Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8421
Posted 2010. July 30. - 23:44

Nincs valami ötletetek arra, hogy a hajtókaroknál néha vlami ugrik egy nagyon picit és ilyenkor van egy kis (kattanós hangja is) ? Ez mitõl lehet nem tudjátok? Esetleg zsírozás segítene rajta?
Köszi
Valamint abban még tudnátok segíteni hogy milyen folyadékkal tudom itt leszedni a dzsuvát a láncól, fogaskerekekrõl? Vagy mi erre a legjobb módszer?
#8422
Posted 2010. July 30. - 16:02

ezt acor néven is meg lehet venni. cuki
nem ez az elso, hogy vmi nagynak tartott brand olcso sajatmarkas alkatreszekkel hazal. matricas vilagban elunk.
melyik agyrol lenne szo pontosan?
#8423
Posted 2010. July 30. - 12:04

Köszönöm a válaszokat. Egy probléma van viszont. Pont ott marta be egy kicsit a Dt agy rotortját a deore fogsor, ahol az xt sem tartóbakos(alsó 4 lánckerék), a felsõ ötnek semmi baja pedig használva van.Kb. 500 km-t mentem vele. Ez lenne a híres svájci minõség???? .-(
Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.
Pont most a keréképítés topikban is errõl volt szó. A 8356 és 8362 hozzászólások között találsz róla érdemi információt.
A sebesség mindent megold.
#8424
Posted 2010. July 30. - 11:35

red bull cangakon mar van ilyen.
ezt acor néven is meg lehet venni. cuki

Köszönöm a válaszokat. Egy probléma van viszont. Pont ott marta be egy kicsit a Dt agy rotortját a deore fogsor, ahol az xt sem tartóbakos(alsó 4 lánckerék), a felsõ ötnek semmi baja pedig használva van.Kb. 500 km-t mentem vele. Ez lenne a híres svájci minõség???? .-(
Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.
az xt acélból van, az xtr titánból. éppen ezért.
a svájci minõségrõl meg annyit, hogy a dobozán rajta van, csak tartóbakos kazettával használjad. de amugy a legjobb alu kazettatestet is megmarja az acél fogaskerék, ez van. aki ilyet vesz tisztában kell lennie azzal, mit nyer és mit veszít az alu kazettatesttel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8425
Posted 2010. July 30. - 11:12

#8426
Posted 2010. July 30. - 10:33

x9 mi? most agyrol van szo vagy a PG990 sorrol? mert a sram nem csinal agyat
Az új X9 családban (2011) már van agy is. Persze nem õk csinálják, csak matricázzák.

#8427
Posted 2010. July 30. - 10:29

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8428
Posted 2010. July 30. - 07:17

Az xt agy kazettatestje nem alu.
ugy latszik azert a shimano nem veletlenul ragaszkodik az acel-titan testhez

#8429
Posted 2010. July 29. - 23:10


#8430
Posted 2010. July 29. - 23:01

truván: csavarok alól alátét ki, csavarfejeket meg addig lereszelni amíg még épp hogy ki lehet tekerni (bár nem ellenõriztem, remélem sikerül amikor kell)
jobb karról a kistányér felfogatásokról kb. 1mm-t reszeltem, hogy azért lehessen még használni, nem akartam leszedni az egészet.
éééés akkor a kar már nem ér bele, de a görgõ nem fér el a láncterelõ fémlapja és a bash között.
egyelõre baromi nagy ellenállása van a rendszernek. remélem, hogy a gumi széle fog gyorsan bekopni és nem a rézpersely, mert most nagyon feszül a görgõ.
szerk.
és még a görgõ szélsõ gumiterelõjébõl is le kellett karikázni egy 3mm-es darabot, mert dobálta, nem fogta be a láncot.
aki olcsón számítja a szabadidejét és bõvelkedik belõle annak esetleg bejöhet, hogy csak 8 rugó a terelõ és végülis egy délután alatt használhatóvá tehetõ...
#8431
Posted 2010. July 29. - 18:15

