Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
Started by
nyilas
, 2002. June 13. 11:30
#2381
Posted 2005. March 19. - 00:39

#2382
Posted 2005. March 18. - 20:01

Nem az agyban,csak a markolatváltóban,egyébként gyönyörûen vált álló helyzetben is és terhelés alatt is.
A hozzá való gripkót meg kell szokni,mert fordítva mûködik,ha magam felé tekerm,akkor rakja keményebb áttételbe.
Terepen még nem voltam vele,ez a városi bicajom,de majd kipróbálom.
A hozzá való gripkót meg kell szokni,mert fordítva mûködik,ha magam felé tekerm,akkor rakja keményebb áttételbe.
Terepen még nem voltam vele,ez a városi bicajom,de majd kipróbálom.
#2383
Posted 2005. March 18. - 16:55

Még a Mikulás bringás felvonuláson láttam egy srácot, akinek Rohloff agyváltós, gyöngyházfehér színû talán Magellan? bringával nyomta. Ja és Pace teló volt a bringán. Akkor gyorsan megnéztem magamnak ezt a cuccot, de az árát látva…De az a bringa gyönyörû volt, képet kérünk róla, ha az illetõ olvassa!
#2384
Posted 2005. March 18. - 16:33

NEm nexus-t de használtam. Eredetileg barátnõmnek raktam össze egy biciklit. Régi alkatrészeim+ ez a: yyy vagy 3y (mindkettõ rajta van) 3 sebességes agyváltó, néha mikor az enyém épp szr volt elvittem de kb 1,5 hónap használat után nehezen akart mûködni szétszedtem és apró kis fémdarabok voltak benne. Néhány fogaskerékbõl kitört pár fog, de újrazsírozva mûködik Bár én azóta nem használom terepre, meg amúgy se, de ha lenne akár ilyen 3 sebességes montira szívesen
használnám
JA ez csak akkor vált ha épp nem tekerem.
használnám
JA ez csak akkor vált ha épp nem tekerem.

#2385
Posted 2005. March 18. - 16:09

tekeres alatt meg kell allni egy pillanatra, hoyg jol tudj valtani.
de mindez a mozzanat semmi pillanat alatt letrejon.
pl kanyar kozepen visszavaltas.
de mindenkepp szokni kell.
az olcso agyvaltorol meg annyit
van ez a nexus 8 vagy 7 tokmindegy.
~35eft-ert.
arrol mindenki csak ugy mondja, hogy nem jo terepre
viszont nemetek meg joparan itthon is nyuzzak terepen
de amikor azt irjak mint pl gabi:
45eft-ert 2 ev elattartamos nagyon zsir lenne,
akkor 35-ert ugyanez az elettartam mar nem jo?
szal nem ertem idonkent a dolgokat.
nexus sg-8r45:
Gear Ratio Total 307%
Gear Ratio 1 0,527
Gear Ratio 2 0,644
Gear Ratio 3 0,748
Gear Ratio 4 0,851
Gear Ratio 5 1
Gear Ratio 6 1,223
Gear Ratio 7 1,419
Gear Ratio 8 1,615
und rolof.
http://www.rohloff.d...echnische Daten
azé van egy kis különbség.
van itt fórumon,aki használ terepre ilyesmit? mármint nexus...
#2386
Posted 2005. March 18. - 15:57

meg
~600g-vel nehezebb a hatulja egy sima valtoshoz kepest.
viszont nincs vele gond.
~600g-vel nehezebb a hatulja egy sima valtoshoz kepest.
viszont nincs vele gond.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2387
Posted 2005. March 18. - 15:45

Nem nehezek azok?
Össztelósnál az rugózó tömeg...
Én csak Rohloffot láttam, az az volt. Megéri?
Össztelósnál az rugózó tömeg...
Én csak Rohloffot láttam, az az volt. Megéri?
Aktuális civil
#2388
Posted 2005. March 18. - 15:43

tekeres alatt meg kell allni egy pillanatra, hoyg jol tudj valtani.
de mindez a mozzanat semmi pillanat alatt letrejon.
pl kanyar kozepen visszavaltas.
de mindenkepp szokni kell.
az olcso agyvaltorol meg annyit
van ez a nexus 8 vagy 7 tokmindegy.
~35eft-ert.
arrol mindenki csak ugy mondja, hogy nem jo terepre
viszont nemetek meg joparan itthon is nyuzzak terepen
de amikor azt irjak mint pl gabi:
45eft-ert 2 ev elattartamos nagyon zsir lenne,
akkor 35-ert ugyanez az elettartam mar nem jo?
szal nem ertem idonkent a dolgokat.
de mindez a mozzanat semmi pillanat alatt letrejon.
pl kanyar kozepen visszavaltas.
de mindenkepp szokni kell.
az olcso agyvaltorol meg annyit
van ez a nexus 8 vagy 7 tokmindegy.
~35eft-ert.
arrol mindenki csak ugy mondja, hogy nem jo terepre
viszont nemetek meg joparan itthon is nyuzzak terepen
de amikor azt irjak mint pl gabi:
45eft-ert 2 ev elattartamos nagyon zsir lenne,
akkor 35-ert ugyanez az elettartam mar nem jo?
szal nem ertem idonkent a dolgokat.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2389
Posted 2005. March 18. - 15:40

