Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10661
Írta 2009. június 19. - 12:28

#10662
Írta 2009. június 18. - 20:04

#10663
Írta 2009. június 18. - 17:34

vagy veszel egyet, nem nagy összeg 1-2 ezer forint.
az miért jó ha visszarakja az esetleg megnyúlt láncot, és még jobban elkoptatja vele a fogakat?

#10664
Írta 2009. június 18. - 16:16

#10665
Írta 2009. június 18. - 16:12

Azt, hogy a lánc mennyit nyúlt hogyan tudnám megnézni? 1100 km-nél cseréljem az LX láncot?Elég gyakran tekerek felfelé menet.
#10666
Írta 2009. június 18. - 11:43



#10667
Írta 2009. június 18. - 11:40

Igazából úgy lenne az igazi a tömítése a csapágyaknak, ha normál csapágyakat rakna a középcsapágyakba és még elérakna egy shimano féle tömítést. Vagy megcsinálhatná kónuszosnak (ha tudja) a középcsapágyakat és akkor könnyen karbantarhatóak lennének.
Minél több tömítés,annál nagyobb surlódás.Biztos lehetne hermetikusan zárt csapágyat készíteni,csak épp tekerni lenne dög nehéz.
A régi gyerekkori bicajok,meg a mostaniak is, amolyan kónuszos szerû,állítható csapágyak voltak,tehát lehet ilyet csinálni.Valamiért mégsem ezt fejlesztették tovább a magasabb kategóriákban.
#10668
Írta 2009. június 18. - 11:37

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#10669
Írta 2009. június 18. - 10:14

Tud valaki ajánlani elviselhetõ árban (10 alatt) csapágyas (nem kónuszos) cserélhetõ tüskés platformpedált?
#10670
vendég_bertaa_*
Írta 2009. június 16. - 21:14

3000 kilit mentem 10-es Dura-Ace lánccal, és most van az hogy cserélni kell.
Ennyi pénzért nem akarok még egyszer Dura-Ace láncot venni. Mit javasolnátok?
Pl. a 105-ös lánc az milyen? annyit tudok, hogy felületkezelése nem olyan komoly, de mindig karbantartanám (és a DA-t is karbantartom/-tam); tehát ez elméletlieg nem gond. 3000 kilit ugyanugy le tekerek vele, mint a DA-val?
Hogy vált?
#10671
Írta 2009. június 16. - 16:52


A sebesség mindent megold.
#10672
Írta 2009. június 16. - 15:52

Akartam is írni, hogy felesleges XTR-t venni. Fõleg, ha belegondolsz abba, hogy több, mint kétszer annyit kérnek érte. És az XTR nem fog kétszer annyi ideig tartani.Köszi Valeria Victrix Akkor jó nekem a bb50-is mert a színe miatt nem ér ennyit a különbség.
SM-BB50 3.110,-Ft
SM-BB70 5.430,-Ft
SM-BB90 7.110,-Ft
Az egyéb gyártóknál már nincs is olyan bontás, mint a Shimanónál. Van MTB meg outi, illetve hagyományos és kerámia csapágyas változat.
Elõfordulhat, hogy a magasabb számozású típus más csapágyakat kap, de méretezésben nincs különbség.
A Shimano által használt csapágyaktól egyébként nem vagyok hasra esve. A Hope dupla tömítésû, svájci INA csapágyakat használ.
#10673
Írta 2009. június 16. - 15:48

Ahhoz képest elég nagy az árkülönbség. Annyit sikerült találnom, hogy az SM-BB50 7grammal nehezebb, mint az SM-BB70. Sokat kell fizetni a súlyért.Szín, felületkezelés, illetve az outi változatoknál van olasz menetes kivitel.