#8432
Posted 2010. July 29. - 17:43

Írta Rob hogy az alsó 4 lánckeréknél is bemarja az xt fogsor is. Akkor mennyit fog ez bírni 5000km-t?
Elõtte xt agyaim voltak de ott nem láttam ilyen jellegû problémát, pedig az is alu rotoros.
#8433
Posted 2010. July 29. - 11:53

nem hiszem, hogy bárki több információt tudna errõl, mint Sheldon Brown
- szóval igen, 122-es szimmetrikus jó lesz, persze csak ha nem akarsz hajtómûvet cserélni vagy singlespeed-re átállni.
Köszönöm a megerõsítést. Még marad a váltós rendszer

#8434
Posted 2010. July 29. - 11:47

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#8435
Posted 2010. July 29. - 11:42

#8436
Posted 2010. July 29. - 11:34

tekerd hátrafelé, a hátsó váltó görgõinél megfogod látni!
ha megvan a szorult szem, oldaliráynban feszegesd meg!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#8437
Posted 2010. July 29. - 11:32

a segítségeteket szeretném kérni. Egy Mongoose Tyax comp bringám van (2007-es) nagyrészt gyári alkatrészekkel. Most cseréltem rajta láncot (SRAM PC870) és hátsó fogaskeréksort (Shimano CS HG40 8I). A hajtómûben eddig olyan 1000-1500km van és nincs a legjobb állapotban, de az nem lett cserélve. A hátsó váltó beállítása tökéletesre sikerült, azonban az elsõvel még 1 hónapnyi állítgatás után is komoly gondjaim vannak. A probléma akkor jön elõ, amikor az alsó lánctányérról váltok a középsõre. Ha kicsit is terhelés alatt váltok akkor a lánc nem fekszik fel rendesen a lánckerékre és egy kicsit megszorul (nem a két lánckerék közé, hanem a láncban egy kis "S" alak lesz és rászorul a tányérra). Emiatt amikor a lánc ezen része leér a lánckerék "aljára" akkor nem indul el hátrafelé, hanem megint elkezd "emelkedni" és begyûrõdik a lánckerekek és a váz közé, megakasztva ezzel az egész hajtást. Megpróbáltam a váltót lentebb állítani, hátha a túlváltás miatt van, de ez sem segített. A kérdésem, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja és mi okozhatja ezt, esetleg hogyan sikerült megoldani.
elõre is köszi a segítséget
#8438
Posted 2010. July 29. - 11:25

Ez alapján akkor nekem (3P 119mm -- symmetrical equivalent) 122mm monoblokk kellene?
A hajtómû egyébként egy silstar 2 tányéros.
Segítséget elõre is köszönöm!
nem hiszem, hogy bárki több információt tudna errõl, mint Sheldon Brown

#8439
Posted 2010. July 29. - 11:18

A segítségeteket szeretném kérni. Egy régi acélvázas országúti kerékpár (Puch) középrészét kellene cserélnem. A jelenlegi, egy kónuszos rendszer tengelye kicsit viseltes. Monoblokkra gondoltam, de a mérettel kapcsolatban segítségre szorulok. A mb.ház szélesség az rendben 68mm, inkább a tengely hossz a kérdéses. A már kivett tengely 119mm-es és 3P jelzésû. Sheldon Brown oldalán találtam egy táblázatot, de nem biztos, hogy jól értelmezem.
Sheldon Brown's Bottom Bracket Size Database
Ez alapján akkor nekem (3P 119mm -- symmetrical equivalent) 122mm monoblokk kellene?
A hajtómû egyébként egy silstar 2 tányéros.
Segítséget elõre is köszönöm!
#8440
Posted 2010. July 29. - 09:11

rá lehet, de semmi értelme, tönkrevágja 100km utánÜdv! Azt szeretném kérdezni hogy alu rotoros agyra(Dt 340) rá lehet-e tenni sima acél tartóbakos racsnit(deore), vagy csak alu tartóbakosat(Xt)?
az xt is bemarja ott, ahol nincs tartóbakos rész (alsó 4 lánckerék) de legalább ott nem, ahol van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.