március 23. - 12:06

A sram s7-es clickbox kompatibilis a sachs super torpedo 7-es agyváltóval. Azt tudom, hogy az a piros kis izé, (amit fel kell húzni a tengelly végére mielõtt felteszem a clickboxot) teljesen ugyanaz. De vajon mûködne az agyváltó sram clickbox-al is? Mert a mostani már eléggé oda van
#1694
Írta 2009. március 10. - 09:32

- igénytelenebb - lsd. karbantartást nem igényel -
- bevált módszer - lsd. motorkerékpárok pl.: HD -
- csendes
- viszont drágább, mint egy lánc, de tovább tart
Ízlés dolga.
#1695
Írta 2009. március 10. - 00:21

Az meg, hogy bordásszíjas, mi a fenének ?
Nem kéne

You can never have "enough" bikes.
#1696
Írta 2009. március 10. - 00:03

viszont a szíjhajtást olyan vázgeometriával oldotta meg a furfangos tervezõ, hogy nincs szükség bontható hátsó villára!
A '90-es évek elején tucatszám voltak emelt láncvillás montik.
Race, no Rest!
#1697
Írta 2009. március 09. - 23:17

"...Agyvaltora visszaterve: sokszor lattam mar neten bordas szijas meghajtast single speed vagy agyvaltos bicajban, eloben is 1x a Corratec-ben, egy trekking bringaban. Nagy almodozo vagyok tudom....de milyen allat lenne mar, hogy nem kell olajozni, nem csapkod, csendes, es ritkabban kell cserelni mint a lancotA kivitelezes elso akadalya ott kezdodne, hogy nincs olyan vazam, aminek a lancvillajat "nyitni" tudnam...
Most láttam a Piactér-en egy Mercedes által "címkézett" bringát, ami egyrészt hagyományos Nexus7-es váltóval és elõl-hátul Nexus görgõsfékkel van szerelve, viszont a szíjhajtást olyan vázgeometriával oldotta meg a furfangos tervezõ, hogy nincs szükség bontható hátsó villára! Vázépítõk és ezermesterek elõnyben: szerintem könnyen átalakítható lenne egy "hagyományos" váz ilyenre, és akkor már csak a már ismert ékszíj/ékszíjtárcsa beszerzést kellene megoldani...
#1698
Írta 2009. március 04. - 01:13

Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény. Nagyon becsülöm ezeket az örökérvényû cuccokat !
VAN MÉG BENNÜK ANYAG !
CSÕ
You can never have "enough" bikes.
#1699
Írta 2009. február 19. - 22:45

amelyben a váltókar nem állítható fixre, tehát kézzel kell ott megtartani.
Ilyenkor megszûnik a hajtás, mindkét irányban, vagyis olyan, mintha a lánc
hiányozna a bringáról. Ebben a helyzetben esetleg egy plusz akasztóval
tartható meg.
Van hozzá váltókarod?
Ha láb helyett mondjuk motor hajtja a váltót, akkor biztosan egy külsõ
tengelykapcsolóra lesz szükség állandó nyomaték esetében, a váltó kímélése céljából, vagy a hajtással nyomatékkal kell leállni, amig váltassz, hiszen a
terhelés alatti váltást egyik agyváltó sem szereti.
Ha alkatrész kivétellel próbálkozol, abban itt (ebben a blogban) még nem emlékszem sikeres kísérletre, valahogy kizártnak tartom, de...
Összerakásnál figyelj a tengely pontos, axiális beállítására!
#1700
Írta 2009. február 19. - 22:38

amelyben a váltókar nem állítható fixre, tehát kézzel kell ott megtartani.
Ilyenkor megszûnik a hajtás, mindkét irányban, vagyis olyan, mintha a lánc
hiányozna a bringáról. Ebben a helyzetben esetleg egy plusz akasztóval
tartható meg.
Van hozzá váltókarod?
Ha láb helyett mondjuk motor hajtja a váltót, akkor biztosan egy külsõ
tengelykapcsolóra lesz szükség állandó nyomaték esetében, a váltó kímélése céljából, vagy a hajtással (motornyomatékkal) kell leállni, amig váltassz, hiszen a
terhelés alatti váltást egyik agyváltó sem szereti.
Ha alkatrész kivétellel próbálkozol, abban itt (ebben a blogban) még nem emlékszem sikeres kísérletre, valahogy kizártnak tartom, de...
Összerakásnál figyelj a tengely pontos, axiális beállítására!