meri kalkuláld bele, h pont az okta kapcsolat az, ami sztem nem túl elterjedt (2 tipusa is van, az ISIS a fénykorukban is nagyobb termékskálát vonultatott fel) és a leggyorsabban ki is hal sztem (hiszen a négyszöges karok és az integráltak közé mindenki ISIS-t rak, a Shimanot leszámítva, ahol viszont a négyszögesek és az integráltak majdnem összeérnek a palettán)
tehát, ha nem LX-et veszel, akkor okosabb lehet valami olcsóbb ISIS kar-monó kombó, azokat pótolni is könnyebb lesz késõbb, ha kell
hopp közben felpörgött kicsit a topik
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Started by
Cybe
, 2003. July 27. 12:04
#17161
Posted 2006. May 30. - 00:32

#17162
Posted 2006. May 30. - 00:30

azt hiszem sikerült meggyõznötök, hogy csak pár papírfecni a különbség a deore és lx közt, és hogy az lx az "kicsit" jobb....és hát nem vagyok pehely, és nem is mindig vagyok finom...úgyhogy azt hiszem maradok mégis lx párti:D
#17163
Posted 2006. May 30. - 00:29

te mire használod az lx-et dave? miért érte meg neked váltani? ez érdekelne, hogy miben több, vagy kinek jobb.
xc . volt egy négyszöges deore... aztán tekertem egy octalinkes deore-ral. A különbség ég és föld volt, egészen az LX-ig. Érezhetõen merevebb, bár én és a felhasználási területem közel sem hozza ki azt, ami benne rejlik, mert ha körülnézel itt a fórumon, egy-két "durvulósabb" gépbe is simán belekerül. Azonkívül az élettartama is sztem jobb ( lesz ) mint az elõzõeké volt. Na jó, a lánctányérokra ez nem igaz

#17164
Posted 2006. May 30. - 00:27

#17165
Posted 2006. May 30. - 00:26

lx van a speedwayban is 29eFt akciósan...csak most én lehet, hogy a deoret 14e-ért meg tudnám venni (nem tuti)
#17166
Posted 2006. May 30. - 00:26

Az LX a legjobb ár-érték arányú cucc Sh!manoéknál szerintem, inkább azt venném. A felhasznált anyagok is jobbak, a súly is, a merevsége kimagasló, meg ugye azt a hollowtech II meghajtást kapod a pénzedért, amit az XTR-ben is használnak, szal csak nem egy kalap kaki...rengeteget filóztam rajta, hogy mi legyen a kettõ közül...
azt mondod megéri inkább lx-et? nyújt nekem annyival többet? Mondjuk bizti tovább is bírja, nem? Meg....áhh, nem tudom...
(lassan magamat is meggyõzöm:D)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#17167
Posted 2006. May 30. - 00:25

sokkal merevebb és jobb konstrukció az integrált megoldás, és összességében könnyebb is mint pl a deore+monoblokk páros
#17168
Posted 2006. May 30. - 00:23

te mire használod az lx-et dave? miért érte meg neked váltani? ez érdekelne, hogy miben több, vagy kinek jobb.
#17169
Posted 2006. May 30. - 00:22

A shimano hone hajtómû pont ugyan az mint az lx, csak feketében, és a http://www.bikediscount.hu oldalon most csak 26500...
Ne hülyéskedj deore-al plusz monoblokkal, ha szinte ugyanannyiért megkapod ezt kompletten amihez nem kell venned monoblokkot, mert integráltan tartalmazza azt
Ne hülyéskedj deore-al plusz monoblokkal, ha szinte ugyanannyiért megkapod ezt kompletten amihez nem kell venned monoblokkot, mert integráltan tartalmazza azt
#17170
Posted 2006. May 30. - 00:22

valószínûleg én nem követtem a topicot, de miért is van lehúzva az LX ? milyen felhasználásra ?
én deore-rol váltottam LX-re, és megérte.
Ha nem halsz bele plusz 3-4 ezer forintba, akkor LX. Ha igen, és cc meg túra, akkor Deore.
én deore-rol váltottam LX-re, és megérte.
Ha nem halsz bele plusz 3-4 ezer forintba, akkor LX. Ha igen, és cc meg túra, akkor Deore.
#17171
Posted 2006. May 30. - 00:21

épp ez az, nem tudom, hogy kihasználnám-e. figyu, vagyok most 80kiló, kb 75-77 szoktam lenni. Túrázok, cc-ek, szeretem néha megengedni a paripát. Imádom a technikás pályákat, indulok különbözõ maratonokon (hobby szinten persze). És néha szeretem csak úgy aszfalton is nyomni slick gumikkal (pl egy napos balatonkerülés)
ez vagyok én....szerinted?
ez vagyok én....szerinted?
#17172
Posted 2006. May 30. - 00:18

persze Te tudod, milyen felhasználásra szánod, de annyival azért többet tud az LX, hogy megérje az a plsu 3-4e. De ha neked nem, és nem használnád ki, akkor deore
!

