Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#8441
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Lehetni lehet, fizikailag semmi akadálya...csak nem célszerû, mert az acél csúnyán bele fog marni a rotorba.
Amúgy a Deore sor az nem racsni, hanem kazettás fogaskeréksor és nem is tartóbakos, mivel a fogaskerekek távtartók közbeiktatásával egymáshoz vannak szegecselve, nem pedig egyenként egy különálló tartó(bak)ra.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#8442
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy alu rotoros agyra(Dt 340) rá lehet-e tenni sima acél tartóbakos racsnit(deore), vagy csak alu tartóbakosat(Xt)?

#8443
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Az a baja, hogy az országúti középrészek keskenyebbek, mert rövidebb a tengely azokon a hajtómûveken és kevesebb menet van ezeken a középrészeken.
Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.


Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.
Néhány megoldás (mivel az is szempont hogy 50-52mm körül legyen a láncvonal):
- 3-as outi hajtómõ (annál a nagytányér pont ott van)
- 2-es octalinkes országuti 3-ashoz való monoblokkal (118mm-es), így is 50mm körül lesz a külsõ tányér
- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.


Tényleg, igazad van. Nem számoltam a 3. távtartóval.


Igen pont ezért kérdeztem ... tehát teljesen kompatibilis ... egyéb kérdés? (mert ugye 68-73mm az MTB ..., tehát az oúti 70+2,5mm bõven benne van)

De egy jó forgácsoló ismerõs mindenre tud megoldást ...

Ja ... és nem csak a váz és csésze közé lehet kulturált módon alátétet tenni, lehet a bal oldali hajtókar és a bal oldali csésze közé is aplikálni ... de jobb középcsapágy gyártók (pl.: ACROS) ilyet adnak a középrészekhez ....

További technokrata sikereket :)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#8444
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
Sziasztok!
Xt középcsapágyban(integrált 760as karhoz valóban), tudjátok hogy lehet csapágyat cserélni? Ha jól emléxem vki írta , hogy Õ csinált ilyet de az már réges-rég
akkor még érdekelt a dolog??
köxi

#8445
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.

Acél.
Úgy érzem az eddigi infók alapján, hogy az integrált tengelyes trekking hmû olasz menettel valszeg nem megvalósíthatatlan, de azért nem 100%. Próbálgatáshoz viszont drága mulatság... Szóval én is egyre inkább ezek felé hajlok, örülök, h itt is felmerült:

- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.

Túlélem ha nem a leg hájabb tech :) Akkor ráaásul talán még egy kisebb vidéki bringaboltban is lehet hozzá alkatrészt kapni, ha ott ér utol a baj...
Azt néztem, hogy pl. a Deore M521 és M512-es hmûvek Octalinkes Hollowtechesek - a high tech igényt kielégítik. A BB-ES25 113 vagy 121 mm-es tengelyhosszával meg ki tudom játszani a kívánt láncvonalat. Legjobb lenne persze, ha a 48-as tányér maradhatna az eredeti, legkülsõ pozícióban, hogy a Q-faktor is minél kisebb maradjon. Ha a kistányér nem fér el, az nem baj, úgyis leszedem a kicsit is és a középsõt is (a váltást ez oldja meg. ) Egyetlen gáz, ha a már a tartókonzolok sem férnek el, azért szétflexelni sajnálnám...

#8446
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.

Tényleg, igazad van. Nem számoltam a 3. távtartóval.


A sebesség mindent megold.

 


#8447
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.


Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, fõleg ha alu.
Néhány megoldás (mivel az is szempont hogy 50-52mm körül legyen a láncvonal):
- 3-as outi hajtómõ (annál a nagytányér pont ott van)
- 2-es octalinkes országuti 3-ashoz való monoblokkal (118mm-es), így is 50mm körül lesz a külsõ tányér
- Octalinkes MTB/trekking hajtómõ. Vagy a gyári méretü monoblokkal a középsõ tányér helyére felbarkácsolja a kívánt 48-ast, vagy a nagytányér helyére megy de akkor olyan hajtómûvet kell választani amihez 121-es monoblokk kellene és ahelyett egy 113-assal kb jó helyen lesz, viszont a kistányér nem biztos hogy elfér.
- Négyszögtengelyes, abban van mindenféle méret, de gondolom nem elég high tech.
Failure is always an option.

