Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5741
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
kössz a válaszokat!

Ki kellett cserélni a rotort. (=? Nem tudom ez a szó mit jelent, úgy nézett ki a cucc, mint egy agy. Lehet, hogy ugyanaz.)
A lényeg, hogy a mavic (?) agyban nem 4 csapágy van, hanem úgy van, hogy van 2 csapágy, ami a kerékhez tartozik, és a fogaskoszorúhoz pedig nem 2 csapágy tartozik, mint máshol, hanem 1 csapágy és 1 mûanyag persely. (Ha jól értettem, amit a szerelõ magyarázott.) A lényeg, hogy 3 csapágy és 1 persely van.
Namost nálam ez a mûanyag persely volt elkopva, ugyanis ahogy elmondtam a szerelõnek mi a helyzet, egybõl megmozgatta a fogaskoszorút, kicsit erõsebben, mint én, és látszott, hogy eléggé mozog oldalra, õ azt mondta, ez nem normális, több, mint amennyit szabad lenne mozognia, és hogy a mûanyag cucc kophatott ki, ezért lehet a berregés.
Így hát otthagytam összességében 15 ezret, dehát ez van, ha az ember használt bringát vesz, gondolom hamarabb kell elkezdeni költeni rá, mint egy újra...
Most amúgy sokkal szebb is a hangja, meg érezhetõen egyenletesebben fut a lánc, sokkal finomabb tekerni.
Azt most is látom, ahogy forgatom, hogy mintha kicsit "tojás" lenne az agy, oldalról jól látszik. Gondolom ez akkor normális, ahogy Jani írta. Az alsó, feszítõgörgõ "bólogat" is kicsit emiatt. Csak azért írom, mert most figyeltem fel rá, nem tudtam, hogy a shimano agy nem szabályos kör. (vagy Te csak azt írtad, hogy oldalirányban kitér? Ez a függõleges kitérés is normális?)

A hátsó kerékre azt mondta, hogy nincs benne felütés, hanem amiatt dobál, hogy csak a felsõ kategóriás kerekek sajátja, hogy a tömegeloszlás teljesen szabályos körbe, mindenütt, az alsóbb kategóriás kerekeknél (enyém: mavic aksium race) lehet eltérés, szóval az normális, hogy állványon megpörgetve kicsit dobál, minden kerék ezt csinálja.

A váltót tegnap délután nagyjából sikerült beállítani, ha nem is tökéletes, de most elég használható (ráment a délutánom, de jól elvoltam :) ), egyelõre nem cseréltem ki, de õ is azt mondta, hogy ha beállítjuk nagytányéron jól, és leváltunk kistányérra, akkor ahogy elõrébb jön a fül, más lesz a szög, és azért nem pontos, szóval tényleg el lehet hajolva kicsit.

Na asszem ennyi.

#5742
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Szerintem ez ilyen fos. Nekem is gyorsan tönkrement, most kerámia golyós aerozine van benne. Most még sokkal könnyebben forog, majd meglátjuk meddig.


Nekem tavalyi szezontól bírja az XT, pedig kapott rendesen Szilvás hosszú, saras 24 órás saras, az idén sem kímélem:http://x-iont.hu/fot...s/24h-1048.html Mondjuk én kívülrõl tettem rá kis szilikon zsírt az hidrofób.

#5743
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Most hogy a hetvegen szepen beazott az XT hajtomuvem csapagya, kezdek gondolkodni valami tartosabb megoldason. Az Acros-nak van egy nem keramia csapagyas kozepcsapagya is (ugye, ha jol tudom Baross Balint a keramias verziot hasznalja), ami arban kb. a fele a keramiasnak. Neztem a tomitest a gyarto honlapjan, elvileg ugyanaz mindkettonel. Erdemes lenne beruhazni egybe? Kb. 7 db. Deore csapagyszett jonne ki az arabol, ha XT-t veszek akkor kb. 3 db., de adnak ra ot ev garit.

A masik dolog meg, hogy az XT kozepcsapagy nagyjabol fel eves lehet, volt aki mar probalta ervenyesiteni a garanciat beazasra?

