Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18259 hozzászólás a témában

#17801
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

wd40-et szoktak ajánlani. Én általában a benzinkutaknál található gyorsmosóval "kezelem" a láncot, és utána olajozás. De ne mûszerrel hanem vmi sûrûbbel. A mûszernek még a hangja is szarabb tényleg, mint láncolajaknak. Ja, a darálóshang meg lehet esetleg a váltó helytelen beállításától is.

igen, a wd 40 kiváló arra hogy a régi mocskot kimossa belõle, majd így minden kenés nélkül maradjon a lánc 2 óra tekerés után;)

létezik rengeteg megoldás lánc kenésére, ha bemész egy boltba közel 8 terméket fognak rögtön elédtenni. müszerolaj is kiváló, amit hallasz az valószinüleg ténylegesen csak por.

a fogaskoszorú kérdésre: igen, érezhetõ a különbség, hisz nagyjából alul felül 1 fokozatot jelent ez a +1+2 fog
tehát utóbbi kicsit picit lassabb végsebességet fog eredményezni, illetve egy picit könnyebb mászást.

#17802
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás
hi!

a kérdés egyszerû, de mielõtt döntenék , megkérdezem a véleményeteket.
11-32-es és 12-34-es fogaskoszorú közt mi a különbség ( nem, nem arra gondolok, hogy mik a számok), tehát van-e érezhetõ különbség,elõny, hátrány melyiket ajánljátok,tapasztalatok, stb.stb.

Köszönetem!

Dave

#17803
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.334 hozzászólás
wd40-et szoktak ajánlani. Én általában a benzinkutaknál található gyorsmosóval "kezelem" a láncot, és utána olajozás. De ne mûszerrel hanem vmi sûrûbbel. A mûszernek még a hangja is szarabb tényleg, mint láncolajaknak. Ja, a darálóshang meg lehet esetleg a váltó helytelen beállításától is.

#17804
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás
Hello!

plíz help mi!

nemrég vettem új gépet és egy kicsit, tényleg csak kicsit mûszerolajjal beolajoztam a láncot, ami ennek hatására elkezdett kicsit darálós hangot adni, mintha szorulna (szerintem pici por mehetett bele, pedig kíméltem :))
A kérdésem az, hogy mivel lehetne megtisztítani, már tiszta ronggyal próbálkoztam, de nem az igazi.
Ti mivel szoktátok kezelni??

#17805
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Az LX az egy trágyadomb. Nekem a full XT rendszeremet meg kellett bontanom, mert kedves kis országunkban XT elsõváltót nem lehet ám minden bilincsben mindig kapni - így vázcserénél bejátszott egy LX elsõ átdobó. Újonnan (vagy mondjuk Acera után) biztos szuper, de XT után...sárban nem vált, erõbõl nem vált, hajlik a terelõlemez, kistányérra nem pakol le ha terhelés alatt van stb...a legfõbb konstrukciós hibája a terelõlemez - eleve el van vágva, ahol az XT egy darab - ettõl meg kábé ötször jobban hajladozik. De legalább megtanultam nagy- és középtányéron maratonozni, az is haladás. :(
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#17806
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Köszi a válaszokat
váltókart megprobálom van másik ugyanilyenem.
igazából nem tul szörnyû a dolog csak idegesit hogy ráköltöttem egy egység lóvét hogy tuti legyen,és majdnem rosszabb mint volt :(
lehet inkább a fogsorból is meg kellett volna vennem az XT-t,csak furcsálom hogy az LX ilyen "..."
Köszi

#17807
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Hát ez sem teljesen igaz, kábé 300 kilóméteres rendszeren lesz "tökéletes" - a teljesen új nekem mindig zajos picit. Szóval igenis összekophat. HA ez a gond. (pl a tányérokon a rámpák bekopnak)


A zajosság az csökken, de ez a fogaskerekeken lévõ "rámpák" bekopása és a lánc-fogassor egymáshoz kopása miatt van. Ettõl viszont (az én (! :)) tapasztalatom szerint) a váltásteljesítmény nem lesz jobb - igaz, rosszabb sem az elsõ 1-2000 kilométerig.

Próbáld meg még esetleg egy másik (újabb) váltókarral is, hátha...

