Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#10721
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ok, látni ennél sokkal durvábbakat is, de azért látszik rajta, hogy meg van kopva, még a középsõhöz képest is. (keskenyebb, hegyesebb fogak) Ha nagyon zavaró, cseréld le újra. Lehetõség szerint olyan márkára, ami kevésbé gyorsan kopik.

Ehun egy nagyon kopott darab. De mire ilyen cápafogai lesznek egy tányérnak, valszeg nincs térded, mert minden fordulatnál kontaktolsz a kormánnyal :P.
http://farm3.static....b741667.jpg?v=0


Az enyém kb. így nézett ki, de nem elöl ugrott, hanem hátul (pár napig sántikáltam is, úgy megrúgtam a kormányt).

#10722
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
100-as pedálfordulattal szoktam menni, sõt valamikor felmegy percekre 110-re is. 70 alá ritkán megyek... nagytányér-kónuszos résztávnál is ilyen 70-80 szokott lenni a pedálfordulatom. Na mindegy... most visszaraktam az új sor, új lánc kombót... aztán majd próbálgatom, hogy mi rossz a régi sor, régi lánc kombónál. Köszi a válaszokat! Majd közlöm a fejleményeket!

#10723
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ok, látni ennél sokkal durvábbakat is, de azért látszik rajta, hogy meg van kopva, még a középsõhöz képest is. (keskenyebb, hegyesebb fogak) Ha nagyon zavaró, cseréld le újra. Lehetõség szerint olyan márkára, ami kevésbé gyorsan kopik.

Ehun egy nagyon kopott darab. De mire ilyen cápafogai lesznek egy tányérnak, valszeg nincs térded, mert minden fordulatnál kontaktolsz a kormánnyal :P.
http://farm3.static....b741667.jpg?v=0

#10724
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Minden ugyanaz, csak a fogsort és a láncot szoktam cserélni(kerékkel együtt) verseny elõtt/után. A váltóval nincs gond, mert az ugrástól esik le, mivel ilyen fél másodpercente ugrik egyet, és akkor vagy leesik középtányérra, vagy kiesik a pedálhoz.
Képek: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Mondhatni, hogy idén csak nagytányéron edzek/edzettem... kb. 3000km-t raktam bele ebben az évben... de azért ennyitõl elkopni?

Nem váltok keresztbe, nagytányér-kónuszon is már 60-65-ös pedálfordulatnál ugrik.

Nekem is voltak gondjaim az xt nagytányérral. Ha kicsit már megnyúlott a lánc akkor állandóan ledobálta, ha hátul a 18asnál nagyobbra váltottam. Az a baj, hogy alacsonyak a fogak és nem tudja megtartani a láncot. 3000km alatt nem kéne elkopnia, az enyém több, mint 8000-t futott és még használható új lánccal (sokat megyek én is nagytányéron, mondjuk 80as pedálfordulat alá már régóta nem megyek). De lehet, hogy tényleg elkopott (vagy a lánc a hibás).


A sebesség mindent megold.

 


#10725
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

És nekem is lenne egy kérdésem: Mi van akkor ha nem cserélem ki a teljes hajtásrendszert, csak új láncot veszek a régi fogaskerekekre? Nagy gáz fog történni? Mert mindenki azt mondja, hogy illik egyszerre cserélni õket, ha eléggé régiek és kopottak.


jó eséllyel meg fog ugrani a lánc a kopott lánckerekeken nagyobb terhelésnél ( és letérdeled a kormányt, ne adj isten elesel stb).

#10726
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Minden ugyanaz, csak a fogsort és a láncot szoktam cserélni(kerékkel együtt) verseny elõtt/után. A váltóval nincs gond, mert az ugrástól esik le, mivel ilyen fél másodpercente ugrik egyet, és akkor vagy leesik középtányérra, vagy kiesik a pedálhoz.
Képek: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Mondhatni, hogy idén csak nagytányéron edzek/edzettem... kb. 3000km-t raktam bele ebben az évben... de azért ennyitõl elkopni?

Nem váltok keresztbe, nagytányér-kónuszon is már 60-65-ös pedálfordulatnál ugrik.

Nincs ferde szem sem a fogsoron, sem a nagytányéron...

#10727
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez érdekes! Régi(edzõ) fogsor, régi lánc, nagytányér... ugrik, esik a lánc. Régi fogsor, régi lánc, többi tányér... nem ugrik, nem esik. Új(versenyes) fogsor, új lánc... sehol nem ugrik, sehol nem esik a lánc. Mit kell cserélni?:chin:

A nagytányérról esik le a lánc, ha keresztbe váltasz? Ha igen akkor elkopott a lánc. XT nagytányér, igaz?


A sebesség mindent megold.

