Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8481
Írta 2010. július 24. - 20:41

...mondjuk a nagy és a középsõt összefogó csavarokon látok valami zöld anyagot, valószínûleg a gyártásnál nyomtak oda valamit.
No mindegy, legfeljebb holnap megnézem a túra után, hogy nem lazultak-e le, aztán legfeljebb szétszedés, takarítás és mehet a menetrögzítõ.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#8482
Írta 2010. július 24. - 20:26

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8483
Írta 2010. július 24. - 20:25

Elhagyni? Azt meg hogy lehet?
Köszi, akkor marad a korrózió elleni leheletvékony zsírzás.
Én se tudom hogyan hozzák össze (Dante és társai). Nekem ráadásul alu csavarjaim vannak amik nincsenek megtépve.
A sebesség mindent megold.
#8485
Írta 2010. július 24. - 20:10

A lánctányércsavarokat összeszereléskor zsírozni, vagy menetrögzítõzni szoktátok?
Is-is. Vannak akik állandóan elhagyják õket, õk menetrögzítõzik és vannak akik nem õk zsírozzák (köztük vagyok én is).
A sebesség mindent megold.
#8487
Írta 2010. július 24. - 09:28

Átugrasz akkor kapsz egyet fizukor meg lerendezzük, sõt ki is cserélem neked.
Ok, erre az ajánlatra vevõ vagyok és elõre is köszi.

Még szerszámom sincs a cseréhez, csak a régi ISIS-hez van. Ment egy privát.
#8488
Írta 2010. július 24. - 08:43

Átugrasz akkor kapsz egyet fizukor meg lerendezzük, sõt ki is cserélem neked.Uhhh, ennek a hírnek örülök.
VV, köszönöm a felajánlást a kipróbálásra, ám mivel itt és most megerõsítést nyert az elképzelésem, fizetéskor veszek valami olcsóbb shimanót, ha már úgyis ilyen sûrûn kell cserélni, legalább ne bukjak sokat. Nem vészes még a kotyogás, de azért bosszantó, hogy fél év után kezdi megadni magát.

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8489
Írta 2010. július 23. - 23:16

Uhhh, ennek a hírnek örülök.
VV, köszönöm a felajánlást a kipróbálásra, ám mivel itt és most megerõsítést nyert az elképzelésem, fizetéskor veszek valami olcsóbb shimanót, ha már úgyis ilyen sûrûn kell cserélni, legalább ne bukjak sokat. Nem vészes még a kotyogás, de azért bosszantó, hogy fél év után kezdi megadni magát.
Ez szinte mindegyik középrésznél igaz ... (tisztelet a kivételnek: Acros vagy End. F. Seal.) sajnos minden gyártó a "legjobb" Kínai márkát építi a csészékbe ... ne adj többet érte mint egy Deore közép!
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8490
Írta 2010. július 23. - 23:03

A legolcsóbbat vedd, csapágyra gyakorlatilag ugyanaz az összes.Uhhh, ennek a hírnek örülök.
VV, köszönöm a felajánlást a kipróbálásra, ám mivel itt és most megerõsítést nyert az elképzelésem, fizetéskor veszek valami olcsóbb shimanót, ha már úgyis ilyen sûrûn kell cserélni, legalább ne bukjak sokat. Nem vészes még a kotyogás, de azért bosszantó, hogy fél év után kezdi megadni magát.
A sebesség mindent megold.
#8491
Írta 2010. július 23. - 23:00

két hete cserélt csapattársam egy FSA K-FORCE hatómûben középrészt, XT integrált középre. Tökéletesen passzol ...
Uhhh, ennek a hírnek örülök.
VV, köszönöm a felajánlást a kipróbálásra, ám mivel itt és most megerõsítést nyert az elképzelésem, fizetéskor veszek valami olcsóbb shimanót, ha már úgyis ilyen sûrûn kell cserélni, legalább ne bukjak sokat. Nem vészes még a kotyogás, de azért bosszantó, hogy fél év után kezdi megadni magát.
#8492
Írta 2010. július 23. - 22:50

két hete cserélt csapattársam egy FSA K-FORCE hatómûben középrészt, XT integrált középre. Tökéletesen passzol ...
Akkor rosszul emlékeztem.

#8493
Írta 2010. július 23. - 22:49

Emlékeim szerint a Shimano nem jó az FSA-hoz. A Hope se, viszont a Chris King igen. Az Enduro Forks Seal mindegyik márkához külön típust árul. Shimano-t tudok adni kipróbálásra, ha eljössz érte.
Egyébként maga az FSA is különbözõ modelleket használ az egyes hajtókarokhoz.
két hete cserélt csapattársam egy FSA K-FORCE hatómûben középrészt, XT integrált középre. Tökéletesen passzol ...
Vagy az Acros is téved? ....

http://www.acros.de/...8.02.000CXS.pdf
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8494
Írta 2010. július 23. - 22:46

Van egy kb. fél éves FSA Comet integrált hajtómûvem. A gondom az hogy elkezdett kotyogni a hajtás oldalon a csapágy (megaexo)... és ehhez kapcsolódik a kérdésem: Az FSA integrált hajtómûvek használhatóak Shimano középcsapággyal? Most pontos típust nem tudok mondani, de valami deore szintûre gondolok. Lehet hülyeség, de mintha már olvastam volna, hogy az FSA-RaceFace-Shimano hajtómûvek és a középcsapágyaik kompatibilisek egymással.
Emlékeim szerint a Shimano nem jó az FSA-hoz. A Hope se, viszont a Chris King igen. Az Enduro Forks Seal mindegyik márkához külön típust árul. RF jó a másik két nagy márkához is. Shimano-t tudok adni kipróbálásra, ha eljössz érte.

