Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10701
Írta 2009. június 10. - 19:50

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10702
Írta 2009. június 10. - 19:48

rosszul írtam
szal arra lennék kíváncsi, hogy a képen látható részen(ahova berajzoltam) szét kell szedni a rendszert (mind2 oldalon) és azon belül vannak a csapágyak amiket megkell zsírozni?
#10703
Írta 2009. június 10. - 19:41

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10704
Írta 2009. június 10. - 19:32

most szedtem szét mindent hajtásnál, és tisztítottam ki.
próbálgattam aztán így lánc nélkül "hajtani" kiállva, és akkor teljesen jónak tûnt
lánc kb 2 hónapja volt cserélve, fogaskeréksor tavaly õsszel
mi lehet a hiba oka?
esetleg a monoblokkot is szét kell szedni darabokra h ne recsegjen?
mondták páran h ott vannak iylen csapágyak miket bekéne zsírozni, csak én nem tudom hol találhatóak azok..
#10705
Írta 2009. június 10. - 19:22

ha amit az alatt talasz hasonlokeppen nez ki mint ez [vonatkoztassunk el tole hogy ez egy 1sebesseges agy]

akkor konuszos az agy. jol latszik hogy menetes a tengely, es arra csavarod fel a konuszt, aztan van egy alatet, aztan van egy kontraanya. aztan pedig meg egy anya amivel a vazhoz rogzited. nyilvan nalad az utolso anyat helyettesiti a gyorszar.
az "ipari" csapagyas agyba bele van preselve a csapagy
egy ilyen:

az agy kivulrol kb igy nez ki

az a fekete karika ami felig kilog az a csapagy porzaroja.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10706
Írta 2009. június 10. - 19:19

valóban .)
de komolyan, ennyi mûszaki érzékünk legyen már ha egyszer technikai sportot ûzünk. szerintem közülünk többen is szevizeltük már gyerekkorunkban a bringáinkat anélkül hogy tudtuk volna minek mi a neve. ezt lelazítom, azt kicsavarom, ami koszos azt kitisztítom, ahol gurulnak a golyók oda meg rakok zsírt. kb így mûködött, pedig nem tudtuk (én legalábbis nem) mi az, hogy kónusz, kónuszkulcs, futófelület, kontraanya stb.
Pl. sokan használnak számítógépet, anélkül, hogy tudnák mi-micsoda vagy tudnák szervizelni. Csukott szemmel összerakok egy gépet vagy megnevezem az alkatrészeit alap elektronikai elemekre lebontva... hát a bringákhoz ennyire nem értek, ez van. De nem is hiszem, hogy mindenhez értenem kellene, azért kérdeztem. De való igaz, hogy akkor fogom megismerni, ha szétszedem, csak nem feltétlenül akarom tönkretenni.
Köszi mindenkinek a választ. Szóval kónuszos...
#10707
Írta 2009. június 10. - 16:32

A mostani Bikemag újságban szépen le van írva, hogyan kell szétszedni és megtisztítani a kónuszos agyakat. Csak a lényeg maradt ki: mirõl ismerem meg, hogy az enyém az avagy sem?
Mert jó volna már ezt is magam karbantartani.
A bringám 2005 v. 2006-os Magellan Crater, B+ alu agyakkal, képek:
http://w3.enternet.h.../bringaagy1.jpg
http://w3.enternet.h.../bringaagy2.jpg
http://w3.enternet.h.../bringaagy3.jpg
Szóval ez milyen rendszerû? Köszi
Mérget vehetsz rá, hogy kónuszos agyaid vannak. Egy Craterbe tuti nem tesznek 15-20e-s agyszettet. Valószínûleg B+ Country agyaid vannak.
#10708
Írta 2009. június 10. - 16:30

Nem estem el, csak így szoktam
leszállni:rocketman
#10709
Írta 2009. június 10. - 16:12

de komolyan, ennyi mûszaki érzékünk legyen már ha egyszer technikai sportot ûzünk. szerintem közülünk többen is szevizeltük már gyerekkorunkban a bringáinkat anélkül hogy tudtuk volna minek mi a neve. ezt lelazítom, azt kicsavarom, ami koszos azt kitisztítom, ahol gurulnak a golyók oda meg rakok zsírt. kb így mûködött, pedig nem tudtuk (én legalábbis nem) mi az, hogy kónusz, kónuszkulcs, futófelület, kontraanya stb.
#10710
Írta 2009. június 10. - 15:47

az olcsóbb kategóriákban azok sem valószínû hogy csapágyasak lennének...És megközelíthetjük a kérdést úgy is, hogy ha Shimano, akkor kónuszos, ha nem, akkor nagy valószínûséggel "iparis" (B+, Novatech és társai)
konkrétan a crater kerekeiben kicsi az esélye csapágyas agyaknak.
ami vlóban biztos hogy a shimano nem csapágyas...