A sebesség mindent megold.
#10674
Írta 2009. június 16. - 15:44

Köszi Valeria Victrix Akkor jó nekem a bb50-is mert a színe miatt nem ér ennyit a különbség.Szín, felületkezelés, illetve az outi változatoknál van olasz menetes kivitel.
SM-BB50 3.110,-Ft
SM-BB70 5.430,-Ft
SM-BB90 7.110,-Ft
#10675
Írta 2009. június 16. - 15:37

Szín, felületkezelés, illetve az outi változatoknál van olasz menetes kivitel.Akkor csak súlyban és színben különböznek?
#10676
Írta 2009. június 16. - 15:25

Akkor csak súlyban és színben különböznek?Bármelyiket választhatod a 68/73mm-s változatok közül. A méretezés szabványos, elrontani nem fogod. Egyébként belsõleg nincs különség köztük.
A sebesség mindent megold.
#10677
Írta 2009. június 16. - 15:20

Bármelyiket választhatod a 68/73mm-s változatok közül. A méretezés szabványos, elrontani nem fogod. Egyébként belsõleg nincs különség köztük.Sziasztok
Tudja valaki, hogy a shimano Hollowtech II hajtómûvekben az integrált csapágyak között (SM-BB50, SM-BB70, SM-BB90) mia különbség, ill. hogy sima deore szériába beépíthetõ a
SM-BB90(XTR) csapágy? Látszólag mindhárom ugyanúgy néz ki, gondolom a súly, és anyagminõség a különbség? Csapágycsere elõtt állok, és árban nincs egy eget rengetõ különbség a 3 típus között, és ha lehet akkor a jobban venném meg. A hajtómûvem típusa:Deore FC-M542 Tud valaki biztos infót errõl?
Léteznek alternatív gyártók is; tõlük is vásárolhatsz középrészt, és ebben az esetben már komoly színpalettáról választhatsz, így akár színben a kiegészítõkhöz igazíthatod ezt az alkatrészt is. Legjobb példa rá a Hope.
#10678
Írta 2009. június 16. - 14:53

Tudja valaki, hogy a shimano Hollowtech II hajtómûvekben az integrált csapágyak között (SM-BB50, SM-BB70, SM-BB90) mia különbség, ill. hogy sima deore szériába beépíthetõ a
SM-BB90(XTR) csapágy? Látszólag mindhárom ugyanúgy néz ki, gondolom a súly, és anyagminõség a különbség? Csapágycsere elõtt állok, és árban nincs egy eget rengetõ különbség a 3 típus között, és ha lehet akkor a jobban venném meg. A hajtómûvem típusa:Deore FC-M542 Tud valaki biztos infót errõl?
#10679
Írta 2009. június 16. - 12:23

A napokban lecseréltem a régi négyszögtengelyes hajtómûvem integráltra. Azóta hajtás közben fémes pattogó hangokat hallatt a rendszer. A vázam egy 8 éves SCOTT mely 7005-ös aluból készült. Pár évvel ezelõtt volt hasonló tapasztalatom csak nem hajtómûcserekor, hanem a nyeregcsõnél. A probléma abból fakadt, hogy a nyeregcsõ átmérõk nem stimmeltek össze teljsen. Ha ráhúztam a gyorszárat akkor is pattogó hangot adott. Ezt úgy oldottam meg, hogy megnagyobbítottam a nyeregcsõ átmérõjét egy picivel és utána abba hagyta a "hangoskodást". Arra gondoltam, hogy a hajtómûnél az lehet a gond, hogy az integrált cucc más szerkezetû. Mivel a csapágyak nem egy összefüggõ fémházban ülnek hanem külön-külön és csak egy mûanyag porvédõ csõvel vannak összekötve belül. Nem lehet, hogy fáradt már a vázanyag? Szerintem így most egész más húzó csavaró erõk hatnak és ezt nem viseli már el. Szerintetek mi lehet a gond? A hajtómû hibátlanul van beszerelve.
A helpet elõre is köszi!
#10680
Írta 2009. június 15. - 14:15