#8448
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Miért nem lehetne LX-hez használni? Bármit meg lehet oldani ... tudod :)

Az a baja, hogy az országúti középrészek keskenyebbek, mert rövidebb a tengely azokon a hajtómûveken és kevesebb menet van ezeken a középrészeken.
Mondjuk 70es az olasz, 73as az lx, szerintem azt a 1,5mm alátétet el kell bírnia oldalanként, fõként azért mert a menet is 1mm körül kezdõdik.


A sebesség mindent megold.

 


#8449
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Csak nem? Ez aztán az örömhír! Ezek szerint Te azóta is gond nélkül használod a montis integrált hajtómûvet az olasz menetes outis középrésszel?

És akkor ez most azt jelenti, hogy bármilyen MTB/trekking integrált hmû használható az olasz menetes csapágyakkal vagy csak bizonyos típusok (pl. tengelyhossztól függõen)? Te konkrétan melyik csapággyal milyen hajtómûvet használsz?

Én nem beszéltem Montis olasz menetes középrészrõl, tudod úgy írtam, hogy Ultegra és 105, az az én olvasatomban oúti, igaz nem írtam le, hogy a hajtómû is országúti volt, tehát ott egyszerû volt a dolog.

De nincsen megoldhatatlan, ezt is lehet orvosolni, konkrétan melyik menttel van bajod?

Nem azzal van baja, hogy nem tud olasz menetes középrészt szerezni, hanem az, hogy az nem jó az Lx-hez.


Miért nem lehetne LX-hez használni? Bármit meg lehet oldani ... tudod :)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#8450
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt. :)
Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.


Csak nem? Ez aztán az örömhír! Ezek szerint Te azóta is gond nélkül használod a montis integrált hajtómûvet az olasz menetes outis középrésszel?

És akkor ez most azt jelenti, hogy bármilyen MTB/trekking integrált hmû használható az olasz menetes csapágyakkal vagy csak bizonyos típusok (pl. tengelyhossztól függõen)? Te konkrétan melyik csapággyal milyen hajtómûvet használsz?

#8451
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt. :)
Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.


Nem azzal van baja, hogy nem tud olasz menetes középrészt szerezni, hanem az, hogy az nem jó az Lx-hez.


A sebesség mindent megold.

 


#8452
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Nekem eddig semmi baja. Kb 1000 km-t használtam így, pedig néha elég jól megtépem és elég sokat megyek felfelé.
"Ride today, heal tomorrow"

#8453
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kettovel alulmereteztem a lancot, igy a gyarilag hozzakapott tusket hasznalva visszabovitettem - utana meg raktam ra egy patentszemet. mennyire gyengiti meg a lancot, hogy tusket es patentet is hasznalok?

#8454
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....

Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?


Miért is kellene kizárni az integrált hajtómûvet? Pl.: az Ultegrának és a 105-nek van Olasz menetes középcsapágya. Ez biztos, mert 3 éve nekem is ilyen gondom volt, és simán megoldódott. Vettem olasz menetes középrészt. :)
Egy jó boltban kell keresni az ilyen cumókat. Mondjuk a Szilágyi E. Fasoron .... keressed Balázs urat, vagy Dénest.
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#8455
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....

Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?


Tripla országuti külsõ tányérja kb. 50mm-es láncvonalnál van, de akkor kell plussz egy 48-as tányér 130-as osztókörrel, ami elvileg létezik pl.itt. Vagy hozzáerõsödsz az 52-eshez :)
Failure is always an option.

#8456
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Persze, csak felmerült a stopli is és az viszont kizárható.

#8457
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
attól még lehet a pedál. próbálj kérni egyet (egy párat) kipróbálni

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#8458
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

csak állva tekeréskor vagy ülve is?

utsó tipp: bowdenvezetõ lap a váz alján


Mindig. És még az is most eszembe jutott, hogy úgy is próbáltam, hogy nem léptem bele a pedálba és akkor is csinálja.

#8459
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Nekem is adott már furcsa hangot a bringám.Egyszer a pedál nyekergett ahogy a cipõ mozgott raja.Adtam neki egy kis WD40-et, azzal elmúlt.Volt amikor a hátsõ gyorsrögzítõt kellett csak jobban meghúzni, pedig már elég jól megvolt.
"Ride today, heal tomorrow"

#8460
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

kormánycsapágy?
esetleg hajszálrepedés a vázban/villában.


nyereg+pálca?


Na ezek kimaradtak. Repedéstõl már tartok, mert már elég régi a váz, és nem is nagyon kímélem. Errõl jut eszembe, mostanában sokszor van olyan hogy utána kell állítanom a kormánycsapágyat. Lehet, hogy itt lesz a bibi?