(Elore szolok, nem neztem utana a garancia es a jotallas fogalmak kozotti kulonbsegnek, szimplan lusta vagyok most hozza. Kerlek benneteket, ebbe most ne kossetek bele. Koszonom.)


Szerintem ez ilyen fos. Nekem is gyorsan tönkrement, most kerámia golyós aerozine van benne. Most még sokkal könnyebben forog, majd meglátjuk meddig.

#5744
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha ez így van, annak igazán örülök! Nekem a helyi biciklis boltban sem ajánlották, pedig nem hülyék annyira. De remélem akkor tényleg mindegy. Valaki próbálta már? Ha jól tudom a 9-es lánc keskenyebb, nem tudom a láncszem mérete más-e? Élettartamban van-e különbség egy 8-as, vagy 9-es hajtómûvel hajtott 8 sebességes rendszernek?
Alapvetõen hosszú néhány ezer km-es túrákra kellene. Idén sikerült egy ballépést elkövetnem, elindultam megnyúlt lánccal, 700km alatt megetettem a Deore LX hajtómûvemet. Út közben kellett egyet ideiglenesen szerezni.

A lánc csak a szélességében különbözik. A lánckerekek viszont egyformák 7, 8, 9 sebesség esetén, saját mérés. Használtam 7-es, 8-as, 9-es hajtómûvön 9-es láncot, 9-es hajtómûvön 8-as láncot, csapattársam 10-es hajtómûvön 9-es láncot és minden jól mûködött, persze nem meglepõ, mert a lánckerekek egyformák. Múltkor valaki említette, hogy a 9-es rendszernél közelebb hozták a lánckerekeket egymáshoz a hajtómûvön, erre azt tudom mondani, hogy a 7-esen keskenyebben vannak, mint a 9-esen (szintén saját mérés).

Kicsit többet foglalkoztam a hajtásrendszerekkel, mint eredetileg akartam. :)


A sebesség mindent megold.

 


#5745
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Ha ez így van, annak igazán örülök! Nekem a helyi biciklis boltban sem ajánlották, pedig nem hülyék annyira. De remélem akkor tényleg mindegy. Valaki próbálta már? Ha jól tudom a 9-es lánc keskenyebb, nem tudom a láncszem mérete más-e? Élettartamban van-e különbség egy 8-as, vagy 9-es hajtómûvel hajtott 8 sebességes rendszernek?
Alapvetõen hosszú néhány ezer km-es túrákra kellene. Idén sikerült egy ballépést elkövetnem, elindultam megnyúlt lánccal, 700km alatt megetettem a Deore LX hajtómûvemet. Út közben kellett egyet ideiglenesen szerezni.

#5746
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mibõl tudom meg egy adott hajtómûnél, hogy 8, vagy 9 sebességes rendszerhez való-e?
8 sebességeshez keresnék régebbi Deore LX hajtómûvet. Az a kérdés hogy oktalinkesben, illetve integrált középcsapágyasban létezett-e ilyen? (gondolom az utóbbiban nem túl esélyes)
Valaki nem tudja melyik volt az utolsó 8 sebességes Deore LX hajtómû?

Az is érdekelne, hogy milyen láncrendszerek léteztek, illetve mi mivel kompatibilis? IG, HG, SG(-X?), stb.


Bármennyire is mást állítanak a gyártók, a hajtómûveknek mindegy hányas rendszert használunk rajtuk.


A sebesség mindent megold.

 


#5747
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mibõl tudom meg egy adott hajtómûnél, hogy 8, vagy 9 sebességes rendszerhez való-e?
8 sebességeshez keresnék régebbi Deore LX hajtómûvet. Az a kérdés hogy oktalinkesben, illetve integrált középcsapágyasban létezett-e ilyen? (gondolom az utóbbiban nem túl esélyes)
Valaki nem tudja melyik volt az utolsó 8 sebességes Deore LX hajtómû?

Az is érdekelne, hogy milyen láncrendszerek léteztek, illetve mi mivel kompatibilis? IG, HG, SG(-X?), stb.