 


#10728
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Ez érdekes! Régi(edzõ) fogsor, régi lánc, nagytányér... ugrik, esik a lánc. Régi fogsor, régi lánc, többi tányér... nem ugrik, nem esik. Új(versenyes) fogsor, új lánc... sehol nem ugrik, sehol nem esik a lánc. Mit kell cserélni?:chin:


Elvileg váltó is lehet az oka, ha a végállással nem stimmel valami. Esetleg a régi fogsoron a nagytányéron nincsenek rossz, elmozdult, ferde fogak?


.....


És nekem is lenne egy kérdésem: Mi van akkor ha nem cserélem ki a teljes hajtásrendszert, csak új láncot veszek a régi fogaskerekekre? Nagy gáz fog történni? Mert mindenki azt mondja, hogy illik egyszerre cserélni õket, ha eléggé régiek és kopottak.

#10729
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ugyanazok a biciklin, hajtómûvön? Ha ugrik, képet róla! Ha esik; váltót állíts :)

#10730
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Ez érdekes! Régi(edzõ) fogsor, régi lánc, nagytányér... ugrik, esik a lánc. Régi fogsor, régi lánc, többi tányér... nem ugrik, nem esik. Új(versenyes) fogsor, új lánc... sehol nem ugrik, sehol nem esik a lánc. Mit kell cserélni?:chin:

#10731
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás

Sziasztok!
Lehet hogy baromságot kérdezek, de van egy régi országúti kerékpárom és 4-s racsni van rajta hátúl. Valahogy ki lehetne cserélni nagyobra?

Üdv Nohab61


Hali!

Ha elfér benne a nagyobb, és a váltó is szeretni fogja akkor szerintem gond nélkül kicserélhetõ.

#10732
Nohab61

Nohab61

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Lehet hogy baromságot kérdezek, de van egy régi országúti kerékpárom és 4-s racsni van rajta hátúl. Valahogy ki lehetne cserélni nagyobra?

Üdv Nohab61

#10733
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

en tolomerovel mertem le - elvileg pont feluton volt a gyari es a "csereldki" allapot kozott. megsem volt mar jo - volt amikor ugrott, ill miutan kitiszitottam fura hangok kezdtek elojonni a rendszerbol, valtot sem tudtam beallitani rendesen. lehet epp azt a szutykot mostam ki, ami optimalisan toltotte ki az apro reseket. 2700km volt benne.



es mi valt be a legjobban? engem mindig elcsabitanak az ilyen kencekkel - egyszer vettem egy sprayt, aminek hasonlo szaga volt, mint a wd40nek. nem volt rossz, mert egesz szarazon tartotta a lancot, de ruhelltem, hogy 90%a melle megy. jelenleg csak valtohoz ilyesmihez hasznalom.

perpill vmi svajci csoda van - ami viszont mar parszor atverte az agyamat. amikor rateszem, olyan mintha keves lenne, aztan ahogy beszivarog, utana mintha orran szajan olaj folyna. tobbszor probaltam ronggyal attorolni, de meg ugy is baromi sok volt. ha ez a gyari zsir lekopik, akkor asszem atkenem egyszer nagyon vekonyan, akar szaraznak tunik, akar nem - aztan lesz ami lesz :D


Takarítás után nekem is ugrál abban az esetben ha már kopott a lánc.

Én sima mûszerolajat használok, 300 Ft és 1 évig biztosan elég. Van ez az ipari lánc kencém is, de csak próbaképpen használtam. Szépen futott vele a lánc, de eléggé szedi össze a dzsuvát. Elvileg teljesen vízálló, de ennek ellenére sûrûn kell fújkodni vele.

Városban meg rendes sárvédõt kell használni. Így a kerék nem tudja a sok retket, meg sarat pont a láncra, a középcsapágyra, meg a lánctányérokra köpni.

#10734
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nekem egyszer kölyökkoromban szakadt el a kontrás, egysebis bicómon lévõ láncom, ami azért is volt emlékezetes, mert éppen elõtte tapostam el egy pókot... Azóta óvatosabb vagyok a pókokkal :)


Vettem egy láncnyúlásmérõt és kiváncsiságból lemértem a barátnõm bicajának a láncállapotát. elõször ledöbbentem, hogy bele esett a mérõ, aztán számolgattam, és rájöttem, hogy a kedvesem az elmúlt évben úgy 4000 km-t tekert plussz néhányszáz km amit én tekertem bele :)


en tolomerovel mertem le - elvileg pont feluton volt a gyari es a "csereldki" allapot kozott. megsem volt mar jo - volt amikor ugrott, ill miutan kitiszitottam fura hangok kezdtek elojonni a rendszerbol, valtot sem tudtam beallitani rendesen. lehet epp azt a szutykot mostam ki, ami optimalisan toltotte ki az apro reseket. 2700km volt benne.

