Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#8421
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 posts
Sziasztok.

Nincs valami ötletetek arra, hogy a hajtókaroknál néha vlami ugrik egy nagyon picit és ilyenkor van egy kis (kattanós hangja is) ? Ez mitõl lehet nem tudjátok? Esetleg zsírozás segítene rajta?

Köszi

Valamint abban még tudnátok segíteni hogy milyen folyadékkal tudom itt leszedni a dzsuvát a láncól, fogaskerekekrõl? Vagy mi erre a legjobb módszer?

#8422
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

ezt acor néven is meg lehet venni. cuki :)


nem ez az elso, hogy vmi nagynak tartott brand olcso sajatmarkas alkatreszekkel hazal. matricas vilagban elunk.
melyik agyrol lenne szo pontosan?

#8423
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm a válaszokat. Egy probléma van viszont. Pont ott marta be egy kicsit a Dt agy rotortját a deore fogsor, ahol az xt sem tartóbakos(alsó 4 lánckerék), a felsõ ötnek semmi baja pedig használva van.Kb. 500 km-t mentem vele. Ez lenne a híres svájci minõség???? .-(
Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.


Pont most a keréképítés topikban is errõl volt szó. A 8356 és 8362 hozzászólások között találsz róla érdemi információt.


A sebesség mindent megold.

 


#8424
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

red bull cangakon mar van ilyen.

Feltöltött kép


ezt acor néven is meg lehet venni. cuki :)

Köszönöm a válaszokat. Egy probléma van viszont. Pont ott marta be egy kicsit a Dt agy rotortját a deore fogsor, ahol az xt sem tartóbakos(alsó 4 lánckerék), a felsõ ötnek semmi baja pedig használva van.Kb. 500 km-t mentem vele. Ez lenne a híres svájci minõség???? .-(
Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.


az xt acélból van, az xtr titánból. éppen ezért.
a svájci minõségrõl meg annyit, hogy a dobozán rajta van, csak tartóbakos kazettával használjad. de amugy a legjobb alu kazettatestet is megmarja az acél fogaskerék, ez van. aki ilyet vesz tisztában kell lennie azzal, mit nyer és mit veszít az alu kazettatesttel.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8425
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
red bull cangakon mar van ilyen.

Feltöltött kép

#8426
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

x9 mi? most agyrol van szo vagy a PG990 sorrol? mert a sram nem csinal agyat


Az új X9 családban (2011) már van agy is. Persze nem õk csinálják, csak matricázzák.;)


#8427
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
x9 mi? most agyrol van szo vagy a PG990 sorrol? mert a sram nem csinal agyat
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8428
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az xt agy kazettatestje nem alu.


ugy latszik azert a shimano nem veletlenul ragaszkodik az acel-titan testhez :) sram csinal alu kazettatesteset? az x9 az tuti acel.

#8429
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Közben vettem egy X-9-es átdobót (muszáj a kistányér:)), tehát ha lesz is láncfeszítõ, valami dual ring setup kéne. Majd ha összetolok némi uzsonnapénzt egy Blackspire pakkra, vagy valami.. :)

#8430
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

truván: csavarok alól alátét ki, csavarfejeket meg addig lereszelni amíg még épp hogy ki lehet tekerni (bár nem ellenõriztem, remélem sikerül amikor kell)
jobb karról a kistányér felfogatásokról kb. 1mm-t reszeltem, hogy azért lehessen még használni, nem akartam leszedni az egészet.
éééés akkor a kar már nem ér bele, de a görgõ nem fér el a láncterelõ fémlapja és a bash között.
egyelõre baromi nagy ellenállása van a rendszernek. remélem, hogy a gumi széle fog gyorsan bekopni és nem a rézpersely, mert most nagyon feszül a görgõ.

szerk.
Feltöltött kép

Feltöltött kép


és még a görgõ szélsõ gumiterelõjébõl is le kellett karikázni egy 3mm-es darabot, mert dobálta, nem fogta be a láncot.
aki olcsón számítja a szabadidejét és bõvelkedik belõle annak esetleg bejöhet, hogy csak 8 rugó a terelõ és végülis egy délután alatt használhatóvá tehetõ...

#8431
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Az xt agy kazettatestje nem alu.