Matt Te meg még azt nem i9llusztráltad bõvebben ha ránéz egy agyra akkor kivûlröl honnan fogja tudni hogy konuszos vagy csapágyas ?

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#10711
Írta 2009. június 10. - 15:42

Mivel Neked Bike+ van ezért ezeken garantáltan nem fogod megtanulni a kónuszos agyak rejtelmeit. Cserébe nem igényel (nincs is rá lehetõséged) karbantartást.
Aki nem szeret annyit szöszölni a bringán, annak szvsz jobb is egy zárt csapágyas rendszer.
Nagy öreg bringásoktól hallottam, hogy egy jó minõségû kónuszos agyat értõ kezek szebb futásúra képesek állítani, mint egy zárt csapágyas rendszer. Franc tudja...
A terhelés megoszlása alapján szoktak ítélkezni egyik v. másik rendszer felett.
A nagy szopás, ha zárt csapágyas rendszerben nem szabvány a csapágy. Akkor agyad élettartama=csapágy élettartama, na ilyet én tuti nem vennék.
#10712
Írta 2009. június 10. - 15:22

az agyban van egy csésze ebben ülnek a golyók, a kónuszt pedig a tengelyre kell felcsavarni.
-mélyhornyú golyóscsapágy (bringáskörben iparicsapágy név terjedt el) az ilyen


ez bele van ütve az agytestbe. szervizelni nem lehet, max kicserélni a csapágyat.
-átütõs
ez pl egy hátsó: http://bikemag.hu/im...g37_2008apr.jpg
ez megy egy elsõ: http://ebike.hu/imag...8e53fe244a5.jpg
itt a vázon illetve a villán egy furat van, amin át kell dugni a tengelyt (innen a név) és úgy rögzíteni.
#10713
Írta 2009. június 10. - 14:43

az újságot nem olvastam, így nem tudom hogy elsõ lépésként szerepel-e benne hogy ki kell venni a kereket
ha ezt megteszed akkor egybõl látni fogod, hogy mi újság.
Attól még nem fogom tudni, hogy kónuszos, átütõtengelyes vagy mi a fene, mivel nem ismerem a fogalmak jelentését.
#10714
Írta 2009. június 10. - 14:42

Amúgy 48-as tányérból csak egyfajta van a Shimano-nak vagy ott is vannak minõségi fokozatok? Én kifejetetten XT-hez nem találtam...
Közben felvilágosítottak, hogy hogyan is van ez. Létezik az acél Alivio, a többi, ami fölötte van pedig alu, ott már lesz pár variáció. De a 80 ezres karomon is Alivio van az anyaga miatt, teljesen príma. Az alunak 3x annyi pénzért semmi értelme úgy, hogy nem is bírja annyi ideig.
#10715
Írta 2009. június 10. - 14:20


ha ezt megteszed akkor egybõl látni fogod, hogy mi újság.
#10716
Írta 2009. június 10. - 13:35


A bringám 2005 v. 2006-os Magellan Crater, B+ alu agyakkal, képek:
http://w3.enternet.h.../bringaagy1.jpg
http://w3.enternet.h.../bringaagy2.jpg
http://w3.enternet.h.../bringaagy3.jpg
Szóval ez milyen rendszerû? Köszi

#10717
Írta 2009. június 10. - 13:14

#10718
Írta 2009. június 10. - 13:06

Minden ugyanaz, csak a fogsort és a láncot szoktam cserélni(kerékkel együtt) verseny elõtt/után. A váltóval nincs gond, mert az ugrástól esik le, mivel ilyen fél másodpercente ugrik egyet, és akkor vagy leesik középtányérra, vagy kiesik a pedálhoz.
Képek: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Mondhatni, hogy idén csak nagytányéron edzek/edzettem... kb. 3000km-t raktam bele ebben az évben... de azért ennyitõl elkopni?
Nem váltok keresztbe, nagytányér-kónuszon is már 60-65-ös pedálfordulatnál ugrik.
Nincs ferde szem sem a fogsoron, sem a nagytányéron...
Ennyire szar lenne az XT nagytányér? Nekem az ezeréves Truva Team nagytányérom amiben tuti van 10e km jobb állapotban van...
#10719
Írta 2009. június 10. - 12:41

#10720
Írta 2009. június 10. - 10:49

Takarítás után nekem is ugrál abban az esetben ha már kopott a lánc.
Én sima mûszerolajat használok, 300 Ft és 1 évig biztosan elég. Van ez az ipari lánc kencém is, de csak próbaképpen használtam. Szépen futott vele a lánc, de eléggé szedi össze a dzsuvát. Elvileg teljesen vízálló, de ennek ellenére sûrûn kell fújkodni vele.
Városban meg rendes sárvédõt kell használni. Így a kerék nem tudja a sok retket, meg sarat pont a láncra, a középcsapágyra, meg a lánctányérokra köpni.
nekem a muszerolajjal van olyan tapasztalatom, hogy nem szivarog be rendesen a forgoreszekhez, hanem a lancon ul meg, es ragad ra a por.