Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#8461
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
csak állva tekeréskor vagy ülve is?

utsó tipp: bowdenvezetõ lap a váz alján

#8462
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
nyereg+pálca?

#8463
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
kormánycsapágy?
esetleg hajszálrepedés a vázban/villában.

#8464
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Mikor hallod a nyekergést, csak tekerés közben?


Igen, és minél erõsebben hajtok, annál hangosabb (Sheldon Brown szerint ez akkor jellemzõ, ha a kormánynál van a gond, ezért is tértem ki arra is). Stoplit most cseréltem, elötte, utána egyforma nyekergés.

#8465
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
haver járt így a napokban. elkérte az én spd-m, azzal nem volt nyekergés.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#8466
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Nekem volt, hogy a cipõm nyikorgott....

#8467
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás

Nyekereg a bringám és nem tudok rájönni, hogy hol. Elmondom, hogy miket csináltam, ha szerintetek van még valami, szóljatok. Leszereltem és zsírozva visszaraktam a hajtómûcsapágyat, a hajtókart, a lánctányér csavarokat, a pedálokat. A nyergcsövet megtisztogattam, vékonyan bezsíroztam. A kormányt, kormányszárat megtisztogattam, az összes csavart újrakentem. Ezen kívûl még a pedál kioldórugójához fújtam WD40-et.


Mikor hallod a nyekergést, csak tekerés közben?

#8468
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nyekereg a bringám és nem tudok rájönni, hogy hol. Elmondom, hogy miket csináltam, ha szerintetek van még valami, szóljatok. Leszereltem és zsírozva visszaraktam a hajtómûcsapágyat, a hajtókart, a lánctányér csavarokat, a pedálokat. A nyergcsövet megtisztogattam, vékonyan bezsíroztam. A kormányt, kormányszárat megtisztogattam, az összes csavart újrakentem. Ezen kívûl még a pedál kioldórugójához fújtam WD40-et.

#8469
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

nem megy, a montis karoknak hosszabb a tengelye, az országúti közepek csészéjén meg kevesebb a menet.
a hosszabb tengely miatt 3 alátét kell montin a 68-as házhoz, az olasz menet 70-es, azaz jobb esetben is 2 alátét kell majd. ennyit a kevesebb menet az olasz középrészen nem bir el.


Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....

Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?

#8470
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!

nem megy, a montis karoknak hosszabb a tengelye, az országúti közepek csészéjén meg kevesebb a menet.
a hosszabb tengely miatt 3 alátét kell montin a 68-as házhoz, az olasz menet 70-es, azaz jobb esetben is 2 alátét kell majd. ennyit a kevesebb menet az olasz középrészen nem bir el.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8471
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Sziasztok!

Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!


mivel az olasz meneteshez nincs alátét gyürük mint a montishoz ezért én ezt csinálnám

megmérném a montis szélességét ahol a karok felfekszenek
ezt a szélességet kihozni valahogy az olasz menetesbõl

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#8472
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Pedig épp a napokban nézegettem a Truvát. Reszelni kell vagy csak szuszakolni, hogy elférjenek?


truván: csavarok alól alátét ki, csavarfejeket meg addig lereszelni amíg még épp hogy ki lehet tekerni (bár nem ellenõriztem, remélem sikerül amikor kell)
jobb karról a kistányér felfogatásokról kb. 1mm-t reszeltem, hogy azért lehessen még használni, nem akartam leszedni az egészet.
éééés akkor a kar már nem ér bele, de a görgõ nem fér el a láncterelõ fémlapja és a bash között.
egyelõre baromi nagy ellenállása van a rendszernek. remélem, hogy a gumi széle fog gyorsan bekopni és nem a rézpersely, mert most nagyon feszül a görgõ.

szerk.
Feltöltött kép

Feltöltött kép

#8473
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Sziasztok!

Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!

#8474
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egyreszt

http://forum.bikemag...dal-vs-spd-602/

masreszt szerelheto. valszeg kikoptak a golyok meg a konusz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8475
karlitoe30

karlitoe30

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Hello,

nem találtam külön pedál topikot, ezért bátorkodom ide írni, végülis a hajtás -hoz tartozik.
Tehát a kb. 2 éves Shimano PD-M540 SPD-pedálom radiálisan már elég nagyot üt, kotyog. Érdemes szétszedni, megpróbálni javítani, vagy pedig inkább nézzek új után?

#8476
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Pedig épp a napokban nézegettem a Truvát. Reszelni kell vagy csak szuszakolni, hogy elférjenek?

#8477
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
note:

SLX bash - 36T + TruVativ BoxGuide nem szeretik egymást.
felszenvedhetõ, de nem az igazi.

#8478
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Mi van akkor ha valaki fordítva rak be ( jobb oldalt balra... ) egy olaszmentes monoblokkot? A menet miatt bemegy úgyis. A benne lévõ ipari csapágynak sem lesz baja gondolom, ha fordítva forog...

El mondom miért kérdezek ilyen böszmeségeket: a láncvonalom szeretnék pár milit tunigolni. Ha megfordítanám akkor lenne pár mili, amit az monoblokk hajtásoldalának az alátétezésével tudnék csalni...



nekem egyszer szerelési hibából így tették be. mûködött de vmi miatt nem lett ugyanannyi a két hajtókar és a vázcsõ távolság

#8479
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Mi van akkor ha valaki fordítva rak be ( jobb oldalt balra... ) egy olaszmentes monoblokkot? A menet miatt bemegy úgyis. A benne lévõ ipari csapágynak sem lesz baja gondolom, ha fordítva forog...

El mondom miért kérdezek ilyen böszmeségeket: a láncvonalom szeretnék pár milit tunigolni. Ha megfordítanám akkor lenne pár mili, amit az monoblokk hajtásoldalának az alátétezésével tudnék csalni...

#8480
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
sziasztok,

aki ismeri a sram sorokat (pg 950): létezik az hogy deformált legyen 0 km-el? minden fogaskeréken van egy fog, ami kifelé áll, a sort a keréken pörgetve, úgy néz ki mintha 8as lenne benne. nem zavarna, de nem lehet zaj nélkül belõni a váltót

(vagy ez vmi pár km után elkopó felesleges okosság?)

köszi
v