#8432
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Köszönöm a válaszokat. Egy probléma van viszont. Pont ott marta be egy kicsit a Dt agy rotortját a deore fogsor, ahol az xt sem tartóbakos(alsó 4 lánckerék), a felsõ ötnek semmi baja pedig használva van.Kb. 500 km-t mentem vele. Ez lenne a híres svájci minõség???? .-(
Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.

#8433
RedEagle

RedEagle

    vendég

  • fórumtag
  • 151 posts

nem hiszem, hogy bárki több információt tudna errõl, mint Sheldon Brown :) - szóval igen, 122-es szimmetrikus jó lesz, persze csak ha nem akarsz hajtómûvet cserélni vagy singlespeed-re átállni.


Köszönöm a megerõsítést. Még marad a váltós rendszer :), meg a hajtómû is.
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.

#8434
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
hát akkor passz, látni kéne

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#8435
d1v1d4v1d

d1v1d4v1d

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
nekem is ez volt az elsõ gondolatom, de sajnos nem ez a gond. De köszi a gyors választ:)

#8436
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
szorul a láncszem!

tekerd hátrafelé, a hátsó váltó görgõinél megfogod látni!
ha megvan a szorult szem, oldaliráynban feszegesd meg!

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#8437
d1v1d4v1d

d1v1d4v1d

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni. Egy Mongoose Tyax comp bringám van (2007-es) nagyrészt gyári alkatrészekkel. Most cseréltem rajta láncot (SRAM PC870) és hátsó fogaskeréksort (Shimano CS HG40 8I). A hajtómûben eddig olyan 1000-1500km van és nincs a legjobb állapotban, de az nem lett cserélve. A hátsó váltó beállítása tökéletesre sikerült, azonban az elsõvel még 1 hónapnyi állítgatás után is komoly gondjaim vannak. A probléma akkor jön elõ, amikor az alsó lánctányérról váltok a középsõre. Ha kicsit is terhelés alatt váltok akkor a lánc nem fekszik fel rendesen a lánckerékre és egy kicsit megszorul (nem a két lánckerék közé, hanem a láncban egy kis "S" alak lesz és rászorul a tányérra). Emiatt amikor a lánc ezen része leér a lánckerék "aljára" akkor nem indul el hátrafelé, hanem megint elkezd "emelkedni" és begyûrõdik a lánckerekek és a váz közé, megakasztva ezzel az egész hajtást. Megpróbáltam a váltót lentebb állítani, hátha a túlváltás miatt van, de ez sem segített. A kérdésem, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja és mi okozhatja ezt, esetleg hogyan sikerült megoldani.

elõre is köszi a segítséget

#8438
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts

Ez alapján akkor nekem (3P 119mm -- symmetrical equivalent) 122mm monoblokk kellene?
A hajtómû egyébként egy silstar 2 tányéros.
Segítséget elõre is köszönöm!


nem hiszem, hogy bárki több információt tudna errõl, mint Sheldon Brown :) - szóval igen, 122-es szimmetrikus jó lesz, persze csak ha nem akarsz hajtómûvet cserélni vagy singlespeed-re átállni.

#8439
RedEagle

RedEagle

    vendég

  • fórumtag
  • 151 posts
Üdv!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy régi acélvázas országúti kerékpár (Puch) középrészét kellene cserélnem. A jelenlegi, egy kónuszos rendszer tengelye kicsit viseltes. Monoblokkra gondoltam, de a mérettel kapcsolatban segítségre szorulok. A mb.ház szélesség az rendben 68mm, inkább a tengely hossz a kérdéses. A már kivett tengely 119mm-es és 3P jelzésû. Sheldon Brown oldalán találtam egy táblázatot, de nem biztos, hogy jól értelmezem.
Sheldon Brown's Bottom Bracket Size Database
Ez alapján akkor nekem (3P 119mm -- symmetrical equivalent) 122mm monoblokk kellene?
A hajtómû egyébként egy silstar 2 tányéros.
Segítséget elõre is köszönöm!
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.

#8440
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy alu rotoros agyra(Dt 340) rá lehet-e tenni sima acél tartóbakos racsnit(deore), vagy csak alu tartóbakosat(Xt)?

rá lehet, de semmi értelme, tönkrevágja 100km után
az xt is bemarja ott, ahol nincs tartóbakos rész (alsó 4 lánckerék) de legalább ott nem, ahol van.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.