#17173
Posted 2006. May 30. - 00:16

rengeteget filóztam rajta, hogy mi legyen a kettõ közül...
azt mondod megéri inkább lx-et? nyújt nekem annyival többet? Mondjuk bizti tovább is bírja, nem? Meg....áhh, nem tudom...
azt mondod megéri inkább lx-et? nyújt nekem annyival többet? Mondjuk bizti tovább is bírja, nem? Meg....áhh, nem tudom...
#17174
Posted 2006. May 30. - 00:16

Mostanában terveztem hajtókart újítani, eddig az LX-re pályáztam, de itt eléggé le van húzva, szal nemtom.
Szerintetek LX, Race Face Envolve XC, vagy FSA V-drive?
Valamelyik Singletrackben pedig az egekig magasztalták az LX-et, merevségben messze a legjobb a kategóriájában, súlya sem rossz sztem, szal nem tudom jobban járnék e egy ISIS driveos karral.
Egyébként ugyanabban a cikkben eléggé lehúzták az ISIS driveot, merthogy állítólag annál a csapágyak sokkal nagyobb terhet viselnek, ezáltal ugye csökken az élettartam.
A pontos magyarázatra nem emlékszem, asszem valami olyasmi hogy a Hollowtech II-ben nagyobb a csapágyátmérõ, és a csapágyak is távolabb vannak egymástól.
Amit írtatok páran, hogy gyorsan kopnak a tányérok, meg ugrik a lánc egy idõ után, az mennyire általános? Lehet h csak "rossz szériát" fogtatok ki?:confused:
Szerintetek LX, Race Face Envolve XC, vagy FSA V-drive?
Valamelyik Singletrackben pedig az egekig magasztalták az LX-et, merevségben messze a legjobb a kategóriájában, súlya sem rossz sztem, szal nem tudom jobban járnék e egy ISIS driveos karral.
Egyébként ugyanabban a cikkben eléggé lehúzták az ISIS driveot, merthogy állítólag annál a csapágyak sokkal nagyobb terhet viselnek, ezáltal ugye csökken az élettartam.
A pontos magyarázatra nem emlékszem, asszem valami olyasmi hogy a Hollowtech II-ben nagyobb a csapágyátmérõ, és a csapágyak is távolabb vannak egymástól.
Amit írtatok páran, hogy gyorsan kopnak a tányérok, meg ugrik a lánc egy idõ után, az mennyire általános? Lehet h csak "rossz szériát" fogtatok ki?:confused:
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#17175
Posted 2006. May 30. - 00:14

és szerinted megéri amit megér? ki fogja szolgálni magát, vagy inkább pénzkidobásnak tartod az új deoret?
Mert néhol nagyon dícsérik...
kb. 17 az új deore hajtókar , és kb. 7e egy normális monoblokk. Az 24. Miért nem teszel hozzá még 3-4 ezer forintot? és kapsz egy integrált tengelyes lx-et. Ami szerintem jobb.
#17176
Posted 2006. May 30. - 00:09

mert nekem is régebbi (4 szögletes) van a mostani gépen, és nekem eddig az is kb. megtette, amit elvártak tõle. Ha meg túllépném a szintjét, akkor úgyis sikít, és akkor csere. de szerintem nem lesz gond vele, legalább is amit hallottam, és mondtak róla.
#17177
Posted 2006. May 30. - 00:06

annó négyszöges deorem volt, de az ugye nem mérvadó, a 4szögnél maradibb dolgot nem láttam még. amiatt kellett leflexelnem a hajtókart a monóról...
octával hobbi felhasználásra kiváló hajtókar. szerintem.
octával hobbi felhasználásra kiváló hajtókar. szerintem.
#17178
Posted 2006. May 30. - 00:03

és szerinted megéri amit megér? ki fogja szolgálni magát, vagy inkább pénzkidobásnak tartod az új deoret?
Mert néhol nagyon dícsérik...
Mert néhol nagyon dícsérik...
#17179
Posted 2006. May 30. - 00:01

persze, a jó hajtókar meglesz, utána már csak monót kell hajkurászni hozzá, ami csak a tengelykapcsollásban függ a hajtókartól:) de van ezer jó shimano mono szal deore-ra fel:)
#17180
Posted 2006. May 29. - 23:58

ok, tenx, nagyon sokat segítettél
akkor holnap nyugodtan meg tudom venni a hajtmûvet, oszt amkor beszereltetem, akkor majd a szerelõk kiválasztják a hozzá illõ monot, és kész...
csúcs
köszi
akkor holnap nyugodtan meg tudom venni a hajtmûvet, oszt amkor beszereltetem, akkor majd a szerelõk kiválasztják a hozzá illõ monot, és kész...
csúcs
köszi