Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#501
Írta 2013. augusztus 27. - 14:05

az s7 kb masfel kilo mindenestul ahogy mondod.a sturmey ebike szerint egy kilo de ahhoz meg kell a szerelek is.
rapidfire valtokart csak shimanohoz lehet hasznalni (fene tudja melyik modellhez) de attol meg ova intelek.
3 sebesseges agyak lehet pocogtetos karral szerelni.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#502
Írta 2013. augusztus 27. - 13:42


ehhez kell még valami? 16-ért elég jó vétel, az biztos, de azt hiszem egyébként végül a súly fog dönteni. konkrét adatot nem találtam róla, de amit olvastam, aszerint egy ilyen S7-es több, mint másfél kiló.. az 5-ös Sturmey elvileg alig több, mint egy kiló. de egyikrõl sem találok pontos infót, hogy a tömegbõl mennyi maga az agy, mennyi a bowden, a váltókar... ja! sramhoz van rapidfire stílusú váltókar? ha lehet, nem szeretnék markolatváltót
#503
Írta 2013. augusztus 25. - 20:42

Plusz a tolorudak is meg 2 rugo.
Tolorudas nekem jobban bejott.talan azert mert nincs akkora surlodasa a rudnak mint a lancnak de igazan en sem tudom.plusz a lanc is kilog oldalra de van hozza vedo.
Van fenn aprodon egy sram p5 az nem rossz.bar sokkal jobb vetelek is szoktak lenni csak azokra varni kell.
Tomeg agyvaltoknal szerintem max a 3.-4. szempont.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#504
Írta 2013. augusztus 25. - 20:31

miért jobb a tolórudas? nekem az a kilógó mûanyag cucc elég sérülékenynek tûnik, akár a váltó. milyen nehezek ezek?
újonnan terveztem venni egyébként, de nem zárom ki a használtat sem

#505
Írta 2013. augusztus 25. - 19:27

mert ha hasznalt is jatszik akor sokkal olcsobban lohetnel egy sram s7 vagy p5 ot ami legalabb nemet, tolorudas. a kontrat meg ki lehet iktatni.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#506
Írta 2013. augusztus 25. - 17:36

eddig egy sebességgel, városban használt bicómat tervezem megbolondítani egy agyváltóval, hogy ne kelljen tolni (ha ismeri valaki a Törökbálint-Érd közötti utat az M7-es mellett, tudja mirõl beszélek, de ha nem akkor gondolkodjatok BP 12. kerületben

jelenleg ~háromszoros áttételt használok, ezt egyébként sík terepen mondhatni tökéletes, de szeretném mindkét irányba bõvíteni a lehetõségeimet.
néha vinném túrázni is a gépet, ahol azért ugye érhet meglepetés. fõleg betonon használnám, de azért szeretném, hogy bírja a padkákat, gödröket, földutat is, ha kell.
mi a véleményetek a Sturmey Archer S-RF5 wide-ról (ezt néztem ki egyelõre - olcsó, könnyû)? vagy esetleg mit ajánlotok (helyette)?
a lényeg, hogy a fenti követelményeknek megfeleljen és ne legyen túl nehéz. (meg persze túl drága se, de összeszedem rá a pénzt, ha megéri)
elõre is köszönöm a válaszokat!
#507
Írta 2013. augusztus 22. - 23:23

#508
Írta 2013. augusztus 22. - 17:13


#509
Írta 2013. augusztus 22. - 00:08

sturmey:Sturmey Archer 5 speed. How it works - YouTube
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#510
Írta 2013. augusztus 21. - 23:46

ma volt szerencsem egy ilyen boxot darabjaibol osszerakni.elszorakoztam vele egy darabig de vegul csak osszeallt.
Pali regi buhiztott szereleket elpasszoltam es ezt a szereleket beszamitottam.a tulaj rossznak velte pedig nem az:D
erdekes hogy ket rugo is van benne. a rugok kozt meg egy vegallasokat rogzito fekete tarcsa.ha jol tudom az ÚJakban ez mar maskent van megoldva.
Szép munka ! (Ez a periféria annyira nem szimpi nekem, de ha eljutok idáig, majd kérek tanácsot tõled !)
A Shimano-Sachs relációddal nem értek egyet, de ez nem probléma, szubjektivitás kérdése ...