#5748
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

üdv ebben a topikban is.
A sorral az a bajom, hogy a szerelõállványon jól megforgatva a kereket azt vettem észre, hogy kicsit "tojás van benne", ez attól lehet, hogy el van kopva az agy? Vagy csak kilazult valami, és húzni kell rajta? (Kézzel mozgatva nem érzékelem, hogy laza lenne, de mégis úgy látom, mintha oldalirányban is kicsit mozogna "nyolcas" is lenne benne.)
Még régebben írtam a furcsa zajt egy másik topikban: ha lejtõn 40 km/h fölött úgy gurulok, hogy nem tekerek, és nem túl jó minõségû az út, akkor iszonyat hangosan elkezd valami berregni, de olyan hangerõvel, mintha mindjárt szétesne alattam a bringa, elég ijesztõ. Lehet, hogy ezt is a sor/agy hibája okozza? Hiszen ha tekerek, megszûnik a zaj - tehát amikor a sor együtt forog a kerékkel.
Esetleg a váltó problémáját (amit a másik topikba írtam) okozhatja szintén a sor??

Nem lehet, hogy a szabadon futóban belül csúszócsapágy van mint az SLR-ben, és ki van száradva, nekem az okozott durva rezonálást ha nem tekertem.

#5749
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Most hogy a hetvegen szepen beazott az XT hajtomuvem csapagya, kezdek gondolkodni valami tartosabb megoldason. Az Acros-nak van egy nem keramia csapagyas kozepcsapagya is (ugye, ha jol tudom Baross Balint a keramias verziot hasznalja), ami arban kb. a fele a keramiasnak. Neztem a tomitest a gyarto honlapjan, elvileg ugyanaz mindkettonel. Erdemes lenne beruhazni egybe? Kb. 7 db. Deore csapagyszett jonne ki az arabol, ha XT-t veszek akkor kb. 3 db., de adnak ra ot ev garit.

A masik dolog meg, hogy az XT kozepcsapagy nagyjabol fel eves lehet, volt aki mar probalta ervenyesiteni a garanciat beazasra?

(Elore szolok, nem neztem utana a garancia es a jotallas fogalmak kozotti kulonbsegnek, szimplan lusta vagyok most hozza. Kerlek benneteket, ebbe most ne kossetek bele. Koszonom.)

#5750
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
meg nem szedtem szet agyat ezert a baki.konusszal is ma volt eloszor dolgom mammer bicojaban.jo cucc.

#5751
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

na azert.valami kenes kell legyen a fem-fem surlodo feluleten.de valoban ha a zsir bekoszolodik akkor nem reteszel onnantol kedve a kalapacs.

teflon sprej is jo?


Valamennyire jó, mert abban is olaj van.


A sebesség mindent megold.

 


#5752
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
na azert.valami kenes kell legyen a fem-fem surlodo feluleten.de valoban ha a zsir bekoszolodik akkor nem reteszel onnantol kedve a kalapacs.

teflon sprej is jo?

#5753
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

valami kenese csak van.elnezest ha valakit ezzel felreinformaltam eddig en sem tudtam.

akkor mi kell bele olaj?


Mavicba olaj. A hagyományos rendszerekbe kennek zsírt, de oda sem érdemes, mert attól azok is beragadnak, a kilincsek kenés nélkül is tökéletesen mûködnek, én sûrû olajat szoktam beleönteni, de csak a beázások miatt.


A sebesség mindent megold.

 


#5754
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
valami kenese csak van.elnezest ha valakit ezzel felreinformaltam eddig en sem tudtam.

akkor mi kell bele olaj?

#5755
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

siman lehet hogy ha gyorsan mesz akkor "szirenazik" a racsni.nekem is a hope ha lassan megyek katog ha gyorsan akkor egybefuggoen kiabal.tobb zsirt bele es bekussol.de nincs semi baja sot


Zsírt tilos, attól megy tönkre.

lehetséges, holnap ezt is megnézetem (szabad szemmel a felniben nem látok felütést, lehet a gumiban van.)


Más nem felnin és a gumin kívül nem tud ütni a bringán.

ezt hogy kell?