Van itthon ipari lánc spray-m, és annak van ilyesmi állaga


es mi valt be a legjobban? engem mindig elcsabitanak az ilyen kencekkel - egyszer vettem egy sprayt, aminek hasonlo szaga volt, mint a wd40nek. nem volt rossz, mert egesz szarazon tartotta a lancot, de ruhelltem, hogy 90%a melle megy. jelenleg csak valtohoz ilyesmihez hasznalom.

perpill vmi svajci csoda van - ami viszont mar parszor atverte az agyamat. amikor rateszem, olyan mintha keves lenne, aztan ahogy beszivarog, utana mintha orran szajan olaj folyna. tobbszor probaltam ronggyal attorolni, de meg ugy is baromi sok volt. ha ez a gyari zsir lekopik, akkor asszem atkenem egyszer nagyon vekonyan, akar szaraznak tunik, akar nem - aztan lesz ami lesz :D

#10735
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Nekem is a HG53 volt ez a zsirszerü anyag de én utánna csak olajoztam.


Van itthon ipari lánc spray-m, és annak van ilyesmi állaga

#10736
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 hozzászólás

megvettem a hg73at egy sramos patenttel - ugy latszik tenyleg a lanc volt a ludas: eltunt a terheles alatti fura hang, a valtas is joval precizebb.

azt akartam is kerdezni: olyan kenest, amilyen a gyari, hogyan lehet elerni? inkabb vmi zsirnak tunik - en eddig ugy tudtam, hogy a lancot csak olajozni szabad.

Nekem is a HG53 volt ez a zsirszerü anyag de én utánna csak olajoztam.

#10737
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem egyszer kölyökkoromban szakadt el a kontrás, egysebis bicómon lévõ láncom, ami azért is volt emlékezetes, mert éppen elõtte tapostam el egy pókot... Azóta óvatosabb vagyok a pókokkal :)


Vettem egy láncnyúlásmérõt és kiváncsiságból lemértem a barátnõm bicajának a láncállapotát. elõször ledöbbentem, hogy bele esett a mérõ, aztán számolgattam, és rájöttem, hogy a kedvesem az elmúlt évben úgy 4000 km-t tekert plussz néhányszáz km amit én tekertem bele :)

#10738
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
megvettem a hg73at egy sramos patenttel - ugy latszik tenyleg a lanc volt a ludas: eltunt a terheles alatti fura hang, a valtas is joval precizebb.

azt akartam is kerdezni: olyan kenest, amilyen a gyari, hogyan lehet elerni? inkabb vmi zsirnak tunik - en eddig ugy tudtam, hogy a lancot csak olajozni szabad.

#10739
yager01

yager01

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

nálam szakadt már sram is, shimano is, egyikbõl sem egy. de a sram nálam kicsit többet bír, így én inkább azt veszek már jó pár éve. mindenestre sok különbség szerintem nincsen.


Köszi!

#10740
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 hozzászólás

en csak azt nem ertem hogy mi ertelme montira 48-as tanyert rakni. mert az terepen nem hasznalhato. a 42-es viszont igen. szerintem ez felaldozni egy hasznalhato fokozatot egy hasznalhatatlanert. aminek nem latom az ertelmet. ha orszagutizni akarok meg gyorsan menni akkor orszaguti bringara ulok.

lancszakadas temaban ezek utan mar inkabb nem kellene megszolalnod sem... gondolom mennyire esszel hasznalod azokat a giga atteteleket. :mybad:


Ha kihasználod, akkor egyáltalán nem nagy, de én általában kevesebbet tekerem terepen, így lehet értelme. Meg aztán nagyobb lábhoz nagyobb hajtókar (180) és méretesebb lánctányér illik. Nekem ez az országúti / trekking kategória. Nem hiszem, hogy 2 m és 100 kg fölött te a kettétörés félelme nélkül meg tudnál rakni egy országútit, és a kondícióját meg tudná maradéktalanul tartani legalább egy évig. Még így is hajlítottam a nyeregcsöveket meg a hajtókarokat, 3 kormány tört alattam, stb. Csak a Thomson cuccok bírják, vagy az esztergályossal megerõsített csövek, meg a DH kormány; pedig nem nagyon ugrálok - fõleg nem divatDH-zok - és a telóm is jó (36 Talas). Ezek után szerinted a láncszakadás is azért van, mert szarul használom? És vajon miért bírja egy éve már az XTR? Nyilván saját tapasztalatból ítél az ember, az én következtetésem pedig leírtam a Sramról. Marad az anyaghiba, a szerencsétlen választás. Meg sajnos a nagyobb testtömeg exponenciálisan terheli a masinát, könnyebben elõhozza a rejtett hibákat.

Valójában elvetettem a súlykot, a Sram szidása helyett simán csak az XTR-t kellett volna dícsérnem, de még túlzottan fájdalmas az a sok 10 ezer, amit a kísérletezésre költöttem. :L De ha ezúttal némi logika alkalmazásával tudnád alátámasztani, hogy miért használom az egyiket rosszul, a másikat meg nem, akkor azt szívesen elfogadom.