Végezetül ezt ide is beillesztem, mert olyan szép:
[TABLE]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TH="width: 88, align: left"]Make & Model[/TH]
[TH="width: 44"]Range[/TH]
[TH="width: 22"]1st[/TH]
[TH="width: 22"]2nd[/TH]
[TH="width: 22"]3rd[/TH]
[TH="width: 22"]4th[/TH]
[TH="width: 22"]5th[/TH]
[TH="width: 22"]6th[/TH]
[TH="width: 22"]7th[/TH]
[TH="width: 22"]8th[/TH]
[TH="width: 22"]9th[/TH]
[TH="width: 22"]10th[/TH]
[TH="width: 22"]11th[/TH]
[TH="width: 22"]12th[/TH]
[TH="width: 22"]13th[/TH]
[TH="width: 22"]14th[/TH]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD](Obsolete)[/TD]
[TD="align: center"]%[/TD]
[TH="colspan: 14"]Ratio 1: …[/TH]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sram/Sachs 2-speed[/TD]
[TD]136%[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.36[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey-Archer FM[/TD]
[TD]169%[/TD]
[TD]0.67[/TD]
[TD]0.89[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.13[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey-Archer AW & Old Shimano 3-speed[/TD]
[TD]178%[/TD]
[TD]0.75[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.33[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Shimano Inter-4[/TD]
[TD]184%[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.24[/TD]
[TD]1.50[/TD]
[TD]1.84[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sram/Sachs 3-speed & Shimano Inter-3[/TD]
[TD]186%[/TD]
[TD]0.73[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.36[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey-Archer FW[/TD]
[TD]190%[/TD]
[TD]0.67[/TD]
[TD]0.79[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.27[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Most 5-speeds[/TD]
[TD]225%[/TD]
[TD]0.67[/TD]
[TD]0.79[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.27[/TD]
[TD]1.50[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey 5-speed Wide[/TD]
[TD]256%[/TD]
[TD]0.63[/TD]
[TD]0.75[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.33[/TD]
[TD]1.60[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Shimano Inter-7[/TD]
[TD]244%[/TD]
[TD]0.63[/TD]
[TD]0.74[/TD]
[TD]0.84[/TD]
[TD]0.99[/TD]
[TD]1.15[/TD]
[TD]1.34[/TD]
[TD]1.55[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey-Archer 7[/TD]
[TD]278%[/TD]
[TD]0.60[/TD]
[TD]0.69[/TD]
[TD]0.80[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.24[/TD]
[TD]1.45[/TD]
[TD]1.68[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sachs Super-7[/TD]
[TD]284%[/TD]
[TD]0.59[/TD]
[TD]0.67[/TD]
[TD]0.80[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.24[/TD]
[TD]1.48[/TD]
[TD]1.69[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sram Spectro S7[/TD]
[TD]303%[/TD]
[TD]0.57[/TD]
[TD]0.67[/TD]
[TD]0.80[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.24[/TD]
[TD]1.48[/TD]
[TD]1.74[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sturmey 8-speed[/TD]
[TD]305%[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.28[/TD]
[TD]1.45[/TD]
[TD]1.64[/TD]
[TD]1.86[/TD]
[TD]2.10[/TD]
[TD]2.38[/TD]
[TD]3.05[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Shimano Inter-8[/TD]
[TD]307%[/TD]
[TD]0.53[/TD]
[TD]0.64[/TD]
[TD]0.75[/TD]
[TD]0.85[/TD]
[TD]1.00[/TD]
[TD]1.22[/TD]
[TD]1.42[/TD]
[TD]1.62[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sram i-Motion 9[/TD]
[TD]340%[/TD]
[TD]0.54[/TD]
[TD]0.62[/TD]
[TD]0.73[/TD]
[TD]0.85[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.17[/TD]
[TD]1.38[/TD]
[TD]1.61[/TD]
[TD]1.84[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Sachs Elan[/TD]
[TD]343%[/TD]
[TD]0.69[/TD]
[TD]0.85[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.18[/TD]
[TD]1.33[/TD]
[TD]1.49[/TD]
[TD]1.61[/TD]
[TD]1.75[/TD]
[TD]1.92[/TD]
[TD]2.08[/TD]
[TD]2.22[/TD]
[TD]2.38[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Shimano Alfine-11[/TD]
[TD]409%[/TD]
[TD]0.53[/TD]
[TD]0.68[/TD]
[TD]0.77[/TD]
[TD]0.88[/TD]
[TD]1.00[/TD]
[TD]1.13[/TD]
[TD]1.29[/TD]
[TD]1.461[/TD]
[TD]1.67[/TD]
[TD]1.89[/TD]
[TD]2.15[/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[TD="bgcolor: #99cccc"] [/TD]
[/TR]
[TR="bgcolor: #ccffff"]
[TD="align: left"]Rohloff Speedhub[/TD]
[TD]526%[/TD]
[TD]0.28[/TD]
[TD]0.32[/TD]
[TD]0.36[/TD]
[TD]0.41[/TD]
[TD]0.46[/TD]
[TD]0.53[/TD]
[TD]0.60[/TD]
[TD]0.68[/TD]
[TD]0.78[/TD]
[TD]0.88[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD]1.14[/TD]
[TD]1.29[/TD]
[TD]1.47[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Forrás: Internal gear ratios | CTC
A Sturmey 5 sebességes agyait ismered/ismeritek ? Egy darab hagyományos húzólánccal van megoldva a vezérlése ! Azt hiszem, értem, hogy mûködik, mindenesetre érdekes megoldásnak találtam elsõre ...
You can never have "enough" bikes.
#511
Írta 2013. augusztus 21. - 22:40


