Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#8941
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Nem. Minimális a különbség kopásban.


Viszont kevésbé rohad szét a rozsdától. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8942
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Bír egy XTR lánc kétszer annyit mint egy Sram PC-951?


Nem. Minimális a különbség kopásban.


A sebesség mindent megold.

 


#8943
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Bír egy XTR lánc kétszer annyit mint egy Sram PC-951?

#8944
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

nem, vilagos volt ez, erre irtam, hogy shimano (tehat nem patentos) lancot en magam nem szivesen bontok meg. lehet persze hogy nincs ezzel gond, de sztem minden ilyen bontas gyengiti a mar osszeerett szerkezetet, es magaban hordja a lancszakadas kockazatat.


A 9es kmc és sram patentszem is kompatibilis a shimano láncokkal.


A sebesség mindent megold.

 


#8945
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Akkor félre értettetek az 1000 km láncot nem dobom ki hanem bekerül a vetésforgóba. Így 3-4 lánc van egy soron felváltva kb 1000 km ként csereberélve.


nem, vilagos volt ez, erre irtam, hogy shimano (tehat nem patentos) lancot en magam nem szivesen bontok meg. lehet persze hogy nincs ezzel gond, de sztem minden ilyen bontas gyengiti a mar osszeerett szerkezetet, es magaban hordja a lancszakadas kockazatat.

#8946
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Gondolom a hajtómû és a lánckeréksor is acélból volt igaz? Na azért nem kopott el annyira nekem is volt sokat futott acél lánckeréksorom régen. )

a sorok többsége most is acél, (legalábbis a lánckerekek, a tartóbak lehet alu) még a felsõkategóriások is. némelyiknél néhány lánckerék titán.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8947
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Akkor félre értettetek az 1000 km láncot nem dobom ki hanem bekerül a vetésforgóba. Így 3-4 lánc van egy soron felváltva kb 1000 km ként csereberélve.

#8948
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem mayor kérdése csupán költõi volt. Lehet, hogy én országúti bringával máshogy nézem a dolgokat, de én is túlzásnak tartom az 1000 km-t (500-600-ról nem is beszélve). Még ha "vetésforgóról" volna szó megérteném, de hogy kukázni, azért az már luxus.

#8949
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Gondolom a hajtómû és a lánckeréksor is acélból volt igaz? Na azért nem kopott el annyira nekem is volt sokat futott acél lánckeréksorom régen. Nagyon rég óta nem használok shimano láncot egyszerûbb bontható patentszemest venni szerintem. :) Mindenki ízlése szerint cserélje a láncot nekem ez bevált módszer (mondjuk 3 lánccal elég sokat elfut így egy sor akár egy szezont is)

#8950
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

miért is jó ha cseréljük a láncot 1000km ként?


1000 km-kent lanccsere sztem total felesleges. talan ha borzalmas extrem saras versenykorulmenyek kozepette hasznalja vki...

masreszt speciel shimano lancoknal meggyozodesem hogy jobb nem bontogatni a lancot, meg tisztitashoz sem, ha egyszer az mar "osszeerett".

meg egy kis adalek: elso bringamon hg 40es lanc volt (mint utolag szembesultem vele), nem ertettem hozza, nemis foglalkoztam vele hogy esetleg cserelni kene, ezert 12 000 km-t mentem vele, nagyreszt hegyre fel, durva maszas (janoshegy), bar esot, sarat viszonylag ritkan kapott. a fogassoron, ami szinten hg 40es volt elkopott a legtobbet hasznalt 3-4 fogaskerek, de pl az amugy gagyi negyszogtengelyes hajtomu lanccsere utan is tokeletes volt meg.

#8951
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy kis érdekesség a totalbikeról:

"Kedves Motordoki !

Érdeklõdnék, hogy a mai motorokra miért nem szerelnek láncvédõ burkolatot, ami 100%-ban védi a láncot a sártól, portól, esõtõl.

A régi motorokon, még a kis Simsonon is volt.

Válaszát várva,

Üdv
Sándor"

"Kedves Sándor!

Ezt a kérdést kb. 5 éve én is feltettem egy motorkerékpárgyár mérnökének és azt a számomra kicsit fura választ kaptam, hogy a teljes tokozás megoldása bonyolulttá teszi a kerékkiszerelést (a Simson esetében ez egyszerûen meg volt oldva, de az egy 100 lóerõs motornál nem megvalósítható), esztétikailag nem elfogadható, valamint a korszerû O gyûrûs láncok nem érzékenyek annyira a porra és a nedvességre, ellenben a láncgörgõ és a lánckerék kapcsolatánál kenést igényel. Aztán este egy sör mellett azt is elmondta, hogy nem is érdekelt senki abban, hogy a lánc sokáig tartson...

Üdv.
Motordoktor"


Nem mondom, hogy a motorkerékpár egy az egyben kerékpár, de azon már én is gondolkoztam, miért van az (kevés kivételtõl eltekintve), hogy meg sem próbálják a láncot megvédeni a mocsoktól, de még az ss vagy agyváltosóknál sem (bár a lánctányérosnál is biztos lenne legalább részleges megoldás). Nos.... a válasz hasonló lehet.

#8952
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás

miért is jó ha cseréljük a láncot 1000km ként?


