Szerintem ne nagyon erõltesd ezt az FSA hajtómûvet. Az egy dolog, hogy nehéz, de normálisabb alkatrészeket már csak kovácsolnak. Ez messze nem hasonlítható össze a drágább FSA karokkal, a tányérok sem nagy alkotások. Integrált tengelyt gyártani nem nagy kunszt, ettõl ne ess hasra. Válaszd inkább a Firex-et vagy a Derorét. 200 gr alatti Acor vagy B+ monoblokkot ne vegyél, mert a csapágya gyorsan megadja magát. Válassz inkább egy kicsit nehezebb, de tartósabb Truvativ vagy FSA csapágyat. Egyébként a Gebhardtnak tényleg van mindenféle tányérja, egy telefont megérne!Köszönöm a véleményeket, egyenlõre úgy tünik, hogy a FSA Gamma Drive MegaExo lesz a befutó, fõleg, mert árban verhetetlen, tartós cuccnak és merevnek is néz ki. Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna X.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17821
Írta 2006. március 15. - 23:23
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17822
Írta 2006. március 15. - 22:53
Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17823
Írta 2006. március 15. - 20:20
nekem kettõt cseréltek garanciában egy xr-t és egy sima gigapipe-ot.
elhiszed, hogy rossz véleménnyel vagyok róla?
maratonozás alatt pedig egy öntött kar nem fog eltörni. tekintve, hogy a karok nagy részét öntik, és csak elenyészõ százalékát marják ki tömb anyagból. az egy dolog, ha utána kovácsolják, de 90% alapból öntve van. (raceface tulajok kiméljenek )
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17824
Írta 2006. március 15. - 18:45
Na milyen a GAP?hát sztem a mega exo-s FSA magasan a legmerevebb lenne, és szvsz a legjobb vétel ha nem gáz a súlya...
#17825
Írta 2006. március 15. - 18:17
#17826
Írta 2006. március 15. - 18:13
Az FSA Gamma Drive 1130 g monoblokkostul. A súlyával ki lennél békülve, de a kar anyaga öntött alumínium, és az öntött dolgok emlékezetem szerint törékenyek bírnak lenni. Vagy nem? Bemásolom az adatlapját az FSA oldaláról:
Integrated MegaExo BB
AL356 cast aluminum crank arms
AL7075/T6 stamped outer chainring, ramped and pinned for perfect shifting
Heat-treated chromoly middle chainring, ramped and pinned
Heat-treated chromoly 22 tooth inner chainring
Chromoly chainring bolts
MegaExo oversize cartridge bearings
Oversize OTTO splined (8T) integrated chromoly BB Axle
MegaExo alloy bearing cups
Length - L170mm or 175mm
Q-Factor - 170mm
104/64mm bolt circle diameter
Chainrings - 44/32/22T
Chainline - 48mm
68 or 73mm BSA BB shell size
1130 grams (w/bb)
Egy Deore FC-M530 kar olyan 686 gramm, ehhez egy olcsóbb monoblokk 300 g körül, tehát úgy cirka 150 grammal lenne könnyebb, és kb. 5000 forinttal olcsóbb.
Az FSA v-drive valóban szép, de sajnos ez nem szempont ma, a szépségdíjas nálam amúgy is a Deore LX Hollowtech ][ :) Ahogy látom, a Truva is kiesett a látókörbõl, fõleg a monoblokk bizonytalansága miatt, súlyban egyébiránt szintén kiló körül lenne (jól értem, hogy nem annyira megbízható, mint a Sh.?)