én a fokozatok közötti durva ugrásokra gondoltam, egy átlag montis áttételtartományt illetõen.
de ez Utó Pista dolog, asszem, mer nincs ilyen óccsó agyváltó még piacon-ha jól tudom- ami bírná a stresszt...a shimano fõleg ilyen frítájmer bicókra kínál agyváltót. Ha montis agyváltó jön szóba, akkor az rohloff.
de ez Utó Pista dolog, asszem, mer nincs ilyen óccsó agyváltó még piacon-ha jól tudom- ami bírná a stresszt...a shimano fõleg ilyen frítájmer bicókra kínál agyváltót. Ha montis agyváltó jön szóba, akkor az rohloff.
#2390
Posted 2005. March 18. - 15:35

Más stílus.
Álló helyzetben váltás.
Izomból tekerés alatt váltás.
olyankor amit a fogaskerék és a lánc nem szeret.
Szerintem.
Álló helyzetben váltás.
Izomból tekerés alatt váltás.
olyankor amit a fogaskerék és a lánc nem szeret.
Szerintem.
#2391
Posted 2005. March 18. - 15:32

#2392
Posted 2005. March 18. - 15:27

...
az a gáz, hogy terepre csak a rohloff van a piacon-asszem- az meg elég húzós..nekem, sajna. Ha lenne egy 8 fokozatú baszott nagy áttételi tartományt átfogó agyváltó mondjuk 45 pézé/2 év élettartam, azt még beújítanám. Bár, biztos szokni kéne a váltást, meg az áttételek között ugrásokat...
az a gáz, hogy terepre csak a rohloff van a piacon-asszem- az meg elég húzós..nekem, sajna. Ha lenne egy 8 fokozatú baszott nagy áttételi tartományt átfogó agyváltó mondjuk 45 pézé/2 év élettartam, azt még beújítanám. Bár, biztos szokni kéne a váltást, meg az áttételek között ugrásokat...
#2393
Posted 2005. March 18. - 13:38

az agyban vmi mas nehezebben porog
nehezebb valtani?
zsir csere?
nehezebb valtani?
zsir csere?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2394
Posted 2005. March 18. - 09:02

Nem,teljesen jól váltott,a váltókarban a szokásos Shimano kenõanyag van,úgyhogy 2-3 fok alatt beragacsosodik. Nekem a hozzá való markolatváltó van felrakva,nagy hidegben nem olyan határozottan kattan be a fokozatokba,de azért használható.
#2395
Posted 2005. March 17. - 21:07

nagy hidegben hogyan mukodott?
nem voltak vele gondok?
nem voltak vele gondok?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2396
Posted 2005. March 17. - 20:12

Na,látom,baromira érdekel mindenkit,ettõl függetlenül nagyon klassz a cucc,nekem bevált! Városba ideális.
#2397
Posted 2005. March 02. - 12:54

Sziasztok!
Most készül munkábajárós bicajnak egy agyváltós,amibe 2005ös Nexus Inter-8as kerül,görgõs fékkel,hogy idõjárásfüggetlen legyen.
Majd írok róla,hogy milyen!
Most készül munkábajárós bicajnak egy agyváltós,amibe 2005ös Nexus Inter-8as kerül,görgõs fékkel,hogy idõjárásfüggetlen legyen.
Majd írok róla,hogy milyen!
#2398
Posted 2004. November 21. - 23:09

Ha legközelebb többet vakarok a kretén katicabogaras sorsjegyen 1000Ft-nál, iszkolok a rohloffé...a sima Vfékes verzió gondolom könnyebb kicsinység...
#2399
Posted 2004. November 21. - 23:04

jah ez csak a hatso reszre ertendo sulytobblet.
amugy egy rohloff agyvalto ami pl tarcsas kompletten ~1800-1900g
a lancvaltos rendszeret nem tudom
de kb
hatso agy: ~450g
hatso valto: ~250g
lanckereksor: ~300g
elso valto: ~150g
valtokarok: ~200g
bovdenek: ~150g
ket lanckerek elol: ~150g
aztan meg nemtom mennyire pontosak
azt mar neketek kell tudni
amugy egy rohloff agyvalto ami pl tarcsas kompletten ~1800-1900g
a lancvaltos rendszeret nem tudom
de kb
hatso agy: ~450g
hatso valto: ~250g
lanckereksor: ~300g
elso valto: ~150g
valtokarok: ~200g
bovdenek: ~150g
ket lanckerek elol: ~150g
aztan meg nemtom mennyire pontosak
azt mar neketek kell tudni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2400
Posted 2004. November 21. - 22:46

ja igaz suly
egy rohlolff kb 300-500g tobbletet ad hatulra
téleg? Nem mintha lenne lé agyváltóra, de ha egyenletben gondolkocc,akkor mennyivel húzósabb-súlyban- a rohloff?? súlypontot meg ilyen demoagóg fittyfenéket leszámítva..mondjuk, egy Deore/Lx lóvé/cumó szinten..?
agy+szabadonfutó+kazi+hátsóváltó+elsõváltó+karok=/</>agyváltó+váltókar