Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1661
Írta 2009. május 25. - 20:48

http://s305.photobuc...achs_Automatic/
You can never have "enough" bikes.
#1662
Írta 2009. május 16. - 13:03

Veszprémbe tán a 7-es a jobb, a hármas igazából sík terepen való kényelmet szolgálja. Ez a váz gondolom az excentrikus hajtócsapágyas kivitel, különben láncfeszítõvel számolj (pl.: Alfine). Én beleraknék egy Sram 9-et, persze húzós az ára, ha az áttétel a fontos. Ha az ár és az egyszerûség, akkor marad pl. az i-Motion 3-as, mondjuk tárcsafékese, hogy a váz tárcsafék szemeit is kihasználd.
Mindegyikhez van egy optimális gyári áttétel-arány a fogaskerékválasztáshoz, ez elõl 39-42, hátul 20-22-t jelent nagy általánosságban, tehát ha elõre felraksz egy átlagosat, akkor a hátsóval még mindig variálhatsz.
Én a 3-asomra hátul a gyári 22 helyett 24-est rakrtam, és így alkalmassá vált hosszabb, de mérsékeltebb emelkedõn való haladásra.
Köszi....
Asszem maradok a tárcsás 3s nál, mivel munkába járós lesz a gép akkor elõre kap 32 , hátra meg 24.....próba szerencse

i-motion és Shimano3 között 4000 a különbség asszem..
www.kannmatti.kepeim.hu
#1663
Írta 2009. május 16. - 12:51

Mindegyikhez van egy optimális gyári áttétel-arány a fogaskerékválasztáshoz, ez elõl 39-42, hátul 20-22-t jelent nagy általánosságban, tehát ha elõre felraksz egy átlagosat, akkor a hátsóval még mindig variálhatsz.
Én a 3-asomra hátul a gyári 22 helyett 24-est rakrtam, és így alkalmassá vált hosszabb, de mérsékeltebb emelkedõn való haladásra.
#1664
Írta 2009. május 16. - 07:59

Most építek egy városi gépet.....az alap egy Merida S-Presso csak nem tom eldönteni, hogy 7s vagy 3s agyváltót építsek-e bele és milyen áttétekkel . Még nem volt dolgom agyváltóval Shimano kontra Sram.
Köszi a segítséget elõre is

www.kannmatti.kepeim.hu
#1665
Írta 2009. április 20. - 23:22

Egy shimano nexus 7es, kontrás agyváltó mennyit érhet kb. ?
Kb. 1 éve vettem a Vaterá-n egyet, váltókarral/bowdennel együtt, 9,900 Ft volt. Sokkal többet most sem érhet, mert itt a Piactéren is gyakran vannak ilyen váltóval szerelt komplett bringák, és azok kb. 20-24,000 Ft-tól indulnak.
#1666
Írta 2009. április 19. - 18:01

#1667
Írta 2009. április 19. - 15:35

Télen vettem a mórahalmi vásárban egy osztrák condor biciklit olcsón. Hátul Sachs Torpedo Dreigang agyváltója van, ami szépen muzsikált egészen, amíg ki nem szedtem a kereket, mert a kúpanya már öreg volt és a menet elnyíródott rajta. Már sok helyen kerestem ilyet(átmérõje 10,5 mm, dupla menetsûrûség), de sehol nem tudtak adni, csak 9,5 millis átmérõben vagy 10,5-ben szimpla menetsûrûséggel. Az sem lenne baj, ha nem kúpanya, csak fogja a kereket a láncvillához. Az volna a kérdésem, hogy van-e valakinek ilyen csavara bontásból vagy tudja-e, hogy honnan lehet ilyen szerezni. Bármi érdekel, csak tudjam már használni újra a bringát...
#1668
Írta 2009. április 15. - 22:12

Az összehasonlítások az Alfine-nal elgondolkodtatók.
Lehet, hogy ez a 9-es megéri az árát hosszabb távon is.
Vajon az újabb, korrigált Alfine még komolyabb vetélytársa lehet neki?
Univerzális használatú gépen jól mutatna bármelyik! :-)
#1669
Írta 2009. április 15. - 08:06

Itt összehasonlítják az alfine-nal:
http://hubstripping....-motion-9-sram/
#1670
Írta 2009. április 15. - 00:44


A sram.com-on a kontrásról van infó, de itt ott már lehet kapni a tárcsás verziót.
Kb 60E forint

Végre a sram is bevállalta, a sportkategóriás tárcsás agyváltót

Ittegy:
http://aebike.com/pa...D=30&SKU=HU2520
meg itt:
http://www.ebikestop..._hub-HU2520.php
De ahogy elnézem itt minden itt van:
http://www.sram-imot...igation_us.html
Ride everywhere.
.
#1671
Írta 2009. április 14. - 23:20

Tud valaki bármely használati infót az i-MOTION 9-rõl?
Elõre is köszönöm!
#1672
Írta 2009. április 05. - 20:02

#1673
Írta 2009. április 05. - 20:01

Köszi szépen !Úgy látszik, 57-ben még volt idõ kivárni, amig elég vastag és stabil krómréteg rakódik le!
Gratulálok a gyûjteményhez!
Közben gyarapodott a készlet egy Sachs Orbit garnitúrával, dobfékes elsõ-hátsó agy, lánc,- és kétsebességes agyváltó kombóval. Csodálatos, mert eddig nem is gondoltam volna, hogy ilyen létezik egyáltalán !
You can never have "enough" bikes.
#1674
Írta 2009. április 05. - 19:53

Hmm...vagy csak tartósat akartak alkotni, és nem csak szépet. akkor még nem létezett az a fogalom hogy fogyasztói társadalom...
Azt hiszem, teljes mértékben egyet értek veled. :-(
You can never have "enough" bikes.
#1675
Írta 2009. április 02. - 23:20

#1676
Írta 2009. április 02. - 23:19

Gratulálok a gyûjteményhez!
#1677
Írta 2009. április 01. - 21:29

#1678
Írta 2009. március 31. - 20:22

Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény.
Mennyi gyûlt eddig?
A végén nyugatról hozzánk fognak zarándokolni, hogy egykori remekmûveiket viszontlássák! Persze az ilyen kincseket biztosan ott is értékelik :-)[/quote]
Van négy darab dreigang használatban, + 11 db (Mod.55, 515, 3111, stb), a felújítás különbözõ fokozataiban, ebbõl 8 db a hiánytalan, és még kettõ Duomatic.
A legidõsebb 1957-es gyártású, kábé ezen a legszebb a krómozás...
CSÕ
You can never have "enough" bikes.
#1679
Írta 2009. március 31. - 20:17

Igen, igen .ok nyertetek, ékszíj is lehet, ez esetben nekem max akkor kéne ha fizetnének érte...
ez a dumatic jó dolog, tetszik miért nem gyártanak manapság is sok ilyet? mondjuk tárcsafékesben (na jó lehet hagyományos szabadonfutós is) el tudnám képzelni a városi bicómra. kisebb nagyobb hegymeneteket bír, de azért teperni is lehet vele, nem kell játszani a beállítással gondolom.
Semmi állítgatás, csak egyszer kell rendesen összerakni, aztán csak tekerni kell... Tök jó.
CSÕ
You can never have "enough" bikes.
#1680
Írta 2009. március 28. - 22:14

Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény.
Mennyi gyûlt eddig?
A végén nyugatról hozzánk fognak zarándokolni, hogy egykori remekmûveiket viszontlássák! Persze az ilyen kincseket biztosan ott is értékelik :-)