Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#14181
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Truvativ stylo sl isis 14e, a kistányér és a csavarok alura cserélése 6e, ez így együtt 601g, kcnc mono 14e 167g, összesen 768g.


A sebesség mindent megold.

 


#14182
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

az új xt jó nehéz (isis-bõl simán össze tudok rakni 800g körülit az árából), .

xt árban ?
arra azért kiváncsi vok..
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14183
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egyszerûen túl nagy a q-faktora az integrált lx-emnek, cc-nél zavaró (beleér a lábam a hajtórkarba és nem annyira kényelmes, mint az isis-es truvám), az új xt jó nehéz (isis-bõl simán össze tudok rakni 800g körülit az árából), de ha sikerült csökkenteni a q-faktorát akkor xt lesz jövõre.
Tigger, a shimano honlapon azt írják, hogy 39g+10g-mal csökkentették az xt agyak súlyát.


A sebesség mindent megold.

 


#14184
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
9es itthon nincs.

süni: pl 12-21 :)
sokkal ideálisabb áttétel különbségek, nem találsz benne olyat, hogy egyik kicsi, másik nagy...
de mehetsz effelé simán.
12-27 pl.

Ahol effelett kell, ott már tolni úgyis gyorsabb...:)

#14185
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
thez, mi az a sündisznõ? =) félreértés ne essék, nem azért veszek ilyet, mert hogy ez szerintem jobb, hanem mert most váltok 9es rendszerre, és mindenképp tartóbakos sort szeretnék (sajnos már egy kicsit belemart a sima sram 5.0 sor az alu agytestbe), abból meg azt mondták az okosok, hogy inkább xt. de ha xtbõl van 11-30, akkor azt veszek...de eddig csak 11-32t találtam.

ja érteeemmm. de vannak ilyen montis sorok, hogy 12-27? vagy ez már inkább országúti? annyira erõs azért nem vagyok, meg nem szeretem tolni a biciklit, csak ha tényleg muszáj...meg pl. sárban azért jól jön az a plusz fokozat

#14186
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

most majd 9 sebességes 11-32es xtm lesz, kíváncsi vagyok, érezni fogom e.



pedig... pont a 11-30 az, ahol sokkal jobb áttételek vannak, ennél jobb nem lesz.
Végy sündisznót.


MJani: milyen q faktor "problémát" is? :)
hol van vele probléma?

(azt leszámítva h neked nem tetszik)

#14187
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Mivel én csak KB értek németül, jo lenne ha valaki ezt leforditaná...

(valamilyen távolság a két hajtokar külsö valamilye közt?
Hát ebböl én nem lettem sokkal okosabb..)


in the bicycle technology as geometrical measure of the crank drive common. The q-factor designates the distance of the outside surfaces of both pedal arms to each other.


a babelfish csodákra képes...a Q faktor a hajtókar külsõ oldala közti távolság, tehát gyakorlatilag azt mutatja meg, hogy mekkora terpeszben tekersz.

engem speciel nem zavar a ht2es lx q faktora, a régi nem integrált hajtókaromnál nem bírtam eléggé eltolni a cipõben a stoplikat, mindig túl bent tekertem és gyakan fájt a térdem meg a bokám. itt meg majdnem középen van a stopli, és olyan párhuzamosan tekerek a váz síkjával mindkét oldalon, hogy vonalzóval sem húzhatnánk szebbet. folyamatos 100 km aszfalt-földút után nem fájt semmim a lábamban.

a fogkiosztsához: én egészen máig abban a tudatban éltem ,hogy nekem biza' 11-32es sorom van (8 sebességem van). aztán amikor ma megpucoltam és megnézegettem, akkor láttam csak, hogy 11-30as. észre nem vettem, tökre kellemes vele tekerni, bár az tény, hogy egy adott sebességnél (ez olyan 25-28 km/h) az 5. fokozat hátul tól pörgõs, a 6. meg túl erõlködõs.

most majd 9 sebességes 11-32es xtm lesz, kíváncsi vagyok, érezni fogom e.

#14188
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

hát mjani se tudta a pontos sulyadatot meg én se. többek között ezért volt a leírás. tehát 850 g :)

mért nem kérdeztél ? :)

bár az agyak súlyára pl én is kiváncsi volnék...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14189
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
hát mjani se tudta a pontos sulyadatot meg én se. többek között ezért volt a leírás. tehát 850 g :)

#14190
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

08 XT hajtokar ezt találtam most:

-Hollowtech II design maximizes stiffness while keeping weight to a minimum

-Precision two-piece construction for perfect chainline and chainwheel alignment

-44T-32T-22T

-Increased stiffness and improved shifting performance

-Carbon composite/ Steel composite middle ring adds rigidity for better shifting, increases service life, and smoothly delivers powers to the cassette

-Outboard bearings maximize stability and stiffness

-850g

ezt kb eddig is tudtuk....és ezt még nagyjából én is értem :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14191
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
08 XT hajtokar ezt találtam most:

-Hollowtech II design maximizes stiffness while keeping weight to a minimum

-Precision two-piece construction for perfect chainline and chainwheel alignment

-44T-32T-22T

-Increased stiffness and improved shifting performance

-Carbon composite/ Steel composite middle ring adds rigidity for better shifting, increases service life, and smoothly delivers powers to the cassette

-Outboard bearings maximize stability and stiffness

-850g

#14192
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás

in der Fahrradtechnik als geometrisches Maß des Kurbelantriebes gebräuchlich. Der Q-Faktor bezeichnet den Abstand der äußeren Flächen beider Pedalarme zueinander.


Mivel én csak KB értek németül, jo lenne ha valaki ezt leforditaná...

(valamilyen távolság a két hajtokar külsö valamilye közt?
Hát ebböl én nem lettem sokkal okosabb..)

#14193
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A 2 kar messze van egymástól a nem integráltakhoz képest (az xtr-nél megoldották), ezért szeretem a régi isis-es truva karomat.


A sebesség mindent megold.

 


#14194
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

És vajon a Q-faktor problémát már megoldották ezen?

mi is az?:confused:

#14195
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
És vajon a Q-faktor problémát már megoldották ezen?


A sebesség mindent megold.

 


#14196
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
vhol mikor megjelent a 08 as xt szett akkor olvastam vhol h könnyebb lett mint az idei volt. jövö évibe volt az a link....
~780 g ra emlékszem igy halványan...

#14197
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
De súlyt nem voltak képesek odaírni vagy csak én vagyok vak.


A sebesség mindent megold.

 


#14198
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
:mybad: elfelejtettem h hiv sh honlapon már rég fentvan a 08 as xt szett :o
kösszi amugy mcgywer

#14199
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
http://cycle.shimano...D=1187631135126

Itt normál lyukkör van írva, 104/64mm, szóval szerintem más tányérral is használható ha elkopna a gyári. A középtányérnak acél fogai vannak, elvileg ha nem szar acélból gyártják akkor tartósabb mint az alu.

#14200
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
2008 as XT hajtómüröl szeretnék bövebb tájákoztatást kapni.

1. a lényeg: lánctányérjai anyagban / tartosságban jobbak e a mostani simánjo tányérok?

2. multkor itt vki irta h nem jo rá a hagyományos lánctányér szett...ez valoban igaz? nem 104 mm lenne a lyukkör átmérö vagy mi? nekem képröl olyannak tünnek mint az eddigi összes 4 karos hajtomüé...