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17808
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hát ez sem teljesen igaz, kábé 300 kilóméteres rendszeren lesz "tökéletes" - a teljesen új nekem mindig zajos picit. Szóval igenis összekophat. HA ez a gond. (pl a tányérokon a rámpák bekopnak)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#17809
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A váltásteljesítmény inkább romlani szokott, ahogy nyúlik a lánc és kopik a fogaskeréksor.

X.

Ps.: a többieknek köszönöm a tanácsokat, mától gyûjtögetek az LXre :)

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17810
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
hát nem tom a bowden az shimano gyári de nem új
lehet megkérem valameik tapasztaltabb ismerõsöm próbálja ki
de akkor az hülyeség hogy pár száz kilóméter után finomodik?

#17811
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
hg-91 az 8-as sztem
úgy tudom a hg 93 a 9-es

#17812
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Nem lehet hogy nagyon nyúlik a bowdened? A hagyományos rugóirányú váltók meg kerregnek ha terhelés allatt váltanak velük. Ez a system hibája. A fordított húzásúak nem keregnek.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#17813
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Üdv!
Az lenne a gondom hogy felújítottam egy régi alu Meridát Minden vadi új rajt kivéve a váltókart,de nem tetszik ahogy vált,terheletlenül tökéletes,de ha terhelés közben váltok(le vagy fel) a váltások kb.30%ban hangosan csattan és néha olyan mintha luftot kapcsolna.már próbáltam állitani a válót mindenhova,de nem jó sehol sem.Az érdekelne hogy lehet-e hogy használattal összeáll,bekopik,vagy esetleg valamit nem jól válogattam össze az alkatrészválasztásnál.Uj lx hátsóváltó(normál rugóirány) új hg-70 kazetta(8-as)új hg91 lánc,használt lx váltókar.
Esetleg valkinek ötlet ,kinozzam igy vagy cseréljek még valamit?
Köszi

#17814
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás

Hmmm...

Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért :D

Mindenestre most úgy látom, hogy értékállóság tekintetében az LX lenne az igazán jó választás, de 30.000 pénzért... >sóhajt, sóhajt<

X.


Ha nem gond a rendelés.

http://www.cycles4u....&ArtikelID=5799

nekem is ajánlották itten, úgyhogy továbbadom :)

Sp

#17815
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért :D

Ha csak 1-2 hónapon múlik a dolog akkor inkább spórolj az LX-re, mert késõbb valószínûleg megbánod hogy egy gyengébbet választottad. Húsvét már nincs olyan messze!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17816
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Szerintem is Firex, ahogy Cruxos írja,
mononak viszont ne Truvát v FSA-t, az Acor ISIS-es teljesen megfelelõ és olcsóbb is, mondjuk nem is 200gr. alatt lesz!

#17817
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
100 € alatt nehéz megkapni...de nem lehetetlen. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#17818
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Hmmm...

Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért :D

Mindenestre most úgy látom, hogy értékállóság tekintetében az LX lenne az igazán jó választás, de 30.000 pénzért... >sóhajt, sóhajt<

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#17819
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Köszönöm a véleményeket, egyenlõre úgy tünik, hogy a FSA Gamma Drive MegaExo lesz a befutó, fõleg, mert árban verhetetlen, tartós cuccnak és merevnek is néz ki. Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna :) X.

Szerintem ne nagyon erõltesd ezt az FSA hajtómûvet. Az egy dolog, hogy nehéz, de normálisabb alkatrészeket már csak kovácsolnak. Ez messze nem hasonlítható össze a drágább FSA karokkal, a tányérok sem nagy alkotások. Integrált tengelyt gyártani nem nagy kunszt, ettõl ne ess hasra. Válaszd inkább a Firex-et vagy a Derorét. 200 gr alatti Acor vagy B+ monoblokkot ne vegyél, mert a csapágya gyorsan megadja magát. Válassz inkább egy kicsit nehezebb, de tartósabb Truvativ vagy FSA csapágyat. Egyébként a Gebhardtnak tényleg van mindenféle tányérja, egy telefont megérne!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17820
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Köszönöm a véleményeket, egyenlõre úgy tünik, hogy a FSA Gamma Drive MegaExo lesz a befutó, fõleg, mert árban verhetetlen, tartós cuccnak és merevnek is néz ki.
Van valakinek esetleg ilyen? Mert egy pozitív elsõ kézbeli vélemény megnyugtatna :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!