Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#17821
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Hmmm...

Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért :D

Mindenestre most úgy látom, hogy értékállóság tekintetében az LX lenne az igazán jó választás, de 30.000 pénzért... >sóhajt, sóhajt<

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17822
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Köszönöm a véleményeket, egyenlõre úgy tünik, hogy a FSA Gamma Drive MegaExo lesz a befutó, fõleg, mert árban verhetetlen, tartós cuccnak és merevnek is néz ki. Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna :) X.

Szerintem ne nagyon erõltesd ezt az FSA hajtómûvet. Az egy dolog, hogy nehéz, de normálisabb alkatrészeket már csak kovácsolnak. Ez messze nem hasonlítható össze a drágább FSA karokkal, a tányérok sem nagy alkotások. Integrált tengelyt gyártani nem nagy kunszt, ettõl ne ess hasra. Válaszd inkább a Firex-et vagy a Derorét. 200 gr alatti Acor vagy B+ monoblokkot ne vegyél, mert a csapágya gyorsan megadja magát. Válassz inkább egy kicsit nehezebb, de tartósabb Truvativ vagy FSA csapágyat. Egyébként a Gebhardtnak tényleg van mindenféle tányérja, egy telefont megérne!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17823
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Köszönöm a véleményeket, egyenlõre úgy tünik, hogy a FSA Gamma Drive MegaExo lesz a befutó, fõleg, mert árban verhetetlen, tartós cuccnak és merevnek is néz ki.
Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17824
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
épp ma láttam lajoska barátom truva gigapipe dh-ját. ha nincs 2 centi játéka a hajtókarnak oldalra, akkor egy sem....
nekem kettõt cseréltek garanciában egy xr-t és egy sima gigapipe-ot.
elhiszed, hogy rossz véleménnyel vagyok róla?

maratonozás alatt pedig egy öntött kar nem fog eltörni. tekintve, hogy a karok nagy részét öntik, és csak elenyészõ százalékát marják ki tömb anyagból. az egy dolog, ha utána kovácsolják, de 90% alapból öntve van. (raceface tulajok kiméljenek ;))

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17825
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

hát sztem a mega exo-s FSA magasan a legmerevebb lenne, és szvsz a legjobb vétel ha nem gáz a súlya...

Na milyen a GAP?


#17826
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
szerintem teljesen megbízható a truva mono, kb 2002-óta ilyeneket használok, és tökéletesen beváltak.szóval ez ne legyen hátráltató tényezõ!

#17827
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Hát igen, ha az LXre tudnék lánckereket szerezni, meg se szólaltam volna, sajnos 3 hónapja kajtatok utána, de fejcsóválásnál és hümmögésnél seholsem tudtak többet mondani.

Az FSA Gamma Drive 1130 g monoblokkostul. A súlyával ki lennél békülve, de a kar anyaga öntött alumínium, és az öntött dolgok emlékezetem szerint törékenyek bírnak lenni. Vagy nem? Bemásolom az adatlapját az FSA oldaláról:

Integrated MegaExo BB
AL356 cast aluminum crank arms
AL7075/T6 stamped outer chainring, ramped and pinned for perfect shifting
Heat-treated chromoly middle chainring, ramped and pinned
Heat-treated chromoly 22 tooth inner chainring
Chromoly chainring bolts
MegaExo oversize cartridge bearings
Oversize OTTO splined (8T) integrated chromoly BB Axle
MegaExo alloy bearing cups
Length - L170mm or 175mm
Q-Factor - 170mm
104/64mm bolt circle diameter
Chainrings - 44/32/22T
Chainline - 48mm
68 or 73mm BSA BB shell size
1130 grams (w/bb)

Egy Deore FC-M530 kar olyan 686 gramm, ehhez egy olcsóbb monoblokk 300 g körül, tehát úgy cirka 150 grammal lenne könnyebb, és kb. 5000 forinttal olcsóbb.