Egyébként maga az FSA is különbözõ modelleket használ az egyes hajtókarokhoz.
#8495
Írta 2010. július 23. - 22:40

Van egy kb. fél éves FSA Comet integrált hajtómûvem. A gondom az hogy elkezdett kotyogni a hajtás oldalon a csapágy (megaexo)... és ehhez kapcsolódik a kérdésem: Az FSA integrált hajtómûvek használhatóak Shimano középcsapággyal? Most pontos típust nem tudok mondani, de valami deore szintûre gondolok. Lehet hülyeség, de mintha már olvastam volna, hogy az FSA-RaceFace-Shimano hajtómûvek és a középcsapágyaik kompatibilisek egymással.
Igen, a Truva a kivétel
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8496
Írta 2010. július 23. - 22:31

#8497
Írta 2010. július 23. - 18:39

Elöl nem cseréltem, de bõ 1 éves bringa, nem illik túl kopottnak lennie (az elsõ sort fogyasztotta el hátul).
300km-t mentem vele, kicsit jobb lett, de még megvan a darálás. OK, akkor nem izgulok, várok tovább, köszöntem.
Másik sor meg SLX lesz, mert remélem az sötétebb kerekek tartósabbak, oszt jó'napot.
Az LX ('07)hajtómû középsõ tányérját használom 85%ban, kopást csak szemre tudom azon ellenõrizni?
Az slx soromon két sötétebb lánckerék (alulról a 3. és 4.) kopott meg nagyon.
Igazság szerint nem tapasztaltam, hogy jobb vagy erõsebb lenne az slx.
Kb. ugyan azt tudja a két sor, csak az egyik csicsásabb és könnyebb kicsit, amiért drágább is.

(azért én az XT felé húzok egy kicsit...)

#8498
Írta 2010. július 23. - 17:47

Erre gondoltam, de kicsit továbbmentem. Nem jelent gondot, hogy a tengely felõl van egy mm hézag? Nagy terhelésnél lehet egy egészen minimális mozgása, ami recseghet és ha koszos akkor a mikropor koptathatja is a kart. Az meg nem jó. (Bár a White Industries VBC még merészebb.) Én arra gondoltam, hogy 2 mm-re növeled a furatot, majd beépítesz egy 1 mm falvastagságú réz- vagy acélgyûrût. Szerinted van elég anyag a karokban ahhoz, hogy elférjen egy 44-es külsõ tányér is?
Nos, az efféle hornyolás nem okoz problémát, feltéve hogy megfelelõ az illesztés. A lényeg, hogy a 104mm-s átmérõ felõl legyen jól illesztve a felfogató csavar, mivel az ebben az esetben egy stift szerepét tölti be. Az erõhatás próbálják a központ felé nyomni a tányér felfogó csavarjait, de mivel jól van illesztve a felfogókar hornyolása és a lánctányér osztóköre ezért nem kell számolni ezzel. Számolgattam is és le is modelleztük a cégnél, semmi rosszat nem tapasztaltam ezért megcsináltam magamnak

Ha nagytányért szeretnél tenni a jelenlegi középpel szemben, kívülre, ugyan úgy, mint az XT vagy az M970 esetében, akkor azt kell mondanom, hogy sajnos az nem lehetséges, mert a csillag belsõ oldali kialakítása és formája (a kikönnyítések miatt) nem enged annyi anyagot eltávolítani, hogy az merev és tartós maradjon. Tehát szerintem nem szabad ezt megtenni vele.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8499
Írta 2010. július 23. - 17:38

tudom uj forumozo, de ha irni tudsz akkor olvasni is kellene
http://forum.bikemag...rekepites-2396/
http://forum.bikemag...bessegmerok-32/
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8500
Írta 2010. július 23. - 17:18

Kerékvásárlással kapcsolatban szeretnék kérdezni!
Nemrég vettem 1 országúti gépet. (Peugeot 58-as váz)
Kereket szeretnék venni bele, de neten csak horror áron találtam. 70-80 ezerért :S
Amit tudok eddig, hogy 28 collos a kerék, menetes aggyal hátul, a legkisebb fokozat 14 fogas, a villatávolság hátul 125 mm.
Csak kerék kellene bele, nem vmi noname, de nem is a legprofibb, hobbi célra lenne.
Hol nézegethetnék a neten ezügyben?
---
Egy másik téma:
Vetem rá egy VDO A4-es km órát (5 év garancia), de csak utána jöttem rá, hogy nem elég a tudása számomra.
Szerintetek ha visszaviszem a boltba és azt mondom, hogy számitsák be egy szintén VDO de A8-as árába megtennék?
Vagy ha netalán hiretelen "elromlna"

Illetve ha érdekel valakit ELADÓ VDO A4 km óra 1 hónapos!