ma volt szerencsem egy ilyen boxot darabjaibol osszerakni.elszorakoztam vele egy darabig de vegul csak osszeallt.
Pali regi buhiztott szereleket elpasszoltam es ezt a szereleket beszamitottam.a tulaj rossznak velte pedig nem az:D
erdekes hogy ket rugo is van benne. a rugok kozt meg egy vegallasokat rogzito fekete tarcsa.ha jol tudom az ujjakban ez mar maskent van megoldva.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#512
Írta 2013. augusztus 20. - 23:01

meg vagyok vele elegdve jobb a vezerlese mint a lancos sarmoknak.
de ez csak 3 sebessegig igaz.
a nyomatek nem gaz foleg ilyen combos attetnel.
sramos dolgot hol hallottad?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#513
Írta 2013. augusztus 20. - 22:36

vagy megveszem tárcsásban, s csá, marad a gari is..:-D
mennyire gáz, ha a beérkezõ nyomaték cseppet nagyobb lenne mittomén, 34-12. helyett 34-14?
sramról gyengébbek a vélemények
#514
Írta 2013. augusztus 20. - 22:26

de abban mar nem vagyok biztos hogy 100kg plusz terekepet sokaig toleralna.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#515
Írta 2013. augusztus 20. - 22:23

munkásba kellene inter3 ,de csak kontrásba, tárcsába látok mindenhol...
kontrát ki lehet vhogy iktatni, hogy legyen szabadonfutásom, felnifekkel használnám..
Amugy kapna rendesen-100kg, 2 gyerek futóban, terep is akár...stb...
#516
Írta 2013. augusztus 19. - 16:13

Kontrazasnal nincs ilyen problema.
Nem tudom ki javasolta a shimanot de csak panaszt hallok roluk.
Raadasul a 8 as agyuk ugyan akkora atetelt fed le mint a sram 7 ese csak kozben egyel tobb sebesseg van.
Ha mar nemet kell kell akkor sram.
Rohloff a te esetedben felesleges rongyrazas.( ha jol tudom csak laza turakat nyomsz.semmi verseny vagy vilagvege tura ahol indokolt a speedhub)
Ha sokat szivsz a shimanoval valts sramra es nem lesz tobb gondod.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#517
Írta 2013. augusztus 19. - 15:28

Nem olyan rossz ez a mostani Nexus 8 agyam sem, de párszor már cserben hagyott. Olyanokat csinál néha, hogy ha pl be van húzva a kontra, mert pl úgy állt meg a pedál, és én visszaváltok mondjuk 7-esbõl 1-2-be, és a bowdenház vége kijön a helyébõl a váltókarnál, majd a szélében elakad, és nem ugrik vissza a helyére. Ha nem veszem észre, akkor szopok vele egy sort, mert nem tudom egyik sebességbe sem betenni. Aztán ha rájövök mi történt akkor belököm a helyire a bowdenházat, és utána minden jól mûködik. Vagy például egy széles keresztezõdésen kellett átmennem ahol a zöld rövid volt. 6-osban mentem, a lámpa piros lett, meg kellett állni. Majd visszaváltottam 3-asba és vártam hogy zöld legyen. A váltó nem csinált semmit, elindultam 6-osban, mert még megmaradt abban a sebességben, aztán egyszer csak gondolt egyet és kilépett üresbe. Én meg tekertem a pedált mint majom a zsebórát, de nem akadt be sehol sem. Aztán a váltókart tekertem össze vissza mire találtam végre egy sebességet ahová beakadt és el tudtam indulni. Úgyhogy ezek miatt szeretnék egy precízebb váltót olyat mint a Rohloff.
#518
Írta 2013. augusztus 19. - 12:25

Ezt meg nem is biztos gazdasagos helyrehozni.
Btw a mostani agyad sem szar.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#519
Írta 2013. augusztus 19. - 11:43


#520
Írta 2013. augusztus 19. - 10:37

Ja es elkelt.valaki most nyul bele a darazsfeszekbe.
regi/hibas agyvaltokat veszek.