Inkább 500-600 km-t javaslok. És mert így elmentem a rendszerrel jóval több, mint 20ezer km-t. Kb. ezért jó, ha cseréljük.
Marci

#8953
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

miért is jó ha cseréljük a láncot 1000km ként?


ha egy lancot hasznalsz, az hozzakopik a fogaskereksorhoz, es ha kinyulik, akkor hiaba lenne meg jo a sor, az uj lanccal nem fog mukodni. ergo abbol is ujat kell venned. ha viszont meg mielott hasznalhatatlanna valik a lanc, leveszed, es felraksz egy masikat, majd esetleg meg egy harmadikat is, akkor minden lanc csak egy kicsit lesz kopott, es a sor nem fogja oket dobalni. 1000km-enkent ha cserelgeted oket szepen, akkor a fogaskereksor joval tovabb hasznalhato marad.

kis odafigyeles kell hozza, de ha pl XT, vagy valami jobb [ergo dragabb] tartobakos Sram sort hasznalsz, akkor nem mindegy hogy mennyi idokozonkent kell kiadnod ujabb 15-20ezer forintot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8954
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Hali!
Meg lehet oldani valahogy költségkímélõen egy XT hajtókar 2 tányérossá való átalakítását. Persze azon kívül, hogy leszedem a kistányért :). Lehetne rendelni 64-es furatkörrel lánctányért, de vmi olcsóbb megoldást szeretnék találni. Csak úgy emlékszem, hogy itt alakítottak már át Xt-t úgy, hogy beljebb is került a nagy lánctányér.

ennél olcsóbban nem hiszem, hogy megúszod :(
Specialites TA chainring Chinook 104 mm mid 42 T. black
Specialites TA chainring Chinook 64 mm 28 T. black

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8955
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás

Mondjuk lehet éppen azért van megadva a max nyomaték amivel meglehet húzni.


Ha már olyan hajtókart veszel /újnak eladva az apróban/amin alapba meg volt tépve a csavar akkor mindegy hogy van e nyomatékkulcsod vagy sem.
Ezután próbálsz kitalálni vmi lehetõséget, hogy ne kelljen kidobni a hõn áhított cuccot-mert ugye bosszant a dolog.

#8956
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Nekem is 770 es van a bringán de semmi baja nem kapkodja a láncot és nem kopik túl gyorsan. Szerintem felesleges az xt lánc inkább legyen olcsóbb csak cserélgesd 1000km-n ként (persze ez felhasználó függõ és idõjárás függõ is). :)
Mondjuk van 580 as Lx m is azzal se volt semmi baj és az olcsóbb is.


miért is jó ha cseréljük a láncot 1000km ként?

#8957
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ja igen, arra oda kell figyelni hogy minden vaz mas kialakitasu, es valahol nem fer el a kozeptanyer helyen 36/38-nal nagyobb. szal hiaba talalod ki hogy a kistanyer helyett 29, a kozep helyett meg 40, ha amikor felteszed akkor rajossz hogy el se forog annyira daralja a lancvillat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8958
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Én 38-24-es tányérokat használtam tavaly. Csak úgy oldható meg a jobb láncvonal, hogy a középtál helyén van a "nagytál". A méretét csak a láncvillánál való elférés limitálja. Kistányér helyére a "középnagytálnál" 14-16foggal kisebb lánckereket kell szerezni.

#8959
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás

szerintem kb. mindenki úgy csinálta, hogy a nagytányért vette le és a kicsi és a közép maradt. nálam maradt alul a 22, középre meg szereztem salától egy slx 36ost .) meg kapott egy rockringet 10dollárért.

ÖÖ lehet egy kicsit félreértettük egymást ;)
Én inkább felfelé szeretnék menni gyorsabban, és hogy nagyobb áttételt tudjak hajtani (elöl nagy lánctányér, hátul is nagyobbak) azt szeretném elérni, hogy a nagytányér beljebb kerüljön, ezáltal ne legyen nagyon keresztbe a lánc. 22-es lánckereket itthon versenyen még hál' Istennek nem kellett használnom, a továbbiakban sem szeretném, ezért lenne jó egy olyan fogkiosztás, mint a gyári 2 tányérosokon. Mondjuk egy 40-28 vagy vmi hasonló. Bükk maratonon vettem elõször észre, milyen jó áttételt is tud adni, amikor kiesett a kulacsom a verseny elején és döntenem kellett afelõl, hogy azért szakadok le, mert megállok vízért, vagy mert elszomjazok. (van ilyen szó? :)) Az elõbbit választottam, és fel kellett zárkóznom, így felfelé nagytányéron mentem, igaz hátul a nagyobb lánckerekeken volt, de tényleg nagyon jó volt, és én amúgy is a nagy áttételeket szeretem forgatni. Ezért keresek megoldást a problémámra.

#8960
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Hali!
Meg lehet oldani valahogy költségkímélõen egy XT hajtókar 2 tányérossá való átalakítását. Persze azon kívül, hogy leszedem a kistányért :). Lehetne rendelni 64-es furatkörrel lánctányért, de vmi olcsóbb megoldást szeretnék találni. Csak úgy emlékszem, hogy itt alakítottak már át Xt-t úgy, hogy beljebb is került a nagy lánctányér.
Próbáltam használni a fórum keresõjét, de nem találtam választ a kérdésemre.
labidani


szerintem kb. mindenki úgy csinálta, hogy a nagytányért vette le és a kicsi és a közép maradt. nálam maradt alul a 22, középre meg szereztem salától egy slx 36ost .) meg kapott egy rockringet 10dollárért.