Az FSA v-drive valóban szép, de sajnos ez nem szempont ma, a szépségdíjas nálam amúgy is a Deore LX Hollowtech ][ :) Ahogy látom, a Truva is kiesett a látókörbõl, fõleg a monoblokk bizonytalansága miatt, súlyban egyébiránt szintén kiló körül lenne (jól értem, hogy nem annyira megbízható, mint a Sh.?)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17828
07aszp

07aszp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 638 hozzászólás
hát sztem a mega exo-s FSA magasan a legmerevebb lenne, és szvsz a legjobb vétel ha nem gáz a súlya...
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe

#17829
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
jézusom :D ilyenem nekem is volt, de még alattam is kolbászolt.
amugy erre jó az xt lánctányér is. (hehe, ez aztán a nagy segitség)
én amugy v-driveot vennék, mert az a legszebb.
a deore a legmerevebb, és valószinüleg a legkönyebb is (ha utólag alutányérokat teszel rá, akkor biztosan) és az octás mono megbizhatóbb.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17830
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
98-as
ott a link is
http://xabi.valodi.h...ns/epsn1289.jpg

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17831
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a gebhardt vagy a raceface nagyjából mindenre csinál lánctányért.... emiatt nme kell uj hajtókart venni.

amugy van olcsó bike+ isis-es kar most az ujságban, 10k
a legolcsóbb középrész is acor vagy bike+ 4-5k körül.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17832
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Milyen az a régi lx?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#17833
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Választásügyi bajságban szenvedek. Az alapprobléma az, hogy max. kb 20 rugót bírnék áldozni egy hajtókar+monoblokk kombóra, mert az elõzõ nagytányérja egy baleset folytán elhajlott, és nem lehet kapni olyat már sehol (régi LX).

Versenyzõk:

FSA Gamma Drive MegaExo integrált csapágyas, ez a legolcsóbb és legnehezebb, kissé zavar, hogy öntöttek a karok, nem kovácsoltak - valóban nagy gáz ez? Ennyi pénzért megéri? (17000)

FSA V-drive isis (17500) + monoblokk (?)

Truvativ FireX Team (15000) + monoblokk (?)

Shimano Deore FC-M540 (17800) vagy FC-M530 (18800) + monoblokk (?)

A felhasználási kör maraton-cc-túra, a súly nem elsõdleges szempont.

Nyilván az ideális megoldás egy Deore LX '06 lenne, de erre most nagyon nincs pénzem :(

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17834
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Én a szélsõséges áttételtartományt preferálom, nem is tudtam, hogy van 20-as kistányér - kellene nekem egy, bár nem tudom, hogy 36-ra rápakol-e ezek után. Ha minden kapható lenne piciny országunkban, az ideális egy 48/34/20 lenne számomra.

most olvasom csak :) a ritchey csinált 20-asat, az biztos. de hogy ki még: jó kérdés.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17835
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Semmit nem mentem vele....de a srác tuti, hogy tudott róla, ha már szétszedte tudta, hogy nem megy soká.....
Én vagyok a hibás, hogy ilyenekben megbíztam....

amelyik szutyok az nagyon hamar behal ...nekem is az elsõ úton már nem volt õszinte a mosolya...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17836
montini

montini

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Ha alattad halt meg, akkor sztem a fiú nem felelõs az agy rossz minõségéért...
:-/


Semmit nem mentem vele....de a srác tuti, hogy tudott róla, ha már szétszedte tudta, hogy nem megy soká.....
Én vagyok a hibás, hogy ilyenekben megbíztam....
Minél jobban fáj, annál jobban érzem, hogy élek!!!!.........Monti:)

#17837
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ha alattad halt meg, akkor sztem a fiú nem felelõs az agy rossz minõségéért...
:-/

#17838
montini

montini

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

nekem a wtb matricás testvére volt.....az gyári szar volt, garis csere, ....kb minden második rossz....állítólag az ideik már jók lesznek...


Használtan vettem egy fiútól, de remélem a srác is legalább ennyire megbízik másokban...aztán megy vele 5km-t és tönkremegy.....bármit is vásárol...utálom a csalókat, akik átverik a jóhiszemû bringásokat....és mág ez mondja magát biciklisnek????? Szomorú.....:(
Minél jobban fáj, annál jobban érzem, hogy élek!!!!.........Monti:)

#17839
montini

montini

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
A kalapács mintha bele lenne szorulva a házba és csal egy rugót találtunk az egyik mélyedésbe...
Minél jobban fáj, annál jobban érzem, hogy élek!!!!.........Monti:)

#17840
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Minap tekerni indultam és hármat reccsent a hátsó agyam, név szerint :
Zoggie FH737 220g ipari hátsó agy....aztán nem ment tovább, pörög a fogaskoszorú, nincs reteszelés....már szereljük....nincs valami ötletetek mi lehet?


Hirtelen 2 ok jut eszembe: széjjeltörtek a kalapácsok, vagy a (ha a kalapácsokat egy "rugógyûrû" tartja pozícióban, vagyis nem minden kalapácshoz tartozik külön rugó, hanem egy kör alakú gyûrû emeli meg a kalapácsokat) rugó is elszállhatott.
Széjjelszedve kiderül...

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!