Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1661
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Szigorúan retró irányultságú gyüjteményem újabb darabja ma állt össze:
http://s305.photobuc...achs_Automatic/

You can never have "enough" bikes.


#1662
Kann Matti

Kann Matti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.458 hozzászólás

Veszprémbe tán a 7-es a jobb, a hármas igazából sík terepen való kényelmet szolgálja. Ez a váz gondolom az excentrikus hajtócsapágyas kivitel, különben láncfeszítõvel számolj (pl.: Alfine). Én beleraknék egy Sram 9-et, persze húzós az ára, ha az áttétel a fontos. Ha az ár és az egyszerûség, akkor marad pl. az i-Motion 3-as, mondjuk tárcsafékese, hogy a váz tárcsafék szemeit is kihasználd.
Mindegyikhez van egy optimális gyári áttétel-arány a fogaskerékválasztáshoz, ez elõl 39-42, hátul 20-22-t jelent nagy általánosságban, tehát ha elõre felraksz egy átlagosat, akkor a hátsóval még mindig variálhatsz.
Én a 3-asomra hátul a gyári 22 helyett 24-est rakrtam, és így alkalmassá vált hosszabb, de mérsékeltebb emelkedõn való haladásra.


Köszi....
Asszem maradok a tárcsás 3s nál, mivel munkába járós lesz a gép akkor elõre kap 32 , hátra meg 24.....próba szerencse :)

i-motion és Shimano3 között 4000 a különbség asszem..
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu

#1663
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Veszprémbe tán a 7-es a jobb, a hármas igazából sík terepen való kényelmet szolgálja. Ez a váz gondolom az excentrikus hajtócsapágyas kivitel, különben láncfeszítõvel számolj (pl.: Alfine). Én beleraknék egy Sram 9-et, persze húzós az ára, ha az áttétel a fontos. Ha az ár és az egyszerûség, akkor marad pl. az i-Motion 3-as, mondjuk tárcsafékese, hogy a váz tárcsafék szemeit is kihasználd.
Mindegyikhez van egy optimális gyári áttétel-arány a fogaskerékválasztáshoz, ez elõl 39-42, hátul 20-22-t jelent nagy általánosságban, tehát ha elõre felraksz egy átlagosat, akkor a hátsóval még mindig variálhatsz.
Én a 3-asomra hátul a gyári 22 helyett 24-est rakrtam, és így alkalmassá vált hosszabb, de mérsékeltebb emelkedõn való haladásra.

#1664
Kann Matti

Kann Matti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.458 hozzászólás
Sziasztok!
Most építek egy városi gépet.....az alap egy Merida S-Presso csak nem tom eldönteni, hogy 7s vagy 3s agyváltót építsek-e bele és milyen áttétekkel . Még nem volt dolgom agyváltóval Shimano kontra Sram.
Köszi a segítséget elõre is :)
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu

#1665
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

Egy shimano nexus 7es, kontrás agyváltó mennyit érhet kb. ?


Kb. 1 éve vettem a Vaterá-n egyet, váltókarral/bowdennel együtt, 9,900 Ft volt. Sokkal többet most sem érhet, mert itt a Piactéren is gyakran vannak ilyen váltóval szerelt komplett bringák, és azok kb. 20-24,000 Ft-tól indulnak.

#1666
Szondos

Szondos

    vendég

  • fórumtag
  • 156 hozzászólás
Egy shimano nexus 7es, kontrás agyváltó mennyit érhet kb. ?

#1667
Mateqrov

Mateqrov

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Sziasztok!

Télen vettem a mórahalmi vásárban egy osztrák condor biciklit olcsón. Hátul Sachs Torpedo Dreigang agyváltója van, ami szépen muzsikált egészen, amíg ki nem szedtem a kereket, mert a kúpanya már öreg volt és a menet elnyíródott rajta. Már sok helyen kerestem ilyet(átmérõje 10,5 mm, dupla menetsûrûség), de sehol nem tudtak adni, csak 9,5 millis átmérõben vagy 10,5-ben szimpla menetsûrûséggel. Az sem lenne baj, ha nem kúpanya, csak fogja a kereket a láncvillához. Az volna a kérdésem, hogy van-e valakinek ilyen csavara bontásból vagy tudja-e, hogy honnan lehet ilyen szerezni. Bármi érdekel, csak tudjam már használni újra a bringát...