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17827
Írta 2006. március 15. - 17:53
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#17828
Írta 2006. március 15. - 17:30
amugy erre jó az xt lánctányér is. (hehe, ez aztán a nagy segitség)
én amugy v-driveot vennék, mert az a legszebb.
a deore a legmerevebb, és valószinüleg a legkönyebb is (ha utólag alutányérokat teszel rá, akkor biztosan) és az octás mono megbizhatóbb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17829
Írta 2006. március 15. - 17:25
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17830
Írta 2006. március 15. - 17:24
amugy van olcsó bike+ isis-es kar most az ujságban, 10k
a legolcsóbb középrész is acor vagy bike+ 4-5k körül.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17831
Írta 2006. március 15. - 17:15
#17832
Írta 2006. március 15. - 16:39
Versenyzõk:
FSA Gamma Drive MegaExo integrált csapágyas, ez a legolcsóbb és legnehezebb, kissé zavar, hogy öntöttek a karok, nem kovácsoltak - valóban nagy gáz ez? Ennyi pénzért megéri? (17000)
FSA V-drive isis (17500) + monoblokk (?)
Truvativ FireX Team (15000) + monoblokk (?)
Shimano Deore FC-M540 (17800) vagy FC-M530 (18800) + monoblokk (?)
A felhasználási kör maraton-cc-túra, a súly nem elsõdleges szempont.
Nyilván az ideális megoldás egy Deore LX '06 lenne, de erre most nagyon nincs pénzem
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17833
Írta 2006. március 15. - 15:56
most olvasom csak a ritchey csinált 20-asat, az biztos. de hogy ki még: jó kérdés.Én a szélsõséges áttételtartományt preferálom, nem is tudtam, hogy van 20-as kistányér - kellene nekem egy, bár nem tudom, hogy 36-ra rápakol-e ezek után. Ha minden kapható lenne piciny országunkban, az ideális egy 48/34/20 lenne számomra.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17834
Írta 2006. március 15. - 15:43
amelyik szutyok az nagyon hamar behal ...nekem is az elsõ úton már nem volt õszinte a mosolya...Semmit nem mentem vele....de a srác tuti, hogy tudott róla, ha már szétszedte tudta, hogy nem megy soká.....
Én vagyok a hibás, hogy ilyenekben megbíztam....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#17835
Írta 2006. március 15. - 15:06
Ha alattad halt meg, akkor sztem a fiú nem felelõs az agy rossz minõségéért...
:-/
Semmit nem mentem vele....de a srác tuti, hogy tudott róla, ha már szétszedte tudta, hogy nem megy soká.....
Én vagyok a hibás, hogy ilyenekben megbíztam....
#17836
Írta 2006. március 15. - 15:02
:-/
#17837
Írta 2006. március 15. - 14:38
nekem a wtb matricás testvére volt.....az gyári szar volt, garis csere, ....kb minden második rossz....állítólag az ideik már jók lesznek...
Használtan vettem egy fiútól, de remélem a srác is legalább ennyire megbízik másokban...aztán megy vele 5km-t és tönkremegy.....bármit is vásárol...utálom a csalókat, akik átverik a jóhiszemû bringásokat....és mág ez mondja magát biciklisnek????? Szomorú.....
#17838
Írta 2006. március 15. - 14:21
#17839
Írta 2006. március 15. - 14:16
Minap tekerni indultam és hármat reccsent a hátsó agyam, név szerint :
Zoggie FH737 220g ipari hátsó agy....aztán nem ment tovább, pörög a fogaskoszorú, nincs reteszelés....már szereljük....nincs valami ötletetek mi lehet?
Hirtelen 2 ok jut eszembe: széjjeltörtek a kalapácsok, vagy a (ha a kalapácsokat egy "rugógyûrû" tartja pozícióban, vagyis nem minden kalapácshoz tartozik külön rugó, hanem egy kör alakú gyûrû emeli meg a kalapácsokat) rugó is elszállhatott.
Széjjelszedve kiderül...
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17840
Írta 2006. március 15. - 13:44
nekem a wtb matricás testvére volt.....az gyári szar volt, garis csere, ....kb minden második rossz....állítólag az ideik már jók lesznek...Segítsetek!
Minap tekerni indultam és hármat reccsent a hátsó agyam, név szerint :
Zoggie FH737 220g ipari hátsó agy....aztán nem ment tovább, pörög a fogaskoszorú, nincs reteszelés....már szereljük....nincs valami ötletetek mi lehet? Addig is :cry
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való