Van hozzá útmutató a mavic honlapján, de ha nem szoktál szerelni akkor érdemes szervizben csináltatni (keress egy jó szerelõt/szervizt).

de ez nem olyan, mint amikor simán gurulok tekerés nélkül (vagy éppen visszafelé tekerem a pedált), és szépen muzsikál, hanem egy más jellegû, tényleg nagyon hangos berregés, szinte belerázkódik az egész bringa, ráadásul csak rosszabb minõségû, rázós úton jön elõ - azt mondod, ez is ugyanaz, csak a nagyobb sebesség miatt lesz sokkal hangosabb?

Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#5756
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
siman lehet hogy ha gyorsan mesz akkor "szirenazik" a racsni.nekem is a hope ha lassan megyek katog ha gyorsan akkor egybefuggoen kiabal.tobb zsirt bele es bekussol.de nincs semi baja sot

#5757
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Akkor a felniben/gumiban van ütés.


lehetséges, holnap ezt is megnézetem (szabad szemmel a felniben nem látok felütést, lehet a gumiban van.)

A mavic agyak kilincsmûvét rendszeresen kell olajozni


ezt hogy kell?

A hangos berregés pozitív dolog, tudod, hogy rendesen reteszel az agy.


de ez nem olyan, mint amikor simán gurulok tekerés nélkül (vagy éppen visszafelé tekerem a pedált), és szépen muzsikál, hanem egy más jellegû, tényleg nagyon hangos berregés, szinte belerázkódik az egész bringa, ráadásul csak rosszabb minõségû, rázós úton jön elõ - azt mondod, ez is ugyanaz, csak a nagyobb sebesség miatt lesz sokkal hangosabb?

#5758
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A fogaskoszorú úgy tudom szintén Ultegra (mint a lánc, váltók, fékek és fékváltókarok), a kerékagy mavic aksium race (ipari csapágyas).
Úgy érted, az normális, hogy függõlegesen is, és oldalirányban is dobál? Amikor jól megtekerem a kereket, az egész bringát dobálja az állványon a "tojás alakú lendület", nem tûnik túl természetesnek, hogy nem szabályos kört jár.
És a hangos berregés is normális?

Köszi amúgy!


Akkor a felniben/gumiban van ütés. A shimano agyaknál normális, hogy jobbra-balra jár a fogaskoszorú (ez az agy sajátossága nem a fogaskoszorúé, az lényegtelen ebbõl a szempontból). A mavic agyak kilincsmûvét rendszeresen kell olajozni, akkor halkabb lesz. A hangos berregés pozitív dolog, tudod, hogy rendesen reteszel az agy.


A sebesség mindent megold.

 


#5759
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Shimano agy? Mert akkor teljesen normális.


A fogaskoszorú úgy tudom szintén Ultegra (mint a lánc, váltók, fékek és fékváltókarok), a kerékagy mavic aksium race (ipari csapágyas).
Úgy érted, az normális, hogy függõlegesen is, és oldalirányban is dobál? Amikor jól megtekerem a kereket, az egész bringát dobálja az állványon a "tojás alakú lendület", nem tûnik túl természetesnek, hogy nem szabályos kört jár.
És a hangos berregés is normális?

Köszi amúgy!

#5760
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

üdv ebben a topikban is.
A sorral az a bajom, hogy a szerelõállványon jól megforgatva a kereket azt vettem észre, hogy kicsit "tojás van benne", ez attól lehet, hogy el van kopva az agy? Vagy csak kilazult valami, és húzni kell rajta? (Kézzel mozgatva nem érzékelem, hogy laza lenne, de mégis úgy látom, mintha oldalirányban is kicsit mozogna "nyolcas" lenne benne.)
Még régebben írtam a furcsa zajt egy másik topikban: ha lejtõn 40 km/h fölött úgy gurulok, hogy nem tekerek, és nem túl jó minõségû az út, akkor iszonyat hangosan elkezd valami berregni, de olyan hangerõvel, mintha mindjárt szétesne alattam a bringa, elég ijesztõ. Lehet, hogy ezt is a sor/agy hibája okozza? Hiszen ha tekerek, megszûnik a zaj - tehát amikor a sor együtt forog a kerékkel.
Esetleg a váltó problémáját (amit a másik topikba írtam) okozhatja szintén a sor??


Shimano agy? Mert akkor teljesen normális.


A sebesség mindent megold.