#1668
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Köszönet a gyors és hasznos infókért!
Az összehasonlítások az Alfine-nal elgondolkodtatók.
Lehet, hogy ez a 9-es megéri az árát hosszabb távon is.
Vajon az újabb, korrigált Alfine még komolyabb vetélytársa lehet neki?
Univerzális használatú gépen jól mutatna bármelyik! :-)

#1669
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
nem olyan új a cucc, már sztem 2 éve biztos van.
Itt összehasonlítják az alfine-nal:
http://hubstripping....-motion-9-sram/

#1670
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
No ez érdekelni fog engem is.. Végre nem csak rohloff van :)
A sram.com-on a kontrásról van infó, de itt ott már lehet kapni a tárcsás verziót.
Kb 60E forint :)

Végre a sram is bevállalta, a sportkategóriás tárcsás agyváltót :)

Ittegy:
http://aebike.com/pa...D=30&SKU=HU2520
meg itt:
http://www.ebikestop..._hub-HU2520.php

De ahogy elnézem itt minden itt van:

http://www.sram-imot...igation_us.html

Ride everywhere.

.


#1671
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Sziasztok!
Tud valaki bármely használati infót az i-MOTION 9-rõl?
Elõre is köszönöm!

#1672
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Feltöltött kép

Bringaexpo-n ez a váltókar engem megfogott. Meg a bowden elvezetése is érdekes volt, a hajlatnál valami láncszerûséggel oldották meg...

Nagyon klassz cucc !
És milyen patinás !

You can never have "enough" bikes.


#1673
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Úgy látszik, 57-ben még volt idõ kivárni, amig elég vastag és stabil krómréteg rakódik le!
Gratulálok a gyûjteményhez!

Köszi szépen !
Közben gyarapodott a készlet egy Sachs Orbit garnitúrával, dobfékes elsõ-hátsó agy, lánc,- és kétsebességes agyváltó kombóval. Csodálatos, mert eddig nem is gondoltam volna, hogy ilyen létezik egyáltalán !

You can never have "enough" bikes.


#1674
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

vagy csak tartósat akartak alkotni, és nem csak szépet. akkor még nem létezett az a fogalom hogy fogyasztói társadalom...

Hmm...
Azt hiszem, teljes mértékben egyet értek veled. :-(

You can never have "enough" bikes.


#1675
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
vagy csak tartósat akartak alkotni, és nem csak szépet. akkor még nem létezett az a fogalom hogy fogyasztói társadalom...

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1676
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Úgy látszik, 57-ben még volt idõ kivárni, amig elég vastag és stabil krómréteg rakódik le!
Gratulálok a gyûjteményhez!

#1677
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás
Feltöltött kép

Bringaexpo-n ez a váltókar engem megfogott. Meg a bowden elvezetése is érdekes volt, a hajlatnál valami láncszerûséggel oldották meg...

#1678
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
[quote name='Torpedo'][quote name='kboross@t-online.hu']Ma sikerült hozzájutnom rendkívül...
Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény.

Mennyi gyûlt eddig?
A végén nyugatról hozzánk fognak zarándokolni, hogy egykori remekmûveiket viszontlássák! Persze az ilyen kincseket biztosan ott is értékelik :-)[/quote]
Van négy darab dreigang használatban, + 11 db (Mod.55, 515, 3111, stb), a felújítás különbözõ fokozataiban, ebbõl 8 db a hiánytalan, és még kettõ Duomatic.
A legidõsebb 1957-es gyártású, kábé ezen a legszebb a krómozás...
CSÕ

You can never have "enough" bikes.


#1679
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

ok nyertetek, ékszíj is lehet, ez esetben nekem max akkor kéne ha fizetnének érte...

ez a dumatic jó dolog, tetszik miért nem gyártanak manapság is sok ilyet? mondjuk tárcsafékesben (na jó lehet hagyományos szabadonfutós is) el tudnám képzelni a városi bicómra. kisebb nagyobb hegymeneteket bír, de azért teperni is lehet vele, nem kell játszani a beállítással gondolom.

Igen, igen .
Semmi állítgatás, csak egyszer kell rendesen összerakni, aztán csak tekerni kell... Tök jó.
CSÕ

You can never have "enough" bikes.


#1680
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
[quote name='kboross@t-online.hu']Ma sikerült hozzájutnom rendkívül...
Lassan gyûlik, de egyszer kialakul egy kisebbfajta gyüjtemény.

Mennyi gyûlt eddig?
A végén nyugatról hozzánk fognak zarándokolni, hogy egykori remekmûveiket viszontlássák! Persze az ilyen kincseket biztosan ott is értékelik :-)